Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4092
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 26 zář 2021, 23:29

Čím,že se ty elektromobily budou nabíjet až se odstaví uhelné elektrárny?Bude úplně jedno jaký máte jistič a přípojku.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11156
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 26 zář 2021, 23:34

Je to akademická debata o distribúcii a rozvodoch v mieste spotreby, nie o zdrojoch, preto som uviedol:
Ak sa teraz nebudeme baviť o zdrojoch(JE, uholné, veterniky, soláry, vodné,..) ale len o rozvodoch a spotrebičoch tak ak sa zohladní to nočné nabíjanie, tak by tam fakt nemal byť problém.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4092
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 26 zář 2021, 23:42

Jenže o zdrojích bychom se bavit měli.Už je naplánované jak a kdy se budou uhelky odstavovat.Viz. zpráva o Křetínského elektrárnách.Jen jsem nepochopil,co s toho bude mít Křetínský?
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

astec
Redaktor
Příspěvky: 98
Registrován: 07 úno 2017, 22:31

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od astec » 26 zář 2021, 23:47

Nezlobte se na mne, ale :
"Je to akademická debata o distribúcii a rozvodoch v mieste spotreby, nie o zdrojoch, preto som uviedol:"
Zřejmě bydlíte v RD....
Vezmeme město, tak 50-60 k obyvatel. To je tak 8-9 k vozidel. Soukromých, služebních.. Z toho tak necelý 1k vozidel vlastní majitelé RD. Zbývá tak 7-8 k vozidel, jejichž řidiči parkují u bytových domů, paneláků a zásuvku mají trochu dál. když to přeženu, tak 50% vozidel jezdí denně a tudíž potřebuje nabíjet. To je 3,5 - 4 k vozidel které se musí nabíjet. Tudíž je mi jedno čím a kdy se budou vozidla nabíjet, ale KDE!!!

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11156
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 27 zář 2021, 00:09

astec píše:
26 zář 2021, 23:47
..
Zřejmě bydlíte v RD....
Vezmeme město, tak 50-60 k obyvatel. To je tak 8-9 k vozidel. Soukromých, služebních.. Z toho tak necelý 1k vozidel vlastní majitelé RD. Zbývá tak 7-8 k vozidel, jejichž řidiči parkují u bytových domů, paneláků a zásuvku mají trochu dál. když to přeženu, tak 50% vozidel jezdí denně a tudíž potřebuje nabíjet. To je 3,5 - 4 k vozidel které se musí nabíjet. Tudíž je mi jedno čím a kdy se budou vozidla nabíjet, ale KDE!!!
Ale veď to tu bolo tiež už vyššie spomínané. Tak isto ako v rodinnom dome je privedená prípojka napr. 3x25A ale tá sa využíva/zaťažuje hlavne medzi 15:00 až 20:00(pranie, varenie, sušenie, žehlenie,..) tak po 20:00 už jej využitie/záťaž klesá a to sa využije na presmerovanie na nabíjanie elektromobilu až do rána 6:00 hod.
To isté platí aj pre bytovky, tiež je tam privedená prípojka ktorá musí byť schopná zvládnuť to varenie, pranie v bytoch.. a večer už nie je tak zaťažovaná a preto by sa tá kapacita prípojky presmerovala na parkovisko pred bytovkou na nabíjanie elektromobilov(k samotnej bytovke je teda privedený dostatočný kábel,...len namiesto do bytov by to išlo na parkovisko). Problém je len to že tam musia byť nainštalované tie zásuvky a tie musí niekto zaplatiť.
Prípojky ktoré sú teda ťahané do jednotlivých ulíc by to mali zvládať.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3246
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 27 zář 2021, 03:50

Tady si píšou samí boháči s garážemi v RD. Co my chudáci s třípokojovými (myslel jsem si, že pěknými, přes 80 m2), co parkujeme, když přijedeme včas, na dvoře a jinak někde v okolí po ulicích. Od zítřka nám v těch ulicích kolem začnou malovat modré zony. Na tom dvoře se nedomluvíme na 8 zásuvkách na 10 aut, co se tam vejde. Asi budeme dělat vrátky s kabely na balkonech. Ten náš dvůr, je tak nějak rozdělený vnitroblok. V tom vnitrobloku parkuje asi tak 30 aut a v ulicích kolem dálších bratru čtyřicet, co by byly napájeny z toho našeho fírkantu. Já to prostě vidím a bavím se tou představou.
Prostě kvalitka života se zlepší. Tuhle jsem si četl, jak jeden si užíval česty do Paříže s pouhými třemi dobíjeními a liboval si noc v hotelu. Já jezdil se svým dízláčkem do Bruselu, jezdil jsem na noc, tankoval jsem jednou, někdy jsem ještě zastavil na záchod a kafé a trvalo mi to v noci 10 - 12 hodin. Takže přestávek bylo mezi čtvrt a půl hodinou dohromady. Ve dne to bylo pomalejší, protože nešlo jet v Německu tak rychle, někdy byly i zácpy.
Dost mě ten článek pobavil. A tady ten filmeček o pohodlném cestování s tím překládáním 2x zavazadel ze střechy, s tím najížděním do vlaku a z vlaku a víc jak 20000 za cestu tam a zpět, zapomenutým kabelem a ukázkami z mobilu, jak je to snadné najít nabíječku s kabelem, mi přišel hodně optimistický. Vezl jsem manželku, syna a dva kluky a za cestu a bydlení v apartmánu mě přišlo i s dopravou na o něco méně, za týden. Nevydržím ležet u moře celý den a tak jsme pojezdili spoustu památek, měst a přírodních zajímavostí. Jo, ale vůbec neznám taje nabíječek. Moje auto je taky malé, staré áčko, bere při takové dlouhé cestě pět a půl litru. Kdyby hospody večer s většinou bílou rybou a lahvinkou nebyly tak drahé, byla by to vlastně levná dovolená.
Dnes mě, jako důchodci, přijdou rady jako obstarej si domek s garáží, trochu knížecí. Jsem rád, že mé děti mají vlastní bydlení, na které jsem jim dost přispěl a vím, že si garáž, ani elektroauto nekoupím. Zase budu nedotovanej.
Takže toto vlákno považuji za humoristické. Ještě mi napište, jak je bezva si odpočinout, než další člověk dobije a pak si taky dobít a mezitím vypít čtyři kafé, protože ta doba na to kafé prostě při dobíjení je. Hodinu na záchodě nikdo nevydrží, ani když si ho zaplatí.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 27 zář 2021, 06:57

Jezdil jsem za rodinou do Brestu do Bretaně, 16h (asi 1600km) s jedním až dvěma tankováním nafty (žrave velké auto) nebo do Švajcu s 3l benzínem, také start-stop způsobem. S elektročudem nemožné...

Jako nákupní taška pro 15km denně elektročudo může pro někoho vypadat dnes výhodně, ale není. Skutečné malé auto nemusím kupovat nové za 500+ tisíc jako elektročudo, stačí kvalitní bazar za 1/5 ceny, náklady na benzín či naftu jsou minimální a opraví to každý vesnický automechanik, navíc to neztrácí hodnotu k nule, jako levnejsi elektročudo, které je prakticky neprodejné.

Zkrátka je to ekonomicky a technicky kok*tina.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16260
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 27 zář 2021, 07:38

kenavf píše:
27 zář 2021, 00:09
Prípojky ktoré sú teda ťahané do jednotlivých ulíc by to mali zvládať.
To je ovšem, slovy klasika, "hluboký omyl"... :idea:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 27 zář 2021, 07:51

astec píše:
26 zář 2021, 23:47
Zřejmě bydlíte v RD....
Tudíž je mi jedno čím a kdy se budou vozidla nabíjet, ale KDE!!!
Jj. Prostě argumenty zastánců "elektromobility" (nemobility pro 95%) jsou typické "nemáte chleba, žerte koláče". (výrok přisuzovaný královně Marii Antoanettě, ve skutečnosti to rozšiřoval coby pomluvu o ní britský agent Saint-Just). Aneb dobrá rada nad zlato od prosazovatelů elektročud: pokud nemáš kde nabíjet, přestěhuj se do RD s vlastní garáží, ko*ote a neskuhrej!
:smich:

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9871
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 27 zář 2021, 07:59

:sipka:
A na nove koupeny RD si porid fotovoltaiku, at mas nabijeni elektroauta "zadarmo" :lol:

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1828
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kozlus » 27 zář 2021, 08:09

Bavite se o elektrine, kterou se budou nabijet tyhle cuda, ale nebavite se o elektrine pro prumysl. Kdy u nas konci uhli? Kdy zariznou i plyn?

astec
Redaktor
Příspěvky: 98
Registrován: 07 úno 2017, 22:31

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od astec » 27 zář 2021, 08:25

kenavf píše:
27 zář 2021, 00:09
Já o voze, Ty o koze.
Kde, znamená kde nabíjet, kde vybudovat nabíječky. Prostor, místo. Kde vzít místo pro vybudování nabíječek. Prostě nemožné, bez omezení počtu vozidel na 10-15 %.

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14471
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 27 zář 2021, 09:10

Známého nepřipojili na vedení co měl u pozemku a musel se připojit na vedení 1 km od pozemku navíc v jiném okrese. Protože to vedení už bylo plně obsazené.

Ve městech taky nemají volné kapacity. A už vidím jak připojí jen blbých 100 parkovacích míst 3x25A = 100* 16500 W = 1,7 MW na plně vytížené vedení, někde na sídlišti na 30 let starých drátech. Ale ve městech jsou statisíce parkovacích míst. Navíc podle mě inteligentní zpráva distribuce energie je utopie. A do roku 2035 nejspíš nebude. Protože ze složitosti systému vzrůstá i množství chyb a problémů.

Taky jsem s podíval na to noční nabíjení. Volná kapacita v noci je kolem 20 TWh pokud auto necháme nabít na 20 kWh = > dojezd kolem 100km
Tak v noci se může nabít maximálně 1 000 000 aut v celé ČR. A to se nebudou nabíjet najednou, ale nabíjení bude řídit nějaký algoritmus. Aby se mohlo v ČR nabíjet 5 000 000 aut tak by se musely dostavět minimálně další 4 bloky JE (4 TW => 4*24 = 88 TWh), aby mohla auta denně nabít na 20kWh a auta by se musela rozvnoměrně nabíjet po celý den i ve dne a jen do velikosti 20kWh. 30 bloků JE 30 TW by se muselo postavit, pokud by se auta nabíjeli všechna najednou. Je ale nereálné, aby se auta rovnoměrně nabíjela po cel7 den a jen do kapacity 20kW.

A to nepočítám to, že se do roku 2035 odstaví 2,8 TW výkonu elektráren na uhlí.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 27 zář 2021, 09:48

Jen klídek, uhelky se neodstaví, protože to bez nich prostě nepůjde...
Ko*otiny z EUhnije ohledně "elektromobility" narazí na realitu, takže se budou "prosazovat" jakoby dále, ale fakticky všechno pojede po staru, protože jinak by se společnost zhroutila... Nastanou staré známé "objektivní potíže" (jak to nazýval bolševik, novej bolšán to bude asi nazývat jinak) v zavádění zářných zítřků.

Ale i tak nějak osobně: nepokládám za pokrok, pokud bych musel počítat, zda si mohu v noci zapnout na hodinku svoje zkušební lokální servery (jo, mám 4 kousky velkých serverů doma na testování - 4 kW ty potvory dohromady žerou, tedy při plné zátěži), když si chci něco odladit a zrovna to nemůžu pustit někde v cloudu. Nebo když si v noci chci udělat kafe v 2,2 kW varné konvici, zatímco přítelkyni pere a suší pračka a zároveň topí elektrokotel a tepelné čerpadlo...

Plky o nulovém nočním provozu RD jsou fakt jako z blázince... kdo to píše snad nikdy v RD nežil. Často se vrátím domů - v zimě - až pozdě večer a odběr tak jede celou noc. Třeba protože moje děvenka nenasypala do zásobníku kotle pelety a tak se musí dotopit elektrikou (přes elektrokotel a tepelné čerpadlo), jinak by v baráku byla ráno děsná kosa, přes všechny drahé izolace.

Člověk docela jistě neutrácí "nos mezi vočima" za barák, aby pak žil hůře, a počítal každý kiloWatt okamžité spotřeby jako v rozvojové zemi, aby si mohl dobít po*ebané elektročudo, aby se dostal ráno do práce... nebo s dítětem k doktorovi, kdyby něco.

Doporučoval bych oplotit - žiletovým drátem - nějaký kus území a tam sestěhovat všechny tyhle nadšence, ať si tam provozují svůj elektromobilní ekoráj a nás ostatní ať laskavě nechají na pokoji.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9871
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 27 zář 2021, 10:06

Zatim jeste nikdo neresi spotrebu domovnich klimatizaci, ty si taky neco vezmou a v lete pojedou i po 20-te hodine.
V USA maji v prubehu roku vetsi spotrebu elektriny pres leto, prave diky klimatizacnim jednotkam.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 27 zář 2021, 10:13

Přesně tak... Idea, že v noci je od 20:00 do 6:00 nějaké nezátěžové období, takže půjdou nabíjet elektročuda, je naprosto lichá. Ano, občas to tak jistě bude, ale ne pořád - ne za větších mrazů, ne za letních veder, ne za různých vypjatých situací v rodině a v práci. A co potom, to se "zastaví život" v zimě za velkých mrazů a v létě v době veder? Protože nepůjde elektročudo dobít?

A co ta jejich "Industry 4.0"? Robotizované fabriky pojedou hlavně v noci, protože bude ona "volná kapacita" v elektrické síti a tím levnější elektrika, no takže pak ale nebude pro dobíjení té jejich baterkové mobilní blázniviny...

Legrační je, že tihle věrozvěsti jsou jako podvodní obchodníci s akciemi - jednu akcii jsou schopní prodat nejméně 4x.

Škoda slov.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 27 zář 2021, 10:24

A ještě jsem chtěl dodat - v lehčím tónu - že "téměř nulová noční spotřeba v RD" a tudíž jakási kapacita pro dobíjení elektročuda neplatí ani mimo topnou sezónu, pokud je v domě jediná ženská, ne-li dokonce více. Protože tahle stvoření jsou schopná se nejméně 5x denně sprchovat a jednou denně poležet ve vaně, takže boiler nestačí jeden, ale musí být dva, a to nejméně jeden připojený třífázově, protože 2 kW spirála fakt nestačí... Takže typicky, když se chlap vrátí v 20h večer z práce, děvenky vyčerpaly všechnu teplou vodu a tak boilery jednou přes noc, aby byla teplá voda ráno... To je BTW moc fajn, postavit si barák a pak žít jako v jeskyni a sprchovat se studenou...
:mrgreen:

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7620
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 27 zář 2021, 10:50

:sipka: Ked ma doma devenku čo sa trikrat sprchuje, tak prekrvovanie prirodzenia studenou vodou je prirodzene. Ved tym sprchovanim dava devenka jasny signal. A ked ešte k tomu klokta ... no raj na zemi.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16260
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 27 zář 2021, 11:11

Rekordní zdražení: Bohemia Energy zvýší cenu elektřiny na dvojnásobek
Společnost Bohemia Energy vedená Jiřím Písaříkem promítne současné zdražení elektrické energie plně do cen pro domácnosti a další maloodběratele. Obchodní část ceny elektřiny vzroste od listopadu dvojnásobně na 4144 korun za megawatthodinu. Celková cena po zahrnutí distribučních sazeb se zvýší o 49 procent na 6256 korun.
https://ekonomickydenik.cz/rekordni-zdr ... ojnasobek/

Tak a hurá na nákup elektrošuntu... :lol:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8181
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 27 zář 2021, 12:21

Ve výpočtech k elektromobilů tě máte jednu drobnou chybu. Počítáte, že elektromobilů bude stejný počet jako je dnes počet aut se spalovacím motorem.
Nebude !!!

V současnosti je v ČR v provozu cca 6 milionů aut.
Průměrné stáří auta je něco přes 15 let. To znamená, že běžné jezdí auta stará 20 až 25 let.
Jak jezdí elektromobil po 10-ti letech provozu ???
Nejezdí, resp. jezdí, ale po totální generálce spojené s výměnou drahých baterií.
Po přechodu na elektromobilitu tedy "ojetiny" zmizí. Budou drahé.
Nový elektromobil bez dotace (od okradených občanů) stojí téměř dvojnásobek toho, co auto se spalovacím motorem stejné třídy. Plus nutnost jeho obměny každých 5-10 let ... a likvidace.

A s tím i elektrodebilita elektromobilita počítá. Tedy s tím, že počet aut klesne 5-krát až 6-krát na cca 1 milion aut (1auto na 10 lidí). Deficit aut pak bude nahrazen veřejnou dopravou :roll: a sdílením aut.
Environmentalismus v praxi.

Pozn. Environmentalismus (ideologie) a ekologicky zodpovědný život (společnost) má se jako komunismus a sociálně spravedlivá společnost ... tedy nemají spolu nic společného.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět