Letecký vývoj

Odpovědět
Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2941
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 10 lis 2018, 16:08

↑↑↑↑ Ad koncept Vysoko Rýchlostného Kamova - prezentácia koncepcie

Ruský Patent https://patents.google.com/patent/RU168554U1/ru (RU) alebo https://patents.google.com/patent/RU168554U1/en (EN) zo dňa 04.10.2016

Zdroj http://charly015.blogspot.com/2018/11/e ... ov-de.html z 05.11.2018

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1623
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 10 lis 2018, 20:28

skflanker
Díky, velmi zajímavé.
... a trochu mne to i "potěšilo na duši", že mi to ještě myslí :wink:

Fakticky se to shoduje s tím popisem, co jsem sem dal, když jsem viděl ten nákres konceptu. Prakticky jsem se "sekl" jen v jediném předpokladu … že totiž i při rychlostech nad 450 km/h bude vykazovat nějaký "zbytkový" vztlak a křídlo bude jen "doplňovat" nedostatečnou vztlakovou sílu.
U Kamova na to ale šli jinak.
Oni při rychlostech nad 400 km/h zcela eliminují vztlak rotoru - převedou ho do režimu nulového vztlaku - a křídlo je navrženo tak, aby při této rychlosti zcela převzalo tvorbu vztlaku a "z vrtulníku se stane letadlo". Chytré, protože tím eliminují velké množství problémů s fungováním rotoru při vysokých dopředných rychlostech. Oni ten rotor fakticky "vypraporují".
To zároveň vysvětluje i tu konfiguraci nosných ploch. Proto ta "kachna" a šípová náběžná hrana hlavního křídla.
Pokud totiž rotor nevytváří žádný vztlak, tak křídlo/a musí být umístěno tak, aby se působiště vztlakové síly shodovala s působištěm vztlakové síly rotoru. No a to právě nejlépe řeší kachní koncepce … hlavní křídlo je posunuto vzad, mimo rotorový vír, a kachní plocha, která také produkuje kladný vztlak, zase vpřed, taky mimo vír.
Výsledná vztlaková síla tedy bude mít působiště +/- tam co rotor.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2389
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 10 lis 2018, 20:34

Основную часть подъемной силы на самолетных режимах создает крыло, а движительные (пропульсивные) силы создаются реактивными двигателями.
Rotory zabezpečujú zdvíhanie a reaktívne motory zabezpečujú dopredný pohyb
При этом в горизонтальном полете несущие винты начинают работать в режиме авторотации
Potom sa rotory "odpoja" a točia sa v režime autorotácie
Для улучшения летных характеристик винтокрыла на больших скоростях полета было применено уменьшение частоты вращения несущих винтов.
Vo vysokých rýchlostiach sa zabezpečujú nízke otáčky rotorov(asi kvôli tej rýchlosti koncov rotorov)



Sú to všetko efekty ku ktorým sme sa tu vo vlákne dopracovali. :idea:

EDIT:
Doplňujúca otázka:
concept ZT decrease rotor speed and thrust to the minimum
концепции ZT уменьшение оборотов винта и его тяги
Tým "ťahom" myslia "zvíhaciu zložku rotora" alebo "dopredný ťah rotora".

Juraj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2762
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 10 lis 2018, 21:00

Zacinaju padat navrhy na pouzitie takehoto stroja na CAS. Bola by to zaujimava alternativa ku SU-25

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4742
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 10 lis 2018, 22:02

Trochu lepšie preklady:
Основную часть подъемной силы на самолетных режимах создает крыло, а движительные (пропульсивные) силы создаются реактивными двигателями.
Hlavnú časť nosnej sily v lietadlových režimoch vytvára krídlo a pohybové (pohonné) sily sú vytvárané reaktívnymi motormi.
При этом в горизонтальном полете несущие винты начинают работать в режиме авторотации
Pr itom v horizontálnom lete nosné rotory začínajú pracovať v režime autorotácie.
Для улучшения летных характеристик винтокрыла на больших скоростях полета было применено уменьшение частоты вращения несущих винтов.
Pre zlepšenie letových charakteristík "vintokryla" pri vysokých rýchlostiach letu bolo použité zmenšenie frekvencie otáčania nosných rotorov.
EDIT:
Doplňujúca otázka...
Tým "ťahom" myslia "zvíhaciu zložku rotora" alebo "dopredný ťah rotora".
Logicky - obe zložky, pretože obe sú zložkami (vodorovná a zvyslá) jednej sily pôsobiacej na rotorový list obtekaný prúdom vzduchu. Ich pomer je riadený uhlom nábehu listu voči prúdu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1623
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 10 lis 2018, 22:16

POZORTo co přeložil kenavf / Alchymista se týká úvodní části patentu, kde se popisuje, jak se problém řešil doteď.
Konkrétně toto se týká staršího Kamovova projektu Ka-35D (pozor neplést s novým Ka-35)
Ka-35D.jpg
Ka-35D.jpg (27.8 KiB) Zobrazeno 201 x
Tam skutečně byly motory pohánějící rotora a proudové motory pro dopředný let a rotory přecházely do autorotace.
Ten projekt se ale vůbec nerealizoval.

Nový patent tohle vše odstraňuje a problematiku řeší jinak = s jedněmi motory a bez autorotace.
Ten popis je až dále … až za popisem jak to řeší Sikorski u S-97 Raider
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2389
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 10 lis 2018, 22:21

No nie je to úplne logicky. Pretože ak by mali na mysli len dopredný ťah, tak by mohli rotory(cyklika) fungovať v takom režime že by vytvárali len "zdvihovú zložku"(vertikálnu) čo by teoreticky išlo. Samozrejme dopredný ťah bez vytvorenia zvihovej zložky nie je možný, ale vytvorenie zdvihovej zložky bez dopredného ťahu by malo byť možné.
Tak by v určitej fáze bol režim že by rotory nevytvárali dopredný ťah(to by zabezpečovali tie reaktívne motory) ale rotory by len pomáhali krídlu vytvárať vztlakovú silu.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2389
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 10 lis 2018, 22:42

Skeptik píše:
10 lis 2018, 22:16
POZORTo co přeložil kenavf / Alchymista se týká úvodní části patentu, kde se popisuje, jak se problém řešil doteď.
Konkrétně toto se týká staršího Kamovova projektu Ka-35D ..

Nový patent tohle vše odstraňuje a problematiku řeší jinak = s jedněmi motory a bez autorotace.
Ten popis je až dále … až za popisem jak to řeší Sikorski u S-97 Raider
Ešte že si na to upozornil,nevšimol som si toho.
Je tam aj uvedené že v rýchlostiach nad 400km/hod sa rotory v podstate stávajú neaktívne(asi sa teda nezúčastňujú ani "ťahu" ani "vztlaku") a všetko je potom asi už len úlohou hnacích motorov a krídiel

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host