Otázky a odpovede

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9966
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od Alchymista » 09 čer 2018, 18:38

Jen ještě dodám, že sovětské tanky nejsou konstruované pro střelbu zpoza terénního svahu, protože mají nízkou depresi kanónu. Neohnou ten lauf dolů...
Na to totiž potrebuješ práve vysokú vežu a nízko uchytený kanón. Takže si vyber.

Skúsenosť z Čečenska - tanky vo vežovom postavení s vežami otočenými dozadu, slabší pancie "vzadu" kompenzovaný 4-6 metrov hrubými zemnými, zemno-drevenými či zemno-betonovými predprsňami, jasný plán presunov vozidiel po znížených cestičkách medzi pripravenými "vyvýšenými" poľnými opevneniami. Tank do palebného postavenia zacúval, ale nad miestny horizont sa vynoril až pri vjazde na palpost.
Všetko si pripravili posádky pomocou buldezorových radlíc na svojich vozidlách.

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1375
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od woxia » 09 čer 2018, 19:44

Když už se tak bavíte - proč zatím žádný tank nefunguje na hydraulický pohon?
Mají to lokomotivy, těžké stavební stroje, slavný LKT, který pracuje v hodně divokých podmínkách a kolenové údržbě, je to jednodušší na opravu než převodovka, nehledě na to, že by se jednoduše mohla přidělat radlice a z normálního tanku je za pár minut výkonný ženijní stroj a to nemluvím o navijáku.
Myslím, že konstruktéři jsou rigidní a od plzeňského Mause nic zásadního v pohonu (tedy kromě T-80 a Abramse, ale to je jen motor) s převodovým ústrojím neudělali.
Tj. dokud nebude nějaká ověřovací série s hydraulickým blokem, umožňující rychlou výměnu (nebo jeho případná konfigurace 1+1), tak se nedá říci že hydraulický pohon je pro tank špatný - já bych řekla, že to asi nikoho ještě pořádně nenapadlo. :snaha:
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9966
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od Alchymista » 09 čer 2018, 21:22

Jazdí veľa vozidiel na hydraulický pohon v terene rýchlosťami aspoň 45-50km/h?
Vydržia to po dobu niekoľkých hodín?
(prehriatie = smrť, strata pohyblivosti = smrť...)

Si prosím uvedom - otázkou pohonov tankov sa zaoberajú celé výskumné ústavy, a dobre zvládnutý hydraulický pohon - to je prinajmenšom na Leninovu cenu :cool: To je už celkom motivácia...
Mimochodom hydraulický pohon by mal mať napríklad 2S7 Pion /Malka

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5163
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od kenavf » 09 čer 2018, 21:33

woxia píše:
09 čer 2018, 19:44
Když už se tak bavíte - proč zatím žádný tank nefunguje na hydraulický pohon?
-
Hydraulický prevod by mali mať japonské Type-10 CVT systém(plynulá zmena prevodu)
Ale myslím že budúcnosť je v diesel-elektrickom prevode.
Merný výkon kW/kg elektromotorov sa už blíži požadovaným parametrom a riadiaca elektronika tiež.Dúfal som že Armata už to bude mať ale nemá.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od QVAK » 10 čer 2018, 01:48

Woxia dle mne jsou důvody 3
- nikdo by neuchladil pod pancířem systém (nikoli jen čerpadla).
- pro přenos potřebných sil by se musela použít emulze na bázi vody jen lehce přimazaná minerálním olejem (4-8%) jako u těžké hydrauliky a voda a teploty kolem a pod 0 se nemají rádi.
- nemožnost synchronizace systému levého a pravého pásu bez vložené mechanické převodovky.

Souhlas kenavf, tento systém má nejmenší provozní ztráty a je stavebně i váhově nejoptimálnější. Navíc nepotřebuje žádné mechanické spojky. Synchronizace se nechá řešit elektronicky.

Plynulá změna převodu není hydraulický pohonný systém ale hydraulické ovládání variátoru místo převodovky.
Naposledy upravil(a) QVAK dne 10 čer 2018, 01:57, celkem upraveno 3 x.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9966
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od Alchymista » 10 čer 2018, 01:53

Toto bolo tuším niekoľko krát rozoberané aj na Palbe...

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1375
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od woxia » 10 čer 2018, 11:15

2 S7 Pion:
Základ podvozku pocházel z tanku T-80, hnací ústrojí pak pro změnu z T-72. Za kabinou se nacházel motor spojený s hnacími koly podvozku, šlo o turbodieselový dvanáctiválec V-46-I o výkonu 575 kW, vedle něj tam byl ještě menší čtyřválcový diesel pohánějící hydraulický systém kanonu.
http://orlicke-kasarny-zamberk.blog.cz/ ... n-2s7-pion

Jinak díky za odpovědi.
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5163
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od kenavf » 10 čer 2018, 15:14

QVAK píše:
10 čer 2018, 01:48
..
Plynulá změna převodu není hydraulický pohonný systém ale hydraulické ovládání variátoru místo převodovky.
No práve keď by to bol "mechanický" variátor a hydraulika by slúžíla len na nastavovanie a reguláciu mechanických častí,tak by sa to asi nenazývalo "hydraulický" CVT prevod.Pod pojmom CVT sa tu asi nemyslí to čo sa montuje do osobných aut(mechanický plynulý prevod-variátor) ale tu sa asipod pojmom CVT myslí plynulý prevod vo všeobecnosti založený na rôznych princípoch.
Našiel som k tomu tento odkaz(príspevok dole).Vyzerá to na hydrostatický prevod s nastaviteľným zdvihom piestov hydaulickeho čerpadla.
http://forum.worldoftanks.com/index.php ... nsmission/
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od QVAK » 10 čer 2018, 15:48

Hydraulický prevod by mali mať japonské Type-10 CVT systém(plynulá zmena prevodu)
je vždy možná mechanicky variátorem nebo v el. soustavě tyristorem (potenciometrem resp. reostatem). V odkazu jsou na schématu dokonce 2 variátory. Na motoru a čerpadle. Zajímala by mě životnost čelních desek variátorů s dotykovými talíři přenášejících >1 000 HP.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5163
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od kenavf » 10 čer 2018, 15:59

QVAK píše:
10 čer 2018, 15:48
..V odkazu jsou na schématu dokonce 2 variátory. Na motoru a čerpadle. Zajímala by mě životnost čelních desek variátorů s dotykovými talíři přenášejících >1 000 HP.
Ten druhý podľa schémy nie je variator ale axialny hydromotor s pevným nastavením,nastavovať sa podľa tých čiarkovaných obrysov,dá len to axiálne nastaviteľné hydraulické čerpadlo.Je to klasický spôsob hydrostatického nastaviteľného prevodu staré už veľa rokov.
Životnosť tej "axiálnej dosky" ?Záleží na konštrukcii dosadacích plôch..
https://www.google.com/search?q=axiální ... é+čerpadlo
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od QVAK » 10 čer 2018, 18:06

Právě proto. To je výrazně nejslabším článkem konstrukce. Jaké tření musí vyvodit a na druhé straně i absorbovat aby neprokluzovala?

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5163
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od kenavf » 10 čer 2018, 18:44

Len pre istotu,v tom styku guľovej dosadacej plochy s tým tanierom nedochádza k veľkému treniu pretože ten vychýlený tanier sa voči tým piestom neotáča ale len kýve hore-dole.K zmene na otáčavý pohyb dochádza uložením hriadeľa,ložiska a toho taniera
.


P.S.
Teraz som sa pozeral námatkou(google) do jednoho katalogoveho lisu čerpadla REXROTH Axial Piston Variable Pump
A10VNO
Objem na otáčku 80cm3
otáčky 2700/min
tlak 210Bar
Výko 80kW
Hmotnosť 22kg
Účinnosť/straty som tam nenašiel
http://gerex.com.my/docs/20111011141003 ... 007-10.pdf
odstranil jsem špehovací odkaz b.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od QVAK » 11 čer 2018, 00:24

Díky za navedení.

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 1193
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od gandalf » 25 črc 2018, 17:03

Mám dotaz - na jakém principu pracuje studený start rakety? To je vymetena plynem?

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9966
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od Alchymista » 25 črc 2018, 17:28

Možností je viac - Pozri si štart "Vojevody" alebo nové "Sarmatu" - pekne tam vidno odhodenie "nultého stupňa" rakety.
Iné rakety majú naopak generátor tlakového plynu uložený na dne odpalovacieho kontajneru. V podstate je to ako minomet - rus tomu niekedy aj hovorí "minometný štart".

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 1193
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od gandalf » 25 črc 2018, 19:31

Dík, četl jsem o nové minolovce Lídr projektu 23560. Tak to bude asi ten generátor plynu?

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5015
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od skflanker_ » 25 črc 2018, 19:42

▲ nejedná sa o mínolovku - ale o gigantický torpédoborec
http://www.armadninoviny.cz/rusko-pripr ... borce.html

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9966
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od Alchymista » 25 črc 2018, 19:44

"esminec" alebo "eskadrennyj minonosec" je v našej terminologii torpedoborec, nie minolovka :cool:
A "Lider"je celkom macek - plánovaný výtlak 18 000 ton, raketové krížniky projektu 1164 Atlant ("Slava") majú výtlak 11380 ton, takže Lider je o polovicu väčší.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od Juraj » 25 črc 2018, 19:45

Nechapem, kto robi preklady pre cesky Sputnik. Lider bude torpedoborec, je tam dokonca aj obrazok, kde sa to pise rusky
https://cz.sputniknews.com/svet/2018072 ... lod-zbran/

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9966
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Otázky a odpovede

Příspěvek od Alchymista » 02 zář 2018, 14:34

kenavf píše:
02 zář 2018, 13:51
Alchymista píše:
02 zář 2018, 13:26
:sipka: :sipka: 9-А-5013 - Použitie ako ľahký raketomet s dostrelom do 6km, možné použiť do 200 hlavní v jednej zostave
Snímka obrazovky (186).jpg
Snímka obrazovky (188).jpg
univerzálne použitie, na obsluhu postačia maximálne dve osoby (aj to len kvôli bedničke so 4 raketami - má cca 50kg)
skflanker_ píše:
31 srp 2018, 19:34
Poľská firma WB GROUP predstavuje delostrelecký raketový systém DAISY:
https://youtu.be/pE2zi0fzvqg zverejnené 31.08.2018, dĺžka videa 2:32 min.
Keď dvaja robia to isté nemusí to byť vždy to isté.
Zaujímalo by ma cenové porovnanie tohto s tou polskou verziou uvedenou vyššie.
P.S.
Alebo je účel hlavne podojiť daňového poplatníka? :evil_smile:

Vlastnosti a schopnosti (ruská / poľská varianta):
Zbraň: letecké moduly 9-A-5013 / letecké bloky B-8V20
Munícia: letecká neriadená raketa S-8 všetkých verzií / letecká neriadená raketa S-8
Podvozok: pickup 1-1,5t / terénny trojosý 3-5 ton
Obsluha: 2 / 3
Rozširiteľnosť: Ano / Nie
Vezený druhý palebný priemer: Nie / Ano
Riadenie a zamierenie: mechanické / elektronický servosystém
Balistický počítač: nie / ano
Automatické topografické pripojenie: nie / ano
Pozorovanie: vizuálne obsluhou / optoelektronická hlavica
Schopnosť paľby na jednotlivé ciele: obmedzená / ano
Schopnosť paľby na jednotlivé pohyblivé ciele: nie / ano
Cena: podvozok + 2000€ za lafetu + 5000€ za modul = 50 000 - 70 000€ / podvozok + >50 000€ za lafetu + 5000€ za blok + >100 000€ za elektroniku = >200 000 - 250 000€

Poľský systém je sofistikovanejší a "schopnejší", je ale tiež podstane drahší, ťažší a komplikovanejší.
Keď by som mal strážiť základňu Baghram v Afganistane, vyberiem si poľský systém. Keď ju budem chcieť prepadnúť, zoberiem si ten ruský.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů