Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6193
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 05 úno 2020, 00:21

Nie je v Česku prihlásených cca 5,8mil aut?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 1009
Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Bydliště: Jizerky

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 05 úno 2020, 05:17

Jak se podepíše to rychlonabíjení na celkové kapacitě akumulátoru?Četl jsem,že baterie Li ion se dají rychlonabíjet do cca.70% kapacity a do 100% už podstatně menším proudem.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 5738
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 05 úno 2020, 08:37

Zajímavě popsáno - smutná realita...

Hoří vám elektroauto? Nebo to vidíte? Rychle nohy na ramena a utíkejte pryč! Je to bez nadsázky o život!
Masivní a ekonomicky neoddůvodnitelná podpora elektromobilů s sebou nese řadu problémů. Ponechám stranou třeba naprosto nedostačující infrastrukturu dobíjecích stanic nebo stamilionové náklady, které s sebou ponese přestavba a vybavení servisních středisek a autoservisů. Pojďme si představit zcela běžnou věc, že v důsledku havárie nebo technické poruchy vůz vzplane. Nevím jak vy, ale já jsem už za život několik aut hořet viděl. Předpokládám, že četnost těchto požárů bude řádově stejná u všech typů aut. To, že nevidíme hořet elektromobily, je způsobeno pouze tím, že jich zatím je statisticky bezvýznamné množství. Ale to se velmi rychle mění.

https://jandocekal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=744506
“Ti, kteří by se vzdali základní svobody, aby získali trochu dočasné bezpečnosti, si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečnost.” Benjamin Franklin
"Cui bono? Nic se nestává náhodou - vždy sleduj toky peněz."

honzajan
Redaktor
Příspěvky: 468
Registrován: 19 úno 2017, 13:13

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od honzajan » 05 úno 2020, 10:08

:sipka:
Volal jsem hasiče k autu , který blaflo ( od topení , fábka ) na parkovišti . Přijeli za sedm minut a už jenom kontrolovali dohoření . Zbyla z ní jenom přední maska . Než jsme tam doběhli z dvěma hasičáky asi sto metrů, tak bylo v pěkných plamenech , tak jsme udržovali odstup asi 20 metrů .Maník tam čekal a protože byla zima , tak měl puštěný topení . Shořel mu v ní foták za 80K , nestihnul ho vytáhnout . Auto dostal od dědy . Ten plamínek byl pěkný fofr .

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6193
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 05 úno 2020, 10:15

Grif píše:
05 úno 2020, 05:17
Jak se podepíše to rychlonabíjení na celkové kapacitě akumulátoru?Četl jsem,že baterie Li ion se dají rychlonabíjet do cca.70% kapacity a do 100% už podstatně menším proudem.
Niekde tu bol graf s tým že akumulátory pri rýchlonabíjaní strácajú podstatne rýchlejšie kapacitu a vydržia menej cyklov a rokov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1141
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 05 úno 2020, 10:28

Grif píše:
05 úno 2020, 05:17
Jak se podepíše to rychlonabíjení na celkové kapacitě akumulátoru?Četl jsem,že baterie Li ion se dají rychlonabíjet do cca.70% kapacity a do 100% už podstatně menším proudem.
CEMU TO VADI ?? Na cestu do prace a po nakupu to bude stacit

Jak to vypada v Bratislave. v roce 2014 se psalo ze zadarmo nabijeni maji nektere hotely, dodavatele elektriky, plynu, supermarkety maji nabijecky zadarmo. Nekde jen za parkovaci poplatek. Jaky je stav dnes? Nektere davali karty na nabijeni zadarmo?

Vetsina aut ma v sobe vlastni nabijecku, tak bude ma rozhodnuti ridice jestli bude nabijet rychle nebo zadarmo. Ta Alza tady ma rychlonabijecku a pisou nebijeni zdarma pro zakazniky.
Nabijecka je, ale nikdo nenabiji.........

Mate tady nekdo elektroauto?? Porad je to JPP.

Take si muzete auto pujcit, mrnave je za 300 kc/den, zase to bude nejspis Praha, Brno, Bratislava. V takovych vecech jsou Pardubice vetsi vesnice. Pisou ze pro toho kdo si potom auto koupi, odectou mu pujcovne z ceny a to auto muze mit i nejaky mesic. .

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 145
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 05 úno 2020, 11:26

Ja firemny elektromobil denne pouzivam na dochadzanie do prace.
Vsetky elektricke auta maju v sebe nabijacku, zvycajne jednofazovu 16-32A. Kazdy vyrobca dava k autu kabel s normalnou zasuvkou 230V/10A. Na nej sa nachchadza "black box", ktory zabezpecuje vypnutie pri poruseni izolacie a limituje prud na 10A. Bezne domace nabijanie je teda limitovane na odber 10A, alebo 2,3kW. Domace nabijanie tvori 99% vsetkeho nabijania, auto vzdy odchadza plne nabite. Kto nema garaz, alebo garazove statie, nech si elektromobil nekupuje.
Ak by okamzite zakazali predaj spalovacich aut, pri priemernom veku aut v CR 15 rokov, tak by ani po 15 tich rokoch nebolo 100% aut elektrickych.
V Bratislave sa da zadarmo nabijat pri Lidli, Kauflande, Alze, Ministerstve Hospodarstva a v nakupnych centrach.
Nabijaciu kartu ZSE vybavoval predajca auta za tarif 0,19EUR/kWh pri pomalo ajrychlonabijani. Raz som zo zvedavosti nabil 1kWh a skutocne prisla faktura na 0,19EURa. ZSE ma nabijacky po celom slovensku pri McDonalds.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6193
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 05 úno 2020, 13:07

mzprx píše:
05 úno 2020, 11:26
..
To je to čo som písal, že obyvateľ Petržalky(činžiaku) by mal problém.
Kde nabíjaš, doma alebo v práci?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12944
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 05 úno 2020, 18:09

takto je hneď všetko jasnejšie
mzprx píše:
05 úno 2020, 11:26
Ja firemny elektromobil denne pouzivam na dochadzanie do prace.

nine_mike
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1297
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od nine_mike » 05 úno 2020, 18:23

Dobrá ukážka konkurencieschopnosti elektroáut bez dotácií: Holandsko, december 2019, s dotáciami na kúpu elektroáut, len Tesiel 3 bolo predaných 12123 kusov. Január 2020, to isté Holandsko, ale s dotáciami na elektromobily zníženými (ale stále existujúcimi), predaje modelu Tesla 3: 43 kusov. Snáď už len konštatovanie z článku: "Registrácie z prvého mesiaca roka totiž len potvrdzujú, že elektromobily môžu byť úspešné iba v prostredí, kde pre ne neplatia bežné pravidlá hry. Keď sa podmienky vyrovnajú alebo aspoň priblížia štandardu, idú rovno ku dnu. A presne to sa stalo v Holandsku."
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... n=mostread

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 1009
Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Bydliště: Jizerky

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 05 úno 2020, 18:29

Beda,čemu vadí snižující se kapacita akumulátoru při rychlonabíjení? Akumulátor odejde dříve do věčných lovišť a je to jedna z nejdražších součástí elektroauta.Jak dlouho ten akumulátor vydrží? 2 roky při každodenní jízdě?
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6193
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 05 úno 2020, 19:28

A zároveň také auto bude strácať veľmi rýchlo svoju hodnotu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 145
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 05 úno 2020, 20:20

Grif píše:
05 úno 2020, 18:29
Beda,čemu vadí snižující se kapacita akumulátoru při rychlonabíjení? Akumulátor odejde dříve do věčných lovišť a je to jedna z nejdražších součástí elektroauta.Jak dlouho ten akumulátor vydrží? 2 roky při každodenní jízdě?
Vyrobca dava zaruku 8 rokov a zvycajne maximalny pokles kapacity (dojazdu) je 70-80%. Cize urcite vydrzi viac. Cim vyssia kapacita, tym dlhsia vydrz.

Mio
Redaktor
Příspěvky: 289
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Mio » 05 úno 2020, 21:14

Výrobcovia dávajú záruku 8 rokov a kapacita batérie môže klesnúť na 60% maximálny počet nabíjacích cyklov 500 čo je strašne málo ak denne batériu nabíjate.
Čím sú Li-on baterie chemicky staršie tým horšia je ich schopnosť udržať náboj klesá kapacita preto bude rýchlejšie klesať hodnota auta vekom a tu sa to nebude dať ani oklamať lebo kapacita (zdravie batérie) sa dá ľahko zmerať, mimochodom pri Li-on batériách sa odporúča batériu vymeniť pod 80% kapacity inak zariadenie nemusí správne fungovať.

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 145
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 05 úno 2020, 21:28

Mozes to konkretizovat? Ktory vyrobcovia davaju zaruku 8 rokov pri poklese na 60%? A kto limituje pocet cyklov na 500? Prosim link na zarucne podmienky.
Napriklad takto: https://www.nissan.sk/vozidla/nove-vozi ... yhody.html

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6193
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 05 úno 2020, 21:37

mzprx píše:
05 úno 2020, 21:28
..
Keby si to mal posúdiť ako "bežný" občan ktorý si to auto kúpi a prevádzkuje sám.
Aké vidíš klady aké zápory, a či by si si to kúpil sám.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Mio
Redaktor
Příspěvky: 289
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Mio » 05 úno 2020, 21:53

Počet cyklov limituje technológia Li-on batérii, udava sa od 500-1200 ale každý to meria trochu inak presnejšie platný cyklus je do vtedy kým má batéria určitú kapacity ak pod ňu klesne už je mŕtva rozdiel je v tom že niekto rata cykly po 80% kapacity batérie a niekto na 70 % prípadne menej a zistiť dáta je ťažké.

To že garantujú 60% bolo v nejakom teste čo som pozeral môžem to pohľadať ktorá automobilka to má v podmienkach.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 5738
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 05 úno 2020, 22:00

Nad 500 cyklů garantuje více značkových výrobců, ale důležité je toto - tj. rychlonabíjení a jeho vliv na kapacitu a životnost...
Obrázek
https://batteryuniversity.com/learn/art ... ion_to_die
“Ti, kteří by se vzdali základní svobody, aby získali trochu dočasné bezpečnosti, si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečnost.” Benjamin Franklin
"Cui bono? Nic se nestává náhodou - vždy sleduj toky peněz."

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 1009
Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Bydliště: Jizerky

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 05 úno 2020, 22:32

Ještě se může projevit na kapacitě baterie mráz v zimním období pokud auto stojí venku.Teoreticky by tam mohlo být vytápění,ale to zase sežere kus kapacity.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12944
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 05 úno 2020, 22:45

nine_mike píše:
05 úno 2020, 18:23
Dobrá ukážka konkurencieschopnosti elektroáut bez dotácií: Holandsko, december 2019, s dotáciami na kúpu elektroáut, len Tesiel 3 bolo predaných 12123 kusov. Január 2020, to isté Holandsko, ale s dotáciami na elektromobily zníženými (ale stále existujúcimi), predaje modelu Tesla 3: 43 kusov.
Treba porovnávať relevantné - decembrové predaje boli vysoké, pretože mnohí nakupovali rýchlo, aby ešte stihli vysoké dotácie. Januárové sú potom pochopiteľne nízke.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti