Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 27 zář 2021, 12:30

Dámy a pánové - co si to tak přečíst celé od začátku vlánka, už to tu je vše několikrát popsáno.
Sice se říká, že opakování je matka moudrosti, ale nic se nemá přehánět... :idea:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 27 zář 2021, 13:59

k42 píše:
27 zář 2021, 10:13
Přesně tak... Idea, že v noci je od 20:00 do 6:00 nějaké nezátěžové období, takže půjdou nabíjet elektročuda, je naprosto lichá. Ano, občas to tak jistě bude,..
Tak prečo sú na tých grafoch tie nočné poklesy o 2000MW keď je to liché, a deje sa to každý deň, počas celého roka. To si akože naši elektrikári len tak čmárajú grafy?
Mne napríklad v RD ide v noci len obehové čerpadlo plynového kotla ak sa v zime zopne a nejaké spotrebiče v stand-by stave.
Obdobné poklesy v spotrebe medzi dňom a nocou majú aj RD s tepelným čerpadlom, tam to môže akurát ovplyvniť veľkosť akumulačnej nádrže nahrievanej v noci. Ale tá by už v noci mala byť nahriata pretože TČ majú odberový VT(vysoký tarif) cca 9:00-11:00 a 16:00-18:00 takže v noci by malo byť už všetko nahriate a je otázne či sa TČ vôbec zapne pretože v noci sa obyčajne kúri na nižšiu teplotu interieru a zároveň je to pre TČ nevýhodné pretože v noci je vonku nižšia teplota a tak má nižšie koeficienty.

Opakujem východzie body(a bolo by dobré si naozaj tú diskusiu prečítať od začiatku).
-jedná sa o možnostiach nočného nabíjania keď je v súčasnosti pokles odberov o cca 2000MW.
-inteligentné pripojenie nabíjaných elektromobilov
-distribučná sieť do ulice k RD a sídliskám je dimenzovaná na tie odbery od 15:00 do 20:00 kedy sú najvyššie
-potreba dobíjania sa v tomto prípade nepočíta z počtu 6mil aut ale z množstva predaného paliva benzínu a nafty pre osobné vozidlá(cca 4mld litrov/rok..viď zdroj vyššie) a priemerného nájazdu 15000km/auto/rok( a to by pri nejakej spotrebe cca 6l/100km pasovalo zhruba na 4.4mil aut, takže to rádovo zhruba sedí, na náš orientačný výpočet tá presnosť stačí)
-vychádza z tej spotreby palív že na jedno auto je potreba priemerne dobiť cca 7,5kWh tak prečo by som počítal s 20kWhodinami?

Fór je akurát to že by sa asi jednalo o plne uhlíkatú elektrinu, pretože predpokladám že JE ide stálym výkonom a tie zuby by vykrývali len uholné elektrárne a možno vodné elektrárne.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

honzajan
Výkonný redaktor
Příspěvky: 974
Registrován: 19 úno 2017, 13:13

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od honzajan » 27 zář 2021, 14:17

A kde by na to vzali vodu ? Do měsíce by byla Vltavská kaskáda prázdná . Upřesním si u známého ( co dělá na Lipně1 ) o kolik jim klesne hladina za 24 hodin , když jedou turbíny . Nechci kecat , ale snad o centimetr za den . A to jedou 4 hodiny denně ? Zjistím .
Lipno je sice veliké , ale mělké...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 27 zář 2021, 14:37

Vodná elektráreň samozrejme môže odpustiť len to čo pritečie. Takže ak by chcela dodať viac v noci tak by musela cez deň vyrobiť menej a jej výkon by muselo nahradiť niečo iné buď JE(ale tie snáď idú na maximum stále), uholné(a zase to CO2) alebo FTV s veterníkmi.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 27 zář 2021, 15:20

https://ekonomickydenik.cz/kamiony-s-tr ... em-ewaybw/
Kamiony s trolejemi. V Německu testují nový systém eWayBW
Výstavba pilotní linky eWayBW je hotová, a tak v Bádensku-Württembersku začali s pravidelným testovacím provozem. Po úspěšném dokončení přípravných prací, které zahrnovaly mimo jiné realizaci testovacích a seřizovacích jízd a školení hasičských jednotek, záchranných složek, provozního personálu a řidičů, je možné trolejový systém určený pro elektrická nákladní auta odzkoušet přímo v terénu. Informovalo o tom německé ministerstvo dopravy.

Pro zahájení pravidelného provozu jsou k dispozici dva nákladní vozy s trolejovým vedením od společnosti Scania. Do poloviny října se přidají další tři vozidla. Cílem pilotního projektu je elektrický provoz hybridních nákladních vozidel s trolejemi za účelem rozšíření předchozích znalostí z této oblasti.

Další technologie pro srovnání
Celkově najedou trolejové vozy více než sto tisíc kilometrů za rok. Během tří let skutečného provozu ale nebudou v provozu jen náklaďáky s trolejemi. Aby bylo možné výsledky později porovnat, použijí se i další alternativní pohonné technologie. Patří k nim i nákladní automobil na vodíkové/palivové články od společnosti Iveco Nikola a nákladní automobil na biometan od firmy Iveco.

Kromě toho se otestuje také bateriový elektrický nákladní vůz se sběračem a čistě bateriový nákladní vůz společností Daimler AG a IVECO či vozidla na syntetická paliva. Budou tak zastoupeny všechny v současné době slibné pohonné technologie pro silniční nákladní dopravu šetrnou ke klimatu.

„Můžeme dosáhnout maximálního využití testovacích vozidel, a tak znovu zdůraznit náš cíl, kterým je prosazení technologie trolejového vedení pro silniční nákladní dopravu jako součást terénního testu. Jsem proto velmi rád, že po čtyřech letech příprav konečně začíná běžný nepřetržitý provoz,“ uvádí ministr dopravy Winfried Hermann.
Provoz a monitorování

Výstavbu trolejového vedení měla na starosti regionální rada v Karlsruhe. Samotný provoz řídí středisko mobility Bádensko-Württembersko, které je součástí regionální rady v Tübingenu. Projekt je zároveň vědecky monitorován – v čele výzkumného konsorcia eWayBW stojí Fraunhoferův institut pro výzkum systémů a inovací.

O provozní řízení systému se stará Netze BW. Elektrotechnické monitorování se provádí prostřednictvím síťového řídicího centra North v Heilbronnu, údržby a servisu systému na místě provozním servisem Netze BW v Ötigheimu, který se nachází v bezprostřední blízkosti systému eWayBW.

Veřejná podpora projektu
Celkové náklady na projekt se pohybují kolem 28 milionů eur. Zahrnují jak plánování, stavbu a provoz, tak i doprovodný vědecký výzkum. Celkem 26,4 miliony na projekt přispělo ministerstvo pro životní prostředí, ochranu přírody a jadernou bezpečnost prostřednictvím programu financování na obnovitelná zařízení.

Vlastní státní příspěvek se pohybuje okolo 1,6 milionu eur. Stát má rovněž zájem na účasti na výzkumném projektu a na propagaci inovativních technologií.

Další vývoj technologie trolejového vedení pro nákladní silniční dopravu ministerstvo podporuje již řadu let. Do roku 2024 plánuje zafinancovat celkem tři úseky. Kromě projektu eWayBW v Bádensku-Württembersku běží také projekty ELISA a FESH na dálnicích v Hesensku a Šlesvicku-Holštýnsku. Kamiony s trolejovým vedením zde působí již od roku 2019. Na všechny tři projekty chce ministerstvo přispět celkově asi 103 miliony eur.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 27 zář 2021, 18:40

Poslední otázka. Váš osobní odhad, jak se zvedne cena elektřiny pro české spotřebitele do roku 2030?

Nebudu takový odhad dělat, protože některé služby nakupujeme a nemohu trhu sdělovat naše očekávání. Ale pokud chceme mít opravdu zelenou energetiku, novou energetiku, tak v horizontu desítek let do ní prostě budeme muset hodně investovat. Energetika, jak ji známe, vymizí. Budeme muset daleko přesněji zvažovat, kdy si jaký spotřebič zapneme. Budeme se chovat daleko šetrněji, zvažovat, jestli budeme péct nebo prát v době špiček. Přijdou dynamické tarify, v nichž bude elektřina v době špiček dražší. To je jedna z podmínek pro novou energetiku
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/drah ... eps-175238

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 27 zář 2021, 21:13

martanus píše:
27 zář 2021, 09:10
Volná kapacita v noci je kolem 20 TWh
...
A to nepočítám to, že se do roku 2035 odstaví 2,8 TW výkonu elektráren na uhlí.
To počítaš v celej Europe?
Alebo si tu niekto príšerne pletie terawatty a gigawatty a vychádzajú mu z toho hovadiny...

Ale EU to nie je...
Total net electricity generation in the EU was 2 780 TWh in 2019.

Celková výroba elektriny v celej EU bola 2780 TWh v roku 2019 <- teda denne ~7,6 TWh
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 27 zář 2021, 22:05

homer píše:
27 zář 2021, 18:40
...
https://www.seznam_cz/clanek/draha-energie-zmeni-nase-chovani-rika-sef-statni-firmy-ceps-175238
Podtržítko som prepísal na bodku ale i tak mi to píše že adresa neexistuje. Ako sa to dá otvoriť?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 27 zář 2021, 22:24

místo podtržítka dát

Kód: Vybrat vše

zpravy.
, takže začátek musí být

Kód: Vybrat vše

https://www.seznamzpravy tečka cz
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 27 zář 2021, 22:26

seznam_cz nahradit seznamzpravy(tecka)cz

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 28 zář 2021, 01:08

Alchymista píše:
27 zář 2021, 21:13
Alebo si tu niekto príšerne pletie terawatty a gigawatty a vychádzajú mu z toho hovadiny...
Ted se dívám, že jsem zaměnil gigawaty za terawaty, tak se omlouvám. Výpočty jsou ale v pořádku. Vycházel jsem z tohohle grafu

https://oenergetice.cz/energostat Česká republika/zatížení

esk-republika-zaten-sous (1).jpeg
Denní spotřeba je asi 8500*24 = 206 GWh. Modrá plocha je asi 1/10 celodenní spotřeby. A tedy asi 20 GWh.
Pokud nabijí auto na 20 kWh => dojezd asi 100 km. Tak 20 000 000 000/20 000 = 1 000 000 aut co je maximum co jde nabít na noční proud a to jen pokud bude inteligentní nabíjení a auta budou nabíjeny jen na 20 kWh.

Pokud započítám 15% ztráty při nabíjení el aut tak maximum aut nabíjených na noční proud je jen 850 000 aut při optimálních podmínkách a jen s dojezdem do 100km.

Pokud by mělo být vic aut tak bude potřeba výstavba 4 x 1000 MW bloků. To je asi 4 000 000 aut při optimálním celodenním nabíjení.
Jeden blok vyrobí asi 1 000 000 000 * 24 = 24 GWh. A to je kapacita pro max 1 000 000 elektroaut při optimálním nabíjení.
Tak doufám, že jsem to napsal už dobře a omlouvám se za nepřesnosti minule.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 28 zář 2021, 02:02

:sipka:
Pokud nabijí auto na 20 kWh => dojezd asi 100 km. Tak 20 000 000 000/20 000 = 1 000 000 aut co je maximum co jde nabít na noční proud a to jen pokud bude inteligentní nabíjení a auta budou nabíjeny jen na 20 kWh.
Ale podľa tých spotrieb benzínov a nafty, pri priemernom nájazde 15000km vychádza denný priemer 47km a spotreba na deň 7,5kWh na auto. Takže dobiješ cca trojnásobok toho čo si vypočítal.
a auta budou nabíjeny jen na 20 kWh.
Auta nabudú "dobíjané na 20kWh" ale budú "dobité o 20kWh 7,5kWh"(napríklad zo 70kWh na 77,5kWh)(to čo spotreboval ten deň na cestu do práce a späť si znova doplní na pôvodný stav nabitia).
Takže stávajúce elektrárne a stávajúca distribučná sieť vedúca do ulíc k RD a bytovkám by v rámci tých nočných režimov bola schopná dobiť 2 až 3miliony aut. Problém by bol len s tými nabíjačkami na parkoviskách pred bytovkami(teraz je s parkovaním všeobecne problém).
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 28 zář 2021, 02:19

A nejsou tam čirou náhodou ještě nějaké tepelné ztráty a balancování článků v závěru nabíjecího cyklu???
U jednotlivé nabíječky se to asi u spotřeby řešit nebude... Ale v celkové spotřebě při milionu (nebo s kolika nabíječkama to počítáte) to už nějakou tu spotřebu navýší... :?: :idea:
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 28 zář 2021, 04:39

kenavf píše:
28 zář 2021, 02:02

Auta nabudú "dobíjané na 20kWh" ale budú "dobité o 20kWh 7,5kWh"(napríklad zo 70kWh na 77,5kWh)(to čo spotreboval ten deň na cestu do práce a späť si znova doplní na pôvodný stav nabitia).
Takže stávajúce elektrárne a stávajúca distribučná sieť vedúca do ulíc k RD a bytovkám by v rámci tých nočných režimov bola schopná dobiť 2 až 3miliony aut. Problém by bol len s tými nabíjačkami na parkoviskách pred bytovkami(teraz je s parkovaním všeobecne problém).
1) Podle tohohle je průměrný nájezd za rok kolem 20 000 km tedy průměr je kolem 55 km/ den.
Více než polovina respondentů pak ročně ujede kolem 20.000 km
– 10 až 20 tisíc kilometrů je to u 28,3 % odpovídajících,
20 až 30 tisíc km pak u 29,2 % tázaných.
Každý dvacátý respondent pak za rok ujede vzdálenost více než 50 tisíc kilometrů.
2) Podle tohohle firemní auta najedou průměrně 100 km /den.
3) Ztráty při nabíjení je od 7 do 23% průměr asi 15% .
4) V zimě klesá dojezd asi o 10-20% podle auta.
5) Reálná spotřeba je vyšší než deklarovaná a je od 16 kWh do 28kWh - průměr asi 20kWh/100km

Ale nejde brát průměry, ale reálné data. Někdo ujde za den 350 km a bude potřebovat dobít za noc vše. Takže maximálně 850 000 aut napájených na noční proud a nabíjení na 20 kWh na auto je podle mě reálná hodnota.

A taky je blbost na sídlištích brát kapacitu z bytovek a přesměrovávat ji na alektroauta. Na to nejsou konstruované rozvody a neexistuje žádné inteligentní přepínaní distribuce. A dlouhoooooo ooooo nebude. Určitě ne do roku 2035. Kdy vypnou uhelné elektrárny. Zatím je to řešeno tak, že vedení má nějakou kapacitu a když je naplněná tak další jistič se nepřipojí.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

josska
Redaktor
Příspěvky: 164
Registrován: 10 bře 2021, 06:25

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od josska » 28 zář 2021, 09:30

No, Němci zatím jen plánují „Spitzenglättung“. Tedy vyhlazení špiček odpojením některých uživatelů / spotřebičů. Asi se jim nechtělo řešit takto populární téma před volbami ;-)

Zatímco Britové již uzákonili od 05/2022 odpojování nabíječek od el. sítě (po - pá; 8 až 11 a 16 až 22). Viz. odkaz v odkazu.

https://www.achgut.com/artikel/angst_vo ... m_abgestel

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 28 zář 2021, 09:53

Ale nejde brát průměry, ale reálné data. Někdo ujde za den 350 km a bude potřebovat dobít za noc vše.
Ale priemer je reálny údaj, preto existuje obor štatistika. Ak niekto jeden deň najazdí 350km tak je "statisticky dokázano" že niekoľko ostatných áut vôbec nevyrazí na cestu(mne niekedy stojí auto doma aj päť dní). Preto to porovnanie podľa reálneho ročného predaja benzínu a nafty. Takže až niekto v ankete nahlási že nabehal 15000km alebo 20000km za rok tak ich celková spotreba palív ukáže ako je to v reále. Takže niekto pred tým sídliskom bude potrebovať dobiť 350km a niekoľko ľudí nebude potrebovať dobiť nič. V priemere budú potrebovať dobiť 47km. Náhodnému problému preťaženia z náhodného skumulovania požiadaviek na dobitie musí zabrániť to inteligentné dobíjanie.
To vedenie a kapacita rozvodov je dimenzovaná tak aby na tom sídlisku utiahlo varenie, pranie, žehlenie, sušenie, mikrovlnky,... po návrate domov z práce medzi 15:00 až 20:00 takže by nemal byť po 20:00 problém z toho klesajúceho odberu presmerovať 1kW smerom na parkovisko aby do 6:00 dobil aj 10kWh.
Jedná sa o rámcový/orientačný výpočet, takže ak by bola reálna priemerná spotreba 20kWh/100km a priemerný nájazd 55km/deň tak i tak sa to nezmení rádovo ale napríklad namiesto 2mil aut by si nabil "len" 1,3mil aut a ani taký počet elektromobilov v najbližšej dobe nehrozí.

Ano so stratami a zimnou prevádzkou som nepočítal, pretože sa jedná o rámcový výpočet a charakteristiku strát a teplotnú závislosť nemáme k dispozícii.

Opakujem, jedná sa o nočné presmerovanie cca 1kW "z bytu na parkovisko". Napríklad rychlovarná kanvica má spotrebu cca 2.2kW(moja má 2,4kW)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7538
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od IgorT » 28 zář 2021, 10:02

No, už som videl na Krížnej ulici v Bratislave(hlavná ulica s električkou) natiahnutú predlžovačku zo 4. poschodia do auta na ulici! Prvá lastovička!

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 28 zář 2021, 10:17

josska píše:
28 zář 2021, 09:30
No, Němci zatím jen plánují „Spitzenglättung“. Tedy vyhlazení špiček odpojením některých uživatelů / spotřebičů. Asi se jim nechtělo řešit takto populární téma před volbami ;-) ..
Ale to je u nás už bežná záležitosť, ale týka sa to zatiaľ len firiem a závodov. Neviem teraz koľko je pokuta za prekročenie maximálneho odberu o 1kW aj na dobu 15 minút(nad dohodnutú/povolenú hranicu), kedysi to tuším bolo 750 korún(údaj pred 25 rokmi). Elektrické vedenie to zvládalo ale vyrábalo to odberové špičky v sieti tak boli za to vysoké pokuty. Ale to sa bežných obyvateľov ešte netýka. Týka sa to akurát tých čo majú nizky a vysoký tarif elektriny..to je ten Spitzenglättung(9:00 až 11:00; 16:00-18:00) ktorý sa používa u nás už desiatky rokov. Vo firme sa tak napríklad muselo zorganizovať že veľké stroje prišiel spustiť niekto o 20 minút pred začiatkom rannej smeny aby ho náhodou nespustil niekto v dobe keď už ostatní robotníci začali robiť s teplovzdušnými pištoľami a ohrevmi(cca 200+ks teplovzdušných pištolí, 100+profi šijacích strojov).
Mal to na starosti energetik a boli viaceré stupne internej firemnej regulácie. Keď sa začal odber z nejakého kumulačného dôvodu zvyšovať a blížiť nejakej kritickej medzi tak sa začali ozývať rôzne pípáky a blikačky(aby niektorí ľudia prerušili/odložili činnosť) a napríklad sa povypínali svetlá na chodbách.
Spustiť vysoký tarif boli a sú rozvodné závody schopné po sieti už dávno len sa to veľmi nepoužíva a používajú sa väčšinou len tie fixné časy(kedysi som mal tepelné čerpadlo tak som si to sledoval).
No a teraz v rámci tých "agregácií" rozvodov a postupného zvyšovania odberov hrozí že sa to začne týkať aj bežných občanov čo nemajú vysoký tarif.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7605
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 28 zář 2021, 10:17

:sipka: :sipka: Križna ulica v Bratislave vždy bola na čele pokroku. Po pade režimu tam pracovali prve prostitutky v Bratislave.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 28 zář 2021, 10:34

kenavf píše:
28 zář 2021, 10:17
Ale to je u nás už bežná záležitosť, ale týka sa to zatiaľ len firiem a závodov.
To bolo už aj za socíku, odberové stupne boli vyhlasované v pravidelnom čase v rozhlase - a podobné záležitosti.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět