Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 22 dub 2021, 20:35

Tesla ztratila vládu nad čínským trhem elektromobilů. Překonal ji model Mini EV
Tesla Elona Muska loni prodala nejvíce elektromobilů na čínském trhu, konkrétně 122 tisíc kusů. Letos mu však dominuje automobilka SGMW s modelem Mini EV. Ačkoli auta obou výrobců nelze prakticky porovnávat, v počtu prodaných kusů už Tesla o první místo v Číně přišla.
https://www.e15.cz/byznys/burzy-a-trhy/ ... ev-1379866
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 27 dub 2021, 13:39

https://ekonomickydenik.cz/rakusane-zvy ... -i-v-brne/
Rakušané zvyšují dotace na cyklistiku, půjčování kol zkouší i v Brně
Financování elektrických jízdních a nákladních kol vstupuje u našich jižních sousedů do další fáze. Jejich nákup je nyní podporován bonusem za e-mobilitu v celkové výši 1 000 eur, dříve to bylo 850 eur. Z toho 150 eur poskytnou maloobchodní prodejci kol a 850 eur ministerstvo pro ochranu klimatu. Šetrnou mobilitu chce Rakousko podpořit i snížením daně za opravu kola na polovinu.

Finanční podpora v Rakousku směřuje nejen na různé společnosti, sdružení a komunity, čerpat ji mohou i soukromé osoby. Až tisíc eur můžou lidé využít na nákup elektrického nákladního kola a čtyři sta eur na jízdní e-kola. Rakouské ministerstvo pro ochranu klimatu na projektu spolupracuje s přímo s maloobchodníky, kteří též poskytnou část podpory. U služeb na opravy kol snížilo ministerstvo DPH na deset procent

Opravit místo zahodit
Elektrická nákladní kola jsou financována částkou až tisíc eur. Na nákup nejméně pěti elektrických jízdních kol pak mohou společnosti, obce a sdružení získat až 400 eur. Z toho je 150 eur od maloobchodních prodejců sportů a 250 eur z ministerstva na ochranu klimatu.

„Letos chceme ještě více zatraktivnit cyklistiku pro společnosti, kluby, komunity a soukromé osoby. Za tímto účelem jsme v rámci kampaně e-mobility znovu vytvořili komplexní škálu akcí společně se specializovanými maloobchodními prodejci sportů. Do cyklomobility chce federální vláda v roce 2021 investovat až čtyřicet milionů eur,“ uvádí ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewessler.

V souladu s heslem „opravit místo zahodit“ je součástí první části reformy ekologické sociální daně také snížení DPH na opravy kol. Sazba DPH tak klesla z původních dvaceti na deset procent. Rakousko tak chce nejen podpořit ochranu životního prostředí a klimatu, ale také oběhové hospodářství.

Na auto padne čtvrtina pracovní doby
V rámci podpory e-mobility argumentuje Rakousko i cenou auta a časem, který běžný zaměstnanec stráví v práci, aby si na něj vydělal. Automobil stojí kolem 5 500 eur ročně, v závislosti na kupní ceně a počtu ujetých kilometrů. Elektrické nákladní kolo přijde na zhruba 900 eur, elektrická kola pak stojí kolem 700 eur a běžná kola asi 180 eur .

Po zohlednění průměrné mzdy to znamená, že běžní spotřebitelé tráví zhruba čtvrtinu své pracovní doby, což je asi 430 hodin ročně, prací za účelem výdělku na svá vlastní auta. Na pořízení e-kola tak stačí průměrně pětapadesát odpracovaných hodin za rok.

Nákladní kola u nás
Jedním z českých měst, které se snaží cyklomobilitu podporovat, je i Brno. Aktuálně zde probíhá pilotní projekt na půjčování elektrických nákladních kol, který se inspiroval právě v německy mluvících zemích, kde je komunitní půjčování kol poměrně běžné.

„Budeme vyhodnocovat pohyb kol po městě, trasy a zkušenosti uživatelů. Budeme zjišťovat, jaké překážky pro použití nákladního kola ve městě lidé vnímají, a jaký způsob dopravy nákladním kolem nahradili,“ stojí na stránkách projektu.

Půjčení kargo kola je zdarma, uživatel pouze složí dvoutisícovou vratnou kauci. Financování projektu poskytuje německé ministerstvo životního prostředí a jaderné bezpečnosti v rámci programu EUKI. Peníze na provoz bude brněnská půjčovna dostávat až do poloviny letošního července. Kromě Brna je součástí německého projektu i Bratislava a estonské Tartu.
Elektrické nákladní kolo přijde na zhruba 900 eur, elektrická kola pak stojí kolem 700 eur a běžná kola asi 180 eur . :smich: KDE??
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 28 dub 2021, 16:14

https://ekonomickydenik.cz/cesko-sloven ... e-pro-sor/
Česko-slovenská elektrobusová federace. InoBat zajistí baterie pro SOR
Výrobce autobusů SOR, náležící do skupiny EP Industries spoluvlastněné Danielem Křetínským a investory z okruhu skupiny J&T, se dohodl na spolupráci se společností InoBat Auto. Tento inovativní slovenský výrobce baterií pro elektromobily bude na základě uzavřené dohody zajišťovat technologie i pro české elektrobusy.

Posun k elektrické mobilitě je jedním z hlavních cílů společnosti SOR v následujících letech. Podle uzavřené dohody InoBat zajistí výzkum, vývoj a výrobu bateriových modulů a systémů správy baterií postavených na technologii NMC Cells. Vývojové centrum a výrobní linka InoBat Auto se nachází na západě Slovenska, což usnadňuje komunikaci a logistiku při převozu baterií do výrobního závodu SOR v obci Libchavy u Ústí nad Orlicí.

„V České republice jsme byli průkopníkem elektrických řešení pro naše autobusy dlouho předtím, než se téma dostalo do popředí pozornosti. Jsme rádi, že jsme v InoBatu našli partnera, který je regionálně blízký, ale má předpoklady k tomu, aby povýšil spolupráci na takovou úroveň, která by byla významná v evropském kontextu,“ uvedl dnes ve vyjádření pro média Vítězslav Tymr, jednatel společnosti SOR.

Jak dnes uvedla agentura ČTK, baterie od InoBatu má být v příštím roce testována ve dvou autobusech. „Následně v roce 2023 počítáme s plným nasazením naší baterie šité na míru pro SOR, přičemž na slovenských a českých silnicích by tyto baterie měly pohánět více než 100 autobusů,“ řekl Marián Boček, spoluzakladatel a generální ředitel firmy InoBat Auto.

Společnost SOR Libchavy loni vyrobila 526 vozů, což je zhruba o 50 méně než rok předtím. V roce 2019 dosáhla zisku po zdanění 171 milionů korun, zhruba o 11 milionů korun více než v roce předchozím. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb dosáhly 3,16 miliardy korun, což je o 45 milionů korun méně než v předchozím roce. Loňské výsledky zatím společnost nezveřejnila.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 06 kvě 2021, 14:02

https://ekonomickydenik.cz/co-se-stane- ... recykluje/
Co se stane se starými bateriemi elektrických aut? Je těžké získat údaje o tom, kolik se jich recykluje
Evropská unie doufá, že do roku 2030 bude na evropských silnicích jezdit 30 milionů elektrických aut. Během svého života mohou být elektrická auta uhlíkově neutrální, co se však stane s těmito vozy, a zvláště s jejich bateriemi, až jejich životnost skončí? „Za deset až 15 let, kdy jich velký počet bude na konci svého života, bude velmi důležité, abychom měli recyklační odvětví,“ upozorňuje Paul Anderson z Birminghamské univerzity.

„Tempo, kterým rosteme v tomto odvětví, je naprosto děsivé,“ řekl Paul Anderson BBC. „Je to něco, co se nikdy předtím takovým tempem u zcela nového produktu nestalo,“ dodal.

Většina komponentů elektrických aut je stejná jako u konvenčních aut, velkým rozdílem jsou ale baterie. Zatímco tradiční olověné akumulátory se široce recyklují, to stejné nelze říct o lithium-iontových bateriích používaných v elektrických vozech. Baterie pro elektrické vozy jsou větší a těžší než baterie používané v běžných vozech a jsou vyrobené z několika stovek jednotlivých lithium-iontových článků, z nichž každý je nutné rozebrat. Obsahují nebezpečné materiály a při jejich nesprávné demontáži mohou i explodovat.

„V současnosti je celosvětově velmi obtížné získat podrobné údaje o tom, kolik procent lithium-iontových baterií se recykluje, ale hodnota, kterou každý uvádí, je kolem pěti procent. V některých částech světa je to výrazně méně,“ upozornil Anderson.
Ponesou zodpovědnost dodavatelé elektromobilů?

Nedávné návrhy EU přišly s tím, aby dodavatelé elektrických vozů byli zodpovědní za to, že jejich produkty nebudou na konci životnosti jednoduše vyhozené na skládku. Někteří výrobci se již snaží s tím něco udělat.

Například automobilka Nissan znovu využívá staré baterie svých vozů Leaf v automaticky řízených vozidlech, tzv. AGV, které dodávají součástky zaměstnancům v jeho továrnách. To samé dělá i Volkswagen, který ale také nedávno otevřel v německém Salzgitteru svoji první recyklační továrnu a v pilotní fázi chce zrecyklovat až 3 600 bateriových systémů ročně.

„V důsledku procesu recyklace znovu získáváme různé materiály. V prvním roce se zaměřujeme na kovy používané pro katodu jako kobalt, nikl, lithium a mangan,“ řekl vedoucí plánování recyklace ve Volkswagen Group Components Thomas Tiedje. „Rozebrané části bateriových systémů jako hliník a měď se předávají do zavedených recyklačních toků,“ dodal.

Renault v současnosti recykluje všechny své baterie pro elektrické vozy, za současného stavu to však je jen několik stovek ročně. Činí tak prostřednictvím konsorcia s francouzskou společností pro nakládání s odpady Veolia a belgickou chemickou firmou Solvay. „Je to velmi otevřený projekt – není to pouze o recyklací baterií Renaultu, ale všech baterií a také odpadu z výroby v továrnách na baterie,“ řekl viceprezident Renaultu pro strategické environmentální plánování Jean-Philippe Hermine.
Recyklaci je třeba zefektivnit

Tomuto problému věnuje pozornost také několik vědeckých institucí, jako Faraday Institution. Cílem jejího projektu ReLiB je optimalizovat recyklaci baterií pro elektrické vozy a co nejvíce ji zefektivnit. V současnosti se například velká část baterie během procesu recyklace zredukuje na tzv. černou hmotu, kterou tvoří směs lithia, manganu, kobaltu a niklu.

Pro získání těchto materiálů v použitelné formě je nutné další energeticky náročné zpracování této hmoty. Ruční demontáž článků sice umožňuje efektivnější využití většího množství těchto materiálů, přináší však zase jiné problémy. Na některých trzích, jako je Čína, se neřeší otázky zdraví a bezpečnosti a ochrany životního prostředí a zdejší pracovní podmínky by nebyly v západním kontextu akceptovány, upozorňuje výzkumník Faraday Institution Gavin Harper.

Pro zlepšení recyklace baterií také existují silné ekonomické argumenty, přinejmenším skutečnost, že mnoho prvků použitých v bateriích je obtížné v Evropě získat. „Na jedné straně máte problém s nakládáním s odpady, ale na druhé straně máte také skvělou příležitost, protože evidentně Británie nemá domácí zásoby mnoha surovin,“ dodal Harper. Z pohledu výrobce je proto recyklace starých baterií nejbezpečnějším způsobem, jak si zajistit dodávku nových.

„Musíme zajistit, jako výrobci a jako Evropané, zdroje těchto surovin, které jsou strategické pro mobilitu a průmysl,“ řekl Hermine. „Nemáme přístup k těmto surovinám mimo pole recyklace – baterie na konci života představují v Evropě městskou těžbu,“ dodal.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 06 kvě 2021, 19:27

K tej recyklácii líthioviek. Už som to tu spomínal že známy ktorý ničo robí okolo recyklácie a zberných surovín spomínal pred dvomi rokmi že "žiadna recyklácia na našom území neexistuje" a niečo také spomínal na internete pražský profesor.

Osobná skúsenosť s Li aku 18650. Nepodarilo sa mi rozchodiť žiadny ktorý mal už vekom nízku kapacitu. Neviem či sa vám niečo také podarilo. Aj tie vybrané z notebooku v podstate nedali nič a neplatila ani varianta že zo štyroch by bol zlý len jeden a ten vymeniť, tie ostatné neboli o veľa lepšie a za pár mesiacov by ste rozoberali bateriu znova a vymenili aj zvyšok. Tak som vymenil vždy všetky a je pokoj, a väčšia kapacita, pretože pôvodné továrenské sú väčšinou v rozsahu 1500 až 2200mAh a dával som tam 3200mAh.

A aku ktoré som nedopatrením prepóloval už ani necuklo.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 06 kvě 2021, 20:44

Spotreba elektriny
staty / vsechna datova centra sveta / tezba bitcoinu / Google / Facebook
182798859_4134864496557267_6402854372310089862_n.jpg

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 08 kvě 2021, 00:49

Nedávno jsem četl, že lithium z aku se recyklovat nedá kvůli množství stopových příměsí - nejsou pak vhodné na další výrobu akumulátorů.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 08 kvě 2021, 00:58

Ale kde by sa tam tie prímesi vzali? Jedine že by boli produktom reakcií použitých materiálov pri nabíjaní a vybíjaní akumulátora. .
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 08 kvě 2021, 01:25

Jak mohou být baterie a jejich provoz v elektromobilech uhlíkově neutrální. Jsou tak neutrální, jak neutrální je elektřina, kterou se nabíjejí a když auto jezdí, tak jí není málo, plus energie spotřebovaná na těžbu a vytavení toho, z čeho jsou vyrobeny a ani to není energeticky nenáročné.

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Senior redaktor
Příspěvky: 3602
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Tomas BB SK » 08 kvě 2021, 07:13

elektromobil je uhlikovo neutralny prave(v okamihu) a v mieste pouzitia. Rovnako ako trolejbus ci elektricka (tie su an tom doknca lepsie kedze nemaju skladovaci medzizlanok-bateria). Premiestnuje exhalaty na ine miesto a vzhladom k efektivete vyroby a prenosu EE je na tom horsie ako spalovaci motor. Plus vyssia eko-zataz pri vyrobe a recyklacii elektromobilu, zvycajne tiez prenesena na ine miesto. Je rovnako ekologicky ako ked svo odpad hodis susedom cez plot. Ty mas cisto ale premiestnenim sa ten odpad v globale nestratil...
Ale vysvetlovat bezmozgom a slnieckam ktory su schopny ta zabit lebo svojim zivotom vycerpavas zdroje "Ich" planety to nevysvetlis. Aktivna obrana je nutna, nie je mozne pripustit ich k moci lebo ich "dobry zamer" vsetko znici.
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 08 kvě 2021, 14:03

Příměsi se tam vezmou při výrobě článků. Jenže každý článek je jiný, příměsi se mění a nejde pak vyrobit kvalitní článek. Prostě bude vždycky už recyklovaný, ikdyž bude nový, byl by starý s malou kapacitou.

josska
Redaktor
Příspěvky: 164
Registrován: 10 bře 2021, 06:25

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od josska » 08 kvě 2021, 20:16

Pěkný zelený svět: jak ničíme životní prostředí abychom zachránili klima

Schöne "grüne" neue Welt: Wenn die Umwelt zerstört wird, um das Klima zu retten

https://de.rt.com/meinung/116991-grune- ... chutz-ist/

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 09 kvě 2021, 17:47

Měď nad zlato. Kvůli klimatickým cílům hrozí nedostatek kovů, uvádí studie
Výroba typického elektromobilu vyžaduje šestinásobný objem nerostných surovin oproti tradičnímu automobilu. Pobřežní větrná elektrárna si žádá devětkrát více nerostných zdrojů než elektrárna na plyn. Tyto konkrétní příklady v komplexní studii Mezinárodní energetické agentury (IEA) ilustrují jediné: pokud chce lidský svět dostát klimatickým závazkům, musí se přeorientovat na kovy.
Jde například o měď, lithium, nikl či kobalt. Všechny jmenované suroviny jsou přitom náchylné ke kolísání cen na trhu, kvalita jejich dostupných ložisek klesá a těžební společnosti navíc čelí stále přísnějším environmentálním požadavkům, píše CNN.
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/ ... oakcie_maz

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 11 kvě 2021, 18:47

https://roklen24.cz/prave-se-stalo/cez- ... na-100-km/
ČEZ ESCO postavilo unikátní baterii pro Porsche, za 4 minuty zvládne dodat elektromobilu energii na 100 km
Zatímco elektrické modely Porsche ve světě překonávají jeden rychlostní rekord za druhým, připravují se na novou éru v individuální dopravě i dealerství této značky. Výjimku není ani pobočková síť skupiny Porsche Inter Auto v České republice, která vybuduje zázemí pro svou elektromobilní budoucnost s pomocí společnosti ČEZ ESCO. Kontrakt zahrnuje výstavbu a servis dobíjecí infrastruktury na všech pobočkách Porsche dealerské sítě Porsche Inter Auto CZ. Jako první přišlo na řadu dealerství Porsche na pražském Proseku, kde provoz Turbo nabíjecích stojanů jistí speciální bateriové úložiště o výkonu 320 kW.Dva typizované Turbo nabíjecí stojany a jeden wallbox vyrostly na parkovišti dealerství značky Porsche na pražském Proseku. Aby stanice mohly v každou chvíli řidičům elektroaut značky Porsche garantovat dobíjení na svůj plný výkon a model Porsche Taycan za 4 minuty doplnil energii na 100 kilometrů jízdy, sekunduje jim speciální baterie Porsche Turbo Charger DC Box o výkonu 320 kW. Její instalaci a zprovoznění zajistila společnost ČEZ ESCO, která se rovněž postará o servis a údržbu. Bateriový box, který průběžně ukládá energii dodanou ze sítě, se sestává ze 40 bateriových modulů a celkově umí „na jeden zátah“ dodat stojanům 140 kWh elektřiny. Takový objem energie by pokryl spotřebu jedné české domácnosti na 15 dní.

„Značka Porsche celosvětově uplatňuje principy udržitelného rozvoje a zodpovědného přístupu k životnímu prostředí. Podpora a rozvoj elektromobility je jedním z logických kroků k dosahování těchto cílů. Do výstavby potřebné infrastruktury v našich dealerstvích Porsche v České republice investujeme v první fázi na pražském Proseku částku okolo 6 milionů korun. Prostřednictvím instalovaného systému na Proseku chceme ukázat, že při vhodné kombinaci stojanů s bateriovým systémem můžeme dobu nabíjení elektro aut významně zkrátit,“ uvedl Jan Sedláček, výkonný ředitel Porsche pro ČR.

„Považujeme za velké ocenění našich schopností, když pro tak náročného zákazníka jako Porsche můžeme připravit na klíč řešení jeho elektromobilní budoucnosti. V pokročilé fázi už jsou řešení šitá na míru dalším dealerstvím Porsche. Bavíme se přitom nejen o zázemí pro dobíjení elektro aut, ale o celkovém energetickém managementu nebo snižování energetické náročnosti objektů,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.

Elektromobilita v kostce:
  • V České republice je aktuálně registrováno více než 6000 elektromobilů. Jen loni přibylo rekordních 3306 vozů na elektrický pohon.
  • Skupina ČEZ provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice, aktuálně čítá 300 stojanů.
  • Společnost ČEZ ESCO v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.
  • Vlajkovou lodí akumulace v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ je Vestec u dálnice D0. Energii pro provoz tří 50 kW rychlodobíjecích stanic vyrábí střešní FVE o výkonu 21 kWp a ukládá ji do bateriového systému o energetické úložné kapacitě 275 kWh. Systém je jednorázově schopný dobít až 7 elektromobilů.
  • ČEZ podporuje rozvoj elektromobility i na globální úrovni: je podílníkem ve dvou vyspělých technologických platformách – Driivz (systém zajišťující provoz sítě dobíjecích stanic a zákaznických účtů) a Vulog (carsharing elektrických vozidel).
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 13 kvě 2021, 14:58

https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/kaz ... -je-opruz/
https://www.reformy.cz/kazdy-paty-vlast ... -je-opruz/
Každý pátý vlastník elektro-vozu v Kalifornii se vrací k benzínu, protože nabíjení je „opruz“
dyž něco lidem přináší alespoň na chvíli nepříjemnosti, tak vyletí ušlechtilé pohnutky a předvádění se ostatním oknem, jako by nikdy neexistovaly. (Foto: Flickr)

Už to vypadá, jako by kult „zelených“ energií existoval ve světě vlastní kognitivní disonance přežívající spíše z rekrutování nových kultistů do své „ideologie,“ než ze skutečného uplatňování svých principů.

Např. asi 20% všech těch „vizionářů záchrany planety auty na baterky“ v Kalifornii od nich prchá zpět k benzinovým autům, uvádí nová zpráva Business Insider. Ten útěk zpět k benzínu je důsledkem toho, že jak zpráva zjišťuje, tak je nabíjení „opruz.“

Zpráva se odvolává na novou studii publikovanou v žurnálu Nature Energy od výzkumníků z University of California Davis Scotta Hardmana a Gil Tal. Ti se dotazovali lidí, kteří si v Kalifornii v letech 2012 až 2018 koupili auta na baterky.

Každý pátý se vrátil, aby se vyhnul potýkání se s dlouhou dobou, kterou zabere jejich vozidlo nabít. (A to ještě počkejte, až se doví, jak se ta elektřina, kterou svá auta nabíjí, vyrábí!)

70% těch, co přešlo zpět, nemělo doma přístup k nabíjení úrovně 2, které může nabít auto za polovinu času normální nabíječky úrovně 1. Nabíjení úrovně 1 ze standardních domácích vývodů nabíjí elektřinou o asi 120 voltech. Úroveň dva má dvojnásobek, přičemž super-nabíječky od Tesly mohou poskytnout 480 voltů.

„Když nemáte úroveň 2, tak je to skoro nemožné,“ řekl Bloomberg analytik automobilismu Kevin Tynan. Trvalo mu šest hodin, aby nabil Chevy Volt zpět na 300 mil dojezdu, i když použil nabíječku úrovně 2.

Dvě třetiny tázaných také řekli, že veřejné nabíjecí stanice nepoužívají. Je holt dobře, že Joe Biden za biliony dolarů rozbíhá stavbu „infrastruktur“ pro elektro-vozy, aby takových bylo více.

Hardman a Tal píší: „Nemělo by se předpokládat, že když si spotřebitel elektrovůz koupí, tak u něj zůstane. Je jasné, že by to mohlo trhu elektrovozů zpomalit růst a dosažení prodejů aut na baterky ze 100 procent bude ještě obtížnější.“

Tynan dospívá k závěru: „Všem tradičním výrobcům aut na zisku a ztrátě hodně záleží. A proto se do elektrifikace moc nehrnou.“
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 13 kvě 2021, 15:09

To je fakt dobré. Baterie v autě nestačí. Když budete dobíjet cestou, tak jsou potřeba další baterie v nabíjecí stanici. Když doma, tak si vybudujte kapacitnější připojení od transformátoru pro vaši obec. Jak prosté. Když vás bude v obci víc, tak to prostě nepůjde.
Jo a to vše zaplatíte, ale nebojte, oni vám ostatní odběratelé elektřiny svými zvýšenými platbami pomůžou.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 13 kvě 2021, 15:12

Do momentu, keď niektorému dojde, že za problémom ste vy... A ako je známe, Tesly horia dobre... Iné elektrovozy neviem, ale v tom veľké rozdiely nebudú.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 14 kvě 2021, 16:07

https://ekonomickydenik.cz/skoda-zahaji ... -enyaq-iv/
Škoda zahájila prodej svého prvního elektrického SUV Enyaq iV
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto oficiálně zahájila prodej prvního elektrického SUV značky Enyaq iV. Již v předprodeji si vůz objednalo na 400 zákazníků, první vozy se dnes předávají zákazníkům. Podle aktuálního ceníku startuje Enyaq iV na ceně 1 072 900 korun.

U dealerů značky Škoda se dnes koná předváděcí akce, kde si mohou lidé nové elektrické SUV vyzkoušet. Enyaq iV nabídne dojezd až 535 kilometrů. Zákazníci mohou volit mezi základním provedením s baterií o kapacitě 62 kWh a výkonnějším provedením s baterií 82 kWh. Přes 90 procent zákazníků v předprodeji zvolilo výkonnější variantu. Pro výkonnější model platí startovací cena 1 202 900 korun.

Škoda buduje vlastní síť nabíjecích bodů, v areálech dealerství značky je k dispozici dohromady 226 veřejných či poloveřejných nabíjecích stanic. Na příchod elektrických vozů se prodejní síť značky připravovala i jinak, v každém regionu je například aktivní minimálně jedno servisní místo, které dokáže opravit závady na trakční baterii a vysokonapěťové soustavě.

Na začátku května při otevření 300. dobíjecí stanice společnosti ČEZ uvedl ministr dopravy, průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO), že na českých silnicích nyní jezdí asi 7000 plně elektrických automobilů a vedle nich asi 3500 hybridů. Očekává, že kolem roku 2030 by jich mohlo v Česku jezdit 220 až 500 tisíc. Počet dobíjecích stanic by měl odpovídat zhruba desetině počtu elektromobilů. Po celé republice je nyní podle něj asi 700 dobíjecích stanic, které zvládnou v jednu chvíli nabíjet zhruba 1400 aut. Jen ČEZ za poslední rok postavil 100 dobíjecích stanic.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích po celém světě.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 15 kvě 2021, 02:00

Ňak?


Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 15 kvě 2021, 09:38

zábava bude rozpoznávanie hlasu v strese :smich:
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět