F-35 má AESA anténu rovněž mechanicky vychylovanou ... to s typem antény nesouvisí, výhody i nevýhody jsou stejné jak pro PESA tak AESA antény.
Suchoj Su-30
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 7152
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-30
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21632
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-30
F-35 nemá mechanicky vychylovanou atnénu radaru, tedy je reálně limitován pozorovacím úhlem 60x60°, k tomu Irbis nemá jen vychylovanou anténu, ale i otočnou, což umožňuje měnit polarizaci vlny a dá se to využít i při detekci stealth objektů.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2743
- Registrován: 07 úno 2017, 20:33
Re: Suchoj Su-30
Ani F22 nemá vychylovanou anténu, takže ta výhoda ruských radarů v tomto směru je jasná
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 7152
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-30
Aha, moje chyba. Měl jsem nějak zafixováno, že pohyblivá je a letmý pohled na tuto fotku mě v tom utvrdil. Díky za opravu.


"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9642
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-30
Ad Suchoj a vypustenie paliva za letu:
1. Prečo sa palivo pri núdzovom vypustení nezapáli?
Odpoveď: K vypúšťaniu paliva dochádza v dýze motora za zmiešavacou komorou (kde sa stretávajú 2 prúdy, horúci z druhého stupňa a studený z prvého stupňa motora), navyše pri 85% otáčkach motora nie je teplota spalín v dýze príliš vysoká. Kerosín vychádza ako para, nie ako čistý plyn.
2. Ako dlho môže trvať vypúšťanie?
Odpoveď: Rýchlosť vypúšťania = 600 kg paliva za minútu. Nie je stanovený žiadny časový limit, iba zvyšok (minimálny zostatok)
3. Je systém núdzového vypúšťania a drenážny systém vypúšťania paliva to isté?
Odpoveď: Sú to 2 rôzne systémy, čo sa týka funkcie a agregátov. Drenážny vypúšťací systém zhromažďuje prebytočné palivo a vypúšťa ho na betón na zemi počas parkovania a počas štartovania. Systém núdzového vypúšťania je určený špeciálne na rýchle vypúšťanie paliva. Сброс топлива в полете на истребителе Су-30СМ / Vypúšťanie paliva počas letu na lietadle Suchoj Su-30SM
Video https://vk.com/video-211260543_456239238 dĺžka 14 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-211260543_4235 z 18.02.2023
1. Prečo sa palivo pri núdzovom vypustení nezapáli?
Odpoveď: K vypúšťaniu paliva dochádza v dýze motora za zmiešavacou komorou (kde sa stretávajú 2 prúdy, horúci z druhého stupňa a studený z prvého stupňa motora), navyše pri 85% otáčkach motora nie je teplota spalín v dýze príliš vysoká. Kerosín vychádza ako para, nie ako čistý plyn.
2. Ako dlho môže trvať vypúšťanie?
Odpoveď: Rýchlosť vypúšťania = 600 kg paliva za minútu. Nie je stanovený žiadny časový limit, iba zvyšok (minimálny zostatok)
3. Je systém núdzového vypúšťania a drenážny systém vypúšťania paliva to isté?
Odpoveď: Sú to 2 rôzne systémy, čo sa týka funkcie a agregátov. Drenážny vypúšťací systém zhromažďuje prebytočné palivo a vypúšťa ho na betón na zemi počas parkovania a počas štartovania. Systém núdzového vypúšťania je určený špeciálne na rýchle vypúšťanie paliva. Сброс топлива в полете на истребителе Су-30СМ / Vypúšťanie paliva počas letu na lietadle Suchoj Su-30SM
Video https://vk.com/video-211260543_456239238 dĺžka 14 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-211260543_4235 z 18.02.2023
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10559
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-30
No a to je presne situácia v ktorej môžu ruské lietadlá v praxi použiť tie vecičky ktoré predvádzajú na leteckých dňoch. V tomto prípade minimálnu rýchlosť s extrémne veľkým AoA. A o ktorých všetci "odborníci" tvrdia ako sú nepoužiteľné.Reálne staršie video BPLA vs Suchoj = porovnanie rýchlosti:
Kto si myslí, že je to všetko veľmi jednoduché, tu je video o tom, čo a ako vidí pilot lietadla, keď sa stretne s cieľom s nízkou rýchlosťou vo veľkej výške.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9642
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-30
Irkutský letecký závod vyrobil a odovzdal Ministerstvu obrany Ruska sériu viacúčelových lietadiel Suchoj Su-30SM2.
"V pondelok 03.07.2023 sme Ministerstvu obrany Ruska odovzdali ďalšiu sériu nových modernizovaných lietadiel Suchoj Su-30SM2 (Су-30СМ2). Lietadlá tohto typu sa za roky prevádzky ukázali ako vysoko efektívne a sú veľmi dôležité pre obranyschopnosť našej krajiny. Výroba lietadiel v rámci štátnej obrannej objednávky prebieha v Irkutskom závode na výrobu lietadiel OAK podľa plánu. Všetky lietadlá plánované na dodanie v tomto roku 2023 sú už v záverečnej montážnej dielni alebo v oddelení letových skúšok," uviedol prvý námestník generálneho riaditeľa štátnej korporácie Rostech (Ростех) Vladimir Artjakov (Владимир Артяков).
Lietadlá Su-30SM2 (Су-30СМ2) predstavujú ďalší vývoj lietadiel, ktoré sú vo výzbroji VKS a letectva VMF Ruska. Nové stroje boli modernizované komplexom palubného avionického vybavenia. Vďaka modernizácii vykonanej na základe špecifikácií ruského ministerstva obrany sa zvýšili bojové schopnosti lietadiel. Zvýšil sa najmä dosah detekcie a identifikácie vzdušných cieľov. Do výzbroje stíhačiek pribudli nové vysoko presné zbrane, ktoré umožňujú likvidovať vzdušné, pozemné a námorné ciele na vzdialenosť niekoľkých stoviek kilometrov. Video https://vk.com/video-211699782_456239119 dĺžka 37 sek. = stroje pre VMF
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_7994 z 03.07.2023
"V pondelok 03.07.2023 sme Ministerstvu obrany Ruska odovzdali ďalšiu sériu nových modernizovaných lietadiel Suchoj Su-30SM2 (Су-30СМ2). Lietadlá tohto typu sa za roky prevádzky ukázali ako vysoko efektívne a sú veľmi dôležité pre obranyschopnosť našej krajiny. Výroba lietadiel v rámci štátnej obrannej objednávky prebieha v Irkutskom závode na výrobu lietadiel OAK podľa plánu. Všetky lietadlá plánované na dodanie v tomto roku 2023 sú už v záverečnej montážnej dielni alebo v oddelení letových skúšok," uviedol prvý námestník generálneho riaditeľa štátnej korporácie Rostech (Ростех) Vladimir Artjakov (Владимир Артяков).
Lietadlá Su-30SM2 (Су-30СМ2) predstavujú ďalší vývoj lietadiel, ktoré sú vo výzbroji VKS a letectva VMF Ruska. Nové stroje boli modernizované komplexom palubného avionického vybavenia. Vďaka modernizácii vykonanej na základe špecifikácií ruského ministerstva obrany sa zvýšili bojové schopnosti lietadiel. Zvýšil sa najmä dosah detekcie a identifikácie vzdušných cieľov. Do výzbroje stíhačiek pribudli nové vysoko presné zbrane, ktoré umožňujú likvidovať vzdušné, pozemné a námorné ciele na vzdialenosť niekoľkých stoviek kilometrov. Video https://vk.com/video-211699782_456239119 dĺžka 37 sek. = stroje pre VMF
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_7994 z 03.07.2023
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17 črc 2023, 10:37
Re: Suchoj Su-30
Dost vela sa ocakavalo ohladom Su-30SM2, v zmysle prip. upgrades smerom k Su-35S (N035 Irbis radar namiesto N011M Bars, Al-41F1S motory).
Ale tieto upravy zatial nenastali, SM2 predbezne vyzera ako uplne standardna SM s odstranenymi dovozovymi komponentmi.
Najjednoduchsim identifikatorom bude asi IKSh-1K HUD display (z Su-35S) namiesto povodneho francuzskeho Thales VEH-3022 (upravena verzia z Rafale).
Ale tieto upravy zatial nenastali, SM2 predbezne vyzera ako uplne standardna SM s odstranenymi dovozovymi komponentmi.
Najjednoduchsim identifikatorom bude asi IKSh-1K HUD display (z Su-35S) namiesto povodneho francuzskeho Thales VEH-3022 (upravena verzia z Rafale).
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 387
- Registrován: 02 bře 2017, 18:26
Re: Suchoj Su-30
A to s tých pár fotiek poznáš aký má radar? Motory by sa, podľa kvality obrázka/videa, možno posúdiť dali.
Inak - IKSh-1K ?
IKŠ-1K.
EDIT: prvá fáza modernizácie SM, mala podľa pôvodných plánov zahŕňať práve úplnú domestifikáciu, ale od istého momentu
, je presných správ pomenej.
Inak - IKSh-1K ?

EDIT: prvá fáza modernizácie SM, mala podľa pôvodných plánov zahŕňať práve úplnú domestifikáciu, ale od istého momentu

-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4697
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Suchoj Su-30
Tak ak je zámyslom Su-30SM2 posun v avionike k Su-35S a Su-30SM2 lieta s HUDom zo Su-35S, tak to je práve dôkazom že ten upgrade smerom k Su-35S asi nastal, či?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17 črc 2023, 10:37
Re: Suchoj Su-30
Boli okolo toho debaty, insideri sa zhodli, ze Irbis instalovany nebol.. Co sa zmenilo je to, ze N011M Bars-R na SM2 dostal novy DSP backend (tipujem prave z Irbisa na chipsete Baguet-53M) a takisto nastali nejake upravy na KOLS, mozno dokonca kompletny aparat 13SM1 od UOMZ. V kazdom pripade to viedlo k zvyseniu max. detekcnej vzdialenosti v pasivnom aj aktivnom mode, ako spominal zastupca sefa Rostecu Artyakov.
Potom tam mame este co: integracia novych zbrani (o.i. UPAB-1500V (K029BE), UPAB-500V (K08BE), KAB-250, Kh-38M), nove displeje or RPKB ako nahrada povodnych CMFD66/CMFD55 AMLCD od Thales/Samtel.. no a samozrejme hlavny kamen urazu, nahrada rafalackeho VEH-3022, ktory uz pomaly nemali na sklade, uz spominanym IKSh-1K.
V kazdom pripade sa mi zdalo, ze niektori fans su z noveho SM2 sklamani a cakali viac, hlavne Izd.117S a Irbis, aj ked ten asi s trochu zmensenou velkostou apertury, myslim, ze pod radom Su-30SM by sa nezmestil. Tie motory sa uz testuju pre Su-30SM3, testbed je namorna masina Modra 72, RF-34010, cn 10MK5-1411. Irbis mozno napokon ani nepride, nic o nom nepocujem..
Sorry, nepisem diakritikou, su to roky na anglickych/americkych forach a zvyk je zvyk.. preto tie Sh a Kh..
Potom tam mame este co: integracia novych zbrani (o.i. UPAB-1500V (K029BE), UPAB-500V (K08BE), KAB-250, Kh-38M), nove displeje or RPKB ako nahrada povodnych CMFD66/CMFD55 AMLCD od Thales/Samtel.. no a samozrejme hlavny kamen urazu, nahrada rafalackeho VEH-3022, ktory uz pomaly nemali na sklade, uz spominanym IKSh-1K.
V kazdom pripade sa mi zdalo, ze niektori fans su z noveho SM2 sklamani a cakali viac, hlavne Izd.117S a Irbis, aj ked ten asi s trochu zmensenou velkostou apertury, myslim, ze pod radom Su-30SM by sa nezmestil. Tie motory sa uz testuju pre Su-30SM3, testbed je namorna masina Modra 72, RF-34010, cn 10MK5-1411. Irbis mozno napokon ani nepride, nic o nom nepocujem..
Sorry, nepisem diakritikou, su to roky na anglickych/americkych forach a zvyk je zvyk.. preto tie Sh a Kh..
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17 črc 2023, 10:37
Re: Suchoj Su-30
Porovnanie cockpitov pre Irkut Su-30
Su-30MKI (India) - Elbit HUD El-Op SU967 (licencia Samtel), UAP5-13 indikator, ITE-2TB2 tachometer, INP-R indikator, hodiny Izd.781, francuzsky 55mm umely horizont, Thales CMFD-55 a CMFD-66 AMLCD (licencia Samtel), PS-5-03 ZhK panel
Su-30MKA (Alzirsko) - pravdepodobne identicky s Su-30MKI, PS-5-04 ZhK panel
Su-30MKM (Malajzia) - vsetky izraelske prvky nahradene francuzskymi, Thales VEH-3022 HUD, PS-5-01 ZhKN panel, MAW-300 display
Su-30SM (RF, Armensko, Kazachstan) - AGR-29 umely horizont z Su-30M2, palubne hodiny Izd.756
Su-30SME/SM2 (RF, Myanmar) - IKSh-1K HUD, displeje od RPKB
Su-30MKI (India) - Elbit HUD El-Op SU967 (licencia Samtel), UAP5-13 indikator, ITE-2TB2 tachometer, INP-R indikator, hodiny Izd.781, francuzsky 55mm umely horizont, Thales CMFD-55 a CMFD-66 AMLCD (licencia Samtel), PS-5-03 ZhK panel
Su-30MKA (Alzirsko) - pravdepodobne identicky s Su-30MKI, PS-5-04 ZhK panel
Su-30MKM (Malajzia) - vsetky izraelske prvky nahradene francuzskymi, Thales VEH-3022 HUD, PS-5-01 ZhKN panel, MAW-300 display
Su-30SM (RF, Armensko, Kazachstan) - AGR-29 umely horizont z Su-30M2, palubne hodiny Izd.756
Su-30SME/SM2 (RF, Myanmar) - IKSh-1K HUD, displeje od RPKB