Boeing 737 MAX

Odpovědět
QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od QVAK » 04 lis 2019, 10:55

Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení možná doplněnou o nevhodnou řeznou kapalinu. Když to nevrtá silou tak ji zvýšíme až to bude vrtat. Odvod tepla při obrábění Al slitin je velmi důležitý ale hodně podceňovaný(dělá bordel na mašině, někdy stéká po dílu i okolo mašiny). Naakumulované pnutí v materiálu nejvíce soustředěné na hraně díry logicky sníží jeho dlouhodobou životnost.

P.S. To by ukazovalo na "kvalitu" výrobní síly i nejnižšího managmentu s kontrolními mechanizmy(prasečiny při obrábění, tváření pozná kvalifikovaný kontrolor).

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8166
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Skeptik » 04 lis 2019, 13:19

QVAK píše:
04 lis 2019, 10:55
Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení ….
Já bych raději nespekuloval :mrgreen:
QVAK píše:
02 lis 2019, 11:39
A sem tam dostane i po čumáku. Taky díky.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Beda » 04 lis 2019, 13:47

QVAK píše:
04 lis 2019, 10:55
Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení možná doplněnou o nevhodnou řeznou kapalinu. Když to nevrtá silou tak ji zvýšíme až to bude vrtat.
Pri vrtani na stroji se nenastavuje sila, ale posuv, to je dane programem.
Chlazeni: to strika na vrtak, sklicidlo, tak se to roztrikne po celem vnitrku masiny.
Chladici kapalina: ta je pripravena predem v nadrzich pro celou dilnu. Obsluha jen doleva.
Urcite to nebude odlitek par kilo, tak to jiste pri obrabeni hlidaji, kontroluji. Takove odlitky se umele starnou, ohriva se to v cyklech v pecich a z kazde varky to udela automatiky protokol s prubehem teplot v case. Po zihani se vyrazi znacka. S tim pujde cely vyrobni proces pruvodni list, kdo na tom co delal, kdo co kontroloval.
Kdyby to byla lidska chyba pri zpracovani, tak se to neobjevi na desitkach, stovkach kusu.

Co se pouzije na letadlo, i posledni sroubek musi mit certifikat.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kenavf » 04 lis 2019, 13:53

Beda píše:
04 lis 2019, 13:47
QVAK píše:
04 lis 2019, 10:55
Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení možná doplněnou o nevhodnou řeznou kapalinu. Když to nevrtá silou tak ji zvýšíme až to bude vrtat.
Pri vrtani na stroji se nenastavuje sila, ale posuv, to je dane programem.
..
Ano, nastavuje sa posuv, ale ak je vrták tupý tak pri zachovaní toho istého pusuvu, vzniká pri posúvaní väčšia axiálna sila na vrták.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Beda » 04 lis 2019, 14:10

Neni to u vsech letadel, jen nejaka serie?? tak tupy vrtak by urcite byl i u tech co nemaji trhliny. Pockame co zjisti.

Ted bouchnul Semtin......pred hromadou let tam delali nejakou rekonstrukci a po zbourani pricky se objevila hromada spacku od retek. Pritom se do fabriky sirky a retka nesmi nosit.
Clovek je vsude slabej clanek.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kenavf » 04 lis 2019, 14:17

Ano, keď je to len u určitej série by naznačovalo že to vrták nebol, to by bolo rozprostrený výskyt asi všetkými sériami. Ale možno vtedy u dodávateľa vymenili frézara.

Kedysi firma Caterpillar mala problém že jedna výrobná séria "žrala" olej. Zistilo sa že v daný termín prebiehal vo firme štrajk a tak vznikla akcia "kto má ruky ide na linku". Piestne krúžky nasadzoval nejaký študent/brigádnik. No a on ich tam niektoré nenamontoval. :idea:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8166
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Skeptik » 04 lis 2019, 14:57

Chlapi, netvrdím, že to byly ty díry, ale pokud ano, tak stačilo aby byly o setinky milimetru menší, než měly být, a už se tam ty únavové trhlinky po 30.000 cyklech mohou objevit. Kdysi na škole jsme něco podobného řešili.

Ale počkejte, ono to dříve nebo později vyplave …
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1823
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kozlus » 14 pro 2019, 20:03

https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... paign=null
Boeing i úřady o potížích s MAX věděly, ale zisk byl prý přednější
Pierson, který kdysi sloužil u vojenského námořnictva, se už několik měsíců před první katastrofou v Indonésii obrátil na nadřízené a navrhl jim alespoň krátkodobé přerušení výroby. Z dob vojenské služby věděl, že jisté operace bylo nutné přerušit i kvůli menším bezpečnostním rizikům. Šéf to prý ale odmítl a odpověděl: „Vojáci nemusí vytvářet zisk.“

Po druhém neštěstí po pěti měsících v Etiopii na problémy upozornil znovu, a to nejen vedení, ale i vládní úřady, včetně Federálního úřadu pro letectví (FAA). Ani poté ale ničeho nedosáhl.

Před sněmovním výborem vypovídal i šéf FAA Steve Dickson, jenž svůj úřad bránil, připustil nicméně, že FAA se zákazem letů boeingů řady MAX velmi otálel.

Rado Info
Senior redaktor
Příspěvky: 4682
Registrován: 08 úno 2017, 15:48

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Rado Info » 16 pro 2019, 13:21

Boeing zvažuje pozastavení výroby letadel 737 MAX
Představenstvo amerického výrobce letadel Boeing se rozhoduje, zda dál omezí či dočasně zastaví výrobu letounu 737 MAX. Důvodem je nejistota, kdy model uzemněný po tragických nehodách opět začne létat, informoval deník Wall Street Journal a agentura Bloomberg.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... cle-detail

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od classix » 16 pro 2019, 15:19

kenavf píše:
01 kvě 2019, 20:00
Kupodivu, akcie Boeingu padli hlavne cca 12.3.2019 o cca 20%, od vtedy majú relatívne stabilnú hodnotu cca 380USD.

A jsme před pádem, důvěryhodnost jako u inflačního dolaru ze Zimbabwe. Kdo do toho pak sedne ?
boeing.jpg
boeing.jpg (60.83 KiB) Zobrazeno 6573 x
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od classix » 16 pro 2019, 16:34

Úřad věděl o nebezpečnosti Boeingu 737 MAX od prvního pádu, přesto ho nechal létat

Americký úřad pro letectví FAA vypracoval už po nehodě prvního Boeingu 737 MAX v Indonésii analýzu, podle níž bude typ čekat více smrtelných nehod než jiné typy letadel. Přesto jeho provoz nezakázal a čtvrtá generace Boeingu 737 MAX byla uzemněna až v březnu 2019 po pádu druhého stroje tohoto typu, uvedl list USA Today.
Analýzu zveřejnil minulý týden sněmovní výbor pro dopravu a infrastrukturu. Vypracována byla v prosinci 2018 po pádu stroje indonéských aerolinek Lion Air, při kterém 29. října zahynulo 189 osob.
V analýze stálo, že pokud bude v provozu 4800 kusů tohoto typu, dojde během celé doby životnosti, která se odhaduje na 45 let, k patnácti haváriím s oběťmi na životech.

Proč je neuzemnili?
„Nejsem si vědom, že by nějaké dopravní letadlo mělo takové výsledky,“ uvedl předseda výboru Peter DeFazio. Dodal, že u podobných typů se obvykle počítá s maximálně deseti smrtelnými haváriemi, většinou ale s méně. „Proč letadla neuzemnili hned, jak byla analýza hotová, a místo toho nechali stroje v provozu, zatímco Boeing pracovat na opravě?“ ptal se DeFazio.
Ředitel FAA Stephen Dickson při slyšení před výborem uvedl, že analýza představovala „neakceptovatelné riziko“. Ponechání letadel v provozu hájil tím, že úřad „nařídil podniknout opatření včetně informování pilotů o specifických problémech letadla“.
rovozovat verzi MAX bylo zakázáno až poté, co se 10. března zřítil v Etiopii další Boeing 737 MAX-8, kdy při nehodě zahynulo 157 osob.

„Je to nejnebezpečnější letadlo v historii letectví a oni nedělali nic,“ komentoval postup úřadů Michael Stumo, jehož dcera Samya zahynula při pádu letadla Ethiopian Airlines 10. března. „Tato neschopnost jednat zabila moji dceru.“
S návratem se nebude spěchat
Zatím není jasné, kdy se typ vrátí do provozu, FAA ale uvedl, že s tím nebude spěchat. Dickson, který kromě vojenských letadel pilotoval i dopravní, dal najevo, že by chtěl letoun sám zkoušet.
Podle něj není žádný konečný termín návratu na nebe. Na rozdíl od vývoje nyní není žádná část schválení do provozu na výrobci, ale přímo na americkém úřadu pro letectví.
Boeing bude možná muset výrobu verze 737 MAX dále omezit, nebo dokonce úplně zastavit. Americké letecké společnosti Southwest, American a United už oznámily, že rozhodně nevrátí typ do provozu dříve než v březnu, i kdyby směl létat už dříve.

https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... t-40307288
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od classix » 24 pro 2019, 21:15

Americký Kongres dostal nové znepokojivé informace o Boeingu 737 MAX

Americký Kongres dostal nové znepokojivé informace o Boeingu 737 MAX. Firma, kterou po dvou smrtelných nehodách těchto strojů vyšetřuje americké ministerstvo spravedlnosti a právě Kongres, dokumenty dodala v pondělí večer jen několik hodin po rezignaci generálního ředitele Dennise Muilenburga. Uvedl to podle agentury AFP asistent kongresové dopravní komise.
Dokumenty „podle všeho poukazují na velmi znepokojivý obraz“ reakce Boeingu na obavy o bezpečnost strojů MAX 737 MAX, uvedl podle AFP poradce Kongresu. Podle agentury Reuters, která se odvolává na asistenta, který se nepřál být jmenován, z nich také vyplývá, že se někteří zaměstnanci firmy aktivně snažili bránit v práci vyšetřovatelům.
Boeing čelí desítkám soudních sporů s rodinami pasažérů, kteří zahynuli při nehodách letadel 737 MAX loni v říjnu v Indonésii a letos v březnu v Etiopii. Společnost minulý týden oznámila, že výrobu letadel 737 MAX, která po tragických haváriích nesmějí od letošního jara létat, od ledna pozastavuje.

https://www.novinky.cz/zahranicni/clane ... x-40308099
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16230
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od petrp » 05 led 2020, 10:51

Turkish Airlines se dohodly s Boeingem na kompenzacích za 737 MAX
Aerolinky Turkish Airlines se dohodly s americkým výrobcem Boeing na kompenzacích za problémy s jeho stroji 737 MAX. Oznámila to dnes turecká letecká společnost, která létá i do Prahy. Výši sumy neuvedla, ale turecký list Hürriyet napsal, že od americké firmy dostane 225 milionů dolarů (5,1 miliardy Kč).

Podle listu turecká společnost obdrží 150 milionů dolarů jako kompenzace a 75 milionů na pokrytí nákladů na náhradní díly a školení. Turkish Airlines mají ve své letce 24 letadel 737 MAX a tento měsíc se objevily zprávy, že se Boeing chystají za utrpěné ztráty zažalovat.

http://www.flymag.cz/article.php?id=12220
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16230
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od petrp » 05 led 2020, 13:13

Může to znít strašidelně, ale mrtvých ubylo díky uzemnění Boeingů 737 MAX, říká analytik bezpečnosti v letectví
Při leteckých haváriích letos zemřelo 293 lidí, což je téměř poloviční počet oproti předchozímu roku, a rok 2019 se tak stal co do počtu mrtvých při nehodách třetím nejbezpečnějším od druhé světové války. Ve své předběžné zprávě o tom informovalo hamburské středisko pro vyhodnocování údajů leteckých nehod JACDEC. Nejtragičtější nehodou letos byl březnový pád letadla etiopských aerolinek, při němž zahynulo 157 lidí.

„Může to znít strašidelně, ale obrovský pokles počtu mrtvých při leteckých haváriích lze připsat tomu, že v březnu musela zůstat na zemi všechna letadla Boeing 737 MAX,“ uvedl šéf JACDEC Jan-Arwed Richter. To, že po nehodě v Etiopii přestala tato letadla létat, podle něj zabránilo dalším katastrofám. „Bohužel to musím říci takto jednoznačně,“ dodal.

https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... boeing-737
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od classix » 06 led 2020, 13:11

Kontroly uzemněných Boeingů odhalily další chybu. Kabeláž může zkratovat

Návrat letounů Boeing 737 Max na nebe se nejspíš opět protáhne. Stroje, které již téměř rok nesmí létat, totiž nejspíš mají kromě chyb v softwaru i další technické potíže. V prosinci u nich americký regulátor objevil problém s kabeláží. Ta by mohla v krajním případě zkratovat a způsobit tak pád letadla.
Když byly letouny 737 Max uzemněny, sliboval americký výrobce letadel Boeingu brzkou nápravu. Havárie, kvůli kterým nesmí létat, totiž z větší části způsobil problém se softwarem (o kompletních závěrech vyšetřování si můžete přečíst zde). Americký Federální úřad pro letectví (FAA) teď však při testování, které je potřeba k znovuuvedení strojů do provozu, narazil i na další problém.

Podle listu The New York Times FAA totiž v prosinci objevil „dříve neohlášené potíže“ s kabeláží. Podle zdrojů amerického deníku se jedná o trable se strukturou, která ovládá zadní část letounu – především ovládání směrovek a výškovek. To by mohlo zkratovat a pokud by piloti nezareagovali dostatečně rychle způsobit i pád letadla.

Boeing v současnosti zjišťuje, jak vysoká je pravděpodobnost zkratu. Nechce totiž provádět na letounech žádné úpravy, které nejsou nutné – bojí se, že by jimi mohl stroje dál poškodit.
Problémy může mít i 737 NG
Zatím není jisté, zda se kvůli nově objevené závadě ještě víc oddálí návrat Maxů do provozu. „Naší nejvyšší prioritou je, aby 737 Max odpovídal všem bezpečnostním a regulátorským požadavkům,“ uvedl mluvčí Boeingu pro CNN. „Úzce spolupracujeme s FAA a dalšími regulátory, protože chceme, aby byl jeho nový design bezpečný,“ dodal.

Případná oprava letounů by měla být podle firmy relativně snadná. Bylo by pouze potřeba upravit konfiguraci kabelů. Prodražit by se však mohlo, pokud by firma zjistila, že má stejné potíže i předchůdce Maxu, 737 NG. Těch je totiž v současnosti v provozu necelých sedm tisíc.

Podle zdroje The New York Times zevnitř firmy není to, že se podobné problémy najdou roky po uvedení stroje do provozu, vůbec neobvyklé. Uvedl, že se to v minulosti několikrát stalo i konkurenčním výrobcům.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... nicni_svob

To ledadlo se vyloženě povedlo :roll:
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16230
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od petrp » 07 led 2020, 18:52

Boeing se možná kvůli problémům s letouny 737 MAX víc zadluží
Americký výrobce letadel Boeing zvažuje, že se víc zadluží, aby měl více hotovosti na řešení problémů s letouny řady 737 MAX. Společnost uvažuje o odložení některých kapitálových výdajů, zmrazení akvizic a snížení výdajů na výzkum a vývoj. Informoval o to dnes list The Wall Street Journal. V neděli Boeing a americký Federální úřad pro letectví (FAA) potvrdily, že nyní zjišťují, zda by v letounech řady 737 MAX nemohla zkratovat kabeláž. Při dvou tragických haváriích těchto letadel, způsobených chybným software, zemřelo v říjnu 2018 a březnu 2019 celkem 346 lidí.

http://www.flymag.cz/article.php?id=12224
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Rado Info
Senior redaktor
Příspěvky: 4682
Registrován: 08 úno 2017, 15:48

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Rado Info » 10 led 2020, 10:40

„Letadlo navrhli klauni řízení opicemi.“ Boeing zveřejnil zprávy k 737 MAX
Letadla Boeing 737 MAX byla po celém světě odstavena z provozu loni v březnu. Důvodem byly dvě tragické nehody, při kterých přišlo o život celkem 346 lidí.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/leta ... paign=null

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od skflanker_ » 11 led 2020, 21:41

Dodávateľ trupov pre lietadlá Boeing 737 Max prepustí 2800 ľudí
Príčinou je blížiace sa zastavenie výroby strojov Boeing 737 Max.
Spoločnosť Spirit AeroSystems, kľúčový dodávateľ výrobcu lietadiel Boeing, prepustí 2 800 zamestnancov. Príčinou je blížiace sa zastavenie výroby strojov Boeing 737 Max. Podľa oznámenia spoločnosti zamestnanci firmu opustia v 60-dňovej výpovednej lehote, prví z nich 22.01.2020. Firma Spirit sídliaca v Kansase prerušila produkciu trupov lietadiel a ďalších dielcov pre stroj Max ešte 01.01.2020 po tom, ako ju Boeing požiadal o zastavenie dodávok...
Zdroj https://ekonomika.sme.sk/c/22300002/dod ... -ludi.html z 11.01.2020

Rado Info
Senior redaktor
Příspěvky: 4682
Registrován: 08 úno 2017, 15:48

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Rado Info » 12 led 2020, 20:42

„Nedovolíme to”. Boeing vytrvale odmítal školit piloty na letoun 737 MAX na simulátoru
Kvůli úsporám peněz Boeing odmítal, aby piloti aerolinek přecházející z třetí generace Boeingu 737 NG na čtvrtou 737 MAX, prodělali školení na simulátoru, přestože byl na typu použit nový software MCAS zasahující do řízení.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... paign=null

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16230
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od petrp » 18 led 2020, 11:09

Korporace Boeing potvrdila nové problémy v programovém zabezpečení dopravního letadla 737 MAX.
Společnost učinila toto prohlášení na pozadí zpráv o tom, že při zkouškách systému o minulém víkendu nedokázaly dva palubní počítače letadel 737 MAX navázat spojení. „Provádíme potřebné aktualizace a spolupracujeme s Federálním úřadem civilního letectva (USA) na těchto změnách, informujeme také naše klienty a dodavatele,“ uvádí se v prohlášení, které cituje CNBC.

https://cz.sputniknews.com/svet/2020011 ... i-737-max/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Odpovědět