Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5594
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 29 zář 2017, 20:59

Podle mě se sníží dolar v devizových rezervách a USA začnou mít velké problémy.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2355
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od El Diablo » 19 led 2018, 00:40

Diesel není odepsaný, elektřina ho dlouho nenahradí, předpovídá expert
19. ledna 2018
V roce 2018 zažije diesel renesanci, předpovídá německý expert na autoprůmysl Helmut Becker. Podle něj nemůže dnes módní a protežovaný elektropohon z krátkodobého, ale ani dlouhodobého hlediska nahradit spalovací motory. „Za stávajících podmínek je elektroauto pro masový trh absolutně nevhodné,“ říká.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/becker-elektromob ... tomoto_fdv
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6202
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 20 bře 2018, 10:45

Že by ešte výkonnejšie superkondenzátory?
Superkondenzátory: nahradí v budoucnu lithium-iontové baterie?
http://www.hybrid.cz/superkondenzatory- ... ve-baterie
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2993
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 20 bře 2018, 11:18

Co sa stane so superkondenzatorom az sa ,,pokazi,, teda nie s nim ale s elektrinou naakumulovanou v nom?
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12966
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 20 bře 2018, 11:21

vybije sa :wink:

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6202
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 20 bře 2018, 11:26

Polite píše:
20 bře 2018, 11:18
Co sa stane so superkondenzatorom az sa ,,pokazi,, teda nie s nim ale s elektrinou naakumulovanou v nom?
Čo sa stane s energiou v stlačenej pružine ak sa ponorí a rozpustí v kyseline?
Čo sa stane s energiou v superkondenzátore ak sa ponorí a rozpustí v kyseline?

Premení sa na teplo, a nechcel by som stáť príliš blízko mohlo by to byť nebezpečné.(u toho supekondenzátoru)

P.S. V diskusii k tomu článku spomínali že superkondenzátory veľmi radi strielajú/vybuchujú.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12966
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 20 bře 2018, 11:38

Tá pružina je trochu problém - na "naakumulovanie energie" len samotná pružina nestačí, potrebuješ ešte druhý predmet, ktorý pružinu s naakumulovanou energiou zadrží v takomto stave.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6202
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 20 bře 2018, 11:41

Alchymista píše:
20 bře 2018, 11:38
Tá pružina je trochu problém - na "naakumulovanie energie" len samotná pružina nestačí, potrebuješ ešte druhý predmet, ktorý pružinu s naakumulovanou energiou zadrží v takomto stave.
Ano,vychádza sa z predpokladu že je tam nejaký "fixátor" inak by si ju do kyseliny v stlačenom stave neponoril.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5594
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 28 bře 2018, 21:17

Nevím kam to dát. Ale AK zaše vyšli předpovědi. :palec: :pivo

Tesla – první akcie, které půjdou na nulu
O akciích Tesly (TSLA) jsem se dříve již několikrát zmiňoval. Pro mnohé burzovní obchodníky Tesla představuje titul, který je symbolem stávající (momentálně již praskající) akciové bubliny. Každý, kdo trochu rozumí fundamentální analýze a má špetku selského rozumu, vidí, že ocenění této akcie dosahuje absurdních rozměrů. Osobně bych si akcie nekoupil ani v případě, že by se nyní obchodovaly za 0,01 USD, jelikož férová cena (vnitřní hodnota) je dle mého názoru rovná nula.
Oprava odkazu
https://www.kurzy.cz/zpravy/450374-tesl ... u-na-nulu/
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Juraj » 29 bře 2018, 06:00

Problem s Teslou je, ze ide fakticky o statnu firmu, nie sukromnu. Preto bude mat vzdy za sebou zachranny balicek statnych dotacii. Aplikovat na nu pravidla uplne volneho trhu povedie k nepresnym odhadom.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6202
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 21 led 2019, 00:00

Muž najezdil s elektromobilem přes 100 tisíc kilometrů. Podívejte se, co to udělalo s baterií
http://autofun.auto.cz/muz-najezdil-s-e ... rii-17056/
Majitel například zjistil, že články už se nedají nabít na 100 procent, maximem je 86 procent....
...Především se ale snížila kapacita akumulátoru, a to o 51 procent.
To by som rád vedel aký je v tom uživateľský informačný chyták. "Bateriu síce nabijem na 86% ale jej kapacita je len 49%" :shock:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 1759
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 21 led 2019, 04:27

Je to jednoduché. Skutečná kapacita je mnohem větší než udávaná. Z počátku se nabíjí např. 30-90% a jak klesá skutečná kapacita, upravují se i úrovně, uživatel je tak mylně informován o stále 100% kapacitě.

A raději se ani neptejte co s tím akumulátorem udělá mráz.

Takže najednou je překvapen, že baterie slábne, ale to už právě má vyčerpanou i tu rezervu a akumulátor je skutečně zralý do šrotu.

Navíc po 8 letech, je akumulátor skutečně na šrot i kdyby s ním nejezdil. Elektrické auto prostě musí jezdit, jinak se nevyplatí. 100k za 8 let je výsměch dané technologii. Akumulátor by po 1M km vypadal úplně stejně.

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 1164
Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Bydliště: CB

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 21 led 2019, 06:06

Dnes jsou prakticky všechny sady baterií tvořeny jednotlivými bateriemi 18650, sestavenými do sad. První zapojení je vždy několik baterií paralelně, aby se vzájemně balancovaly (vzájemně dobíjely), kdyby byly v serii, tak by těm slabším (nikdy nejsou všechny baterie na tom stejně s kondicí) hrozilo, že ty slabší by byly vybity lautr do nuly, což znamená zničení baterie a v sadě pak už jen zvětšený vnitřní odpor, nižší napětí a proud, co se ze sady dá dostat. To se moc neuvádí, ale pro nás vapery jsou příležitostně vyhozené sady baterií z počítačů a kdečeho cenným druhotným zdrojem základních baterií, protože v každé sadě baterií se najde nějaká nebo nějaké, které ještě mohou sloužit a jsou celkem v pořádku, ale ty zničené sadu znehodnotí, takže se vyřadí. To musí tu sestavu dost ničit v autě, kde jich je vlastně strašně moc. Baterie slábnou nejen kapacitou, ale také zvětšováním vnitřního odporu, což jim zvětšuje vnitřní odpor a snižuje možnost odběru vyšších proudů, které jsou občas u auta potřeba. My tomu říkáme, že baterie měkne. U auta to bude znamenat menší točivý moment a tím nižší akceleraci nebo tak.
Dovedu si představit, co se děje, když mrzne a v autě si zatopí. Baterie budou mít asi i proměnlivou izolaci tepelnou, v létě potřebují chladit, v zimně zahřívat, protože v mrazu ztrácejí kapacitu přímo enormě. My svá e-ciga nosíme pod bundou, aby to mělo vert. Jinak bychom si v mraze nezavapovali. Také musejí být zabezpečeny proti deformaci, protože to umí pěkně vyhořet, takže kdyby nebyly, mohlo by to způsobit při nehodě ošklivé komplikace.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3646
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 21 led 2019, 06:28

bacil píše:
21 led 2019, 04:27
Navíc po 8 letech, je akumulátor skutečně na šrot i kdyby s ním nejezdil. Elektrické auto prostě musí jezdit, jinak se nevyplatí. 100k za 8 let je výsměch dané technologii. Akumulátor by po 1M km vypadal úplně stejně.
Jenže tato technologie umožňuje dojezd max. 150 km (u Leafu se udává 120 km), a tak se nehodí nikam jinam, než do města = denní nájezd nepřesáhne 50 - 60 km (jízda do práce, 5 dní v týdnu).
Jezdil s ním 7 let a najel 108.000 km.

365 : 7 x 5 = 260 provozních dní
260 x 50 x 7 = 91.000 km (13.000 km/rok)

To je zcela normální nájezd.
Prostě tato technologie ještě není konkurenceschopná, a je jen pro nadšence (a nebo pro státy typu Norsko, kde stát občanům diktuje, co smějí a nesmějí používat).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5594
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 21 led 2019, 08:01

Pořád stejně nechápu čím chtějí kompenzovat spotřební daně z minerálních olejů.

Rozpočet na 2018 počítá u spotřební daně z minerálních olejů s příjmem 81,90 Miliard korun.
https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove ... eten-32061

Jak to chtějí kompenzovat?
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Juraj » 21 led 2019, 08:14

Keď sa elektrina stane jedinou alternatívou, zdražime ju. So easy :D

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1142
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 21 led 2019, 11:38

kenavf píše:
21 led 2019, 00:00
Muž najezdil s elektromobilem přes 100 tisíc kilometrů. Podívejte se, co to udělalo s baterií
http://autofun.auto.cz/muz-najezdil-s-e ... rii-17056/
Majitel například zjistil, že články už se nedají nabít na 100 procent, maximem je 86 procent....
...Především se ale snížila kapacita akumulátoru, a to o 51 procent.
To by som rád vedel aký je v tom uživateľský informačný chyták. "Bateriu síce nabijem na 86% ale jej kapacita je len 49%" :shock:
Z AKU nedostanes nikdy to co do ni das a jak to AKU starne bude se ten pomer ucinosti take horsit. Sahni si na AKU kdyz se nabiji na nabijecce, je teple. Velke sestavy AKU i jenm nekolik set Ah uz hlidaji teplotu AKU a maji zpetnou vazbu na nabijeni. Kdyz vznika teplo pri nabijeni, bude vznikat i pri vybijeni a o to se snizuje ucinost. Se starim AKU se
i ten pomer dodano/odebrano bude bude zhorsovat.

Nejlepsi AKU je precerpavaci vodni elektrarna....Kdyz se stavela Dlouhe strane tak si na zapade klepali na celo, ted tam jezdi cela EU na cumendu. Tu hodne dlouho zadne AKU skladiste nenahradi. Precerpavacka je fuj, nici krajinu. Prehrada je fuj, radsi vyschneme. Atom je fuj..... Energetika to ma tezke. Jasny priklad Ukrajina, nebudeme platit rusum za plyn, radi zaplatime za rusky plyn reverzem.

Priroda si s nama poradi, zhebneme stejne.

ROPA.....z ni je potreba vsechno spotrebovat, i tu naftu. V drivejsich dobach se odpad ze zpracovani odkladal do lagun a ted se pracne, draze likviduji, treba Ostrava.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6202
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 21 led 2019, 13:25

Len tak pre info o hodnote účinnosti uzavretého cyklu prečerpávacej elektrárne na ktorý som niekde narazil, pohybuje sa to okolo 75%.

S tým akumulátorom ako si to vysvetlil by som to teda bral tak že do akumulátora dodáš už len 86% energie ktorú si tam bol schopný dodať keď bol nový a z toho potom dokážeš vytiahnuť už len 49% energie proti tomu keď bol nový.(cca 37% sa premení na teplo)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 1164
Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Bydliště: CB

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 21 led 2019, 15:58

Spotřební daň z minerálních paliv budou s přibývajícími elekromobily kompenzovat přece zvýšováním této daně pro ty, kteří budou používat auta se spalovacími motory. Budou tvrdit, že tím podporují rychlejší přechod na elekromobilitu, ale ve skutečnosti budou nám, většině těch, co na eauto prostě nemáme, zařizovat, abychom ani v budoucnu neměli a ještě dlouho kompenzovali ten rozpočet.
Mluvit za nás v televizi nechají majitele obrovitých terenních aut a supersportů, aby bylo vidět, že jsou to boháči a daň by měli mít ještě větší. Franta od vedle, který by říkal, že když nechá znovu vyvařit prahy, tak by ten dvacetiletý fordík mohl ještě pět let sloužit, jestli bude dost peněz na benzín, aby objel ty příbuzné a na chatu a hlavně do práce, protože tam všude už autobus zrušili, v televizi nebude, není hezký, stárne, jeho auto taky a kdo by se na něj díval.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12966
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 21 led 2019, 16:24

Mobilitu a dopravnú nezávislosť, pohyblivosť plebsu treba obmedzovať.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host