Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ale to uz je v tom Chorvatsku. Myslis, ze v Madarsku je more?
V case 5:58 je jasne vidno, ze od posledneho nabijania presiel 556km a minul 64kWh. Zvysny dojazd ma 30km.
V case 5:58 je jasne vidno, ze od posledneho nabijania presiel 556km a minul 64kWh. Zvysny dojazd ma 30km.
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ja vim, ze to je uz nekde u cile a ze tam jen kontroluje nabijecku.
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4174
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Samozrejme, že v Chorvatsku su nabijačka a bež su aj pred hotelmi, ale ten človek nazorne predviedol ako sa na dovolenku ist nema. Bol vystresovany ešte doma a z celeho Chorvatska si vybral to kam "dojede". Chodim do Chorvatska autom od roku 1992 a niekedy aj dvakrat v roku, ale aby som si vyberal miesto podla dojazdu, tak taky pako nie som. Dokonca mam zvyk sa po ceste tulat systemom: pane doktore vy jste se kochal .... a nejdem po dialnici. Uznam, že ked ma niekto otlačeny zadok alebo premokne na motorke, že si cestu naplanuje na dva dni ale keby ten blazon išiel naozaj tam kde je pekne - do Dalmacie, tak sa sa tam elektricky terigal tri dni.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Navíc se dívej jak jel "rychle", všichni ho předjížděli a ne zrovna pomalu. Prostě chtěl něco dokázat, tak to dokázal.
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ta rychlost mohla byt dana aj tym, ze za jazdy tocil video, sucasne pouzival dotykovy display a do toho este rozpraval. Kto to uz skusal, vie, ze to nieje jednoduche. Keby neslo o ten pokus, mohol zastavit niekde na polceste na 30 minut a pokracovat dalej dobity o 300km dojazdu. Pre tych, co chodia na lod, staci ist do Rijeky.
V zivote som po ceste v Chorvatsku nedosiel dalej, ako do Zadaru. Myslim, ze ani s mojim starym 6.2l V8 by som tu cestu do Crikevnice nedal bez dotankovania. 

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Stále zdôrazňoval že išiel veľmi pomaly celú trasu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Včera povídal maník žijící v Norsku - normálně platí za elekriku 800 norských korun . Ted mu přišel účet na 3 000 .Jde se sprchnout a má to za 20 , prej stačí otočit kohoutkem . Všechno na elektriku . Norská koruna je za 2,50 . Pičoval jak sýkorka
A už přes tři týdny teploty pod -20 bez problemu .
Co tam prý mají elektrobusy , tak skoro všechny jsou odstavený...
Vysmátý jsou prej lidi co mají doma krb , on ne
A už přes tři týdny teploty pod -20 bez problemu .
Co tam prý mají elektrobusy , tak skoro všechny jsou odstavený...
Vysmátý jsou prej lidi co mají doma krb , on ne

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Včera bola reportáž, že SK je medzi najzelensimi krajinami EU kvôli podielu obnoviteľných zdrojov vykurovania v domácnostiach. Ľudia totiž kúria drevom. 

Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... ./.seznam./V Evropské unii se loni vůbec poprvé vyrobilo více elektřiny z větrných, fotovoltaických nebo vodních elektráren než z fosilních zdrojů jako uhlí nebo plyn. Podle agentury Bloomberg k tomu přispěla i nižší poptávka způsobená vládními opatřeními proti šíření nákazy, která se více projevila v omezení spotřeby dražšího uhlí.
Produkce z větrných elektráren a fotovoltaiky vzrostla loni v Evropě meziročně o desetinu. Z uhlí se naopak vyrobilo o 20 procent méně, asi polovina toho co v roce 2015. Poptávka po uhlí klesá kvůli jeho zdražování, zejména kvůli rostoucí ceně emisních povolenek. Ty musí uhelné firmy platit za vypuštěné emise a jejich cena za poslední tři roky vzrostla šestinásobně z 5 na loňských 30 eur. Nyní je jejich cena ještě vyšší.
Odlišná je ale situace v České republice. Podle dat Ember se v tuzemsku loni vyrobilo 51 procent elektřiny z uhlí, 37 procent z jádra a pouze 12 procent z obnovitelných zdrojů.
Obavy z toho, že stále větší důraz na obnovitelné zdroje povede k výpadkům v přenosové síti, takzvaným blackoutům, Gavor odmítá. „Myslím si, že k blackoutům docházet nebude,“ uvedl. Obnovitelné zdroje jsou podle něho sice bezmocné vůči počasí, ale všichni provozovatelé sítí v Evropě vědí, kdy nemohou spoléhat na fotovoltaiku. „Vědí také den dva dopředu, že nebude foukat, takže se mohou připravit,“ dodal. Musí být ale záložní zdroje. Když budou ubývat uhelné zdroje, musí být podle Gavora k dispozici zdroje plynové a ty budou doplňovat bateriové systémy.
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

jo a pak doporučí lidem aby neluxovali ? Škoda , že není tak o 10 stupńů míň . to by nastala ještě větší sranda . Vítr jim nefouká , proložit to zataženým počasím . Hmm...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 16280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
zdroje bateriové
tak to potom treba započítať aj zdroj zasuvkové

tak to potom treba započítať aj zdroj zasuvkové

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Letosni zima v Nemecku
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A to se přece vyplatí! 

"Pouze dvě věci jsou nekonečné. Vesmír a lidská hloupost. U té první si tím však nejsem tak jist. A. Einstein
"V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě..." ???
"V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě..." ???
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 16280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Liter odmrazovacej kapaliny minimálne dve euro, strieka sa na lietadlá horúca - takže +ohrev, hodina prevádzky vrtuľníku minimálne tri tisícky...
Keby motorom vrtuľníčku naháňali agregát, asi by to vyšlo lacnejšie a ekologickejšie
Keby motorom vrtuľníčku naháňali agregát, asi by to vyšlo lacnejšie a ekologickejšie
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A za to vše může to globální oteplování ...
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 16280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ale to ano - a je to na rozdiel od ostatných kecov skutočný dej. Priemer sa mení málo, ale hodne sa mení "rozkmit".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Zavřeme uhelné elektrárny podle doporučení vládní komise v roce 2038, nebo odvážně o pět let dříve? Takové dilema řeší v posledních týdnech ministři koaliční vlády ANO a ČSSD. Nakonec to však bude někdo jiný, kdo o osudu velkých uhelných kotlů nejspíš rozhodne bez zapojení vlády. Tímto zásadním hráčem je evropský systém pro obchodování s emisemi EU ETS.
https://ekonomickydenik.cz/draha-povole ... lektrarny/Emisní povolenka, kterou musejí nakupovat všichni velcí výrobci elektřiny a tepla z fosilních paliv i některé průmyslové podniky, v poslední době prudce zdražila. Souvisí to i se zahájením čtvrté etapy systému EU ETS; od počátku tohoto roku je k dispozici méně povolenek než v minulém období. Ještě v polovině listopadu vycházela povolenka k vypuštění jedné tuny oxidu uhličitého na 26 eur. Od té doby cena vzrostla o celých 50 procent. Ve čtvrtek 11. února spotová cena na německé burze EEX přepsala historické rekordy, když se vyšplhala na 39,29 eura (1010 korun) za tunu emisí.
Cena elektrické energie sice od loňského podzimu taktéž vzrostla, ale ne tak výrazně. Pro představu: majitel uhelné elektrárny dnes prodá elektřinu po 55 eurech za megawatthodinu, avšak 30 až 40 eur obratem zaplatí za emise. Zůstane mu 15 až 25 eur, ze kterých musí pokrýt náklady na palivo a další provozní náklady. Za takových podmínek se výroba elektřiny z černého uhlí stává těžce ztrátovou, hnědouhelné bloky se pohybují na hraně přežití.
Velké i menší energetické skupiny se začínají s uhlím loučit. ČEZ na konci roku 2019 odstavil dva bloky elektrárny Ledvice (celkem 220 megawattů), na počátku loňského roku skončil jeden ze čtyř bloků černouhelné elektrárny Dětmarovice u Ostravy. V červnu následovalo zavření staré elektrárny Prunéřov I na Chomutovsku o výkonu 440 megawattů. Mluvčí ČEZ Roman Gazdík k tomu dodal, že v tomto roce ČEZ odstaví 500megawattovou elektrárnu Mělník III. Stane se tak o několik let dříve oproti původnímu plánu.
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Německá města zakazují parkování elektromobilů v uzavřených garážích
Elektromobily, plug-in hybridy a hybridy nesmí parkovat v parkovací garáži pod centrálním náměstím franského města Kulmbach. Důvodem je nebezpečí požáru, které představují velké baterie. Hašení elektromobilu vyžaduje spoustu vody, času a těžkou techniku. Ani jeden z nich se nevejde do garáže, citovaly noviny ve Frankenu manažera města. Podzemní parkoviště bylo znovu otevřeno teprve nedávno poté, co zde v září začal hořet starší Golf. Systém požárního poplachu a sprinklerový systém fungoval perfektně a uhasil oheň.
Město pod vedením SPD nyní uvažuje také o obecném omezení parkování elektromobilů v garážích nebo na vícepodlažních parkovištích. Diskutovalo by se o složitějších hasicích systémech nebo o povinnosti, že elektrická auta mohou parkovat pouze v přízemí nebo na volném prostranství. Württembergské město Leonberg poblíž Stuttgartu také zakázalo elektromobily z parkovací garáže ve starém městě. „Z důvodu zákona o požární ochraně není v současnosti pro elektrická a hybridní vozidla přístup na parkoviště v Altstadtu povolen,“ oznámilo město. „Pokud se auto vznítí, je to komplikovaný požár. Nechceme podstupovat toto riziko, “ zdůvodnil rozhodnutí místním novinám starosta Leonbergu Klaus Brenner (Svobodní voliči). D baterie nelze jednoduše uhasit, mohlo by to vést ke strukturálním problémům v důsledku vytvářeného tepla.
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zprav ... -garazich/
Elektromobily, plug-in hybridy a hybridy nesmí parkovat v parkovací garáži pod centrálním náměstím franského města Kulmbach. Důvodem je nebezpečí požáru, které představují velké baterie. Hašení elektromobilu vyžaduje spoustu vody, času a těžkou techniku. Ani jeden z nich se nevejde do garáže, citovaly noviny ve Frankenu manažera města. Podzemní parkoviště bylo znovu otevřeno teprve nedávno poté, co zde v září začal hořet starší Golf. Systém požárního poplachu a sprinklerový systém fungoval perfektně a uhasil oheň.
Město pod vedením SPD nyní uvažuje také o obecném omezení parkování elektromobilů v garážích nebo na vícepodlažních parkovištích. Diskutovalo by se o složitějších hasicích systémech nebo o povinnosti, že elektrická auta mohou parkovat pouze v přízemí nebo na volném prostranství. Württembergské město Leonberg poblíž Stuttgartu také zakázalo elektromobily z parkovací garáže ve starém městě. „Z důvodu zákona o požární ochraně není v současnosti pro elektrická a hybridní vozidla přístup na parkoviště v Altstadtu povolen,“ oznámilo město. „Pokud se auto vznítí, je to komplikovaný požár. Nechceme podstupovat toto riziko, “ zdůvodnil rozhodnutí místním novinám starosta Leonbergu Klaus Brenner (Svobodní voliči). D baterie nelze jednoduše uhasit, mohlo by to vést ke strukturálním problémům v důsledku vytvářeného tepla.
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zprav ... -garazich/
"Pouze dvě věci jsou nekonečné. Vesmír a lidská hloupost. U té první si tím však nejsem tak jist. A. Einstein
"V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě..." ???
"V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě..." ???
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 16280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Švédští liberálové v úterý přišli s vlastním návrhem, jak vyřešit stávající energetickou krizi v zemi. Žádají opětovné spuštění v prosinci odstaveného jaderného reaktoru Ringhals 1 na jihu země. Podle předsedkyně liberálů Nyamky Sabuniové by bylo takové řešení levné a rychlé.
Zdroj: novinkyEnergie z jádra produkovaná v současné době ve Švédsku šesti reaktory ve třech elektrárnách tvoří 40 procent energetického mixu. Za ideálních podmínek, tedy v teplejších obdobích roku, když příhodně fouká vítr a svítí slunce, je Švédsko nejenže soběstačné, ale elektřinu dokonce exportuje.
Potíž nastává, když je zima, bezvětří a šero. Nejde přitom jen o samotný nedostatek produkce, ale také o potíže s přenosovou soustavou, přesněji distribucí elektřiny ze severu na jih země, upozornila agentura Bloomberg. Zatímco na severu je elektřiny díky příhodným podmínkám pro větrné a vodní elektrárny dostatek, na jihu v zimě letí její ceny vzhůru. Například minulý týden dosáhly šestinásobku běžné ceny.
I kdyby změna zákona navržená liberály prošla, Švédové si na obnovení dodávek z odstaveného reaktoru počkají. „Trvalo by to jeden až dva roky, přesto je to ale nejefektivnější a nejrychlejší cesta, jak nahradit chybějící zdroje elektřiny, s nimiž se nyní jih Švédska potýká,“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host