Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6448
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 19 úno 2020, 00:49

Huraaa... Takže prívesné vozíky? To zníži cenu na kilometer jazdy o koľko? Také ekologické riešenie vhodné pre ekologické auto, ktoré si kúpi ekoidiot!
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 19 úno 2020, 02:21

Všichni jsme ekoidioti. My to těm, co si to koupí, zlevníme. Dotacičky budou, šrotovné bude, nadšenci budou. Vždyť to už dlouho běží. Nevidíte to. Modré zony, elektro bez parkovného, zákaz žárovek, omezení vysavačů, vylepšené podmínky pro kůrovce, dotace a zvýšené platby všech za čistou elektřinu. Už roky to běží a my jen čumíme. Je to stejná parta jako dovozci a podporovači kolonistů z Azie a Afriky, Frontex je pomocníkem námořních pašeráků a my jen čumíme. Je to stejná parta jako popírači dvou pohlaví, ještě před pár lety to nikoho ani nenapadlo a dnes chodí primátoři v čele duhových pochodů úchylů. A my jen čumíme. Jedním z důvodů, proč mladí odkládají manželství, je i to, že žít na hromádce je finančně výhodnější. A to už ani nečumíme, to nám ani nepřijde divné. Přece normálka. Když někomu z mladých řeknu, že když jsme byli v pětadvaceti bezdětní, tak jsme platili vyšší daně a že se jim říkalo daň z impotence nebo volská daň, tak mi to nevěří. Pamatuje si někdo, že se starým rodičkám vyšetřovala geneticky plodová voda, protože u nich bylo zvýšené nebezpečí vrozených genetických poruch, jako je Downův syndrom a jiné. A že za staré rodičky se považovaly ženy ve věku nad 28 let? Snižuje se úroveň vzdělání, ty obory co dnes absolvují desetitisíce, jsou někdy zcela srandovní a nemají s poznáním vůbec nic společného, natož s vědou nebo technikou. Jsou to celé indoktrinační fakulty, nesmyslné a bez čímkoli společného s tím, co by se dalo nazvat vzdělání. S tím se snižuje úroveň vzdělání základního a středního, máme víc mladých, kteří nedokončí základní vzdělání, ale nikdo nic nepodniká proti masovému pátečnímu záškoláctví. Je to všechno jeden proud z jednoho pramene. Kdo by dnes studoval frankfurtskou školu a kulturní marxismus s jeho rušením všech rozdílů mezi lidmi. Kdo si všiml, že místo dálničních známek se zavádí systém sledování posádek aut za peníze, které měly původně jít na modernizaci dálnic. A zdá se, že na tom vadí výběrové řízení, ale proti změně smyslu, kdy si mají majitelé aut zaplatit sledování sama sebe policajtama a tajnou službou kupodivu nikdo neřekne ani slovo.
Vždyť to celé jede už řadu let.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 19 úno 2020, 09:58

Sledovani nejen aut, jsme sledovani vsude...na ulici, nadrazi, v obchodech, telefony.

Elektroauta...to je holt vyvoj..prives..na benzince by si ho vymenil..u nas asi za velke penize. Prekvapilo me ze byl i prives s elektrocentralou...tak ten vtip, zase moc vtip nebyl. Asi ta elektrocentrala mela vetsi ucinost jak motor v aute, a na stejny benzin ujelo elektroauto vic kilaku. JJ obcas me to vse pripomina jako kdybych jel z Pardubic do Prahy pres Brno.

Kdyz za ty nektere ceny si muzeme sami. U Kauflandu benzin 30.90, o 500m dal u hlavni silnice, na vjezdu do mesta 32.90.....na vyjezdu z mesta zase levnejsi asi o kacku.
Kde je ta doba kdyz benzin v Asi stal stejne jako v Poradu, ale nemohl jsem si na benzince koupi obcerstveni, zase o dost drazsi jak v Kauflandu. Kdyz tady jelo Paramo, tak se mohl benzin tankovat o neco levnejc, ale muselo se zajet dovnitr Parama, o nejakych 500m dal se u benzinky tankovalo draz....

No slysim to doma od deti.....fotr tu padesatku neres, vzdyt to jsou dve piva...My stari jsme odchovani na KKD ( kazda koruna dobra ) mladi maji vic penez....

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 19 úno 2020, 10:04

jura-p píše:
19 úno 2020, 02:21
Všichni jsme ekoidioti.
My to těm, co si to koupí, zlevníme. Dotacičky budou, šrotovné bude, nadšenci budou. Vždyť to už dlouho běží. Nevidíte to. Modré zony, elektro bez parkovného, zákaz žárovek, omezení vysavačů, vylepšené podmínky pro kůrovce, dotace a zvýšené platby všech za čistou elektřinu. Už roky to běží a my jen čumíme. Je to stejná parta jako dovozci a podporovači kolonistů z Azie a Afriky, Frontex je pomocníkem námořních pašeráků a my jen čumíme. Je to stejná parta jako popírači dvou pohlaví, ještě před pár lety to nikoho ani nenapadlo a dnes chodí primátoři v čele duhových pochodů úchylů. A my jen čumíme. Jedním z důvodů, proč mladí odkládají manželství, je i to, že žít na hromádce je finančně výhodnější. A to už ani nečumíme, to nám ani nepřijde divné. Přece normálka. Když někomu z mladých řeknu, že když jsme byli v pětadvaceti bezdětní, tak jsme platili vyšší daně a že se jim říkalo daň z impotence nebo volská daň, tak mi to nevěří. Pamatuje si někdo, že se starým rodičkám vyšetřovala geneticky plodová voda, protože u nich bylo zvýšené nebezpečí vrozených genetických poruch, jako je Downův syndrom a jiné. A že za staré rodičky se považovaly ženy ve věku nad 28 let? Snižuje se úroveň vzdělání, ty obory co dnes absolvují desetitisíce, jsou někdy zcela srandovní a nemají s poznáním vůbec nic společného, natož s vědou nebo technikou. Jsou to celé indoktrinační fakulty, nesmyslné a bez čímkoli společného s tím, co by se dalo nazvat vzdělání. S tím se snižuje úroveň vzdělání základního a středního, máme víc mladých, kteří nedokončí základní vzdělání, ale nikdo nic nepodniká proti masovému pátečnímu záškoláctví. Je to všechno jeden proud z jednoho pramene. Kdo by dnes studoval frankfurtskou školu a kulturní marxismus s jeho rušením všech rozdílů mezi lidmi. Kdo si všiml, že místo dálničních známek se zavádí systém sledování posádek aut za peníze, které měly původně jít na modernizaci dálnic. A zdá se, že na tom vadí výběrové řízení, ale proti změně smyslu, kdy si mají majitelé aut zaplatit sledování sama sebe policajtama a tajnou službou kupodivu nikdo neřekne ani slovo.
Vždyť to celé jede už řadu let.
"Pravda, pravda" by řekl stařeček Pagáč!
No a čo s tým môžeme urobiť? Koho máme voliť?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 19 úno 2020, 10:23

kenavf píše:
19 úno 2020, 10:04
"Pravda, pravda" by řekl stařeček Pagáč!
No a čo s tým môžeme urobiť? Koho máme voliť?
Vy? Netuším.

My? Svobodní skončili, objevila se Trikolóra. Mezi tou ubohostí to vypadá jako nejrozumnější volba.

Jinak s tím co napsal jura-p absolutní souhlas (snad s výjimkou nutnosti "institucionalizované" rodiny, tj. manželství. Tam již přidanou hodnotu nevidím.)
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 19 úno 2020, 12:50

Tohle me prislo od kamarada z Australie.

Pise:
Ostatne ten 1 kW ktery dodava do site byl statni projekt zdarma pred asi 6 lety i s intalaci.
Na garazi ma 100 Wp, na sviceni, radio atd a stare AKU co vyndal z lode. Garaz - mala dilna.

Jina zeme, jine moznosti, na jezdeni do prace udrzbare v domove duchodcu si koupil SUV s motorem 5 litru.... Tak je videt ze do australie asi ten zelenej ekofasizmus nedorazil.

honzajan
Výkonný redaktor
Příspěvky: 974
Registrován: 19 úno 2017, 13:13

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od honzajan » 19 úno 2020, 13:41

Grif píše:
18 úno 2020, 22:41
Dojezd elektromobilů na jedno nabití a dlouhá doba doplňování energie jsou v současnosti spolu s vysokou pořizovací cenou největší problémy rozmachu této měl zásobu paliva ekvivalentní 80 kilowatthodinám uloženým v baterii.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/trap ... paign=null
Takže PAV za auto . Já být na místě JAWY tak je dám k soudu . Ta už to měla drahně let zpátky :vitez
Obrázek

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 19 úno 2020, 13:50

Jawa v tom neměla palivo... :lol:
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

honzajan
Výkonný redaktor
Příspěvky: 974
Registrován: 19 úno 2017, 13:13

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od honzajan » 19 úno 2020, 13:59

My jo - pivo , rum , áčko , spacák .
Občas se našlo i místo na 5-ti litrový kanystřík z benzínem :D

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 19 úno 2020, 14:06

Taliani v prívese za tančík palivo mali. Do plameňometu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/L3/33

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9851
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 19 úno 2020, 18:09

Jeden z českých jaderných reaktorů stojí jen kousek za hranicemi Prahy. Slouží k výzkumným účelům v areálu ÚJV Řež.
Tam také vzniká malý modulární jaderný reaktor, což je vedle obnovitelných zdrojů zajímavý budoucí trend světové energetiky.

„Použití je víceúčelové, bylo by možné ho použít jako náhradu zastaralých tepláren, k výrobě a akumulaci vodíku a elektřiny. Protože je tak malý a modulární, bude možné jej snadno převážet, použitelný tedy bude i v odlehlých oblastech,“ říká generální ředitel ÚJV Řež Daniel Jiřička
Malé modulární reaktory jsou charakterizovány výkonem do 300 megawattů elektrických. Ten náš je skutečně malý, na papíře uvažujeme, že bude mít 8,5 megawattu elektrických, to odpovídá 20 megawattům tepelným. Což pro ilustraci znamená, že by dovedl obsloužit město typu Dvůr Králové, tak 15 000 obyvatel. Takže malý, ale výkonný.

Říká se, že staří pardálové odcházejí z oboru jaderné energetiky, mladí tolik nepřicházejí a znalosti a zkušenosti není komu předat. Myslíte, že bychom v Česku uměli postavit jadernou elektrárnu vlastními silami, sice s cizí technologií, ale konstrukčně vlastně sami?

Sami asi ne, ale schopni bychom byli. Myslím, že naše generace energetiků je na poměrně vysoké úrovni. Historicky jsme uměli postavit si jaderné elektrárny. Ostatně, když porovnám jadernou elektrárnu a klasickou, tak 60 % je v podstatě shodných, liší se jen primární okruh. Místo kotle máme reaktor… Takže s účastí našich inženýrů a našich kapacit v rámci výstavby jaderného bloku se může počítat a myslím, že to je i všeobecně dobrá motivace.

Základem je umět vyrobit tlakovou nádobu, která hraje i hlavní roli v celkové životnosti elektráren… Tam by asi byl problém?

Tam jsem taky tak trochu mířil. Z mého pohledu by ideální podoba výstavby nových jaderných bloků byla zadat v rámci tendru primární jaderný ostrov zahraničním dodavatelům a vše ostatní vzít pod českou účast. Ale to bude záviset na podmínkách tendru a dohody, která se právě dokončuje mezi státem a ČEZ.
https://hlidacipes.org/nas-maly-jaderny ... -internetu

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 24 úno 2020, 11:05

Nevím zda-li se tady probíral i tento aspekt... (přiznávám, že tu debatu zde sleduji jen tak zběžně...)
Problém je jinde - jde o samotných 7 megawatt, které zde teoreticky může z elektrické sítě odebírat nabíjení pouhých 18 aut současně.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/no ... lektroaut/

Pokud by tedy naráz v ČR nabíjelo takto auto 18 000 řidičů (což si myslím, není zase až tolik) tak spotřebují úctyhodných 7 000 MW... (pro srovnání, maximální výkon Temelína je 2 110 MW)
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 24 úno 2020, 12:35

