Stránka 16 z 18
Re: Námořní nehody
Napsal: 28 bře 2021, 15:53
od petrp
Najdi deset rozdílů...
.
- EVERGIVENagrnd1.png (578.94 KiB) Zobrazeno 6207 x
https://cz.sputniknews.com/svet/2021032 ... obrovskou/
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 07:45
od martanus
EverGreen už není na mělčině
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 09:21
od martanus
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 10:04
od petrp
Takže uvolnili jen zadek a předek stále visí na skále...
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 11:38
od petrp
Poloha lodi se nijak výrazně nezměnila...
.
.
BTW - proč se mi nechce věřit, že příčinou vybočení tak obrovské lodi při stavu dnešní techniky byla písečná bouře a poryvy větru? Tohle někdo hodně podělal...
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 11:44
od kenavf
:sipka: Uvolnili zadnú časť, takže už to musia len nejako "vykývať" a potiahnuť dozadu.
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 11:52
od petrp
U takovéto lodi? Nereálné. Pokud to opravdu najelo na skálu, tak to tam bude dřepět hodně kvalitně a bude potřeba toho hodně vyložit...
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 12:31
od El Diablo
Egyptský prezident oznámil, že Suezský kanál byl úspěšné odblokován
© AFP 2021 / Suez Canal
Svět
11:29 29.03.2021
Egyptský prezident Abd al-Fattáh Sísí oznámil úspěšné ukončení vyproštovací operace na odblokování Suezského kanálu, informuje tisková služba prezidenta.
https://cz.sputniknews.com/svet/2021032 ... dblokovan/
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 12:36
od kenavf
:sipka: Na tom videu je loď v podstate už pozdĺžne ale na Vesselfinder je ešte čiastočne naprieč, že by tam bolo až také oneskorenie pozície?
Na Marinetraffic je troška rovnejšie.
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 12:53
od Alchymista
ad vybočenie - kanál má uvádzanú šírku (na hladine) 205 metrov. S ohľadom na manévrovacie schopnosti 399,94m dlhej a 58,8m širokej lode a jej zotrvačnosť je riadenie v premenlivom bočnom vetre vysoko rizikové umenie.
Bočná plocha lode nad hladinou je nejakých 15-18 tisíc metrov štvorcových (podľa toho aké veľké sú viditeľné kontajnery), takže pri rýchlosti vetra 20m/s pôsobí na loď bočná tlaková sila (F= 1/2 . V^2 . hustota) 3,5-4,5 MegaNewtonu a pri 30m/s 8,5-10,1MN (= ťah vyše 1000 ton).
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 13:03
od kenavf
Že im pomohol úplnok Mesiaca(väčší príliv)
Tá loď má v špičke tie manévrovacie motory/vrtule, asi ani tie nestačili alebo ich ani neaktivovali?
Na Veselfinder som tam napočítal 17 remorkérov.
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 13:18
od petrp
kenavf píše: ↑29 bře 2021, 13:03
Že im pomohol úplnok Mesiaca(väčší príliv)
Skočný příliv - součet účinků v případě, že je Měsíc, Země a Slunce v jedné rovině
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 14:58
od kenavf
Na bežiacej titulke ČT24 píšú že "kontajnerová loď kvuli silnému větru sklouzla spátky".
P.S. Na Veseltrafic je trocha šikmejšie ako bola pred hodinou.
Aj na Marinetrafic.
Suez Canal: Ever Given container ship 'swings back across channel' in setback after being partially refloated
https://news.sky.com/story/suez-canal-b ... d-12259837
EDIT:
Tak už preplávala 0,75nm s doprovodom, tak už snáď bude kľud.
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 15:58
od petrp
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 17:47
od petrp
Za incident s kontejnerovou lodí, která předtím zablokovala Suezský průplav, je odpovědný kapitán lodi, řekl agentuře RIA Novosti poradce egyptského prezidenta pro rozvoj námořních přístavů a Suezského průplavu, admirál Mohab Mamiš.
https://cz.sputniknews.com/svet/2021032 ... ver-given/
Re: Námořní nehody
Napsal: 29 bře 2021, 19:27
od kenavf
:sipka: No, kto vie ako sú stavané tranzitovacie podmienky, tak aby to nebolo na zodpovednosti "miestneho lodivoda" ale na zodpovednosti kapitána. A bola dokonca reč o dvoch lodivodoch.
Vlastník Ever Given nechce takmer miliardovú škodu platiť sám
Napsal: 01 kvě 2021, 01:18
od Zvedavy
Spoločnosť Shoei Kisen Kaisha Ltd. v piatok uviedla, že požiadala niekoľkých majiteľov približne 18-tisíc kontajnerov, ktoré prepravovala, aby sa podieľali na zaplatení škody. Systém zdieľania škôd sa často používa pri námorných nehodách krytých poistením. V prípade uviaznutej lode Ever Given by sa mala náhrada škody pohybovať na úrovni asi 916 miliónov dolárov (približne 755 miliónov eur).
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/58 ... latit-sam/
Re: Námořní nehody
Napsal: 03 čer 2021, 12:35
od Alchymista
https://rusvesna.su/news/1622702872
https://t.me/rusvesnasu/9051
Pri pobreží Srí-lanky neďaleko Kolombo sa po výbuchu a požiari potopila singapurská kontajnerová loď "X-Press Pearl" prevážajúca chemikálie. Loď horela od 20.5.2021, 25.5 bola posádka evakuovaná.
K výbuchu a požiaru po tom, ako posádka 11.5.2021 zistila únik kyseliny dusičnej v náklade. Napriek tomu loď 15.5.2021 vyplávala z indického prístavu Hazira a zamierila na Srí-Lanku.
Kvôli prevážaným chemikáliám a palivu v nádržiach "hrozí" (hranične s istotou) na pobreží ekologická katastrofa.
Loď bola úplne nová - spustená na vodu 10 February 2021
https://en.wikipedia.org/wiki/X-Press_Pearl
Re: Námořní nehody
Napsal: 03 čer 2021, 15:01
od classix
V celku by mě zajímalo jak je to u kontajnerových lodí, např. poté slavné havárii Exxon Valdez u Aljašky se změnila u tankerů norma a všechny nově stavěné tankery musely být dvouplášťové. Tak jestli něco je u těchto typů lodí.
Re: Námořní nehody
Napsal: 03 čer 2021, 16:51
od palo satko
Videl som stavbu najväčšej kontajnerovej lode. Velmi dôležite u nich je naloženie kontajnerov. Su tam sice balastne nadrže, ale tie skor služia v pristave pri vykladke. Na mori je vyvaženie naozaj prevelice dôležite.