Alchymista píše: ↑15 dub 2019, 14:30kenavf - nie 3% ale okolo 30%
Typické vypustenie rakety pri vzdušnom štarte sa odohráva vo výške 10 000+metrov pri rýchlosti 900+km/h
Zober si Falcon Heavy (zrovna som pozeral štart s Arabsat) - po jednej minúte letu (práce troch blokov) má výšku ~9100m a rýchlosť ~1070km/h, bočné bloky sa vypínajú v ~135-140 sekunde a oddelujú v 157 sekunde. Centrálny blok končí prácu okolo 210-215 sekundy a oddeluje s v 218 sekunde.
Teda "teoreticky" za tých 60 sekúnd raketa spálila 42-45% využiteľného paliva v bočných blokoch a 27-29% využiteľného paliva v cetrálnom bloku. A to len na to, aby sa dostala do bodu vypustenia pri vzdušnom štarte... O toto menšie a ľahšia alebo i "slabšia" môže byť raketa pre vzdušný štart - alebo o to viac jej možno naložiť.
Porovnával som to radšej s Falcon-9(cca rovnaká hmotnosť nákladu na LEO?)
V čase 65sec dosiahol tú výšku 10km a má už rýchlosť 1400km/hod a to smerom hore(resp. relatívne malý sklon). Ten Stratolaucher bude smerovať raketu vodorovne a to je tiež dosť veľký mínus.
1.stupeň horal do 160.sec.
Váha paliva a okysličovadla 1.stupňa cca 390ton. Za 65 sekund spálil 65/160 časti paliva to je cca 159ton(ak spaluje rovnomerne) Takže celkovo 550 tonová raketa sa odlahčila na 390 ton.Falcon 9 v1.0 rocket cost a total of about $200,000.[148] The first stage uses 245,620 L (64,885 US gal) of liquid oxygen and 146,020 L (38,575 US gal) of RP-1 fuel,
Pegasus II by mal mať 211 ton a 2000kg náklad (na GTO)
https://en.wikipedia.org/wiki/Pegasus_I ... et)#Design
https://aviationweek.com/blog/stratolau ... g-progress
Takže tie parametry sú podstatne slabšie, samozrejme je otázka ceny štartu a ceny strateného 1.stupňa(má menej motorov)