Nejzajímavější je asi rozhovor s mužem, co je na známé fotce z Torezu vidět v okně a kouká na Buk-M1 na tahači stojící pod oknem a tvrdí, že tam ten Buk nestál 17.7, ale den nebo dva dny předtím.
A dále tam tvrdí, že konverzace s Boatsmanem o sestřelu MH17 z 17.7, co použila SBU jako důkaz, je sice na záznamu jeho hlas, ale je to sestříhané z rozhovoru vedeného při sestřelu Su-25 den předtím - ráno 16.7 u Stepanivky - s tím, že ráno 17.7 byly už v Doněcku. A nějací zvukový experti tam potvrzují, že ten audiozáznam SBU je evidentně sestříhaný z vícero zdrojů a ukazují i kde.
Pokud by to byla pravda s tím antidatováním SBU fotky z Torézu a audiozáznamu, tak VSU/SBU věděla o nasazení PVO komplexů středního dosahu - Buků/Kubů dávno před sestřelem MH17, dá se i přesně určit, od kdy to věděli nejpozději, to jsem tu rozebíral někde. Museli to vědět nejpozději od 14.7, kdy došlo k vyhlášení zákazů letů pod výšku FL320 - 9750m, a jelikož do takové výšky žádný komplex krátkého dosahu nedostřelí ani omylem, tak připadá ono ohrožení na komplexy PVO středního dosahu (Buk,Kub a ještě by tam šel strčit teoreticky Pantsir-S1 s výškovým dosahem až 15km, ale to je tak vše, když si odmyslíme nepravděpodobné nasazení S-300/400). Pak museli vědět o možném nasazení PVO komplexů středního dosahu, by to sedělo i s tím, že ty přesuny Buků a OSA-AKM (sestřely UA letounů nad dosahy MANPADů) s Jihoosetínci a Abcházci probíhaly několik dní před 17.7 - viz ten muž z Torezu. A SBU si jen antidatovala všechny audiovizuální "důkazy" na 17.7, tak aby ji to krásně sedělo a nepadl ani stín podezření na to, že o nasazení PVO komplexů středního dosahu na Donbasu ví minimálně od 14.7, kdy místo úplného zákazu civilních letů nad Donbasem, vyhlásil státní letecký úřad šalamounské opatření (logicky na něčí popud z bezpečnostních složek) o zákazu letů pod FL320.
Taky je dobré připomenout, že ráno v den sestřelu MH17, vládni kruhy v Kyjevě s MO UA zcela vážně tvrdí, že jim den předtím ruské letectvo sestřelilo Su-25, tak už jen kvůli tomuto měli zavřít nebe nad Donbasem už z noci 16.7 na 17.7. Takže toto je další zcela vážné pochybení ukrajinských orgánu vzhledem k bezpečnosti civilního leteckého provozu nad svým územím.
Ukrajinské ministerstvo obrany oznámilo, že přišlo o bojový letoun Su-25. Podle mluvčího bezpečnostní rady Ukrajiny byl stroj sestřelen ve středu večer (16.7.2014) letounem ruské armády. Pilot se katapultoval, dopadl na ukrajinské území a přežil ve zdraví, dodal mluvčí. Rusko obvinění popírá.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_pvc
A z toho můžeme vcelku lehce vydedukovat, že když došlo k zákazu letů 14.7 pod FL320, tak to nebylo skrz to, že jim ruské letectvo sestřeluje letouny, ale skrz něco jiného.
To tvrzení o ruském letounu může mít vcelku logický základ, pokud se pilotu Su-25 rozeřval RWR po zachycení radarem OSou-AKM , tak sice by mu to mělo ukazovat, že je to pozemní radarový komplex krátkého dosahu a ne letoun, ale ve stresu si to mohl vyhodnotit takto. Nebo to SBU překroutila na ruskou stíhačku zcela záměrně. Další vcelku reálná varianta je, že ruská stíhačka jej mohla mít zamčeného na radaru spolu s OSou-AKM a pak je nemožné určit z RWR, kdo reálně vystřelil a navádí na něj PLŘS s poloaktivním radarovým naváděním, protože Berjoza bude ukazovat, že to mohou být oba, když jej mají zamčeného.