Plavidla - všeobecně

Odpovědět
Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Plavidla - všeobecně

Příspěvek od martanus » 09 úno 2021, 14:10

Letadlové lodě u jednotlivých států . Čísla byla zřejmě převzata z Military Balance 2020 a GlobalFirePower
bez rozlišení typu a staří



počtu ponorek v různých zemích světa bez rozlišení typu a staří

Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od kenavf » 15 bře 2022, 00:40

Kontejnerová lodní doprava v době koronavirové
https://www.kurzy.cz/zpravy/639875-kont ... onavirove/
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od Alchymista » 24 dub 2022, 10:05

https://t.me/ChDambiev/15862 píše:
300000049.jpg
300000049.jpg (113.91 KiB) Zobrazeno 6792 x
Nová indická lietadlová loď INS Vikrant na námorných skúškach. Apríl 2021.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od kenavf » 20 srp 2022, 23:34

veža majáka sa síce stále môže zrútiť, avšak ak by k tomu došlo, nespadla by do vody, ale na pristavený plávajúci pontón navrstvený senom.
https://www.topky.sk/cl/11/2366427/FOTO ... ne-zaistit
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od kenavf » 22 srp 2022, 22:37

Len taká zaujímavosť: Najväčšia americká vojnová loď trieda Nimitz-100000ton štandardný výtlak,
najväčšia ruská námorná loď štandardný výtlak 48000ton.....je to síce polovica ....ale je reč o ponorke. :wink: https://ru.wikipedia.org/wiki/Подводные ... 941_«Акула»


P.S. Kuznecov má štandardný výtlak 46540ton https://ru.wikipedia.org/wiki/Адмирал_Ф ... а_Кузнецов
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5548
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od Kalinac » 23 srp 2022, 11:53

US Námořnictvo je zapojeno do nekonečné bitvy s přírodou, ztrácí lodě kvůli rzi a korozi

Pentagon nazývá Čínu svou primární "výzvou pro tempo" a Rusko velkou hrozbou pro světový řád, ale námořnictvo může čelit ještě hrozivější a zákeřnější výzvě pro své flotily zevnitř: REZ.
0usnavy.jpg
Americké námořnictvo svádí nekonečný boj s nevzhlednými červenohnědými pruhy a skvrnami, které vznikají destruktivní kombinací ocelových trupů, kyslíku a mořské vody. Navzdory milionům člověkohodin a miliardám dolarů vynaložených na boj proti korozi ve flotile se někteří obávají, že rez ve válce vítězí.
Nejvyšší admirál námořnictva přiznal, jak zásadní je pro službu boj proti korozi, a to z vojenského i estetického hlediska.
"Vzhled je důležitý. Musíte vypadat ostře," řekl admirál Mike Gilday, náčelník námořních operací, v dubnu ve washingtonském Centru pro strategická a mezinárodní studia. "Jsme přední světové námořnictvo a musíme podle toho vypadat."
Zrezivělý torpédoborec nebo zásobovací loď může být trnem v oku, ale problém není jen kosmetický. Pokud se rez neošetří, může způsobit vážné strukturální poškození lodi.
"Je to nezbytná funkce. Pokud se o trup nestaráte, neměli byste být šokováni, když se rozpadne," řekl kapitán námořnictva ve výslužbě Carl Schuster, který vyučuje historii a mezinárodní vztahy na Havajské pacifické univerzitě. "Rez má méně než třetinovou pevnost oproti běžné oceli."
Kritici tvrdí, že námořnictvo potřebuje více lodí, aby mohlo operovat v mnohem rychlejším tempu misí. Obviňují obavy o životní prostředí v souvislosti s postupy snižování emisí a tvrdí, že pandemie COVID-19 zabránila plavidlům zajíždět do přístavů kvůli údržbě.
"To změnilo způsob, jakým jsme přistupovali k údržbě našich lodí," řekl kapitán námořnictva ve výslužbě Jerry Hendrix, vedoucí pracovník Sagamore Institute. "Degradace těchto lodí se zrychluje."
Námořnictvo popírá, že by zanedbávalo údržbu lodí. Komandér Arlo Abrahamson, mluvčí velitele námořních hladinových sil v Tichomoří, uvedl, že posádky velitelství věnují "značný čas a energii" vyvažování operačních požadavků a potřeb údržby svých válečných lodí.
"K údržbě našich lodí přistupujeme metodicky a synchronizujeme úsilí s dalšími požadavky na údržbu, abychom zajistili, že lodě budou připravené a plně schopné plnit úkoly," uvedl komandér Abrahamson v prohlášení pro deník The Washington Times. "Tyto problémy s konzervací řešíme rychle na moři, po návratu lodí do přístavu a během fází údržby."
Komandér Abrahamson poukázal na příklad USS Benfold, torpédoborce s řízenými střelami, jehož kapitán vytvořil skupinu údržby na plný úvazek zaměřenou na prevenci vnější koroze lodi, a to i na moři.
"Tým se věnuje odstraňování rzi, základním nátěrům nebo natírání každý den kromě neděle," řekl poddůstojník 1. třídy Alexander Polk, který je součástí týmu pro obnovu Benfoldu. "Každý týden pořádáme hodnotící komisi a diskutujeme o nadcházejících pracích."
Udržovat loď v dobrém stavu není levná záležitost. Nedávné odhady jsou těžko dostupné, ale studie Pentagonu z roku 2014 vyčíslila náklady na udržování trupů námořních lodí bez rzi na 3 miliardy dolarů ročně - čtvrtinu všech rozpočtových nákladů na údržbu. Představitelé námořnictva tvrdí, že boj s korozí je "nekonečnou výzvou".
Velká práce
Většina námořních sil operuje ve vlastních vodách a zdržuje se blíže k pobřeží, což poskytuje více času a příležitostí pro údržbu, ale americké námořnictvo nasazuje flotily po celém světě.
Problémy s korozí také ovlivňují to, jak ostatní země vnímají americké námořnictvo, řekl kapitán Hendrix.
"Má to dopad na naše postavení ve světě. To je něco, s čím se námořnictvo musí opravdu vyrovnat," řekl. "Vliv je do značné míry spojen s vnímáním. Pokud je vnímání takové, že vaše lodě vypadají hrozně, je to vnímání země: 'Naše flotila je stará a unavená a že my jako národ jsme staří a unavení a vypadáme zchátrale'."

Stejně jako ostatní vojenské složky se námořnictvo potýká s vážnými problémy s náborem a udržením vojáků. Kapitán Schuster se obává, že tyto problémy vyústily v nedostatek vnitřní disciplíny a pocit sebeuspokojení.
"Pokud nejste ochotni udržovat loď a zachovat trup a nástavbu, co dalšího ignorujete, pokud jde o údržbu?" zeptal se. "O co dalšího se nestarají?"
Podle něj námořnictvo "ztratilo směr" po rozpadu Sovětského svazu a konci studené války.
"Nikdy jste nevěděli, kdy se Rusové chystají do války. Ale teď už 30 let nemáme na moři protivníka," řekl kapitán Schuster. "Námořnictvo se vzdálilo od základních věcí, protože jsme se o ně nemuseli starat."
Veterán námořní žurnalistiky Chris Cavas byl v loňském komentáři pro vojenský zpravodajský web Task and Purpose ještě přímočařejší. "Stali jsme se nejhůře vypadajícím námořnictvem na světě - bez konkurence," řekl. "Když se podíváte na loď evropského nebo například čínského námořnictva, tak ta loď bude před nasazením v bezvadném stavu."
Skutečně, fotografie bronzově šedých lodí amerického námořnictva s načervenalými liniemi rzi stékajícími po jejich bocích se staly jakýmsi subžánrem na webových stránkách a sociálních sítích s vojenskou tematikou.
Suchá nákladní loď USNS Washington Chambers si získala nechtěnou slávu, když byla v prosinci 2020 zachycena na filmovém pásu, jak vplouvá do zátoky San Diego a zdá se, že její trup od paluby až k mořské čáře rozežírá rez. Námořnictvo ji uvedlo do služby o pouhých 10 let dříve.
Velící nadrotmistr námořnictva Andrew Thomasson, starší poddůstojník na palubě USS Benfold, řekl, že jeho námořníci jsou na stav své lodi velmi hrdí.
"Když loď vypadá nedotčeně, jako nová a vypadá co nejlépe, naši nepřátelé se zdráhají si s námi zahrávat, protože když vypadáme co nejlépe, musíme samozřejmě co nejlépe fungovat," řekl. "A právě naopak, když vypadáme špinavě a zrezivěle. Když loď vypadá nejlépe, stačí se na to dívat tak, že zachraňuje životy."
Kapitán Hendrix řekl, že jmenování Carlose Del Tora tajemníkem námořnictva je dobrým znamením pro údržbu lodí. Pan Del Toro strávil u námořnictva 22 let a byl 1. velícím důstojníkem USS Bulkeley, torpédoborce s řízenými střelami.
"Pověst této lodi v době, kdy jí velel, byla vynikající - jak výkonem, tak vzhledem," řekl. "Chápe důležitost materiálního stavu a vzhledu lodí."

https://www.washingtontimes.com/news/20 ... sty-ships/
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5548
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od Kalinac » 09 zář 2022, 11:37

Minolovka rumunského námořnictva poškozená minou, vzata do vleku, Černé moře


Minolovka rumunského námořnictva F-29 LT. DIMITRIE NICOLESCU se 8. září setkal s plovoucí neřízená mina asi 20 nm SV od Constanta, Rumunsko, Černé moře, a utrpěl výbuch miny zasažené v oblasti zádi, což vedlo k malému porušení trupu. Velitelství námořnictva vyslalo minolovku, aby prověřila hlášení o spatření plovoucí miny a zneškodnila ji. Minolovka minu spatřila, ale kvůli zhoršujícímu se počasí nemohla k mině vyslat člun s potápěči a techniky. Loď se při manévrování dotkla miny, všech 75 osob na palubě bylo v bezpečí, ale minolovka byla vyřazena z provozu. Námořní loď ROS NMSIS GROZAVUL byla vyslána, aby minolovku odtáhla do Konstance, od 0630 UTC karavana pokračovala směrem ke Konstanci, AIS minolovky je zapnutá.
Minolovka rumunského námořnictva F-29 LT. DIMITRIE NICOLESCU, MMSI 264800068, délka 61 metrů, výtlak 790 tun, ve službě od roku 1987.
9. září 2022 6:49 hod.
0NICOLESCU.jpg
0NICOLESCU.jpg (33.19 KiB) Zobrazeno 5092 x
.
https://www.maritimebulletin.net/2022/0 ... black-sea/
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od kenavf » 17 zář 2022, 16:01

No, keďže sme sa tu nedávno bavili o lodných motoroch, ich výkone, veľkosti a účinnosti,
Pohľad na telesa výfukového ventilu na lodnom motore, resp jeho hydraulické ovladače.
Obrázek
V článku je veľa faktov ktoré sú bežne ľuďom neznáme.
Len pripomínam že plošný zákaz používanie vysoko sírneho paliva už platí tuším tri roky a maximum je teraz tuším 0,5%(bolo 3,5%) https://www.garaz.cz/clanek/blog-motor- ... y-21008812
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od kenavf » 01 lis 2022, 02:33

Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od kenavf » 24 úno 2023, 23:25

Rusové opevňují jih Ukrajiny specifickými minami. Váží přes 50 kg a jsou metr pod vodou
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/r ... ndvoracek/
"Místo mozku z cukru kostku"
(o tých cukrových časových odisťovačoch mín a nástražných zariadení sme sa tu kedysi bavili)
obrázok_2023-02-24_231955946.png
obrázok_2023-02-24_231955946.png (160.31 KiB) Zobrazeno 3143 x
http://saper.isnet.ru/mines/pdm-1.html
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Plavidla - všeobecně

Příspěvek od kenavf » 17 led 2024, 22:46

Sme sa tu nedávno bavili akú spotrebu paliva za deň má veľká kontajnerová loď.
For example, on average a vessel with a capacity of 17,000 TEU operating at 70 percent load will use around 112 tons of fuel oil per day; with methanol, that number increases to around 222 tons.
Napríklad plavidlo s kapacitou 17 000 TEU prevádzkované pri 70-percentnom zaťažení spotrebuje v priemere asi 112 ton vykurovacieho oleja za deň; s metanolom sa toto číslo zvyšuje na približne 222 ton
https://www.man-es.com/discover/methano ... VgQAvD_BwE
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět