Letecký vývoj

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 17 dub 2019, 13:17

Čo dodať...
Ono je to tak vlastne dobre - Fallouta si rád zahrám na compe, ale nestojím oň v reálnom živote.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 17 dub 2019, 14:27

Keď teraz je v móde všetko realizovať a vyvíjať pomocou Startup-ov čo je z 80% PR prezentovanie a vymýšľanie príbehov. A normálny základný výskum nemá ani peniaze ani kvalifikovaných ľudí, pretože na odbornosť musí byť človek desiatky rokov v obore.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od QVAK » 17 dub 2019, 21:36

kenavf píše:
17 dub 2019, 14:27
Keď teraz je v móde všetko realizovať a vyvíjať pomocou Startup-ov čo je z 80% PR prezentovanie a vymýšľanie príbehov. A normálny základný výskum nemá ani peniaze ani kvalifikovaných ľudí, pretože na odbornosť musí byť človek desiatky rokov v obore.
Pánové ANT byl z dnešního pohledu též Startup pod vedením A.N. Tupoleva a jaký byl jeho výstup. Vyřešil problém RF s leteckou konstrukcí až do 80. let. Obdobné jako přes kopírák byl vývoj leteckých motorů a i vedlejší větev motory raketové. Hlavy pomazané všude v Evropě i v US rozdělili základní výzkum hrazený státem(NACA posléze NASA, CAGI, VLÚS posléze VZLU) a konstrukci u komerčních Fy. V SSSR konstrukčním kancelářím přidělily výrobní závody. Takže byl oddělený základní vývoj a výzkum který ale spolupracoval, předával !plošně" své výstupy všem "hladovým" v oboru a byl povinen s nimi při řešeních spolupracovat. Tento systém byl ukončený "privatizací" vývoje a výzkumu výrobními korporacemi koncem 80. let(některé projety dobíhaly ještě dekádu). Takže dnes každá korporace za státní provádí vývoj a výzkum samostatně(výsledky si patentuje nikoli jako dříve plošně poskytuje oboru) a ještě jí dle způsobu jejího fungování musí/měl by generovat zisk. Navíc korporace neřídí technici ale obchodníci s ekonomy kteří se na vývoj a výzkum dívají jako na velmi málo produktivní část korporace do které i "uklízí" neschopné dětičky potřebných pro korporaci které zklamali v jiné praxi(prodej, finančnictví, výroba). Tam alespoň škodit nebudou a zaplatí je dotace státu. Výsledky takto nastaveného korporativizmu vidíme až dnes(po 30-40. letech svého fungování kdy spotřeboval své veškeré vývojové a výzkumné zdroje) protože systém má velmi dlouhou setrvačnost. Musk, Zubrigen, Gates a další jsou jen pokusy o systémové a ideologické přenastavení systému aby konečně započal fungovat i na tržní liberalistické platformě což je nemožné(nejsou plošně poskytovány výstupy vývoje a výzkumu do všech, celého spektra Fy. v oboru). Příkladem výsledku je SSSR kde špičkové technologie nebyly plošně poskytovány ekonomice což vedlo k její technické a technologické zaostalosti a nekonkurenceschopnosti. Pravým opakem bylo US kde výstupy z projektu NASA APOLLO vedlo k poslední materiálové a technologické revoluci Západu 80. až 90. let. Dnes je skutečnost naprosto obrácená a hybatelem vývoje a výzkumu, techniky a technologie je Čína s RF a Západ zaostává tak jako před půl stoletím SSSR a diví se tomu jak se to mohlo stát a korporace mlátí okolo sebe. Přitom kořenovým důvodem je jejich systém fungování který přes optiku obchodu a účetnictví není schopno jejich nejvyšší vedení pochopit a možná i napravit. Tak nastupuje mocenská platforma státu(sankce, vydírání).

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4087
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Grif » 05 kvě 2019, 15:52

Zajímavý koncept létajícího vlaku.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od puma » 05 kvě 2019, 20:36

Docela zajímavá zpráva
VKS vyvine nový "létající radar", letoun bude vytvořen na základě civilního dopravního letadla Tu-214
Projekt nového „létajícího radaru“ na základě civilního dopravního letadla Tu-214 již byl předložen výboru VKS a obdržel souhlas, řeklo Izvestia několik zdrojů na ministerstvu obrany.

Má to být "Lite" - levnější a ekonomičtější-verze "létajícího radaru "A-100 "Prime".
V novém letounu bude použit, byť v odlehčené formě a podobě, radar a část elektroniky z letounu A-100 Premier.

"létající radar“ Tu-214 dobře doplní A-50, A50U a A-100 Premier, vyráběné na základě IL-76.
https://iz.ru/872566/aleksei-ramm-bogda ... chii-radar

Můj odhad je, že neponese kruhový otáčivý radar, ale bude to řešeno buď instalací pevných AESA antén podél trupu (stylem Tu-214R), nebo nad trup ala Boeing E-7 Wedgetail.

A-100 má dvoupásmový radar, toto je část L pásmového AESA radarového pole radaru Vega A-100 na testech v částečné anechoické komoře.
a tady je celý radar Vega pod dekou
Parametry na papíru z veřejných zdrojů: má schopnost sledovat až 300 cílů ve vzdálenosti 650 kilometrů. Ta dvoupásmovost je dost zajímavá, jedno pracovní pásmo radaru je zcela určitě X nebo hodně blízké, druhé je L pásmo a jelikož to má AESA anténu podle toho videa z obou stran, tak mohou obě pásma pracovat současně, což je dost zajímavé, kam tím ruští konstruktéři míří je zcela jasné.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 07 kvě 2019, 05:59

Ruska armada dala zadanie vypracovat koncepciu utocneho vrtulnika s elektropohonom. Koncept by mal podla predstav niekolko vyhod. Pohon elektromotorom by mal produkovat menej hluku a hlavne menej tepelneho ziarenia. Tym by lahsie unikol infrasenzorom a navadzacim hlaviciam rakiet protivnika. Ako dalsi klad sa uvadza obecna dostupnost elektriny, co by vrtulnik zbavilo zavislosti od tejto casti logistiky. V pripade konfliktu, ked by sa stala problemom dodavka leteckeho paliva, elektrovrtulnik by bol stale schopny letu. V prvej faze sa uvazuje o hybride, kde by koexistoval spalovaci motor s elektromotorom, neskor by sa spalovanie uz vobec nepouzivalo a islo by o cisty pohon vylucne na baterie.
https://tass.ru/armiya-i-opk/6407231

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 21 kvě 2019, 13:07

Kdekoli na světě pod 4 hodiny: Už se testuje motor Sabre, který může radikálně proměnit leteckou dopravu Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/kdekoli-na-s ... fault.aspx
Že vraj bol otestovaný funkčný prototyp.

By ma zaujímalo ako chcú "vyrábať/stláčať kompresorom" toľko hélia za sekundu, na skvapalňovanie takého množstva kyslíku.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 21 kvě 2019, 13:27

Blbost, fyzikalne zakony este stale platia. Ak to bude raketa, bude to za podobnych parametrov (a ceny) ako dnesne rakety. Ziadna masova doprava. Ak chcu letiet v atmosfere hyperzvukom, na trvalu prevadzku neexistuje v sucasnosti material, ktory by tepelne soky zvladal.. Neviem to zratat, ale som presvedceny, ze priebezne skvapalnovanie kyslika v rozumnom mnozstve nie je mozne. Musi to byt energeticky narocny proces, ktoreho vysledok nebude postacovat na pohon masivneho zariadenia.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 09 čer 2019, 17:51

skflanker_ píše:
24 bře 2019, 18:06
Prvý vzlet Sikorsky - Boeing SB1 Defiant vo štvrtok 21.03.2019 ...
Ďalšie video z iného testu:

https://youtu.be/YL6N6F30els zverejnené 06.06.2019, dĺžka videa 1:56 min.


Celera 500L pripravená na testovanie
1.jpg
Na instagrame sa objavili foto lietadla Celera 500L v Južnej Kalifornii po 10 rokoch vývoja
Zdroj https://www.vesti.ru/m/doc.html?id=3156221 z 09.06.2019 + viac foto
Viac info a ďalšie foto napríklad https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... y-fly-soon zo 07.06.2019

Uživatelský avatar
Kolja
Senior redaktor
Příspěvky: 3014
Registrován: 07 úno 2017, 17:43

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Kolja » 09 čer 2019, 18:47

Jak říkají piloti: Jen hezký letadlo dobře lítá. Tohle by se nemělo odlepit od země :razz:

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7541
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od IgorT » 09 čer 2019, 18:53

Teda, na oko hrôza! (veľryba s krídelkami?)

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 09 čer 2019, 19:47

Kolja píše:
09 čer 2019, 18:47
Jak říkají piloti: Jen hezký letadlo dobře lítá. Tohle by se nemělo odlepit od země :razz:
Ako napísal aj Skeptik v inej teme -
S dobrým motorom lietajú aj vrata od hangaru.
A pripomeniem aj druhé tvrdenie -
Vrtuľníky nelietajú, vrtuľníky sú tak škaredé, že ich Zem odpudzuje.

Ale osobne mi nejak zvlášť ohavné nepripadá, videl som až aj strašnejšie. Podstatne.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 09 čer 2019, 22:10

Na druhou stranu i takové Piaggio Avanti je tak škaredé, až je vlastně hezké :wink:
A léta dobře
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1676
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Hektor » 09 čer 2019, 22:37

Taliansko je národ čo vie splodiť nádherne stroje ako MC.202, či FIAT G.55. Ale aj nechutnosť ako FIAT Multipla.
Obe spomenuté lietadla začínali ako škaredé káčatka a spasil ich nemecky motor, do výkonu aj krásy. Multiple by nepomohlo ani keby ju Heidy Klum tlačila.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 09 čer 2019, 23:22

Multipla je druhé najškaredšie auto. Ten, kto ho spáchal, je iste schopný aj strašnejších zločinov...

Avanti sa mi naopak celkom páči - je elegantné. Ale mali ho urobiť podobne ako Beechcraft Starship - ten mi ale noapak príliš elegantný nepríde, je taký... "nasilu".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od QVAK » 10 čer 2019, 00:18

Nepoletí na Měsíc? To by byl ale po 250. letech druhým takovým tvarem v pořadí.
'From_the_Earth_to_the_Moon'_by_Henri_de_Montaut_39.jpg

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7541
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od IgorT » 23 čer 2019, 08:51

Niečo o MIG-u 15:


Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 17 zář 2019, 21:07

Z Boeing T-X (nové US lietadlo na výcvik pilotov) sa stal T-7A "Red Hawk"
7.jpg

https://youtu.be/AZG06T5elgE zverejnené 16.09.2019, dĺžka videa 57 sek.
Zdroj https://topwar.ru/162521-vvs-ssha-nazva ... astreb.htm z 17.09.2019
Info o lietadle https://www.boeing.com/defense/t-7a/

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 05 říj 2019, 20:32

Juraj píše:
05 říj 2019, 12:29
Blbost, a ani nevyzera pekne
Beriev informoval o studii gigantickeho obojzivelneho lietadla s uzitocnou hmotnostou 1000ton. Nazov by bol Be-2500, co je odvodene od vzletovej hmotnosti 2500 ton. Na rozdiel od ekranoplanov by mal vediet lietat aj bez vyuzitia prizemneho efektu. Rychlost okolo 800km, dolet 16000km :D
https://ria.ru/20191001/1559311481.html
https://www.almasdarnews.com/article/ru ... ff-weight/
Porovnanie Beriev Be-2500 vs. Antonov An-124 Ruslan
2500vs124.jpg
2500vs124.jpg (59.26 KiB) Zobrazeno 6661 x
Zdroj http://charly015.blogspot.com/2019/10/a ... -2500.html z 05.10.2019
presnejšie http://www.beriev.com/eng/Be-2500_e/Be-2500_e.html
Beriev Be-2500:
Šírka = 125,51m + Dĺžka = 115,5m + Výška = 29,12m
Plocha krídel = 3184 m2

Ktoré letisko toto monštrum odbaví? Spomeňte si na Airbus A-380 ako letiská museli upravovať. Toto sa len tak niekde neotočí.
Ako Juraj už uviedol, uvidíme ...

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6447
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Polite » 05 říj 2019, 21:05

Za socializmu bol jeden vtip o ruskom lietadle, s kinom, bazenom...a koncil tym, ze pri omylom nechanom zapnutom palubnom mikrofone po predstaveni vsetkych vymozenosti cestujucim hovori pilot pilotovi: A teď budeme rádi, když s tou ,,píčou,, alespoň popojedem..
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Odpovědět