Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 20 bře 2021, 19:10

https://ekonomickydenik.cz/pocet-elektr ... l-na-7103/
Počet registrovaných elektromobilů se loni v České republice téměř zdvojnásobil na 7 103
Počet registrovaných osobních elektromobilů v České republice se loni zvýšil o téměř 90 procent na 7 103 vozů. Spolu s plug-in hybridy tak bylo v tuzemsku téměř 10 000 aut s externím dobíjením. Vyplývá to z údajů Centra dopravního výzkumu.

V České republice bylo ke konci minulého roku celkem 6,13 milionu osobních aut. Celkový prodej nových vozů klesl meziročně o 19 procent, naopak odbyt elektromobilů narostl o 331 procent a plug-in hybridů o 318 procent.

Mezi ekologickými vozy stále převládají auta na LPG a CNG, kterých je v registru 105 000, respektive 21 000, větší přírůstky ale mají v poslední době elektrické vozy. „Například v loňském roce se na registracích nových osobních vozidel podílela v součtu plynová a elektrická 3,85 procenta, z toho 2,58 procenta připadalo právě na vozidla elektrická,“ uvedl pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu Jan Bezděkovský.

Z pohledu značek si v případě elektromobilů loni nejvíce registrací připsala Škoda se 1654 vozy, následuje Tesla (396) a Hyundai (342). Škoda vede i v celkovém počtu elektromobilů na českých silnicích se 1713 elektromobily, druhý je Volkswagen (862) a třetí BMW (613). Škoda zároveň s celkem 1037 vozy vede i v počtu zaregistrovaných plug-in hybridů.

Letos začnou zřejmě do statistik poprvé promlouvat i auta na vodíkový pohon. S chystaným otevřením prvních čerpacích stanic chce japonská Toyota uvést na trh svůj vůz na palivové články Mirai.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9077
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od false_flag » 20 bře 2021, 19:50

Zajímavé. Teze o snížení mobility občanů v Evropě jsou jednou z tezí Pjakina. Mobilita bude dovolena jen vyvoleným a extra bohatým. A tuto tezi razí už pár let. Zatím mu to tedy vychází..Ale Pro česko se rýsuje naděje. Prý skončíte v novodobém rakousku-uhersku na základě V4ky. Prezident se o to snaží.. třeba ten projekt kanálu s tím souvisí. A kavárna mu do toho hází vidle.
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14397
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 24 bře 2021, 07:40

Asi sem

Nová auta budou nad možnosti podstatné části českých domácností
Český trh s novými vozy se letos proti loňskému roku snížil zhruba o dvacet procent, ale většina lidí, kteří si nové auto chtěli koupit, plány zatím nezměnila. Problém je, že tři čtvrtiny chtějí vůz do půl milionu, a takových je na trhu čím dál méně.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstv ... tomoto_fdv
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 26 bře 2021, 12:59

https://ekonomickydenik.cz/praha-dostal ... h-vozidel/
Praha dostala od šéfa antimonopolního úřadu pokutu za diskriminační nastavení podmínek pro parkování hybridů
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna částečně změnil prvostupňové rozhodnutí týkající se diskriminačního znevýhodnění některých druhů hybridních automobilů v rámci parkovacího systému hlavního města Prahy. Zejména došlo ke zkrácení doby trvání přestupku a v důsledku toho také ke snížení pokuty na 740 000 korun.

Hlavní město dostalo pravomocnou pokutu za diskriminační nastavení parkování hybridních vozidel. Rozhodl o tom předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna.

Podle rozhodnutí předsedy ÚOHS hlavní město Praha porušilo zákon o ochraně hospodářské soutěže, když usnesením Rady č. 803 ze dne 17. 4. 2018, k záměru zvýhodnění parkování vozidel s hybridním pohonem v zónách placeného stání na území města, stanovilo jako jednu z podmínek pro získání bezplatného parkování vozidel s hybridním pohonem v zónách placeného stání, podmínku, že výkon instalovaného spalovacího motoru nebude vyšší než 135 kW.

Tato podmínka přitom nebyla zvolena na základě objektivních a nediskriminačních kritérií. Jednání hlavního města Prahy bylo způsobilé narušit na území České republiky hospodářskou soutěž, když z prodejců hybridních automobilů zvýhodňovalo pouze ty, kteří prodávali vozidla s výkonem motoru do 135 kW.

K narušení soutěže mohlo dojít i mezi podnikateli, kteří využívali ke své podnikatelské činnosti hybridní vozidla s motorem nepřesahujícím 135 kW, oproti těm, kteří rovněž využívali hybridní vozidlo, avšak se silnějším motorem, a neměli tak možnost získat bezplatné parkování v zónách placeného stání.

Oproti prvostupňovému rozhodnutí předseda úřadu zasáhl do doby trvání přestupku, který se v souladu s recentní judikaturou správních soudů tzv. „přetrhává“ zahájením správního řízení. Předseda Mlsna tedy ve svém rozhodnutí konstatoval, že k protisoutěžnímu jednání docházelo v období od 17. 4. 2018 do 12. 2. 2019 (v prvostupňovém rozhodnutí do 30. 4. 2019).

„Vzhledem k úpravě délky trvání přestupku bylo nutno příslušně snížit uloženou pokutu.
Rozkladové námitky účastníka řízení předseda ÚOHS zamítl a po věcné stránce rozhodnutí potvrdil,“ uvedl k tomu mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9849
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 31 bře 2021, 18:13

:nahlavu:
Evropský komisař pro klima: Zemní plyn nemá v EU téměř žádnou budoucnost
Na konferenci o plynárenství konané v minulém týdnu vystoupil evropský komisař pro klima Frans Timmermans s odvážným sdělením. Zástupce Komise uvedl, že v souvislosti s cílem úplné dekarbonizace do roku 2050 nemají fosilní paliva v Evropské unii budoucnost, a dodal, že to platí i pro zemní plyn. Uvedl to server Euractiv.

Dominantním zdrojem energie a to včetně tepelné mají v nadcházejících letech být obnovitelné zdroje. Dle Timmermanse bude zemní plyn hrát v dlouhodobém horizontu pouze velmi okrajovou roli. Solární a offshore větrné zdroje budou v roce 2050 dodávat desetkrát více výkonu, dodal dále viceprezident Evropské komise odpovědný za Zelenou dohodu pro Evropu.

„Na konci této cesty už nebude žádný prostor pro uhlí, velmi malý prostor pro ropu a jen okrajová role pro zemní plyn,“ uvedl Timmermans v hlavním projevu na výroční konferenci organizace Eurogas, která sdružuje subjekty v plynárenství. „Místo čekání na nevyhnutelné je lepší se přizpůsobit teď a přijmout nové udržitelné obchodní modely.“

Ekologické skupiny přitom prozatím kritizovaly Evropskou komisi za její nejednoznačný postoj k zemnímu plynu a tomu, že mnohé členské státy jej považují za součást řešení klimatické krize. Zástupce Komise nyní do problematiky přinesl více světla.

Budoucnost je, dle Timmermanse v bezuhlíkové elektřině a v dekarbonizovaném plynárenství, které bude poskytovat zelený vodík. Připustil však také existenci hrozby, že elektrifikace a implementace obnovitelných zdrojů nebude postupovat dostatečně rychle tak, aby byly splněny evropské cíle v oblasti dekarbonizace.

Zde je, dle komisaře, určitý prostor pro zemní plyn. Pokud by nebylo možné nasadit čistou energii v potřebném rozsahu, může zemní plyn stále hrát roli při přechodu od uhlí k bezemisní elektřině.

Na konferenci mimo jiné zaznělo, že zemní plyn je nejčistší z fosilních paliv. Jeho spalovaní emituje v průměru o 50 % méně oxidu uhličitého než uhlí. Například Polsko v současnosti plánuje investovat do plynových zdrojů ve velkém. Ty mají sloužit jako odrazový můstek k dosažení cílů v oblasti klimatu. Spolu s plynem bude východní soused rozvíjet offshore větrné elektrárny v Baltském moři.
https://oenergetice.cz/plyn/evropsky-ko ... budoucnost

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16237
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 31 bře 2021, 18:36

Bohužel, lidstvo je již tak zdegenerované, že má jedinou možnost - projít si vše znovu, pěkně popořadě. Pokud tedy po tom začátku konce nějaké zbude...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 01 dub 2021, 09:56

Další bláznivina, tentokrát z našich luhů a hájů: v elektročudech bude povolené jezdit přismažený...
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/. Prý jako prostředek k urychlenému zavedení elektromobility...

Připadá mi, že jsem se probudil v blázinci. Protože bych čekal, že alespoň ve vládě bude někdo, kdo má "právní vědomí", tj. nějaké ponětí o právní soustavě. Tento návrh totiž nepřežije první žalobu na nerovné podmínky... Absurdní je to navíc i z ryze bezpečnostního-technického pohledu: většina elektročud má nesmírnou akceleraci, často 0-100 km/h za méně než 5s, maximálku přes 200 km/h, a tak je jízda v takovém čudu řádově nebezpečnější než v normálním autě. Nehledě na téměř explozivní hořlavost baterie po nárazu.

Uživatelský avatar
Kolja
Senior redaktor
Příspěvky: 3014
Registrován: 07 úno 2017, 17:43

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Kolja » 01 dub 2021, 09:59

Ještě že je apríl... :pohoda

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 01 dub 2021, 10:01

Ale vydařený! Čekal jsem, kdo se chytne, no tak smůla, že jsi to hnedka zkazil...
Jelikož dneska je to takové, že většinou mám dojem "aprílu" při sledování zpráv celý rok...

Uživatelský avatar
Kolja
Senior redaktor
Příspěvky: 3014
Registrován: 07 úno 2017, 17:43

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Kolja » 01 dub 2021, 11:54

Ale já jsem se chytil, musím přiznat. Až kolega mě vrátil na zem, že je apríl. V jinej den bych tomu věřil.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 01 dub 2021, 13:53

v prípade lepšolidí je akýkoľvek spôsob zvýšenia ich stredneštatistickej umrtnosti dosť dobrý.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 02 dub 2021, 16:37

https://ekonomickydenik.cz/snazsi-dobij ... i-stanice/
Snazší dobíjení elektromobilů. Evropská unie zavádí jednotné štítky pro elektrická vozidla a dobíjecí stanice
Jednotnými štítky musí být nyní označena všechna nově vyrobená elektrická auta a dobíjecí stanice. Spotřebitelům mají pomoci s lepším pochopením jejich značení a tím i s dobíjením. Nové štítky se tak objeví třeba u elektrických mopedů či motocyklů, osobních a užitkových vozidel i autobusů.

Evropská unie přijala požadavky na označení nově vyrobených elektrických vozidel a dobíjecích stanic proto, aby pomohla spotřebitelům lépe pochopit jejich značení a z toho plynoucí důsledky pro dobíjení. Napříč Evropou tak od 20. března platí nové a jednotné štítky, které pomohou identifikovat kompatibilní možnosti dobíjení elektrických silničních vozidel.
Výběr vhodné varianty nabíjení

Evropská směrnice upravuje zavádění infrastruktury pro alternativní paliva v celé Evropské unii. Řeší také budoucí potřeby Evropy z hlediska zajištění širšího přístupu k „alternativním palivům“ a stanoví i požadavek označení nových vozidel a všech čerpacích a dobíjecích stanic tak, aby si řidiči mohli snáze vybrat variantu čerpání či dobíjení vhodnou pro jejich vůz.
Elektromobil. Foto: Pixabay

Jednotné štítky budou umístěné u nově vyrobených vozidel, v blízkosti místa pro dobíjení a na každém dobíjecím konektoru. Dále na samostatných dobíjecích kabelech, v návodu k obsluze vozidla nebo v elektronické příručce, stejně jako na dobíjecích stanicích v blízkosti zásuvky nebo v místě uložení kabelu pro připojení vozidla a pro informační účely i v prostorách prodejců aut.

V praxi to bude fungovat tak, že řidič zvolí štítek na dobíjecí stanici, který odpovídá štítku na jeho vozidle.
U starších elektromobilů štítky nehledejte

Umísťování štítků se týká pouze nových vozidel, která byla poprvé uvedena na trh či zaregistrována od 20. března 2021. U starších vozidel se umísťování štítků nedoporučuje.

Štítky musí být v průměru nejméně 30 milimetrů široké a ohraničené vnější čárou o tloušťce minimálně 3,2 bodu. Tvar štítku pro všechna elektrická rozhraní je pravidelný horizontální šestiúhelník.

Štítky se objeví na vozidlech dobíjených elektřinou, tedy na bateriových elektrických vozech a plug-in hybridech. Konkrétně půjde o mopedy, motocykly, tříkolky a čtyřkolky, osobní vozidla, lehká užitková vozidla, těžká užitková vozidla, autobusy a autokary.
Keď oni tí nový europania pismenká nepoznajú...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 06 dub 2021, 18:07

https://ekonomickydenik.cz/stat-mozna-p ... i-pobidku/
Stát možná podpoří čínského výrobce baterií do elektromobilů. Firma požádala o investiční pobídku
Vláda zítra projedná státní podporu výroby baterií do elektromobilů čínské firmy Minth Automotive Technology Research & Development, která chce v Kralupech nad Vltavou zahájit výrobu bateriových skříní pro elektromobily. Firma požádala stát o slevu na dani formou investiční pobídky v hodnotě 209 milionů korun.

Společnost Minth Automotive Research & Development je dceřinou firmou čínské skupiny Minth, která se zaměřuje zejména na výrobu a vývoj dílů pro automobilový průmysl. Nyní plánuje rozšířit svou výrobu o bateriové skříně pro elektromobily. Ty se budou vyrábět v Kralupech nad Vltavou.

Díky projektu by mělo vzniknout 176 nových pracovních míst. S jeho přípravou firma začala už loni v srpnu. Nyní plánuje zahájení zkušebního provozu a od příštího roku by se měla výroba rozjet naplno.

Investice společnosti za 836 milionů korun by měla podle agentury CzechInvest za deset let do státního rozpočtu přinést 1,8 miliardy korun. Zkušební výroba má podle materiálu ministerstva průmyslu a obchodu začít ještě tento měsíc.

Firma v této souvislosti požádala stát o investiční pobídku. Ta by měla mít formu slevy na dani ve výši 25 procent způsobilých nákladů. To by mělo vyjít na 209 milionů korun. Podle ministerstva a další státních úřadů žádost splňuje všechny zákonné podmínky pro poskytnutí pobídky. Konečné slovo bude mít vláda, která žádost projedná na svém úterním jednání.
čo na to český green, demokradi a iní piráti?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 07 dub 2021, 16:38

https://ekonomickydenik.cz/kdyz-tankova ... tromobilu/
Když tankovací karta nestačí. Axigon přichází s řešením pro majitele elektromobilů
Nákupní aliance Axigon, která v minulých letech zahýbala s trhem tankovacích karet pro firemní auta, vstupuje na nový trh. Začala firmám a podnikatelům poskytovat takzvanou Energokartu, která je akceptována u hlavních sítí veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v Česku. Konkrétně se jedná o stanice provozované společnostmi ČEZ, PRE a E.ON.

Energokarta nahrazuje několik čipů pro dobíjení u různých provozovatelů, šetří náklady i administrativu. „Zahájili jsme spolupráci se Skupinou ČEZ, která provozuje největší síť veřejných dobíjecích stanic, a současně i s Pražskou energetikou a společností E.ON Energie. Dohromady jde o více než 70 procent dobíjecích stanic v České republice,“ říká generální ředitel nákupní aliance Axigon Damir Duraković.

Firma nebo živnostník nemusí podepisovat dílčí smlouvy s jednotlivými provozovateli stanic. „V případě zájmu získá zdarma jedinou Energokartu, která je akceptována ve všech zmíněných sítích. Není tak nutné disponovat několika různými čipy pro odběr energie od každého dodavatele zvlášť, jak bylo dosud obvyklé,“ zmínil Damir Duraković a dodal, že v průběhu letošního roku počítá s rozšířením akceptační sítě Energokarty o dobíjecí stanice v majetku skupiny innogy.

Energokarta funguje podobně jako tankovací karty. Veškeré transakce se promítnou do jediné společné faktury za nabíjení v předešlém měsíci, kterou Axigon následně pošle klientovi. Axigon uvádí, že na jeho tankovací karty nakoupí firemní řidiči a živnostníci přes čtyři miliony litrů paliva měsíčně. Vlastníkem firmy Axigon je společnost Alphaduct, za kterou stojí podnikatel Vladimír Komár.

Podle údajů ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) se v České republice ke konci loňského roku nacházelo 734 nabíjecích stanic a na nich dohromady 1516 nabíjecích bodů. O rok dříve přitom ministerstvo evidovalo pouze 237 stanic. Odpovídající skok nastal také ve statistikách nově registrovaných elektromobilů, kterých bylo podle Svazu dovozců automobilů loni meziročně 4,5krát více.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 08 dub 2021, 13:06

https://ekonomickydenik.cz/autobusove-d ... minkovani/
Autobusové dobíjecí stanice podle nového nařízení. Evropská komise jej zveřejnila k připomínkování
Do pěti let 22,5 a do roku 2030 32,5procentní vnitrostátní podíl autobusů s nulovým emisemi. Tak zní požadavek aktuální evropské směrnice. Stále více provozovatelů veřejné dopravy proto postupně přechází na bezemisní autobusy, zpravidla poháněné elektřinou. Evropská komise proto přišla s návrhem nařízení na technickou specifikaci pro dobíjecí stanice elektrických autobusů. Samotné normy už jsou připravené a nyní musí být začleněny do evropských právních předpisů. Návrh nařízení je nyní zveřejněn k připomínkám. Přechodné období bude dlouhé 24 měsíců.

Nové nařízení doplní směrnici 2014/94 EU o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva. Normy vypracoval Evropský výbor pro normalizaci (CEN) a Evropský výbor pro normalizaci v elektrotechnice (Cenelec). Evropská komise si díky jednotným pravidlům slibuje vytvoření adekvátních podmínek pro účastníky na trhu a také hladké provádění revidované směrnice o čistých vozidlech. Ta stanoví minimální národní cíle pro povinný podíl nízkoemisních vozidel pořizovaných ve veřejných zakázkách.

Jednotná podoba stanic
Návrh stanovuje základní požadavky na technické parametry dobíjecích stanic. Vysokonapěťové dobíjecí body pro elektrické autobusy se střídavým proudem budou muset disponovat, v souladu s normou EN 62196-2, minimálně konektory typu 2.

U stanic se stejnosměrným proudem půjde minimálně o konektory kombinovaného napájecího systému „Combo 2“. Automatizované zařízení kontaktního rozhraní pro dobíjení elektrických autobusů, týkající se zařízení pro automatické připojení namontovaného například na infrastruktuře (pantograf), na střeše vozidla či pod vozidlem, bude muset být vybaveno mechanickými a elektrickými rozhraními podle normy EN 50696.

Rovné podmínky a chytré nabíjení
Nařízení požaduje zajištění interoperability různých typů dobíjení elektrických autobusů, a chce tak vytvořit rovné podmínky pro výrobce a provozovatele autobusů a umožnit úspory z rozsahu při zajištění otevřenosti technologických řešení. Zároveň chce posílit využívání inteligentního nabíjení.

Podle samotné směrnice 2014/94/EU by technické specifikace pro interoperabilitu míst dobíjení a doplňování paliva by měly být specifikovány v evropských nebo mezinárodních normách. U dosud nepřijatých norem by standardizace měla být založena na normách, které se průběžně vyvíjejí.

Na návrhu nařízení se podíleli i odborníci z jednotlivých členských států, a to prostřednictvím Fóra pro udržitelnou dopravu, a také členové Výboru pro infrastrukturu alternativních paliv.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7607
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 09 dub 2021, 15:44

tesla pred barakem.png
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 10 dub 2021, 02:14

Dneska mi ukazoval kamarát nejaké cenníky, že čo sa deje a média si toho nevšímajú pretože to nie je cool.
Naráža to aj na teórie niektorých ľudí "že benzín je odpadový prvok".

Vzhľadom ku korone sa menej jazdí a tak sa spotrebováva menej benzínu a aj nafty a tak rafinérie ho menej vyrábajú, ale to má za následok že sa produkuje aj menej tých ťažších uhlovodíkov z ktorých sa vyrábajú oleje a plasty. A tak už niekoľko mesiacov letia hore ceny "olejových základov" proti dobe pred 11 mesiacmi je to na dvojnásobku. Tak isto aj rôzne streč fólie, polystyrén alebo styrodur a podobné veci stúpajú na cene a to o desiatky percent.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7607
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 10 dub 2021, 11:23

mam televizny kanal Auto motor und sport. Tam maju takeho celkom technicky zdatneho redaktora ktory vysvetluje čo je čo a ako sa podla faktov zariadit. No a v relacii o plug-in hybridoch varoval Nemcov aby skôr než poudu do autosalonu zašli za najbližšim elektrikarom, ktory im urobi audit na možnost nabijania toho ekoteroristickeho vozidla. Podla udajov z Nemecka temer žiaden dom postaveny pred 20 rokmi nema dostatočny elektricky rozvod na nabijanie plug-in hybridu tak ako ma byt nabijany a realne hrozi skrat a požiar el siete doma alebo v garaži.
Takže od štatnej dotacie 9000 eur treba odratat prerobenie el. siete v dome.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 10 dub 2021, 13:48

Vola sa to: Bloch vysvetluje.
Standardne dodavane "nabijacky" limituju prud na 8-10A (ako rychlovarna konvica).
Na nabijanie niekolkych elektroaut v pohode staci privod 3x25A. Ak chces ukazat, ako to v praxi funguje, pridi, mas to ku mne 2km. :mrgreen:
Viac hláv - viac kapusty.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 10 dub 2021, 16:17

A akýže trafák máte na ulici? Aby ste sa veľmi rýchlo nedočkali FUP - Fair Use Polici :devil: . Alebo vyhoreného trafáku :pohoda
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět