Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6197
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 25 úno 2020, 02:18

Majitel Tesly s 644 tisíci najetými km zveřejnil, kolik peněz stála její údržba
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ma ... ji-udrzba/?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 1884
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 01 bře 2020, 18:29

Včera zdarma, dnes za peníze. ČEZ začal účtovat elektromobilům až 10 Kč za kWh i stání na nabíječce
Pokud bychom na dobíjecích stanicích ČEZ nabíjeli náš elektromobil jako neregistrovaní zákazníci, či v režimu Pay as you go, tak nás náklady na jeden kilometr u elektromobilu vyjdou v podstatě na stejnou částku, ne-li vyšší, jako bychom měli klasické auto se spalovacím motorem. Pokud budeme vycházet z průměrné spotřeby elektromobilu 20 kWh na 100 km, vyjde nás ujetý kilometr na částku v rozmezí 1,5 – 1,9 Kč, což je v porovnání se spotřebou řady naftových nebo benzinových vozidel stejná, ne-li vyšší hodnota.
https://autozine.cz/vcera-zdarma-dnes-z ... -internetu

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6197
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 01 bře 2020, 21:45

homer píše:
01 bře 2020, 18:29
.. tak nás náklady na jeden kilometr u elektromobilu vyjdou v podstatě na stejnou částku, ne-li vyšší, jako bychom měli klasické auto se spalovacím motorem. ..
A to v tom ešte nie je daň z palív odvedená do štátnej pokladnice.

P.S.
Švagor=Octavia combi diesel =4,3L/100km =cca 1,29Kč/km
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 145
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 01 bře 2020, 23:04

Problemom tychto uvah je to, ze ten svagor tak tankuje po cely rok a elektromobilisti parkrat za rok, ked idu na dlhu cestu, prevysujucu dojazd ich auta. A navyse, tie taxy pre neregistrovanych sa tykaju viacmenej len cudzincov, ktori nechcu riesit pri tranzite ziaden pausal. Kazdy elektromobilista ma nejaku formu pristupoveho cipu/karty, ktora mu zarucuje ceny obdobne domacemu odberu.
https://www.teslamagazin.sk/cena-nabija ... tromobily/
Naposledy upravil(a) mzprx dne 01 bře 2020, 23:15, celkem upraveno 1 x.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6197
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 01 bře 2020, 23:11

A ako to je keď elektromobilista býva na sídlisku?

Ja to beriem tak že to nie je o tom, že je niekto cudzinec, ale že má zaplatenú elektrinu/dobíjanie u iného poskytovateľa a ak náhodou nieje v okolí ten jeho poskytovateľ s nabíjacou stanicou, tak si musí nabiť u toho cudzieho za vysoký poplatok.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 145
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 01 bře 2020, 23:16

Elektromobilista na sidlisku bud nabija v praci, alebo ma garaz, alebo nema elektromobil. Nabijanie je planovane a nie nahodne, nik nenabija vtedy, ked uz mu auto napise, ze ma dojazd 5km, nabija sa vtedy, ked je zvysna kapacita tak okolo 20-25%. A teda v okruhu cca 50km je vzdy nejaka nabijacka jedneho z dvoch poskytovatelov tejto sluzby v SR. Doma sa nabija kazdy den, vzdy sa vychadza s plno nabitou bateriou. Ten, kto nema kde nabijat si predsa elektromobil nekupi.

http://www.nabky.com/

https://auto.hnonline.sk/novinky/195099 ... -nabijania
Naposledy upravil(a) mzprx dne 01 bře 2020, 23:48, celkem upraveno 3 x.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6197
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 01 bře 2020, 23:21

Takže chudák elektromobilista čo býva v Petržalke a pracuje vo Volkswagene. Už vidím ako tam nabíja auto.
A ak si niekto nabíja svoj elektromobil v práci tak na 99% to kradne.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 145
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 01 bře 2020, 23:29

Preco by mal kradnut, ak ma sluzobny elektromobil, ktory dostal preto, aby jeho zamestnavatel usporil naklady na palivo ?
Vsetko je vec dohody. A tie max. asi 2 EUR denne sa snad daju so zamestnavatelom dohodnut.
https://auto.hnonline.sk/novinky/195479 ... sicke-auta

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12949
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 01 bře 2020, 23:31

chudák elektromobilista čo býva v Petržalke a pracuje vo Volkswagene
elektromobilista vzhľadom k cenám elektromobilov nemôže byť "chudák"...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6197
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 01 bře 2020, 23:55

mzprx píše:
01 bře 2020, 23:29
Preco by mal kradnut, ak ma sluzobny elektromobil, ktory dostal preto, aby jeho zamestnavatel usporil naklady na palivo ?
Vsetko je vec dohody. A tie max. asi 2 EUR denne sa snad daju so zamestnavatelom dohodnut.
https://auto.hnonline.sk/novinky/195479 ... sicke-auta
Ja som napísal "svoj elektromobil" a nie služobný. A z hľadiska "účtovníctva" neexistuje pojem "sa nejak dohodnúť", má to byť účtovne podchytené inak je to podvod/krádež.
Koľko aut je služobných, predpokladám že väčšina je v osobnom vlastníctve. A i tak je to o daňovom penalizovaní niekoho kto nesúhlasí s doktrínou, a o daňovom zvýhodňovaní elektromobilov.

Dobré info z toho odkazu čo si dal:
Pokiaľ sa zoberú do úvahy emisie oxidu uhličitého (CO2) vyprodukované pri výrobe batérií a pri výrobe elektriny v Nemecku, elektromobily zaťažujú ovzdušie o 11 až 28 percent viac ako klasické vozidlá so spaľovacími motormi.
Takže prečo sa to všetko deje?
Keďže je otázne či je to o CO2, je to o lacnejšej doprave? Ľudia kedysi/aj dnes boli schopní dať o dosť vyššiu cenu za dízel pretože sa to vrátilo postupne na spotrebe ale u toho elektromobilu to ešte nie je reálne ale ľudia sú do toho tlačení alebo okrádaní. A to v tom ešte nie je daňová prirážka z palív.

P.S. Elektromobil=ano, ale až to bude doriešené s akumulátormi. Mal by mať aj nižšie nároky na údržbu(motor,prevodovka,spojka,brzdy). A nech to predávajú za normálnu cenu a nie že niekomu ukradnú peniaze a darujú ich druhému.

P.S.2
Na streche mám soláry na ohrev vody už dávno, osvetlenie najprv výbojkami a neskôr LEDkami v dome som mal keď ostatní o tom ešte ani netušili, ale ten elektromobil je zatiaľ ekonomická hlúposť a okrádanie daňových poplatníkov. Zatuplované tým že CO2 pri ňom vznikne viacej, viď tvoj odkaz.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

PeterM
Sponzor fóra
Příspěvky: 645
Registrován: 18 úno 2017, 11:17

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od PeterM » 02 bře 2020, 07:42

Teraz som za 4 dni najazdil cca 2100 km. Cestou som stretol tak asi tri miesta, kde sa dalo nabiť auto. Bývam v prenajatom byte na 5 poschodí a neviem ako by som riešil dobitie auta, ktoré nemám vzhľadom k neskorým príchodom domov, kde zaparkovať. Asi nejakým generátorom, to by mali na sídlisku radosť. Keď som v Bratislave bývam v podnájme v Petržalke kde sa pomaly nedá zaparkovať ani kolobežka. Ale tam by som si mohol dobiť niekde na parkovisku Lidlu. Takže pre takých ako ja čo potrebujú byť v pohybe a to v podstate pružne bez obmedzovania je to iba modny výstrelok, nepoužiteľný pre praktické využitie.
Ale aby som iba nebrblal. Ak to vyriešia tak ako boli kedysi prepriahacie stanice dostavníkov, to znamená, že prídem na "pumpu" a vytiahnem jednoduchým úkonom batériu a za mierny poplatok tam nasuniem nabitú, tak to už bude pokrok. Dovtedy nech sa idú vypchať.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12949
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 02 bře 2020, 10:26

Ano, výmenná batéria by mohla byť riešenie.
Systémy robotizovanej výmeny existujú a prototypy sú evidentne funkčné - doba výmeny bola podľa demonštračného videa pod dve minúty aj s "odmrazením", umývaním a ofukovaním/sušením spodku vozu (imitovali znečistenie namŕzajúcou snehovou brečkou ako "najhoršou" variantou). Batéria s rozmermi cca 2x3x0,2m a cca 750kg bola uchytená pod vozidlom.
Problémy? "Drobná kriminalita" - batéria sa už z princípu dá pomerne ľahko demontovať, a hlavne - správanie sa vodičov voči veci, ktorá im "nepatrí"...

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2993
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 02 bře 2020, 11:56

Tiež nič moc...koľko CO2 a inych škodlivín by sa vyprodukovalo navyše pri výrobe batérií, aby boli disponzibilne zásoby pre plynule zásobovanie ? Samozrejme ...je to lepšie ako kábel a povinná kava v nejakej prdeli sveta..
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6197
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 02 bře 2020, 11:58

Problém trocha je, že súčasné zabudované batérie a "telesá" v ktorých sú zabudované, sú súčasťou nosných častí karosérie. Takže ak by si chcel vymeniteľnú batériu tak to má zásadný vplyv na konštrukciu a tuhosť karoserie, čo musí byť kompenzované výztuhami a to je ďaľšie navýšenie hmotnosti elektromobilu.

P.S. Ale taková centrálna automatizovaná nabíjarňa by mohla byť zároveň aj jednotka pre vykrývanie kolísaní siete. Pretože sa tam bude v jeden čas nabíjať asi niekoľko desiatok akumulátorov ktoré budú môcť krátkodobo prepnúť z režimu prijímania elektriny do režimu poskytovania elektriny do siete.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 1884
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 02 bře 2020, 12:24

Alchymista píše:
02 bře 2020, 10:26
Ano, výmenná batéria by mohla byť riešenie.
A kdyz prijedu s novym elektromobilem na vymennou stanici, dostanu vymenou novou baterii nebo nejakou "jetou" ???
Resenim by asi bylo, aby baterie nebyla v cene vozu, tak jako neni v cene vozu plna nadrz paliva, ale pri vymene baterie by se platil nejaky poplatek za nabite kWh

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6197
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 02 bře 2020, 12:29

Otázka.
Tie zásuvky na nabijačkách dávaju elektrinu s konštantnými parametrami?(napätie, frekvencia,..)
A samotné nabíjanie(prúd) si reguluje auto samo?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12949
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 02 bře 2020, 12:54

homer:
Pri výmene dostaneš "nejakú použitú". V aute máš aj nejakú batériu zabudovanú trvalo, ale zrejme s podstatne menšou kapacitou. Napríklad ju máš pod zadnými sedadlami a má asi tak štvrtinovú kapacitu oproti výmennej pod podlahou. A samozrejme - existujú nejaké kryty na priestor výmennej batérie.
Tvoja "nová batéria" alebo skôr a presnejšie - jej cena - je vstupenkou do "klubu". Členstvo v "klube" by potom malo umožniť za poplatok výmenu batérií za nabité s nejakou minimálnou kapacitou, nejakým minimálnym garantovaným obsahom energie. Batéria by samozrejme bola nabitá vždy "naplno", ale deklarovaný obsah je menší ako dosiahnuteľný. Rozdiel v skutočnom a deklarovanom obsahu je tak vždy v prospech zákazníka a teda v princípe nemôže byť reklamovaný.
Prevádzkovateľ musí mať pomerne veľkú zásobu batérií v nabíjacích staniciach, aby dokázal batérie vymieňať a dobíjať priebežne. Sú to skutočne veľké počty batérií - minimálne tak 25-35%, ale skôr až k 50% počtu "členov klubu" na danom teritóriu. To predstavuje pomerne veľmi vysoké počiatočné náklady na zavedenie výmenného systému.

kenavf - podľa mojej vedomosti by to tak malo byť

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6197
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 02 bře 2020, 13:06

Alchymista píše:
02 bře 2020, 12:54
...To predstavuje pomerne veľmi vysoké počiatočné náklady na zavedenie výmenného systému.
..
No a tam by mali ísť tie dotácie. Samotné auto by sa tak dostalo do relatívne prístupnej cenovej relácie(bez tej výmennej baterie).

Zákazník by platil cenu ktorá by sa skladala z dvoch častí.
Za nabitú energiu a za časový prenájom baterie.(musí byť nejako zohľadnené že by mu auto stálo dva týždne a nepoužívalo sa prípadne že by si dobíjal sám zo solárov.)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 145
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 02 bře 2020, 13:33

kenavf píše:
02 bře 2020, 12:29
Otázka.
Tie zásuvky na nabijačkách dávaju elektrinu s konštantnými parametrami?(napätie, frekvencia,..)
A samotné nabíjanie(prúd) si reguluje auto samo?
Ano. U striedavych. Prúd si riadi auto cez komunikacne rozhranie.

Nie. U jednosmernych rychlonabijačiek. Napätie aj prud si riadi auto prostrednictvom datovej komunikacie s nabijačkou.

Vymenny system je podstatne drahsi, ako vlastna bateria. Je potrebne mat viac baterii, je potrebne ich skladovat a prevazat medzi jednotlivymi vymennymi miestami. Mobilitu zakaznika pri dopravnych problemoch nieje mozne zarucit. A kazdy zdielany system dopravy po pociatocnom nadseni skrachoval, je to asi ludska prirodzenost.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6197
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 06 bře 2020, 09:44

Největší zajímavostí je však pohonná jednotka – 15 kW Methanol-Fuel-Cell (metanolový palivový článek), který z metanolu získává vodík a mění ho na elektrickou energii.
https://www.auto.cz/elektromobil-na-alk ... uty-133565
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host