Známý má jako služební auto Teslu 3.
Před dvěma měsíci jsme se na téma ježdění s ní bavili. Zrovna se vrátil ze školení v Norimberku. Na jeden zátah to nedal, ale říkal, že se zastavil na německé straně v Mekáči, dál karboš a kafe, Tesla se divila a on spokojeně dojel domů. Je to nadšenec.
Minulý týden jel s ženou a dětmi do Německa znovu. Zpátky vyrazili v pět hodin ... je to cca 3 hodinová cesta, tak aby byli doma včas. Jenže na cestě Tesla nahlásila, že nedojde. Tak zajel na nabíječku, ale tam zjistil, že všechny stojany jsou obsažené a navíc na každou nabíječku již čekají dvě auta. Našel tedy jiné nabíjení, musel sjet z dálnice a zajet si celkem asi 40 km. Na té druhé nikdo nebyl, ale nebyla "rychlo" a navíc po připojení Tesla nahlásila, že nenabíjí. Tak volal do firmy, kde mu technik poradil, jak to "obejít". Tesla začala nabíjet, ale aby dojel domů, trvalo to 1,5 hodiny.
Domů dorazili po jedenácté hodině. Tříhodinovou trasu jeli šest hodin. Dle navigace je to 296 kilometrů :sad:

Pořád je nadšenec elektromobily, ale teď říká, že je to skvělý auto pro mladé a svobodné, kteří nejsou vázáni časovým plánem ... protože děti.

Omlouvám se za osobní příběh, ale myslím, že jasně ukazuje slasti a strasti elektromobility ...
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 24 úno 2020, 12:46

Naše městská čtvrť pořídila elektromobil Hyundai IONIG Electric pro službu Senior Taxi... Ráno to řidič vytáhne ze služební garáže... Celý den s tím vozí dědečky, babičky a nás kriply k doktorovi a nebo na úřady... V podvečer to dá do garáže a píchne na nabíječku... Přes polední pauzu to "oživí" rychlonabíječkou ve služební garáži...

Takto využitý elektromobil asi má smysl...

Ale jako rodinný vůz, k tomu jsem velmi skeptický...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 24 úno 2020, 14:08

Ako druhé auto do rodiny.
Manželka tiež chodila 25km do práce. Cez noc by sa to nabilo a 50km(2x25) denne by to zvládalo. Ale pri tej nákupnej cene je to o ničom.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 24 úno 2020, 14:35

A má to smysl i za 1 megakorun či 40 kiloEURo ???
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 24 úno 2020, 14:50

Pokud to bylo na mě, tak (IMHO) ano... Levnější pojistka (která je jinak pěkná pálka, protože to má charakter autodopravy), MěÚ navíc, protože je to emobil, tak na to dostal nějakou dotaci... (já vím, že dotaci zaplatí poplatníci ze svého, ale jde o sociální program - odveze zadarmo seniory a kriply na úřady, kam by se jinak těžko dostávali a nebo k doktorovi (tam nám kriplům tedy napíší sanitku, ale senioři to mají horší)... Navíc před úřadem na něj počká, aby ho odvezl domů... S klasikou by brumlal motorem kvůli topení...

Na tento účel tedy (opakuji, že IMHO) to smysl má...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 25 úno 2020, 02:18

Majitel Tesly s 644 tisíci najetými km zveřejnil, kolik peněz stála její údržba
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ma ... ji-udrzba/?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9851
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 01 bře 2020, 18:29

Včera zdarma, dnes za peníze. ČEZ začal účtovat elektromobilům až 10 Kč za kWh i stání na nabíječce
Pokud bychom na dobíjecích stanicích ČEZ nabíjeli náš elektromobil jako neregistrovaní zákazníci, či v režimu Pay as you go, tak nás náklady na jeden kilometr u elektromobilu vyjdou v podstatě na stejnou částku, ne-li vyšší, jako bychom měli klasické auto se spalovacím motorem. Pokud budeme vycházet z průměrné spotřeby elektromobilu 20 kWh na 100 km, vyjde nás ujetý kilometr na částku v rozmezí 1,5 – 1,9 Kč, což je v porovnání se spotřebou řady naftových nebo benzinových vozidel stejná, ne-li vyšší hodnota.
https://autozine.cz/vcera-zdarma-dnes-z ... -internetu

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 01 bře 2020, 21:45

homer píše:
01 bře 2020, 18:29
.. tak nás náklady na jeden kilometr u elektromobilu vyjdou v podstatě na stejnou částku, ne-li vyšší, jako bychom měli klasické auto se spalovacím motorem. ..
A to v tom ešte nie je daň z palív odvedená do štátnej pokladnice.

P.S.
Švagor=Octavia combi diesel =4,3L/100km =cca 1,29Kč/km
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět