https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
Letecký vývoj
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Naskýta sa otázka,USA majú už jen typ zavedený,druhý je vo vysokom štádiu testov.Z ruskej strany som nič podobné nezachytil že by vyvíjali niečo s "otočnými rotormi".skflanker_ píše: ↑15 říj 2017, 12:01▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorovhttps://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
Prečo?
-nepotrebujú to?
-nezvládnu to?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8165
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Myslím že A) je správně.
Konvertoplán je velmi složitá a drahá technologie jejíž výhody se maximálně zhodnotí pokud chceš z moře útočit na nepřítele (jiný stát) daleko od svých základen.
Pokud takové záměry nemáš ... NEVYPLATÍ se to.
Kombinace dopravní letadlo - vrtulník resp. auto - vrtulník je při postupu po pevnině jednodušší.
Konvertoplán je velmi složitá a drahá technologie jejíž výhody se maximálně zhodnotí pokud chceš z moře útočit na nepřítele (jiný stát) daleko od svých základen.
Pokud takové záměry nemáš ... NEVYPLATÍ se to.
Kombinace dopravní letadlo - vrtulník resp. auto - vrtulník je při postupu po pevnině jednodušší.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 7541
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16227
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecký vývoj
Nový radar pro FC-1 Xiaolong
Čínský vědecko-výzkumný ústav China Electronics Technology Group Corporation (CETGC) v minulých dnech oficiálně představil nový radiolokátor s aktivní anténou s fázovanými poli (AESA), který je určený pro nové verze (Block III) lehkého víceúčelového bojového letounu Chengdu FC-1 Xiaolong (FC-17 Thunder). Radiolokátor nese označení KLJ-7A a podle tvůrce by měl mít podobné charakteristiky jako radar použitý v americkém letounu páté generace Lockheed Martin F-35 Lightning II (AN/APG-81). Výstavní premiéru si KLJ-7A odbyl na letecké výstavě Zhuhai Airshow 2016.
http://www.militarybox.cz/news/novy-rad ... -xiaolong/
Čínský vědecko-výzkumný ústav China Electronics Technology Group Corporation (CETGC) v minulých dnech oficiálně představil nový radiolokátor s aktivní anténou s fázovanými poli (AESA), který je určený pro nové verze (Block III) lehkého víceúčelového bojového letounu Chengdu FC-1 Xiaolong (FC-17 Thunder). Radiolokátor nese označení KLJ-7A a podle tvůrce by měl mít podobné charakteristiky jako radar použitý v americkém letounu páté generace Lockheed Martin F-35 Lightning II (AN/APG-81). Výstavní premiéru si KLJ-7A odbyl na letecké výstavě Zhuhai Airshow 2016.
http://www.militarybox.cz/news/novy-rad ... -xiaolong/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
Bell V-280 Valor - Prvý let:skflanker_ píše: ↑15 říj 2017, 12:01▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
https://youtu.be/Civi4cI1LW4 zverejnené 18.12.2017, dĺžka videa 0:32 min.
priestor motorových gondol a systém prevodu je znova cenzúrovaný / rozmazaný
Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3009288.html z 19.12.2017
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
▲ ďalšie video
https://youtu.be/YK7eX4s8YIg zverejnené 06.02.2018, dĺžka videa 3:09
https://youtu.be/YK7eX4s8YIg zverejnené 06.02.2018, dĺžka videa 3:09
"Bell V-280 Valor dosiahol letovú rýchlosť 80 knots (cca 148 km/h) pri lete vo výške 1000 stôp (cca 304,8 m) nad zemou."The Bell V-280 Valor reached a flight speed of 80 knots and is flying at an altitude of 1,000 feet above ground level.
- El Diablo
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3948
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecký vývoj
Lietadla bez štartovacej dráhy 1
Lietadla bez štartovacej dráhy 2
Lietadla bez štartovacej dráhy 3
Lietadla bez štartovacej dráhy 4
Lietadla bez štartovacej dráhy 2
Lietadla bez štartovacej dráhy 3
Lietadla bez štartovacej dráhy 4
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- El Diablo
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3948
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecký vývoj
Moderní zázraky Technologie stealth 5
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08 úno 2017, 11:50
Re: Letecký vývoj
Stratolaunch, zkušební pojíždění
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
CAGI dokončilo testy vztlakových klapiek dvojtrupovej koncepcie transportného lietadla s plánovanou nosnosťou 40 ton vrátane nadrozmerných nákladov medzi trupmi.
https://twitter.com/TheWoracle/status/1 ... 9625525248 z 01.06.2018
Už otočený obrázok: Viac info http://www.tsagi.ru/pressroom/news/3781/ z 30.05.2018 + ďalšie info + ďalšie obrázky:
Zdroj Už otočený obrázok: Viac info http://www.tsagi.ru/pressroom/news/3781/ z 30.05.2018 + ďalšie info + ďalšie obrázky:
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
V čom by mala taká dvojtrupá koncepcia výhodu?Mám dojem že len tú možnosť nesenia nadrozmerného nákladu medzi trupmi.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8165
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
To je různé.
Z první mne napadá mnohem větší vnitřní prostor (pro standardizované kontejnery nebo palety při mnohem jednodušší konstrukci (widebody trup je náročnější na konstrukci i údržbu).
Nebo 2x rychlejší nakládka a vykládka - dvě rampy.
Zajímavá já ale hlavně ta vztlaková klapka typu "pilový zub". To je zcela něco nového a nečekaného.neco jako "mřížová kormidla" sovětských raket nebo "žraločí kůže" Airbusu.
Z první mne napadá mnohem větší vnitřní prostor (pro standardizované kontejnery nebo palety při mnohem jednodušší konstrukci (widebody trup je náročnější na konstrukci i údržbu).
Nebo 2x rychlejší nakládka a vykládka - dvě rampy.
Zajímavá já ale hlavně ta vztlaková klapka typu "pilový zub". To je zcela něco nového a nečekaného.neco jako "mřížová kormidla" sovětských raket nebo "žraločí kůže" Airbusu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Ten "pilový tvar" odtokovej hrany umožňuje
S tými mriežkovými kormidlami by som to nezrovnával,tie "stoja v prúde vzduchu" a asi spôsobujú dosť veľké energetické straty.
Tá pilovitá hrana,po nej vzduch "kĺže" a opúšťa profil krídla.
Ten argument "dva trupy=dve rampy=rýchlejšie nakladanie" by som nebral za relevantné a dva trupy sú drahšie ako jeden veľký.
zníženie aerodynamického odporu počas vzletu a pristátia.проявляющийся в снижении аэродинамического сопротивления модели на режимах взлета и посадки
S tými mriežkovými kormidlami by som to nezrovnával,tie "stoja v prúde vzduchu" a asi spôsobujú dosť veľké energetické straty.
Tá pilovitá hrana,po nej vzduch "kĺže" a opúšťa profil krídla.
Ten argument "dva trupy=dve rampy=rýchlejšie nakladanie" by som nebral za relevantné a dva trupy sú drahšie ako jeden veľký.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42267
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
Modely v aerodynamickom tunele sa hore nohami umiestňujú "tradične" - zjednodušuje to merania na aerodynamických váhach, pôsobiace sily, gravitácia aj vztlak, majú pri takomto umiestnení modelu rovnaký smer.
Mrežové kormidlo v "nulovej polohe" nemá väčší odpor ako rovnako účinné klasické kormidlo a vyžaduje menšie riadiace sily a má menšie závesové momenty. V "aktívnej polohe" má aerodynamický odpor menší ako rovnako účinné klasické kormidlo. V "neaktívnej polohe" (priklopené k trupu) má aerodynamický odpor dokonca výrazne menší a prechod z neaktívnej do aktívnej polohy (vyklopenie) je veľmi rýchly, podľa veľkosti zlomky až jednotky sekúnd. Mreža navyše umožňuje riadenie obtekania v dvoch rovinách súčasne, klasicé kormidlo len v jednej rovine.
Dva trupy majú jediný dôvod - voľný priestor medzi nimi a centroplán nad ním. Do tohoto priestoru sa dá umiestniť náklad takých rozmerov a hmotnosti, aký sa na lietadlo ekvivalentnej veľkosti a nosnosti nedá umiestniť žiadnym iným spôsobom.
Mrežové kormidlo v "nulovej polohe" nemá väčší odpor ako rovnako účinné klasické kormidlo a vyžaduje menšie riadiace sily a má menšie závesové momenty. V "aktívnej polohe" má aerodynamický odpor menší ako rovnako účinné klasické kormidlo. V "neaktívnej polohe" (priklopené k trupu) má aerodynamický odpor dokonca výrazne menší a prechod z neaktívnej do aktívnej polohy (vyklopenie) je veľmi rýchly, podľa veľkosti zlomky až jednotky sekúnd. Mreža navyše umožňuje riadenie obtekania v dvoch rovinách súčasne, klasicé kormidlo len v jednej rovine.
Dva trupy majú jediný dôvod - voľný priestor medzi nimi a centroplán nad ním. Do tohoto priestoru sa dá umiestniť náklad takých rozmerov a hmotnosti, aký sa na lietadlo ekvivalentnej veľkosti a nosnosti nedá umiestniť žiadnym iným spôsobom.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8165
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
To srovnání s "mřížovými kormidly" jsem myslel v tom směru, že jejich efekt je "nečekaný z hlediska aerodynamiky".
Není pravda, že mají velký odpor. Právě že naopak. Ve srovnání s klasickými kormidly stejného výkonu mají menší aerodynamický odpor = i energetické ztráty jsou menší.
Dtto i ty "pilové klapky" mají menší aerodynamický odpor než klapky klasické.
Opravdu jsou dva menší trupy dražší než jeden velký?
Pokud budeš chtít dát stejný počet kontejnerů / palet do jednoho trupu, jak to uděláš?
Bude 2x tak dlouhý? Obtížné na manipulaci na zemi a náročnější na letiště.
Příčný řez bude 2x takový? Ohromný aerodynamický odpor a zbytečné konstrukční problémy.
Ostatně i v tom clanku CAGI se píše, že:
A dvě rampy = současná manipulace se 2 kontejnery / paletami = poloviční doba nakládky a vykládky. To fakt není zanedbatelné.
Edit
A hele, Alchy už byl zase rychlejší
S první částí zcela souhlasím, napsal jsem totéž.
Z druhou až tak ne. Dvoutrupá koncepce má i jiné výhody než "náklad v podvěsu" ... viz. výše.
Ale má samozřejmě i své nevýhody.
Není pravda, že mají velký odpor. Právě že naopak. Ve srovnání s klasickými kormidly stejného výkonu mají menší aerodynamický odpor = i energetické ztráty jsou menší.
Dtto i ty "pilové klapky" mají menší aerodynamický odpor než klapky klasické.
Opravdu jsou dva menší trupy dražší než jeden velký?
Pokud budeš chtít dát stejný počet kontejnerů / palet do jednoho trupu, jak to uděláš?
Bude 2x tak dlouhý? Obtížné na manipulaci na zemi a náročnější na letiště.
Příčný řez bude 2x takový? Ohromný aerodynamický odpor a zbytečné konstrukční problémy.
Ostatně i v tom clanku CAGI se píše, že:
Tedy že dvoutrupá koncepce prokázala aerodynamickou nadřazenost.В результате двухфюзеляжная схема имеет довольно высокое аэродинамическое совершенство.
A dvě rampy = současná manipulace se 2 kontejnery / paletami = poloviční doba nakládky a vykládky. To fakt není zanedbatelné.
Edit
A hele, Alchy už byl zase rychlejší
S první částí zcela souhlasím, napsal jsem totéž.
Z druhou až tak ne. Dvoutrupá koncepce má i jiné výhody než "náklad v podvěsu" ... viz. výše.
Ale má samozřejmě i své nevýhody.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 03 čer 2018, 21:52, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42267
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
Ten ruský výrok asi znamená "vysokú aerodynamickú jemnosť" alebo "vysokú aerodynamickú dokonalosť"
S priemerom/prierezom trupu rastie výrobná náročnosť rýchlejši ako lineárne. Navyše u trupu so šírkou na "2 kontajnery" vzniká pri rovnakých kontajneroch problém s "nevyužitým" priestorom - "vozíte vzduch" a nič iné vám ani neostáva. Môžete zväčšiť kontajner, ale potom ho už nenaložíte do menšieho stroja - a musíte náklady prekladať. To je čas a práca.
S priemerom/prierezom trupu rastie výrobná náročnosť rýchlejši ako lineárne. Navyše u trupu so šírkou na "2 kontajnery" vzniká pri rovnakých kontajneroch problém s "nevyužitým" priestorom - "vozíte vzduch" a nič iné vám ani neostáva. Môžete zväčšiť kontajner, ale potom ho už nenaložíte do menšieho stroja - a musíte náklady prekladať. To je čas a práca.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8165
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Ano. Ale ve smyslu převahu, ne? Když byl porovnáván s obdobnou jednotrupou koncepcí.
Ony ty výhody velkých dvoutrupých náklaďáků jsou známy dlouho, vždy to ale naráželo na pozemní manipulaci s takovými letadly.
Ony ty výhody velkých dvoutrupých náklaďáků jsou známy dlouho, vždy to ale naráželo na pozemní manipulaci s takovými letadly.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42267
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
Ja si myslím, že pre dvojtrupáky je preprava klasických nákladov v trupe len vedľajší kšeft "aby zbytočne nestáli na letiskách" - ich hlavná úloha je preprava špeciálneho nákladu na podvese medzi trupmi. Viď Stratolaunch.
Dvojtrupák je totiž konštrukčne, výrobne i prevádzkovo značne náročnejší a zrejme aj chúlostivejší.
Dvojtrupák je totiž konštrukčne, výrobne i prevádzkovo značne náročnejší a zrejme aj chúlostivejší.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
Neviem, kam to dat.
Zoldnierske firmy rozsiruju svoj zaber. Firma Draken International renovuje spanielske Mirage F1 v spolupraci s juhoafrickou firmou Paramount group pre ucely leteckej podpory kazdemu, kto zaplati. Pocet kusov a druhov lietadiel mozno prekvapi.
http://www.thedrive.com/the-war-zone/22 ... ittershare
Zoldnierske firmy rozsiruju svoj zaber. Firma Draken International renovuje spanielske Mirage F1 v spolupraci s juhoafrickou firmou Paramount group pre ucely leteckej podpory kazdemu, kto zaplati. Pocet kusov a druhov lietadiel mozno prekvapi.
http://www.thedrive.com/the-war-zone/22 ... ittershare