Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1076
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kozlus » 14 říj 2019, 00:37

Aha, tak proto ten dovoz levne pracovni sily! :evil_smile: :dobre:

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2781
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 14 říj 2019, 07:13

Vzdy som chcel byt bubenik v metalovej kapele....kedzem mam hudobny hluch, tak mi to nevyslo. Skusim , teda byt udÁvačom tempa na tej galerke ..
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
martanus
Senior redaktor
Příspěvky: 4998
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 14 říj 2019, 08:26

QVAK píše:
13 říj 2019, 23:53
Lodě se nebudou nabíjet takže pár tisíc bloků JE celkově ušetříme. Navrátíme se do éry clipperů a velkých barků. Jen bude
nutno zmodernizovat nakládku a vykládku lodí.
Použil jsem příklad nesmyslnosti vše elektrifikovat.

Velké lodě a vlaky se nabíjet nejspíš nebudou. Pojedou na vodík. Ale na výrobu vodíku budete potřebovat ten výkon, ty bloky JE :wink:
Ale dovede si představit takovou velkou lod s vodíkem místo paliva co se stane když exploduje v přístavu. To srovná půlku města. Nebo takový vlak na vodík na nádraží, kde nemají elektrickou trat.


Ohromné bezpečnostní riziko jsou auta a hlavně náklaďaky na vodík. Lepší zbraň teroristům dát nemůžete.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11221
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 14 říj 2019, 08:50

:evil_smile: vlaky jazdia na elektrinu už desaťročia, pomali storočie

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11414
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od QVAK » 14 říj 2019, 08:54

Alchy ale ne na všech tratích.

Ony budou postačovat zásobníky paliva a tankování při špatném uzemnění(statická elektřina). Tam ani utopení v kontejneru na 3 dni jako u elektroaut nepomůže. A k tomu připočtěme difůzní vlastnosti molekul vodíku. P.B. pro výstrahu nestačil.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11221
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 14 říj 2019, 09:08

Skôr ako vodíku sa dožijeme návratu eko-parníkov na bukové polienka.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5559
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 14 říj 2019, 09:10

Známy kúpil nové Mitsubishi a priamo u predajcu(kvôli továrenskej záruke) si nechal namontovať PB. Najazdil s ním cca 150000km a motor(jeden valec) je vylágrovaný a mechanik hovoril že budú vylágrované asi aj sedla ventilov, čo je u motorov jazdiacich na PB bežný a očakávaný problém.
Prerábka na PB nie je vhodná na všetky druhy motorov. Staré Felície vraj s tým taký problém nemali. Ale súčasné motory vraj ano, sú príliš "vyhypované" preto nie sú "tolerantné".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11414
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od QVAK » 14 říj 2019, 10:51

To je naprosto normální úkaz, protože dochází na rozdíl od benzínu i k částečnému spálení i olejového filtru ve válcích a na dříkách ventilů a třenímu na sucho čili vydření styčných ploch. Odstraní se používáním jiných olejů ale ty zase nedokáží řádně promazat i zchlazovat jiné části motoru. Muselo by se přepracovat celé olejové hospodářství motoru. Cena za blbost a módnost. Projevuje se i po přestavění na LNG i CG ale v menší míře.

P.S. projevuje se spalování při vyšších teplotách díky vyšší kompresi dnešních motorů a výhřevnějšímu palivu(PB). Ne nepodstatný je i vliv vstřikování paliva. Palivová směs dokázala válec lépe ochladit než vzduch.

Mio
Redaktor
Příspěvky: 283
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Mio » 14 říj 2019, 20:18

Benzín maže valce z vnútra na rozdiel od plynu preto sa odporúča nejazdiť stále na plyn ale prepínať medzi plynom a benzínom a Felície mali netesnosti tzv. žrali olej preto bol motor stále mazaný aj pri jazde na plyn.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5559
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 20 lis 2019, 23:30

Nabíjecí stanice Tesla Supercharger, která se nachází v New Jersey, zažila před pár dny doslova ohnivou show. Důvod, proč začala nabíječka hořet, je zatím neznámý
https://elektrickevozy.cz/clanky/nabije ... -je-to-nic
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5559
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 pro 2019, 23:10

Průzkum: Elektroauta ztrácí v průběhu let dojezd spíše pomalu, rychlonabíjením ale baterie zničíte
Protože za horké jsou považovány oblasti, kde je více než pět dní v roce přes 27 °C, nás se na následujícím grafu týká právě ta horší křivka.
https://autobible.euro.cz/pruzkum-elekt ... e-znicite/
Keď Nissanu Leaf klesla kapacita baterií po 4,5 roku skoro o 20% tak o koľko klesne po 8 rokoch keď sa ten pokles ešte zrýchluje?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

false_flag
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2094
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od false_flag » 19 pro 2019, 07:16

kenavf píše:
14 říj 2019, 09:10
Známy kúpil nové Mitsubishi a priamo u predajcu(kvôli továrenskej záruke) si nechal namontovať PB. Najazdil s ním cca 150000km a motor(jeden valec) je vylágrovaný a mechanik hovoril že budú vylágrované asi aj sedla ventilov, čo je u motorov jazdiacich na PB bežný a očakávaný problém.
Prerábka na PB nie je vhodná na všetky druhy motorov. Staré Felície vraj s tým taký problém nemali. Ale súčasné motory vraj ano, sú príliš "vyhypované" preto nie sú "tolerantné".
Měl jsem 3 auta na LPG, najezdil s nimi za 15 let mnohoset tis. km. A už nechci. Modernější motory prostě nejsou Š120 nebo Felda. Vylágrované ventily, v posledním autě co mělo víc elektroniky si to spolu moc nerozumělo..
Pokud někdo vyvine speciálně upravený motor pro LPG - ne jen dostavbu, pak by to mělo smysl..
Jeden čas automobilky prodávali nová auta s LPG /HYundai/. Se zárukou.. utekli od toho.. věděli proč... náklady..na opravy..

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5559
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 19 pro 2019, 13:32

Velký šéf se zlobí: Dušení aut ohrožuje Evropu, elektřina není řešení
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... ntent=main
Že by sa postupne našli odvážne hlasy "proti" i keď to môže ohroziť ich karieru?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11221
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 19 pro 2019, 13:48

Povedal by som, že si dobre spočítal, čo jeho pozíciu a karieru ohrozuje viac - jestli politický vplyv zelených bláznov v dozorných radách alebo ich zelené šialenosti znižujúce produkciu a príjmy spoločnosti.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5559
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 led 2020, 01:10

Pokud zákazník bude u E.ON dobíjet nejvyšší rychlostí, zaplatí až 13 korun za kWh.
Cena dobíjení elektromobilů jde raketově nahoru, provoz je výrazně dražší než u konvenčních vozů
https://www.info.cz/cesko/cena-dobijeni ... 44152.html
To s tou cenou elektriny z nabíjačiek je fakt alebo sa niečo "stratilo v preklade"?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11221
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 18 led 2020, 01:49

Bežný slovenský odberateľ v domácnosti platí ZSE 0,045-0,07€ za kWh, ale nabíjanie na staniciach ZSE je pre registrovaných stálych zákazníkov "zadarmo" alebo za ceny (0 - 0,39€/kWh)
Ceny nabíjania pre "hostí" - AC nabíjanie: 0,29 €/kWh, DC nabíjanie: 0,49 €/kWh takže dotuje aj "hostí", ktorý platia menej ako slovenské domácnosti. Takže dobíjanie "doma" je ekonomicky značne nevýhodné - pokiaľ nemáte dvojpásmovú sadzbu na "nočný prúd", a aj tam je to na hrane.

Ak nabíjacia stanica nepatrí "elektrárňam", má elektrinu od ZSE za ceny ako komerčný "malý" zákazník - 5-9 centov za kWh. Len je dosť otázka, či je ZSE budú brať ako "malého" zákazníka, pretože je to nárazový odber na úrovni až desiatok kilowattov

opravené Alch.

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 128
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 18 led 2020, 08:55

Som na 100% presvedceny, ze sa s tou cenou elektriny u ZSE mylis. Ak si presvedceny, ze je to tak, skus dolozit zdroj. :mrgreen:
https://www.mojelektromobil.sk/zdrazeni ... riny-2019/

Ani to nabijanie pre registrovanych zakaznikov nieje zadarmo, to je len pre tych, co platia mesacny pausal. Registrovany platia 0,19EUR za kWh, co je viac, nez cena elektriny pre domacnosti.
https://www.zse.sk/documents/13886566/C ... e_24082018
Naposledy upravil(a) mzprx dne 18 led 2020, 13:20, celkem upraveno 1 x.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11221
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 18 led 2020, 12:09

Vypadla mi nulá :oops: :blbec: opravené (ale k očnej už mám výmenný lístok :???: )
domácnosti https://www.zse.sk/documents/13992298/C ... 012020.pdf
ZSE-drive https://www.zse.sk/documents/13911745/C ... e_01052019

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1603
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od woxia » 18 led 2020, 15:53

kenavf píše:
18 led 2020, 01:10
To s tou cenou elektriny z nabíjačiek je fakt alebo sa niečo "stratilo v preklade"?
Na idnes to jeden komentoval, že to jako s kávou doma a z automatu/kavárny. Udělali tam z něj záporáka, ale řekla bych, že to popsal principiálně velmi jasně.

Polopaticky - neplatíte za kávu, ale za možnost si jí vypít. Tj. neplatíte za elektřinu, ale za možnost si ji zde nabít.
Tj. business plán nabíjecích stanic musí vyjít v horizontu dvou let kladně (životnost manažera).
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11221
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 18 led 2020, 17:58

To dáva zmysel - výnos za dobu "pobytu vo funkcii managera" musí pokryť investíciu, prevádzkové náklady a odmenu managera. :evil_smile:
A keďže nabíjačiek je "nateraz" málo, predstavujú vzácne zdroje, za využívanie ktorých treba platiť. Alebo si vytvoriť zdroj vlastný. To ale majitelom viacej cestujúcim nepomôže - nabíjať potrebujú práve mimo vlastnú nabíjačku.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti