Stránka 1 z 14

Re: Železniční nehody

Napsal: 19 říj 2018, 23:49
od QVAK
VIDEO: V severní Indii zahynulo nejméně 58 lidí, přejel je vlak, jehož strojvůdce ani nezastavil

Nejméně 58 lidí v severní Indii srazil a zabil vlak, pět desítek dalších osob utrpělo zranění. Lidé, kteří během hinduistického svátku sledovali ohňostroj a odpalovali petardy, podle médií neslyšeli vlak přijíždět. S odvoláním na místní činitele o tom informovala agentura AP.
Neštěstí se stalo na předměstí Amritsaru ve státě Paňdžáb, kde se stovky lidí nahrnuly na koleje, aby měli co nejlepší výhled na ohňostroj. Rychlík, který je smetl, po střetu s nimi nezastavil.
https://echo24.cz/a/SaEGi/video-v-sever ... nezastavil

Re: Železniční nehody

Napsal: 20 říj 2018, 03:49
od Alchymista
Pochopiteľne - nezastavil. Nenechá sa predsa zlynčovať bandou hlupákov.

Re: Železniční nehody

Napsal: 20 lis 2018, 13:39
od Alchymista
Španielsko, Katalánsko - najmenej jeden mrtvy a 44 ranených - zosuv pôdy na železničnú trať spôsobil vykoľejenie niekoľkých vagonov vlaku medzi mestami Terrassa a Manresa pri Barcelone. Zosadol sa aj most ponad trať neďaleko miesta nehody


Re: Železniční nehody

Napsal: 13 pro 2018, 08:53
od Aaron Goldstein
V Ankaře vykolejil vysokorychlostní vlak a naboural do nadchodu. Čtyři mrtví, desítky zraněných
Čtyři lidé zahynuli a více než čtyři desítky dalších byly zraněny při nehodě vysokorychlostního vlaku v turecké metropoli Ankaře. Osobní vlak narazil do lokomotivy, jejíž posádka právě kontrolovala koleje. Vlak následně vykolejil a naboural do nadchodu.
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2678 ... -zranenych

DOPLNĚNÍ:
Počet mrtvých při nehodě vysokorychlostního vlaku v turecké Ankaře vzrostl na sedm. Zraněných je 46. Záchranáři dále prohledávají trosky vlaku.

Kód: Vybrat vše

https://twitter.com/CT24zive/status/1073121943761641473

Re: Železniční nehody

Napsal: 02 led 2019, 12:07
od danny1691
Železniční neštěstí v Dánsku: soupravu zasáhly předměty z protijedoucího vlaku, šest lidí zemřelo
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/zel ... 1021039_dp

Re: Železniční nehody

Napsal: 03 led 2019, 11:16
od bacil
Je otázka proč zacal brzdit, vlak není auto a basy piv na kolejích není důvod k prudkému brzdění, ja bych naopak přidal. Vlak to rozrazí, projede a zastavit na prohlídku škod mohli normálně. Ale některé ženské raději skončí v příkopě než by přejely zajíčka.

Re: Železniční nehody

Napsal: 04 led 2019, 12:00
od Korzala
bacil píše:
03 led 2019, 11:16
ja bych naopak přidal.
Naštestí nejseš mašinfíra. V článku se píše o předmětech na kolejích, to není jen pár pivních bas, stačí zkouknout fotky.

Re: Železniční nehody

Napsal: 04 led 2019, 15:01
od QVAK
Nehoda je o lidské hamižnosti, způsobu naložení jak návěsů tak nákladu v nich(nezajištěné sloupce plných bas ve dvou podlažích) a přírodě, poryvech větru jež chybně zabezpečené návěsy na plošinových vagónech dokázal natolik rozkmitat až z nich basy spolu s bočnicemi i plachtami vypadly na druhou kolej.

Re: Železniční nehody

Napsal: 04 led 2019, 18:22
od kenavf
Nehoda je o nevhodne stanovenom režime jazdy "počas poryvov vetru" na moste. Vinník je prevádzkovateľ mostu.

Re: Železniční nehody

Napsal: 07 led 2019, 14:42
od Korzala
Pánové souděj, aniž by věděli. Takže:
1. Vítr byl pod limity.
2. Uvolnil se náves na prvním voze.
3. O zodpovědnosti rozhodne vyšetřování.

Re: Železniční nehody

Napsal: 27 úno 2019, 17:36
od El Diablo
Při výbuchu vlaku na káhirském hlavním nádraží zemřelo 25 lidí
Aktualizujeme 27. února 2019 10:19, aktualizováno 12:48
Při středečním požáru na Ramsesově nádraží v Káhiře zemřelo 25 lidí. Oznámil to ředitel káhirské nemocnice. Zranění podle něj utrpělo 47 osob a bilance úmrtí ještě není konečná. Požár vypukl, když vlaková souprava narazila do ocelové bariéry. Náraz údajně způsobil explozi lokomotivy, přesnou příčinu neštěstí však egyptské úřady vyšetřují.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_cern

Re: Železniční nehody

Napsal: 05 bře 2019, 16:41
od QVAK
Na brněnském hlavním nádraží se srazily dva vlaky. Zraněno bylo přes 20 lidí

Na hlavním nádraží v Brně se dnes ráno srazily na jedné koleji dva vlaky. Na místě se zranilo podle mluvčího hasičů Jaroslava Mikošky 21 lidí. Mluvčí záchranné služby Michaela Bothová doplnila, že 13 z nich bylo převezeno do nemocnice.
Nehoda se stala po 8:00, podle záběrů z místa se vlaky srazily na výhybce. "Doprava je na nádraží omezena, vlaky na té jedné koleji stojí, nicméně dá se jezdit po vedlejších kolejích. Podle toho, co víme, došlo k nedovolené jízdě osobního vlaku odjíždějícího z Brna do Březové nad Svitavou a poté se srazil s přijíždějícím vlakem od Letovic," řekl ČTK mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Nádraží je přístupné, provoz na trati je omezený. Záchranáři museli evakuovat z vlaků kolem 250 lidí. Policie uzavřela prostor kolem kolejiště. "Nádraží není uzavřené. Z jednoho vlaku jsme evakuovali 200 lidí a z druhého 50," uvedla mluvčí policie Petra Hrůzová.
https://echo24.cz/a/SAbwh/na-brnenskem- ... es-20-lidi

Re: Železniční nehody

Napsal: 05 bře 2019, 17:55
od Skeptik
Je tady někdo z Eisenbahnu?
Co se to na železnici děje? To je snad mimořádka každý den :sad:

Re: Železniční nehody

Napsal: 05 bře 2019, 22:14
od QVAK
Sype se postupnými úsporami uškudlený systém. Poslední kdo ho ještě držel nad vodou byla jeho obsluha která to již není schopná a díky tomu kolabuje. Klasický výsledek exelového managmentu který pomocí úspor snižuje nákladovost a tím zvyšuje rentabilitu. Odhaduji, že byla postupně zrušena jedna vrstva kontrol a tak se skoro každá chyba obsluhy projeví natvrdo. Dříve následná kontrola drtivou většinu těchto chyb zachytila a eliminovala. Nejedná se jen o provozní ale též v údržbě veškeré techniky, nejen provozní ale i signalizační a zabezpečovací.

Re: Železniční nehody

Napsal: 06 bře 2019, 17:59
od skflanker_
↑ Podobnosť s Poľským vojenským letectvom ohľadom strojov MiG-29 čiste náhodná - na Slovensku je to to isté, zatiaľ ešte nepadajú, ale po príchode F-16 to bude to isté ako v PL.
Nie je žiaden problém zlikvidovať prevádzku či lietadla alebo lokomotívy a podobne - veľa námahy to nestojí.
Názorná ukážka - do lokomotívy / lietadla cez verejnú súťaž (zákazku) inštalujeme zariadenie / súčiastku, ktorá sa už nevyrába a je iba na sklade v potrebnom množstve - súťaž vyhráva najnižšia cena, súčiastka / zariadenie sa inštaluje, a po roku už nie je žiaden náhradný diel ...

Re: Železniční nehody

Napsal: 06 bře 2019, 18:28
od kenavf
Ale ani u tých lokomotív a ani u tých Mig-29 nebola havária z technického dôvodu počas prevádzky.(ten posledný Mig spadol pri zalietavaní po oprave, takže možno zlá práca opravára). Takže to skôr vyzerá na nejakú systémovú chybu.
Aj keď štatistika je potvora, dlho nič a potom sa to nakopí za krátky čas.

Re: Železniční nehody

Napsal: 06 bře 2019, 19:03
od QVAK
Silné čtení: Znalec železnice se vyjádřil k posledním incidentům na kolejích. Ťok by měl vážně zpozornět

V posledních dnech se zdá, že jsou české železnice prokleté. Jednou se rozjede souprava s cestujícími bez strojvůdce, jindy se srazí dva vlaky přímo na nádraží. Ministr dopravy Dan Ťok uvažuje o zavedení bodového systému pro strojvůdce a chce je podrobit přísnějším kontrolám. Jindřich Berounský ze Svazu odborářů služeb a dopravy předložil svůj pohled na dění v posledních dnech. Na ministru Ťokovi nenechal nit suchou.
Vloni v červenci oznámil a velmi úspěšně v těchto dnech dokončil paralyzaci Českých drah (ČD), kdy ze státní akciovky a obchodní společnosti vyrobil bezbrannou příspěvkovou organizaci ministerstva, která ho musí poslouchat, ale v souvislosti se šňůrou nehod nemá komu vynadat, protože původní představenstvo nechal rozprášit. Vyjádřením v televizních výstupech o „přejíždění návěstidel“ (na železnici známe projetí) přesvědčil, že železnici stále nevstřebal. Jenže právě jím s úsměvem zastřešované ministerstvo a jeho odborníci v sekci dopravy, nepolíbení praktickými zkušenostmi ze železničního provozu, chroustali pouze skripta a dnes pod zaříkadlem liberalizace železnice vyrobili českou kolejovou džungli bez pravidel a prostředí nejistoty,“ napsal odborář ve vyjádření.
Ministrovi vyčítá, že se údajně v honbě za liberalizací železnice nestará o to, zda jsou vlakové soupravy soukromých dopravců kompatibilní se zabezpečovacím systémem, který funguje na českých železnicích.
Drážní inspekce se podle odboráře nechová jako nezávislá kontrolní instituce, ale jako lokajské uskupení, které je odhodláno ministrovi vyhovět. A to je problém.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... net-572924

Re: Železniční nehody

Napsal: 07 bře 2019, 00:52
od kenavf
Dneska bola o tom debata na ČT24. Bol tam odborár, zástupca vlády a pod. ale nikto o tom že by bol problém s počtom prevádzkovateľov a nekompatibilitou vybavenia, nehovoril.
Celú dobu akurát spomínali že strojvodca toho má veľa na starosti, problémy s odpočinkom, problémy s evidovaním práce a odpočinku.
Je to zvláštne, nákladné auto za pár desiatok tisíc už musí mať tachograf a vodič čipovú kartu, ale niekoľko sto tonový vlak nemá tachograf a strojvodca nemá čipovú kartu. :???:
O tom že by každá lokomotiva mala GPS a vysielala/zobrazovala sa v nejakom centrálnom informačnom systéme a vedela o ostatných okolitých lokomotívach, to je asi náročný požadavok.

Re: Železniční nehody

Napsal: 07 bře 2019, 01:08
od QVAK
Mašiny mají tachografy od 70. let ale ty se používají jen na řešení nehod(soudní důkaz).

Strojvedoucí je někdy i vlakvedoucí, mechanik a uklízečka v jednom

Poslední případy mimořádných událostí na železnici mají jedno společné. Příčinou dramaticky rostoucího počtu nehod je selhání člověka. Důvodem může být přetížení strojvůdců - kvůli kumulaci prácovních úkolů i kvůli konkurenci, která se o ně přetahuje, takže jezdí i pro víc dopravců najednou. Někteří ale zmiňují i jiný faktor, a to rozptylování mobilními telefony.
Právo oslovilo několik strojvedoucích různých dopravců a dalších lidí ze železnice. „Příčinou může být únava, problémy doma, nepozornost, ale také nejrůznější výluky na trati a zmatenost kolegů kvůli malé informovanosti o změnách,“ řekl strojvedoucí. Nebyl sám, kdo kritizoval informace k výlukám a rozkazům, podle nichž se při jízdě řídí. Často prý neodpovídají skutečnosti. „Důvod? Špatná skladba směn, frustrace ze mzdy, bídný stav lokomotiv. Řešíme závady a to odvádí pozornost od řízení. A kumulace práce. Strojvedoucí je vlakvedoucím, mechanikem, výhybkářem a někdy uklízečkou v jednom,“ dodal další.
Hodně chyb dělají nezkušení lidé. „Za 14 dní signalista, za dva měsíce výpravčí, za půl roku strojvedoucí na koridoru,“ shrnul rychlý postup do zodpovědných funkcí jiný železničář. K tomu patří přesčasy vyvolané nedostatkem lidí a skladba směn. „Máme dvoudenní směnu, kde jezdíme v kuse tam a zpět, pak jdeme spát na šest hodin a další den zase jezdit bez pauzy,“ upozornil strojvedoucí. Výjimkou není patnáct hodin na lokomotivě, ovšem po odečtení formálních přerušení psaných jako dvanáct hodin. Pak má strojvedoucí teoreticky šestihodinový spánek, jenže musí odstavit vlak, dojít na nocležnu a fakticky spí čtyři hodiny a poté dalších patnáct hodin stráví na lokomotivě. Opět aby úředně odpracoval dvanáct hodin.
Čili platí kořenový důvod viewtopic.php?f=44&t=122&start=15#p87177

https://www.novinky.cz/ekonomika/499024 ... ednom.html

Re: Železniční nehody

Napsal: 07 bře 2019, 01:18
od Aaron Goldstein
kenavf píše:
07 bře 2019, 00:52
ale niekoľko sto tonový vlak nemá tachograf
Tachograf (na železnici se to jmenuje registrační rychloměr) má každé hnací vozidlo (tedy lokomotiva nebo motorový vůz)... Každé hnací drážní vozidlo, speciální hnací vozidlo s rychlostí vyšší než 40 km/h a každý řídicí vůz musí být vybaven registračním rychloměrem... Pouze mechanický registrační rychloměr místo na kotouč zapisuje na pásku... Většina hnacích vozidel však už po rekonstrukci obsahuje místo mechanického registračního rychloměru elektronické záznamové zařízení, které funkci registračního rychloměru plně nahrazuje (a rozšiřuje škálu zaznamenávaných dat)... Nejrozšířenější je TT - 43... Pouze místo čipové karty si záznamy stahuje příslušné depo pomocí notebooku, v případě nehody potom drážní inspekce přímo na místě...

Není pravdou, že by se pásky z tachografu a nebo záznamy ze záznamového zařízení vyhodnocovaly pouze při nehodě... Vyhodnocují se průběžně... Stačí se zeptat kteréhokoliv fíry... (A mimochodem... Mašiny mají tachografy od první poloviny 20. století a ne až někdy od 70. let... )