Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 15 čer 2021, 14:17

https://ekonomickydenik.cz/bansky-urad- ... -slavkove/
Báňský úřad vydal stavební povolení k výstavbě linky na těžbu lithia v Horním Slavkově
Báňský úřad pro území Karlovarského kraje vydal společnosti Sanaka Industry stavební povolení na stavbu separační linky v dobývacím prostoru odkaliště v Horním Slavkově. Těžba lithia z tamní hlušiny se tak opět mocně přiblížila. S dobýváním tohoto velmi žádaného nerostu, ale především s jeho dopravou z místa těžby, mají problém místní obyvatelé.

Těžba lithia z pozůstatků hornické činnosti v západočeském Horním Slavkově je definitivně na spadnutí. A mohla by už začít dříve než za dva roky. Obvodní úřad pro území Karlovarského kraje totiž vydal společnosti Sanaka Industry stavební povolení na stavbu separační linky. Ta je klíčová pro vydobytí lithné slídy z hornoslavkovské hlušiny.

Ve stavebním povolení stojí, že stavba bude dokončena do dvou let ode dne nabytí právní moci tohoto rozhodnutí.

Jak bude těžba prakticky vypadat? Natěžená hlušina, tedy lithný písek, bude dopravena do bubnového rozplavovače, kde se smísí s technologickou vodou. Následně se bude rozdělovat pomocí dvoustupňové magnetické separace na koncentrát lithných slíd a písek. Slídový koncentrát se pak bude na místě povoleného dobývání odvodňovat, balit a skladovat.

Společnost Sanaka Industry zastoupila v řízení před báňským úřadem brněnská společnost Tvar Com. Společnost o sobě na webu tvrdí, že poskytuje profesionální řešení zahrnující projektovou, inženýrskou, konzultační a stavebně-výrobní činnost. Společnost Tvar Com vypracuje pro výstavbu separační linky a lithné slídy projekční dokumentaci.
„Předmětem řízení je vydání stavebního povolení na stavbu Separační linka – Horní Slavkov. Jedná se o zařízení a objekty na zpracování pískové suroviny ve stanoveném dobývacím prostoru Horní Slavkov, realizováním úpravárenské technologické linky na zpracování suroviny kameniva (pískové suroviny) vytěžené v dobývacím prostoru, se vstupní kapacitou 360 000 tun suroviny ročně,“ stojí ve stavebním povolení.

Záměrem stavby realizace plně funkční úpravárenské linky s nutným technologickým zařízením, včetně potřebné infrastruktury v severovýchodním okraji dobývacího prostoru.

„Cílem technologie provozu je pomocí dvoustupňové magnetické separace rozdělit frakci o velikosti zrna od 0 – 1 mm na koncentrát lithných slíd (cinvalditů) a křemenný písek. Stavba je definována jako dočasná, po skončení těžby bude technologická linka demontována stejně jako úpravárenská a skladovací hala a vodní hospodářství. Z hlediska architektonického jsou uplatňovány jednoduché tvary s ohledem na stávající zástavbu,“ stojí dále ve stavebním povolení.

V místě se tedy blíží tyto práce: bourání starých budov, výstavba trafostanice, administrativní a sociální budovy a vrátnice. Proběhnou také hrubé terénní úpravy, výstavba venkovního vodovodu a venkovního osvětlení. Vystavěny budou vnitrozávodní komunikace a zpevněné plochy, dvě příjezdové komunikace, dvě silniční váhy, oplocení, protihluková stěna a oplocení skladové plochy.
Místní jsou zásadně proti

Po separaci cinvalditu a křemenného písku bude roční produkce jílových kalů 357 000
tun, což představuje 482 000 tun jílových kalů, které budou kompletně použity v rámci
sanace a rekultivace. „Z níže uvedeného vyplývá, že jílové kaly budou obsahovat těžké kovy a znečišťující látky, které se mají likvidovat dle cílových parametrů jako nebezpečný nebo ostatní odpad,“ tvrdí několik účastníků řízení, kteří se proti těžbě postavili.

„Povolením hornické činnosti dojde ke zhoršení životních podmínek obyvatel okolních městských částí — Háje, Kounice, Svatopluk, Ležnice vlivem těžební činnosti ve formě nadměrné hlučnosti, prašnosti, kontaminace okolí ze zbytků nebezpečných látek, které na uvedeném ložisku zůstaly po původní těžbě,“ tvrdí další z účastníků řízení Jiří Chlupáček z Ležnice.

„Zahájením těžby v lokalitě u bývalé šachty Stannum vznikne prašný a hlučný prostor. Rozšířením o navrhovaný dopravníkový pás v délce cca 1100 m a vybudováním vlečky v katastrálním území Ležnice dojde ke znásobení prašnosti a hluku vlivem dvojí až trojí překládky těženého materiálu. V těsné blízkosti plánované vlečky hospodaří ekologickým způsobem čtyři zemědělské podniky, jejich činnost v daném režimu bude touto nakládkou ohrožena. Stejným způsobem se tato činnost dotkne života v osadě Ležnice, která je tvořena venkovskými staveními a malými hospodářstvími. Budováním dopravníkového pásu a dalších budov technického zázemí v místě předpokládané vlečky, dojde k vykácení značného množství vzrostlých dřevin. Celé technické zázemí bude na poddolovaném území,“ tvrdí manželé Bartoňovi z obce Ležnice.
Mimořádně výhodná investice

Vraťme se k historii aktuálních pokusů o těžbu lithia. U obou lokalit, kde se má z hlušiny těžit lithná slída na Cínovci a v Horním Slavkově, se v minulosti objevila spojitost se známým pražským lobbistou Ivo Rittigem. O cínovecký resort měla zájem společnost Wilsea, spravovaná Rittigovými právníky. V Sanaka Industry (dříve Grum – pozn. red.) působil v minulosti Rittigův dvorní firemní administrátor Peter Kmeť, druhdy rezident komunistické rozvědky I. správy SNB v New Yorku.
Peter Kmeť byl rezidentem StB ve Washingtonu. Foto: Jan Hrbáček
Obrázek

Řadu otázek vyvolává i skutečnost, že obě firmy se k ložiskům lithia dostaly za nebývale velmi, až nápadně, výhodných okolností. Horní Slavkov před dvaceti lety daroval zhruba 40 hektarů pozemku s bývalým odkalištěm, na kterém se má těžit lithium, Nadaci Georgia Agricoly (NGA). Nadace pak pozemek prodala za 6,5 miliónu korun Sanaka Industry, která dnes žádá o povolení k těžbě.

„Pro město to tehdy nemělo žádnou hodnotu,“ odmítl kritiku bývalý starosta Horního Slavkova Petr Hanzík (SZ). „Tvrdí, že v roce 1998, kdy město pozemek darovalo, ani později při prodeji pozemku v roce 2006, neměl nikdo potuchy, jaké bohatství ukrývá,“ napsal před třemi roky deník Právo.

Horní Slavkov se mohl podle Práva díky těžbě lithia stát jedním z nejbohatších měst na Sokolovsku. Nestane se kvůli daru Nadaci Georgia Agricoly. Nadace naopak pozemek prodala za 6,5 miliónu korun soukromé společnosti, která žádá o povolení k těžbě.

„Že tam to lithium je, to už věděl ústřední ústav geologický v padesátých letech. To každý, s odpuštěním blbec, musel vědět, že to tam je. Nikdy to ale nebylo zdrojem zájmu, až nyní s moderními technologiemi a poptávkou se stal atraktivní, jinak to byl běžný odpad,“ komentoval pro Právo jeden z odborníků a bývalý člen správní rady nadace, který ale nechtěl být jmenovaný.

Mimo jiné řekl, že soukromá společnost, jež o pozemek usilovala, na konci dubna 2003 dostala objednaný znalecký posudek, který určoval kubaturu rudného odkaliště v Horním Slavkově, deklaroval obsah kovů v něm a vypočítal obsah lithia, rubidia a cesia a případně dalších využitelných kovů.

Měsíc předtím byla podepsána kupní smlouva mezi nadací a společností k pozemku, za který ale firma nezaplatila všechny dojednané splátky. Po soudních tahanicích získala nadace pozemky zpět a prodala je opětovně až v roce 2006.

Těžaři estébáci
Takzvanou ovládající osobou společnosti Sanaka Industry je fond RSJ Investments SICAV.
Obrázek

Podobná obchodní operace se odehrála i na Cínovci. V létě 2007 vypracoval znalec Josef Hubač z Teplic na objednávku státního podniku DIAMO ocenění pozemků na Cínovci s lithnými písky. Jak vyplývá z jeho posudku, znalec Hubač ovšem nedostal k zadání ty nejpodstatnější informace, a to, respektive jaká surovina, co se na pozemcích nachází. O pozemky se ucházela nejprve společnost Wilsea, spojována s kontroverzním lobbistou Rittigem, ale nakonec jej koupila společnost Cínovecká deponie.

Jak už jsme naznačili, u obou společností lze v pozadí nalézt fond RSJ Investments SICAV a lidi okolo milionáře Karla Janečka, jehož otec Karel sloužil před rokem 1989, stejně jako Rittigův administrátor Peter Kmeť, u komunistické rozvědky.

Dosud se mělo za to, že společnost Cínovecká deponie, která se chystá těžit lithné písky na Cínovci, patří vesměs akciové společnosti RSJ Investments SICAV ze stáje svérázného českého milionáře Karla Janečka. Jak ale vyplynulo ze zkoumání Ekonomického deníku, část akcií vlastní neprůhledná kyperská společnost Mesoper Investments Ltd. a další část patří agentce Státní bezpečnosti z Českých Budějovic Evě Baštové.
Eva Baštová, jedna z majitelek Cínovecké deponie, byla agentkou Státní bezpečnosti. Její svazek byl zničen. Foto: Jan Hrbáček
Obrázek

Poslední údaj o akcionářích je v obchodním rejstříku uložen z loňského roku. Na valné hromadě v červenci byli přítomni všichni tři akcionáři, vlastnící 2 tisíce akcií ve jmenovité hodnotě 1 tisíc korun.
Připomenutí již pozapomenuté éry Hochů jež spolu mluví.
Prověření.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 19 čer 2021, 16:24

Smrt spalovacích motorů. Brusel chystá jejich konec už do 14 let, Němci jsou v šoku
Za 14 let si možná Evropan nové auto na benzin či naftu nekoupí. Evropská komise projednává stanovení nulových emisí pro všechna benzinová nebo dieselová vozidla, prodávaná v Evropské unii, na rok 2035. S odvoláním na zdroje z EU o tom píše server Politico. Informace okamžitě vyvolaly ostrý odpor v automobilovém průmyslu, i když VW je už připraven.

„Znamenalo by to nejen konec spalovacích motorů, ale i plug-in hybridů,“ uvedl Hildegard Müller z německé automobilové asociace VDA. Komise údajně zvažuje nařídit snížení automobilových emisí o 60 procent do roku 2030, v současnosti je přitom do tohoto roku stanoven cíl 37,5 procent snížení. O pět let později by se pak nařízená redukce zvedla na 100 procent.
V rámci Zelené dohody pro Evropu se dosud počítalo, že transportní emise klesnou do roku 2050 o 90 procent. Už tento cíl by pravděpodobně ovlivnil či ohrozil na 215 000 pracovních míst.

Podle německého automobilového průmyslu plánuje EK přechod k elektromobilům, aniž by se zvážily alternativy. „Když budete potřebovat v roce 2036 auto, nebudete mít na výběr,“ uvedla Sigrid de Vriesová z asociace tvůrců autodílů CLEPA. „Auto bude mít elektrický motor, nesejde na tom, jestli se bude do daného vozu hodit, jestli bude cenově dostupné nebo jestli bude k dispozici zelená energie a infrastruktura k jeho nabíjení,“ dodala.
https://echo24.cz/a/Sp6XF/smrt-spalovac ... sou-v-soku

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 20 čer 2021, 08:44

Prasácký diesel je čistší! Češi se podívali na zoubek elektroautům, která tlačí EU. Nedopadlo to hezky
V poslední době se i přes odpor zákazníků musejí automobilky kvůli tlaku od institucí i aktivistů přeorientovávat na výrobu elektromobilů a z mnoha míst je slyšet, že jsou vozy na elektrický pohon „uhlíkově neutrální“. Že tomu tak ve skutečnosti není, se rozhodli ukázat v Centru vozidel udržitelné mobility na Fakultě strojní ČVUT v Praze, kde se podívali nejen na samotný provoz vozu, ale i na jeho výrobu. Výsledky studie ukazují, že velké množství elektromobilů je z pohledu tvorby emisí nejen srovnatelné s konvenčními vozy, nýbrž že dokonce mnohé elektromobily škodí životnímu prostředí a klimatu více nežli benzínová či naftová auta. Právě diesely jsou dle studie oproti elektromobilům ekologičtější i po najetí čtvrtmilionu kilometrů, a nemusí je ve své nízké náročnosti na životní prostředí elektromobil nikdy překonat.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... zky-668021
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16228
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 24 čer 2021, 16:55

PROTI ELEKTROMOBILŮM SE POSTAVILO 171 VĚDCŮ, JEJICH VÝHODNOST JE PRÝ JEN CHYBA VE VÝPOČTU
Trochu to připomíná hlavní zápletku seriálu Návštěvníci, ve které se zjistilo, že složitě řešený problém vlastně neexistuje. 171 významných vědců existenci problému nerozporuje, za špatný výpočet ale označuje údajné řešení.
https://pravyprostor.cz/proti-elektromo ... e-vypoctu/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16228
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 26 čer 2021, 22:35

Tesla v Číně kvůli chybě v softwaru svolává 285.000 aut
Výrobce elektromobilů Tesla kvůli chybě softwaru svolá více než 285.000 vozů vyrobených v Číně i dovezených do Číny, oznámil čínský regulátor. Aktualizace softwaru se týká Modelu 3 a Modelu Y, možná chyba souvisí s asistovanou jízdou a regulací rychlosti. Tesla osloví všechny majitele dotčených vozů a software jim zdarma vymění za novější verzi, fyzický kontakt s vozem není potřeba, píší agentury Reuters a AFP.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/tesla ... t/2056926?
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 28 čer 2021, 12:20

Čerstvá analýza ukazuje, že auta s konvenčními motory o svůj náskok na světovém trhu přijdou dokonce už o pět let dříve, než se čekalo. Více vozů na baterie než těch se spalovacími motory se podle EY globálně prodá už v roce 2033. A o dalších dvanáct let později se „benziňáky“ stanou už spíše raritou. Na trhu mají v roce 2045 představovat pouze jedno procento prodejů.

Dokument EY se zabývá třemi největšími automobilovými trhy světa: Evropou, Spojenými státy a Čínou. Stejný či podobný trend vývoje pozoruje na všech z nich. Nejrychleji postupuje podle analýzy Evropa, kde elektromobily údajně získají na trhu většinu už dokonce za necelých sedm let, v roce 2028.

Čína bude následovat v roce 2033 a nejpomalejší postup očekávají analytici EY ve Spojených státech. „Vítězství“ aut na elektrický pohon má přijít v roce 2036. Ztrátu má prý na svědomí čtyřleté období vlády prezidenta Donalda Trumpa, který odchod od fosilních paliv brzdil.
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/zvrat ... -let-drive

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16228
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 28 čer 2021, 18:01

Povíme si za deset let. Jen vlhké sny... :idea: :lol:
viz :sipka: viewtopic.php?p=199913#p199913
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 29 čer 2021, 10:14

Klasika nejzajímavější je poslední odstavec v článku.
Celkem jsme ujeli 1 842 kilometrů, kilometr nás tak vyšel na 1,56 Kč. Náklady jsou tedy stejné, jako kdybychom jeli benzinovým vozem s reálnou průměrnou spotřebou 5,1 l benzinu na 100 kilometrů. Což vůz velikosti enyaqa nenabídne.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/magazin/cest ... rdware_nyv


Takže El. auto má větší náklady na provoz než diesel a to ještě v ceně energie nejsou spotřební daně a pořizovací cena.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 29 čer 2021, 11:27

:sipka:
Ráno jsme cestou na snídani popojeli k asi 400 metrů vzdálené veřejné AC nabíjecí stanici a tam auto připojili. Tyto 2x22kW AC sloupky najdete v mnoha chorvatských městech, patří do sítě Hrvatski Telekom a oba dva, co jsme na ostrově Krk použili, byly zdarma, jak hlásá na displeji nápis Električna Punionica Slobodna, Besplatno pujenie.
https://www.idnes.cz/auto/magazin/cesta ... rdware_nyv
To se nam to jezdi 1,56 Kc, kdyz nam to spozoruji spotrebitele elektriny, popripade danovi poplatnici.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7605
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 29 čer 2021, 14:38

Na Krk chodim už 10 rokov aj ja. Vratili sme sa v sobotu Chodim s Toyotou Auris a spotrebu mam 5,2 litra a to naozaj idem 130 tam kde je to povolene. To znamena dialnica od Bratislavy po Sombathely a potom od chorvatskych hranic až po Rijeku. Samozrejme že som cestou videl "elektičky", aj ked nie česke ale dost trapne vyzeralo ked išli v tej horučave so všetkymi otvorenymi oknami, lebo vypli klimu aby sa do tej Bašky na juhu Krku dostali. Ale priklad ako chodit na dovolenku Krk autom mi poskytli dvaja asi o 5 rokov starši dochoci, ktory prišli s Porsche Panamera S. :lol:
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 29 čer 2021, 23:29

Švagor jazdí s Octaviou za 4l nafty, tzn cca 1,2Kč/km. A to je v tom teda aj daň z paliv.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 02 črc 2021, 17:48

https://echo24.cz/a/SWhPB/cesti-vedci-r ... smi-mluvit
Čeští vědci rozporují výhodu elektromobilů. „Mají nedostatky, o kterých se nesmí mluvit“
Velký rozruch vyvolaly otevřené dopisy podepsané více jak stovkou odborníků a vědců, kteří rozporují výhody elektromobilů na životní prostředí. Zejména Evropská unie se snaží delší dobu bojovat proti autům se spalovacími motory a prosazuje elektromobilitu jako jedinou správnou cestu. To se nelíbí i dvěma českým zástupcům z ČVUT, konkrétně profesoru Janu Mackovi a docentu Oldřichovi Vítkovi ze strojní fakulty. Ti pro Echo24 uvedli, že se problém ideologizuje a nemluví se o nevýhodách, které elektromobily mají.

Odborná veřejnost se proti jednostrannému zaměření Evropské unie pro elektromobilitu poprvé výrazněji ohradila ve formě otevřených dopisů. Ty mířily k zástupcům Evropské komise, která při svém příchodu tvrdě prosazuje Green Deal a s tím spojený přechod k udržitelným a zeleným projektům. To se týká i automobilového průmyslu, který by podle komise měl zezelenat k elektromobilitě.

Tlačení elektromobilů jako jediného správného řešení ale naráží u odborníků a vědců z Mezinárodní asociace pro vývoj udržitelných pohonných ústrojí a vozidel IASTEC. Asociace totiž odeslala Evropské komisi dva otevřené dopisy, které rozporují samotné výpočty o výhodách elektromobilů na životní prostředí. Podle vědců totiž s vyšší poptávkou po energii dochází k vyššímu výkonu a zároveň rostou emise oxidu uhličitého právě z výroby elektřiny.

Dopis podepsalo na 171 vědců a odborníků z Evropy. Mezi nimi i čeští zástupci z Českého vysokého učení technického v Praze – profesor Jan Macek a docent Oldřich Vítek. Podle Vítka je problematický způsob prosazování elektromobility jako jediného technického řešení ze strany Evropské unie. „To je proti obecným zásadám o výzkumu a vývoji, který má své jasné cíle a cesta k jejich dosažení je předmětem právě tohoto výzkumu a vývoje. Navíc elektromobilita má poměrně velké množství nevýhod a nedostatků, o kterých se ‚nesmí mluvit‘,“ řekl pro Echo24 Vítek.

Svůj pohled nastínil také Jan Macek, který se k problematice elektromobilů vyjadřuje již delší dobu. „Vadí mi velice ideologizace problému a jeho prosazování lidmi, kteří věci rozumějí velmi málo. Navíc nařízení komise z poslední doby vedou k opačným účinkům, než se zamýšlelo, jde o zjevnou i implicitní dotaci a prodej elektromobilů jen bohatým. To je hodně výbušný materiál,“ řekl pro Echo24 Macek.

Ten také uvádí, že s ostatními vědci a odborníky z evropských sdružení European Automotive Research Partners Association (EARPA), European Road Transport Advisory Committee (ERTRAC) a European Green Vehicle Initiative Association (EGVIA) mají výborné zkušenosti a kolegové z Německa je k podpisu sami oslovili.

„Máme za to, že jsme v dobré společnosti, a to i kolegů z Rakouska a Švýcarska. Velmi neradi bychom viděli, jak se EU noří do sociálních a ekonomických zmatků kvůli nekvalifikovaným politickým rozhodnutím, nebo se dokonce rozpadá. Máme volbu mezi změnou klimatu a rozvojem společnosti, volíme velmi pochybné omezení změny a budeme mít regres v rozvoji. To je živná půda pro populismus,“ řekl Macek.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 02 črc 2021, 17:48

Nejrychlejší tesla za 2,8 milionu korun jezdila jen tři dny, pak vzplála
Nejnovější model Tesly S Plaid si nový majitel užil jen tři dny a málem při tom přišel o život. Nejrychlejší elektromobil od Tesly se totiž za jízdy v USA jen tři dny po dodání vznítil. Elektronický systém otevírání dveří selhal, řidič se tak musel ven dostat silou.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_taj
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16228
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 07 črc 2021, 12:15

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 07 črc 2021, 22:35

:sipka: Nie je to zo strany Mercedesu a Duracell žalovateľné?
V EU sa reklama na úkor inej značky tuším robiť nemôže. V USA je to možno povolené.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 09 črc 2021, 17:36

Podle německé tiskové agentury dts hodlá evropská komise přikázat členským státům, aby do r.2028 instalovaly podle nejdůležitějších dálničních tahů na každém 60 km výkonné nabíjecí stanice. Pro kamionovou dopravu pak musí být každých 150 km vodíková čerpací stanice. Definitivní odchod od nových spalovacích motorů má být podle místopředsedy EK Timmermanse 2035. Jednání o těchto závazných směrnicích, přikazujících vybudování infrastruktury nabíjecích stanic a vodíkových čerpadel, bude probíhat příští týden.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16228
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 09 črc 2021, 17:46

To je stejná renaultovina jako u letadel :lol:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 09 črc 2021, 18:26

Mě to nařízení připomíná Komouske plánování. Chápu ropa a plyn budou končit a budou potřeba pro armádu a dopravu zboží.

Ale nákup elektromobilů by měl být řízen trhem a ne birokraty z Bruselu. To nedopadne dobře.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6447
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 10 črc 2021, 12:25

Kto nájde nabíjačku na elektroauta?
:blbec:
IMG_20210707_154232.jpg
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6447
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 10 črc 2021, 12:30

Bojnice...
IMG_20210707_154034.jpg
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Odpovědět