ono aj u vojska sa dost casto puziva technika davno technicky a moralne zastarala. Z roznych dovodov
OCHOTNIK B - útočné UAV
- Tomas BB SK
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 865
- Registrován: 17 úno 2017, 18:33
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Pilot musi umet vyhledavat cil i ocima. V jinem vlakne pisete o REB. Tak se porad vymejsleji ruzne bazmeky aby to letadlo nevidelo. Psalo se tady jak SU zarusil radary na tom amickem torpedoborci, dalo by se predpokladat ze na tom torpedoborci je na elektroniku vic mista jak v letadle, tak by to mohlo byt odolnejsi. Jak to bylo pise jen JPP, nevi se nic, jen protest ze se SU nebezpecne priblizil k lodi. Co se vse pri tom priblizeni k lodim, letadlum, pobrezi deje se moc nevi, je to jen JPP. I kdyz nejake prohlaseni vydaji, tak lze verit jen datumu.
To bude porad boj, zlepsi radary, tak zlepsi REB a to porad dokola.
Kdyz se neco podela na letadle, je tam pilot, kdyz se neco podela na UAV ( nejaka navigace ) tak jde dolu.
Jak by asi dopadnul ten Airbus u Moskvy, ten by asi tezko v automatickem rezimu vybral kukuricne pole ( meli kliku, zelena kukurice nehori a oproti oranici mensi treni ) , kdejakou kupku sena by vyhodnotil jako prekazku a hledalo by to vhodne misto tak dliuho az by to spadlo.
Dodnes neumi spolehlive odehnat ptaky od letiste, v NY vletel do hejna hus. Jeden ex pilot v TV rikal ze kdyz to nekdo vynalezne, je to na Nobelovu cenu.
Prelet atlantiku byla slava, pilot hrdina. Dnes se leta pres atlantik bezne. Driv byla v letadle nejaka desitka lidi, letel podle kompasu, dnes nekolik stovek, lepsi technika, zabije se vic lidi......
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Civilní použití té robotiky má ale poněkud jiná kritéria než vojenské: když ze sta tisíce letů jedno letadlo spadne nebo z každého sta tisíce jízd autonomním autem jedno havaruje, je to malér. Ale ve vojenské oblasti tak přísná kritéria nejsou - pokud CUAV (tj. bojový UAV) "přehlídne" nějaký cíl, holt to bude muset trefit jindy něco jiného. A pokud spadne nějaký CUAV/UAV, no tak co? Nic podstatného se neděje, prostě továrny vyrobí nový (na rozdíl od civilního Airbusu plného lidí - kde z těchto důvodů jsou pořád ještě piloti, ačkoliv by to "mohlo lítat úplně samo", už 20+ let).
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Rozšířené video z prvního letu
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Ale to už dnešné kamery/strojové videnie dokáže. Je to vidieť aj z toho autonómneho pohybu toho auta, že rozoznalo dopravné kužely a samo sa smerovalo cez vyznačenú dráhu cez priestor kde prebiehala oprava/rekonštrukcia cesty.
Tak isto musí rozoznať odstavené auto na krajnici alebo spadnutý betónový panel na ceste. Inak by to úrady nedovolili pustiť do verejnej premávky.
Autonómne autá majú už dnes vyhodnotenú podstatne nižšiu nehodovosť ako bežné autá.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Rozumné vyústění trysky. Snaha svítit na IR senzorech nebude, forsážní komora nebude - pokus o supercruise nebude.
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Ale tvar zas má, to jo. Uvidíme, jak jim to bude lítat, forsáž rusové na supercruise obvykle nepotřebují.
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Chtěl jsem tím říct, že bez forsážní komory nebude požadavek na obratnost a ani podstatnou snahu létání v nadzvuku. O potřebě držet krok s Su-57 už vůbec ne.
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Bude to uplna zmena taktiky. doteraz sa prezentovala dynamicka spolupraca s SU-57
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
To je dosť odvážne robiť závery o taktike na základe fotiek modelu z výstavy.
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
bacil:
Jestli k tomu má vhodný tvar nevím, ale podle mě ne, už jsem to tady dříve psal. O žádném (bezpilotním) samokřídle vhodného pro nadzvukové lety jsem zatím nečetl.
S-70 je opravdu velký bojový dron. Prakticky největší přibližně s rozpětím 19 a délkou 14 metrů a se vzletovou hmotností odhadovanou na 20 tun. Pro americký X-47B je max vzletová 20,2 tuny ale přitom je menší (18,92x11,63m) než Ochotnik. Nejlépe to vystihuje obrázek. A tohle monstrum s rozpětím větším než Su-57 (13,95m) tlačí přitom pouze jeden motor...
Jestli k tomu má vhodný tvar nevím, ale podle mě ne, už jsem to tady dříve psal. O žádném (bezpilotním) samokřídle vhodného pro nadzvukové lety jsem zatím nečetl.
S-70 je opravdu velký bojový dron. Prakticky největší přibližně s rozpětím 19 a délkou 14 metrů a se vzletovou hmotností odhadovanou na 20 tun. Pro americký X-47B je max vzletová 20,2 tuny ale přitom je menší (18,92x11,63m) než Ochotnik. Nejlépe to vystihuje obrázek. A tohle monstrum s rozpětím větším než Su-57 (13,95m) tlačí přitom pouze jeden motor...
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Ale S-70 má skoro polovičnú hmotnosť proti Su-57 a nemá zvislé ocasné plochy takže bude mať nižší odpor vzduchu. F-22 má forsáž aj s plochými tryskami.Svarboj píše: ↑25 srp 2019, 23:21bacil:
Jestli k tomu má vhodný tvar nevím, ale podle mě ne, už jsem to tady dříve psal. O žádném (bezpilotním) samokřídle vhodného pro nadzvukové lety jsem zatím nečetl.
S-70 je opravdu velký bojový dron. Prakticky největší cirka s rozpětím 19 a délkou 14 metrů. A se vzletovou hmotností odhadovanou na 20 tun. Pro americký X-47B je max vzletová 20,2 tuny ale přitom je menší (18,92x11,63m) než Ochotnik. Nejlépe to vystihuje obrázek. A tohle monstrum s rozpětím větším než Su-57 (13,95m) tlačí přitom pouze jeden motor...
..
Akurát na tom modeli S-70 to vyzerá že by neboli nastaviteľné" Alebo sú kryté/schované vo vyústení z trupu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Tu je naznačené aké úrovne autonomnosti sa očakávali/očakávajú od UAV

Tie roky asi už nestihneme.
https://en.wikipedia.org/wiki/Unmanned_ ... -trend.png

Tie roky asi už nestihneme.
https://en.wikipedia.org/wiki/Unmanned_ ... -trend.png
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
To nemusí být až tak pravda.
Forsáž je u takovéhoto prostředku asi zbytečná (až na výjimečné situace jako je rychlý únik) … ale pro vlastní supersonický let není vůbec nutná. Ostatně jak F-22, tak Su-57 mají dělat cca 1,6M bez forsáže.
Plochá tryska ještě neznamená, že to není / nemůže být stavitelná Lavalova dýza … viz F-22A
Takovéto řešení (plochá stavitelná tryska a motor bez přídavného spalování) je pro nižší supersonické rychlosti (1,3M - 1,8M) plně dostačující … byť plochá tryska znamená nižší efektivitu při využití tahu motoru (cca o 7,5% … účinnost klesá z cca 87% u 3D na cca 80,5% u 2D - dle konstrukce trysky)
Držet krok s Su-57 či jiným úderným letadlem schopným supercruise (Su-35S či modernizované Su-34 s motory AL-41F1) klidně může … stejně se nepočítá, že by na příletu k cíli letěly na forsáž.
Požadavek na obratnost tam evidentně nikdy nebyl. Kdyby byl, nebyl by Ochotnik B konstruován jako samokřídlo.
Takže odhadovat vlastnosti a schopnosti Ochotnika B na základě jakéhosi PR modýlku je stejný nesmysl, jako odhadovat jeho budoucí použití na základě létajícího demonstrátoru / prototypu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti