Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9872
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 14 zář 2021, 19:02

Podle průzkumu poradenské společnosti EY jsou české firmy při pořizování elektromobilu stále velice opatrné a konzervativní. Takřka čtyřicet procent dotázaných fleet manažerů o nákupu elektromobilu vůbec neuvažuje, dalších 35 procent ho připouští v delším časovém horizontu. Partner společnosti EY pro oblast energetiky Blahoslav Němeček ale upozorňuje na to, že se opatrný přístup rychle změní.

Pro rozšíření elektromobilů je klíčové, aby je začaly nakupovat firmy. Vždyť v Česku jsou tři čtvrtiny prodaných nových aut vedeny jako firemní. Ekologická organizace Transport & Environment proto na jaře letošního roku přišla s návrhem, aby Evropská unie předepsala podnikům nakupovat od roku 2025 padesát procent lokálně bezemisních vozů, od roku 2030 by pak firmy nesměly auta se spalovacími motory nakupovat vůbec.

Jisté opatrné oťukávání, které řada firem vůči elektroautům praktikuje, ale může skončit ještě dříve. Příčinou je projednávaná evropská směrnice, podle níž padne i na řadu středně velkých podniků s více než 250 zaměstnanci od roku 2023 povinnost vydávat každoroční auditovanou zprávu o udržitelnosti. Firmy v ní budou hlásit svoji uhlíkovou stopu.

Podle Němečka bude prakticky nutné, aby se i takovéto firmy zavázaly ke snižování emisí CO2 a svoje závazky dodržovaly, jinak se jim může stát, že jim banky nedají provozní úvěr a že jim pojišťovny nepojistí majetek. Něco podobného už se děje například u velkých energetických společností, úvěry jsou podmíněny dodržovanou zelenou firemní politikou.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16260
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 18 zář 2021, 10:05

Budeme všichni jezdit na baterky?
Je pravda, že elektromobily představují jeden ze směrů budoucího vývoje. Neboť v individuální dopravě se budou stále více uplatňovat elektrické motory s vyšší účinností, než jakou vykazují běžné motory spalovací.
Jenže není elektromobil jako elektromobil a je rozdíl mezi baterií využívající lithium a baterií využívající třeba grafen. Ovšem naši baterkáři to vidí jinak. Ostatně i na webu Garáž.cz se objevil 14.9.2021 článek Martina Stránského, nazvaný „Gigafactory v ČR: proč by se u nás měly vyrábět baterie?“, kde nás autor přesvědčuje o tom, že rychlý nástup elektromobility „není dílem evropského zeleného šílenství“, neboť už nejde o žádný „technologický výstřelek“, ale jasně daný „směr budoucího vývoje“.

Což o to, v případě elektromobility opravdu o žádný technologický výstřelek nejde. Jenže autor má zřejmě věšteckou kouli a tak ví, jaký že vývoj elektromobility nás čeká. A dá klidně hlavu na špalek za to, že baterie postavené na lithiu budou příštích 20 let kralovat automobilovému průmyslu, poněvadž vodík z palivových článků se v automobilech asi vůbec neuplatní a grafen v bateriích je nejspíš holý nesmysl. Ona totiž společnost Aion ze skupiny GAC nejspíše vůbec nevyvinula a veřejnosti nepředstavila škálovatelný systém grafenových baterií s verzemi 3C a 6C, kdy rychlonabíjení 6C dokáže z úplného minima dosáhnout na 80 % kapacity za 8 minut a sama baterie umožňuje dojezd až 1 000 km u běžného SUV. Samozřejmě se zas u nás najdou experti co budou tvrdit, že grafenové baterie nemohou v Evropě nikdy nahradit baterie lithiové, pro které ČEZ za podpory naší vlády hodlá postavit gigatovárnu, i když tým vědců z Ústavu chemie Přírodovědecké fakulty MU přišel již s novými postupy výroby grafenu, kterou lze zahájit i u nás. Tedy něco jako když svého času jiní experti u nás tvrdili, že nemohou čínské mobilní telefony zaplavit evropský trh.
Ovšem korunu tomu všemu nasadil autor článku úvodním obrázkem, pod kterým říká: „V blízkosti Berlína, tedy kousek za hranicemi ČR, roste obrovská továrna Tesly. I její auta budou potřebovat baterie. Mohly by pocházet z ČR?“. Přitom každý, kdo brouzdá po internetu a o danou problematiku se zajímá, už ví, že ta uvažovaná výstavba naší továrny na výrobu lithiových baterií pro elektromobily je podmíněna těžbou cinvalditu s velmi nízkým obsahem lithia a jeho problematickým zpracováním, přičemž na evropský trh okolní státy budou ze svých továren chrlit lithiové baterie dříve, než my se k tomu vůbec dokážeme dohrabat. A nejenže v sousedním Německu roste skutečná „gigatovárna“ Tesly, která má být „největší továrnou pro výrobu baterií na světě“, ale staví se tam i další velké továrny na baterie.

Navíc však podle řady dopravních expertů dnešní elektromobily, poháněné bateriovými moduly, představují jen předstupeň budoucího vývoje. Ve skutečnosti se totiž ke slovu už hlásí technologie, která automobilům umožňuje vyrábět si na cestách pod kapotou vlastní elektřinu, určenou vestavěným elektromotorům, jimž do karet hraje vyšší účinnost. Taková auta místo na baterky jezdí na vodík. Nespalují vodík v motorech, jak se řada laiků domnívá, ale jsou to elektromobily s palivovými články (FCEV, Fuel Cell Electric Vehicle) co fungují tak, že v nich vzniká elektrická energie reakcí čistého vodíku z nádrže auta s kyslíkem z okolního vzduchu. Přičemž do výroby vodíku a jeho využití v dopravě se dnes zapojují všechny státy Evropské unie. Ovšem nejambicióznější cíle si zatím, v rámci národní strategie, u zeleného vodíku stanovuje Chile. Do roku 2025 plánuje kapacitu elektrolyzérů 5 gigawattů (GW), která se do roku 2030 zvýší na 25 GW. Cílem je vyrobit nejlevnější vodík na světě a rozvinout zemi v předního vývozce zeleného vodíku a jeho derivátů.

Ale není zde bez zajímavosti, že ruská korporace pro atomovou energii Rosatom a francouzská skupina EDF, světový lídr v nízkouhlíkové energetice, podepsaly dohodu o spolupráci v projektech zaměřených na rozvoj výroby zeleného vodíku, vyráběného elektrolýzou vody za pomoci bezemisní elektřiny, tedy i té z jaderných elektráren. Jako jedno z výrobních center vodíku v Rusku byla již vybrána Kolská jaderná elektrárna, kde byly v 70. a 80. letech minulého století spuštěny celkem čtyři tlakovodní reaktory typu VVER-440, které dodnes vyrábějí elektřinu a v rámci Rosatomu slouží k praktickým zkouškám nových typů jaderného paliva, nezbytným pro jeho licencování v dalších zemích. Kolská elektrárna má v současné době nadbytek výrobní kapacity, přičemž se v ní používá infrastruktura pro výrobu vodíku v malých množstvích pro vlastní potřebu. A jak v rozhovoru pro deník Handelsblatt uvedl generální ředitel společnosti Nord Stream 2 AG Matthias Warnig, právě dokončený plynovod, který má zvýšit dodávky ruského plynu do Evropy, ruský Gazprom testuje i na variantu, kdy bude do Německa namísto zemního plynu potrubím proudit vodík. „Celkově se zdá být velmi reálné, že nejpozději do deseti let budeme schopni přidat vodík do jedné nebo obou větví, a tak jej přepravovat,“ prohlásil Warnig.

Vodík, vyrobený elektrolýzou z vody, se využívá i pro výrobu syntetických paliv (e-fuels) v procesu, při kterém je slučován s kysličníkem uhličitým, tedy CO2, na který klimatologové zanevřeli a vítají každou cestu, kterou se dá z ovzduší vychytat. Zde do hry již vstoupily Porsche a Siemens Energy, když spojily své síly s řadou mezinárodních společností při budování průmyslového závodu na výrobu syntetických paliv (e-fuels) severně od Punta Arenas v chilské Patagonii, kde se v příštím roce vyrobí přibližně 130 000 litrů tohoto paliva. Kapacita projektu Haru Oni bude poté rozšířena ve dvou fázích na 55 milionů litrů do roku 2024 a na 550 milionů litrů do roku 2026. V prvním kroku zde elektrolyzéry rozdělí vodu na kyslík a vodík pomocí zelené energie. Poté je CO2, filtrovaný ze vzduchu, sloučen se zeleným vodíkem za vzniku syntetického methanolu, který je následně přeměněn na syntetické palivo. Kromě společností Siemens Energy a Porsche se na tomto projektu ​​účastní také Enel, ExxonMobil, Gasco a ENAP.

Nespornou výhodu tohoto paliva, které se výhledově bude vyrábět i u nás, představuje fakt, že nevyžaduje žádné změny v motorech, jako u paliv s vysokým podílem biosložky, jakými jsou benzíny E85 nebo E100. Zároveň tento nejnovější výdobytek vědy a techniky obyčejným lidem, co si nemohou dovolit koupit pro ně moc drahý elektromobil, umožní stávajícími vozy se spalovacím motorem, kterých je u nás více jak 6 000 000 (slovy šest milionů), jezdit na syntetické palivo, v případě vznětových motorů pak na nízkoemisní e-diesel. Oproti klasické motorové naftě spalováním e-dieselu vzniká méně pevných částic a méně oxidů dusíku, neobsahuje žádnou síru a aromatické uhlovodíky, navíc jeho vysoké cetanové číslo značí, že je snadno vznětlivý a dokonce vznětlivější než běžná fosilní paliva: čím vyšší cetanové číslo, tím lépe motor startuje, má vyšší výkon, lépe palivo shoří a motor má tišší chod. Pak ve městech nebude ubývat jen zplodin, ale i hluku. A jelikož jsou syntetická paliva kompatibilní se stávající infrastrukturou a generací motorů, můžou si své místo na trhu získat mnohem rychleji, než elektrifikace stávajícího vozového parku.

A jak k tomu říká náš ministr životního prostředí Richard Brabec: „Česká republika plně podporuje vývoj tzv. e-fuels, pro jejichž výrobu je možné využívat zachycený CO2 a usiluje o příspěvek těchto technologií ke svým klimatickým cílům. ČR plánuje do budoucna investovat více prostředků na podporu výzkumu, vývoje a inovací souvisejících s těmito moderními technologiemi. V této souvislosti ČR do budoucna počítá s rozšířením využívání technologií ukládání uhlíku (CCS) a zachycování a opětovného využití uhlíku (CCU).“ Tedy nejen v případě elektromobility, ale ani v případě syntetických paliv nejde o pouhý technologický výstřelek, nýbrž o jeden ze směrů budoucího vývoje.

A tak nám ve skutečnosti nehrozí, že bychom nakonec všichni museli, v rámci ochrany klimatu, povinně brázdit naše silnice výhradně v autech, poháněných bateriovými moduly.
https://karelwagner.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=775977
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11156
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 zář 2021, 21:07

VW
Z hlediska energie využité při jízdě má dnes akumulátor kapacitu 54,4 kWh místo loňských 58,8 kWh, tedy asi o 7,5 procenta méně.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... pouhy-rok/?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 686
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 18 zář 2021, 22:23

petrp píše:
18 zář 2021, 10:05
Budeme všichni jezdit na baterky?
V citovanych clankoch su neuveritelne nezmysly, fyzikalne, elektrotechnicke aj ekonomicke. Ak je nieco mozne, neznamena to, ze je to ekonomicke.
1. Grafenove baterie su LiIon baterie vyuzivajuce anodu z grafenu misto z grafitu (oboje je cisty uhlik len v inom usporiadani), co im zabezpeci nizsi vnutorny odpor a tym mensie zahrievanie. Tak isto sa zlepsi nasytenie anody litiovymi ionmi oproti grafitovej, v dosledku coho stupne kapacita. Ale stale su to LiIon akumulatory, na chemii sa nic nemeni.
2. Najlepsie priemyselne elektrolyzery maju ucinnost cca. 65%. (Kupodivu su to alkalicke a nie PEM)
3. Kedze palivovy clanok je PEM elektrolyzer naopak, ucinnost dosahuje v praxi okolo 60%.
4. Vynasobenim ucinnosti a zapocitanim kompresnych strat vyjde, ze ucinnost vodikoveho cyklu je cca. 20%, co je ekonomicky nezmysel a nebude rentabilny ani ked by bola elektrina zadarmo. Kupodivu ani to skalovanie nevychadza a Toyota Mirai je tazsia nez TM3 s rovnakym dojazdom, pri ovela horsich vykonovych parametroch a vnutornom priestore. Cez hydridy kovov tiez cesta nevedie, lebo tym vodikove auta pridu o svoju jedinu vyhodu a to rychle tankovanie.
5. Kedze synteticke paliva sa vyrabaju z vodiku a CO2 zachyteneho z atmosfery je ucinnost takeho procesu este ovela nizsia, udava sa okolo 10-15%.

https://nelhydrogen.com/wp-content/uplo ... -Rev-C.pdf
https://www.graphene-info.com/graphene-batteries
Viac hláv - viac kapusty.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 18 zář 2021, 23:06

Přesně tak, jsou to naprosté lži a nesmysly. Vodík je suverénně nejhorší energetické médium, ekonomicky nepoužitelné.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11156
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 zář 2021, 23:42

Najlepšia varianta je dízel s rekuperáciou brzdenia do malého akumulátora.

P.S. Aj o tej nevýhode dízla na mestskú prevádzku(krátke trasy) voči benzínu mám pochybnosti. Dnešné plne syntetické oleje majú mazacie schopnosti na "bežné" zaťaženie skoro okamžite resp zarovno benziňáku. Takže nevidím dôvod prečo by mal mať benziňák nejaké zvláštne výhody na krátke trasy po meste(myslím tým studený motor/teplý motor, nie taxikárov jazdiacich 8 hodín po Prahe s dízlom).

P.S.2 Kedysi som jazdil s Nissan Patrol a ten mal aj manometer na tlak oleja. Pri bežnom nesyntetickom oleji pri -10°C bol tlak 6atm a klesal zahriatim na 2atm. Keď sa tam dal plne syntetický olej tak mal cca 2atm okamžite po štarte(pri -10°C).
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42455
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 19 zář 2021, 18:52

https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/par ... tomobilka/
Parkujte elektrický Chevrolet 15 metrů od ostatních aut, doporučuje automobilka
Společnost General Motors uvádí, že někteří majitelé vozů Chevy Bolt EV a Bolt EUV by měli svá vozidla parkovat ve vzdálenosti nejméně 15 metrů od ostatních vozů a v garážích parkovat pouze v nejvyšším patře, protože se objevily zprávy o požárech. (Foto: Flickr)

Za určitých okolností mohou mít baterie dodané společnosti GM pro tato vozidla dvě výrobní vady – roztržený anodový výstupek a složený separátor – přítomné ve stejném článku baterie, což zvyšuje riziko požáru.

Společnost GM z důvodu opatrnosti nahradí vadné bateriové moduly ve vozech Chevrolet Bolt EV a EUV novými moduly, přičemž se očekávají dodatečné náklady ve výši přibližně 1 miliardy USD.

„Naše zaměření na bezpečnost a správnou věc pro naše zákazníky je vodítkem pro každé rozhodnutí, které v GM činíme,“ řekl Doug Parks, výkonný viceprezident GM pro globální vývoj produktů, nákup a dodavatelský řetězec.

„Jako lídři v přechodu na plně elektrickou budoucnost víme, že vybudování a udržení důvěry je klíčové. Zákazníci GM si mohou být jisti naším odhodláním podniknout kroky k zajištění bezpečnosti těchto vozidel.“
Velmi vyčůraný skutek. Když majitel nezaparkuje dle doporučení a auťák způsobí škodu tak je automobilka díky němu vyviněná a celou způsobenou škodu nahradí majitel shořeného green vehiklu. Já nic já muzikant.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6454
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 19 zář 2021, 21:09

Vodic si da na auto viditelne samolepky:.Neparkovat v okoli 15m! Hrozi požiar! Na zaklade doporucenia fy Generals Motors.

A co sa stane? Vodic, bude stihany za tr.cin vseob.ohrozenia! :zed:
A zazaluje ho GM za poskodzovanie dobreho mena! :zed:
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42455
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 19 zář 2021, 21:14

A zaslúžene. Kto si v 21. storočí kúpuje Chevrolet - a elektromobil navyše - zasluhuje veľmi prísny trest.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

majod
Výkonný redaktor
Příspěvky: 593
Registrován: 07 úno 2017, 22:25

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od majod » 19 zář 2021, 22:06

pozor pani to je to iste auto ako opel ampera

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 686
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 20 zář 2021, 01:15

Presnejsie Opel Ampera II. Povodna Ampera je plugin hybrid.
Viac hláv - viac kapusty.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7620
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 20 zář 2021, 10:12

V tejto dobe elektroaut a hybridov som si dal poradit nemeckym expertom na Auto Motor und Sport a ako moje posledne auto v živote som si kupil maly 2-litrovy benzinak s 192 konmi.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42455
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 21 zář 2021, 18:33

https://www.ac24.cz/zpravy-z-domova/ces ... tevre-oci/
Český občan natočil elektromobilitu v praxi. Závěr videa otevře oči
Český občan natočil elektromobilitu v praxi. Závěr videa může některým otevřít oči, že není vše, tak jak se na první pohled zdá.

Video www.facebook.com/100007551371910/videos ... 267117142/
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11156
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 24 zář 2021, 00:40

:sipka:
„Jednalo se o benzínovou elektrocentrálu splňující evropské normy, která z povahy věci neprodukuje dým," uvádí marketing manager Renaultu Radek Malý.
https://tn.nova.cz/auto/clanek/444869-e ... je-renault
Tak benzin neprodukuje dym :shock:
I tak by som bol zvedavý čo to je za centrála. Zvuk mi znel celkom dízlovo(s viacerými elektrocentrálami som do kontaktu prišiel 100kW-500kW). Ale s tak veľkou elektrocentrálou na benzín som sa nestretol a ani google nenašiel(ba ani tú na plyn)
Ostatně podobně to vypadalo nedávno na Barum Rally ve Zlíně, kam pořadatelé z Německa přizvali i soutěžní elektromobily jedoucí sólo závod v rámci šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup. V jejich depu naplno běžely generátory na plyn,
https://tn.nova.cz/auto/clanek/444732-j ... vy-agregat
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

inzo
Sponzor fóra
Příspěvky: 386
Registrován: 07 úno 2017, 21:14

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od inzo » 24 zář 2021, 06:16

:sipka:
nemusíš veriť všetkému čo napíšu, keď odhalíš ich podvod. že vraj benzín neprodukuje dym. ale to, že je celý tento ekobordel je len Potemkinovou dedinou ovce nepochopia. akú má (kurva) účinnosť premena benzínu na pohyb cez milión zbytočných medzičlánkov ? a čo exhaláty? napr na benzínovom aute sa benzín spaľuje len počas pohybu, kdežto autíčko na baterky sa vybíja stále. mimochodom ani tá centrála sa nevypne keď nabije všetky EGOlogické približovadlá

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 686
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 24 zář 2021, 06:40

Mohol by si svoje tvrdenie "kdežto autíčko na baterky sa vybíja stále" nejak odovodnit? Tvrdis, ze spalovaci motor v stabilnych otackach ma nizsiu ucinnost nez v premenlivych?
Viac hláv - viac kapusty.

inzo
Sponzor fóra
Příspěvky: 386
Registrován: 07 úno 2017, 21:14

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od inzo » 24 zář 2021, 07:20

odôvodniť? :smich:
no dám ti príklad, prídem k autu-motorke-mopedu čo nebol naštartovaný dlhý čas napr mesiace naštartujem a idem. nebyť eurosračiek v benzíne a nafte ( plánovane dodávaných na ničenie motorov ) tak to môžu byť roky. a čo tvoje baterkáče?

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7620
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 24 zář 2021, 07:24

Tvrdis, ze spalovaci motor v stabilnych otackach ma nizsiu ucinnost nez v premenlivych?
To netvrdi. On tvrdi, že vypnuty spalovaci motor ma nulovu emisiu. Rad pozeram serialy o hladani starych aut. No a tam velakrat najdu 10 rokov odstavene auto, donesu baterku, vymenia benzin a naštartuju. To sa asi s Teslou nikomu nepodari. Pozri tito dobraci, ktorym zavidim štartuju porsche dvanastvalec po 30 rokoch.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 686
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 24 zář 2021, 08:46

inzo píše:
24 zář 2021, 07:20
odôvodniť? :smich:
no dám ti príklad, prídem k autu-motorke-mopedu čo nebol naštartovaný dlhý čas napr mesiace naštartujem a idem. nebyť eurosračiek v benzíne a nafte ( plánovane dodávaných na ničenie motorov ) tak to môžu byť roky. a čo tvoje baterkáče?
Normalne som po pol roku sadol do firemneho elektrickeho auta a odisiel do prace. Z dojazdu ubudlo 10km, co ide na vrub dobijania 12V baterie z trakcnej a nespravnemu zazimovaniu. Naproti tomu, moje Camaro 6.2V8 na jar vzdy trochu rozmysla, ci nastartuje, alebo sa este necha presviedcat. :pise
Viac hláv - viac kapusty.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 24 zář 2021, 09:00

Což nemění nic na tom, že stará lithiová baterka odejde sama chemickým rozkladem, případně stačí, aby se samovybila (LiIon/LiPol články jdou do hajzlu, když napětí na článek příliš poklesne pod 3V) a můžeš ji zahodit. Nechej to elektročudo rok v garáži bez péče a připojení a můžeš ho odvézt rovnou do šrotu, protože výměna baterie se nevyplatí.

Odpovědět