Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
mauler
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1604
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od mauler » 04 pro 2018, 19:46

Nicméně moc ůspěšný ten deflector nebyl,jednak snižoval počet projektilů které letěly směrem k cíli a pak způsoboval nežádoucí vibrace listu vrtule umocněné odrazy projektilů,víceméně úspěšně tohle vyřešil až Fokker synchronizátorem střelby ..

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4272
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 06 pro 2018, 20:40

"Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod." - Jan Werich
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 06 pro 2018, 21:52

To je naprosto fantastické kam Rusové dokázali design létajících člunů dotáhnout a skloubit hydrodynamické a aerodynamické požadavky spolu se statikou do jednoho celku.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4272
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 07 pro 2018, 09:18

Obrázek

Takticko – technická data Berijev Be-200 Altair verze ČS
Osádka: 2
Rozpětí: 32,78 m
Délka: 32,05 m
Výška: 8,90 m
Nosná plocha: 117,44 m²
Hmotnost vlastního stroje: 27 600 kg
Max vzletová hmotnost: 41 000 kg/38 0­00 kg/země, voda
Přistávací hmotnost: 41 000 kg/38 0­00 kg/země, voda
Max. hmotnost po dotankování vody: 43 000 kg
Náklad: 7 500 kg
Palivo: 12 500 kg
Pohon 2 x ZMKB Progress D-436TP
Maximální rychlost: 750 km/h
Cestovní rychlost: 600 km/h
Minimální rychlost: 185 km/h
Rychlost pro dotankování hasicí vody: 160–190 km/h
Dostup: 8 000 m
Dostup s jedním motorem 5 500 m
Dolet: 1 700 km
Maximální dolet: 3 850 km
Přistávací dráha na vodě: 1 300 m
Přistávací dráha pevná: 950 m
Vzletová dráha na vodě: 1 000 m
Vzletová dráha pevná: 700 m
Náklad: 64 pasažérů nebo 30 nemocných na lůžkách a zdravotní personál nebo 8000 kg nákladu nebo 12 m³ (cca 12 tun) hasicí vody.

https://www.pozary.cz/clanek/1831-rusky ... 00-altair/
"Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod." - Jan Werich
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4272
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 07 pro 2018, 09:21

Napadlo by vás udělat hydroplán jako dolnoplošník? Asi ne... :lol:
(jo, je to ten co je na začátku videa s BE-200)



Berijev Be-103
Osádka: 1
Kapacita cestujících: 5
Rozpětí: 12,72 m
Délka: 10,65 m
Výška: 3,72 m
Nosná plocha: 25,1 m²
Hmotnost prázdného letounu: 1760 kg
Max. vzletová hmotnost: 2270 kg
Pohonná jednotka: 2 × Teledyne Continental TCM IO-360ES4
Maximální rychlost: 250 km/h
Cestovní rychlost: 220 km/h
Dostup: 3000 m
Dolet: 590 km
Maximální dolet: 1280 km

https://cs.wikipedia.org/wiki/Berijev_Be-103
"Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod." - Jan Werich
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 07 pro 2018, 12:37

Dvouhodinový let hrůzy. Nejprve čekání v minus 25 stupňů Celsia, pak extrémní horko až 50 stupňů

Pasažéři nedělního letu z Novosibirska do Jekatěrinburgu zažili skutečné peklo. Zatímco nejprve mrzli v autobuse s otevřenými dveřmi, který je měl přivézt ke stroji, v minus 25 stupních Celsia, po nastoupení zjistili, že je čeká ještě větší extrém.
Podle zpráv The Siberian Times peripetie lidí na letišti Tolmačevo se začaly již při terminálu, když autobusár nechal otevřené dveře a odmítal je zavřít i přes jejich žádosti. Tvrdil, že čeká na opožděného cestujícího a ve svém rozhodnutí zůstal neoblomný, ačkoli teplota venku dosahovala mínus 25 stupňů.
Pasažéři se tedy určitě potěšili, když se konečně mohli přesunout do letadla, ale tam je čekalo ještě horší překvapení. Teplo jako v sauně a smrad z přepálených drátů.
V důsledku pokažené klimatizace dosahovala teplota na palubě plus 40 až 50 stupňů. Navzdory výhradám nešťastných, rozzlobených a nervózních cestujících se posádka Siberian Airlines rozhodla i tak vzlétnout.

https://ac24.cz/-/dvouhodinovy-let-hruz ... direct=%2F

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 8347
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 09 pro 2018, 09:45

Manaki M600 - dron ("kite") - udelátor je určený ako lietajúci veterný generátor s výkonom 600kW
Lieta na kotviacom lane dlhom 1400 feet (~426m)


teoria použitia a iné prototypy

Uživatelský avatar
riho
Výkonný redaktor
Příspěvky: 889
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od riho » 11 pro 2018, 13:54

petrp píše:
07 pro 2018, 09:21
Napadlo by vás udělat hydroplán jako dolnoplošník? Asi ne... :lol:
Napadlo

https://cs.wikipedia.org/wiki/Convair_F2Y_Sea_Dart

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4841
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od skflanker_ » 18 pro 2018, 20:49

Транспортировка крыла Ил-112В из Воронежа в ЦАГИ (Жуковский)
Prevoz krídla Il-112V z Voroneža do CAGI (Žukovskij)
Na statické testy sa do CAGI previedlo krídlo - za ním bude nasledovať celý trup. CAGI na lietadle bude realizovať dynamické testy či sa všetko vypočítalo, navrhlo a vyrobilo správne.

https://youtu.be/sN9gISXsZwU zverejnené 18.12.2018, dĺžka videa 1:03 min.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 20 pro 2018, 20:41

Záškodníci s drony. Druhé nejvytíženější letiště v Británii je ochromeno

Ochromení druhého nejrušnějšího letiště v Británii způsobila „velmi cílená“ činnost s úmyslem co nejvíce narušit provoz před vánočními svátky. Takto v prohlášení popsal důvody aktuální uzavírky na letišti Gatwick jižně od Londýna jeho výkonný ředitel Stewart Wingate. Od noci na čtvrtek se zde kvůli opakovanému výskytu neznámých dronů nad letištní plochou vůbec nelétá. Kdy bude provoz obnoven, není jasné.
Uzavírka začala ve středu pozdě večer, když byly nad letištní plochou dva drony spatřeny poprvé. To se opakovalo nad ránem a kolem oběda. Aerolinky tak musí rušit stovky letů a letadla mířící na Gatwick byla přesměrována do jiných destinací v Británii, případně i do Francie nebo Nizozemska.
„Bohužel, stále nejsme v pozici, kdy bychom mohli říci, kdy bude opět bezpečné letiště otevřít. Uděláme to, jakmile to vědět budeme,“ dodal Wingate. Letiště podle něj úzce spolupracuje s policií a bezpečnostními složkami na vyřešení problému. Na pomoc už byla povolána i armáda.

https://echo24.cz/a/SZKBX/zaskodnici-s- ... -ochromeno

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2365
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Polite » 20 pro 2018, 20:44

Ten Boširov si nedá pokoj...som zvedavý, kedy sa objaví Ruska stopa...
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 21 pro 2018, 20:02

Gatwick podruhé zastavil a zase obnovil provoz. Nad letištěm zpozorovali další dron

Letiště Gatwick jižně od Londýna v pátek večer zhruba na hodinu opět preventivně opět zastavilo provoz v reakci na nepotvrzené zprávy, že nad letištní plochou byl znovu spatřen dron. Do normálu se věci vrátily okolo půl osmé večer (půl sedmé místního času). Informují o tom britská média. Kvůli stejnému problému se na druhém nejrušnějším letišti v Británii nelétalo od středečního večera do pátečního rána, což narušilo plány více než 100 000 pasažérů.
Policie i šéf letiště během uzavírky hovořili o cílené sabotáži, neboť drony se objevovaly opakovaně a údajně vždy v okamžiku, kdy měla být ranvej opět otevřena. Před pátečním možným návratem byl dálkově ovládaný stroj naposledy na Gatwicku spatřen ve čtvrtek kolem 23:00 SEČ, uvádí agentura Reuters.
https://echo24.cz/a/SeFCD/gatwick-podru ... dalsi-dron

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 10 led 2019, 00:36

Airbus opět na druhém místě, loni zaostal za Boeingem v dodávkách i zakázkách

Evropský výrobce letecké techniky Airbus v loňském roce získal zakázky na 747 letadel, oznámila firma. Potvrdila rovněž, že loni zákazníkům dodala plánovaných 800 letadel. Airbus nicméně v obou ukazatelích zaostal za svým americkým konkurentem Boeing. Ten v úterý uvedl, že loni dodal zákazníkům 806 letadel a získal zakázky na 893 letadel.
Boeing porazil evropského rivala v dodávkách již sedmým rokem za sebou. Zůstává tak největším výrobcem letadel na světě.
https://echo24.cz/a/SgXz4/airbus-opet-n ... -zakazkach

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4551
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 21 led 2019, 14:37

Že by sa niečo okolo Antonova posunulo?
Najväčšie nákladné lietadlo sveta sa vyrába v Číne
https://pc.zoznam.sk/novinka/najvacsie- ... aba-v-cine
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 8347
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 21 led 2019, 15:46

Scaled Composites Stratolaunch zrejme končí - po smrti Paula Allena na jeseň minulého roka teraz firma oznámila ukončenie vývoja rakety a raketových motorov pre vzdušný štrat. Ako nosič má do budúcnosti slúžiť Pegasus XL (predražená a "nie príliš vydarená" raketa)

https://spacenews.com/stratolaunch-aban ... e-program/
Plány a "realita" - Pegasus XL v správnom merítku je trojica celkom vľavo...
Obrázek

ristreto
Redaktor
Příspěvky: 150
Registrován: 14 kvě 2018, 19:18

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od ristreto » 21 led 2019, 19:07

kenavf píše:
21 led 2019, 14:37
Že by sa niečo okolo Antonova posunulo?
Najväčšie nákladné lietadlo sveta sa vyrába v Číne
https://pc.zoznam.sk/novinka/najvacsie- ... aba-v-cine
Na cinskych forach nic nepisu. Nechame sa prekvapit.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 21 led 2019, 19:24

Prvé zprávy proběhly před min. rokem(obnova výroby RF typ 124 a Čína 224) a od té doby klid. Toto by znamenalo, že vyrobili(dovezli) a ustavili montážní přípravky a toto je prototyp. Motory mohou nakoupit v RF a avioniku mohou dát svoji. Prvé obchodní kontakty na typ byly již před pár lety. Jestli to myslí vážně tak mají u sebe i klíčové lidi z výroby a možná i konstrukce. Chovají si je jako v bavlnce než je vyždímají.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Juraj » 21 led 2019, 21:38

QVAK píše:
21 led 2019, 19:24
Prvé zprávy proběhly před min. rokem(obnova výroby RF typ 124 a Čína 224) a od té doby klid. Toto by znamenalo, že vyrobili(dovezli) a ustavili montážní přípravky a toto je prototyp. Motory mohou nakoupit v RF a avioniku mohou dát svoji. Prvé obchodní kontakty na typ byly již před pár lety. Jestli to myslí vážně tak mají u sebe i klíčové lidi z výroby a možná i konstrukce. Chovají si je jako v bavlnce než je vyždímají.
Cela ta sprava DIA je hlupost. Odvolava sa na spravu Jane's z roku 2016. Nie je tam ziadny aktualny zdroj

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4551
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 03 úno 2019, 22:56

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 14 bře 2019, 14:17

Změna ve vedení Aero Vodochody. Giorda nahradí Dieter John z Bombardieru

Z výrobce letecké techniky Aera Vodochody Aerospace odejde po dohodě s vlastníkem, kterým je Penta Investments, prezident a předseda představenstva Giuseppe Giordo. Nahradí ho Dieter John, který v minulosti působil na vrcholných pozicích v Bombardier Transportation Group, Airbus Group nebo Eurocopter Group. Oznámili to ve čtvrtek zástupci Penty. Zda budou následovat i odchody některého z dalších pěti italských vrcholných manažerů, Penta neuvedla.
Příjmy Aera pocházejí hlavně z výroby náběžných hran křídel letadel Airbus A220. Od loňského jara ve Vodochodech přešli z vývoje na sériovou výrobu dílů pro vojenský dopravní letoun Embraer KC-390. Rozjíždí se i výroba skořepinových konstrukcí, kterými společnost ST Aerospace přestavuje osobní verze letadel Airbus A320 a A321 na nákladní.
https://echo24.cz/a/SgwNk/zmena-ve-vede ... ombardieru

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti