Letecké nehody všeobecne
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Tak se nám objevil Preliminary report (Předběžná zpráva) o příčinách té srážky P-63 a B-17 nad Dallasem.
Primární příčinou bylo rozhodnutí řídícího letového provozu o změně formace při příletu před tribunou (diváky). Sekundární pak celá organizace letové ukázky.
Průlety byly organizovány tak, že pomalé bombardéry (5 ks ve formaci za sebou) měly prolétat v linii 500 ft před tribunou a pak točit pomalu vlevo, udělat okruh a vrátit se před tribunu.
Formace stíhaček (3 ks za sebou) měla prolétat v linii 1.000 ft před tribunou, rovněž točit vlevo a vrátit se před tribunu. Stíhačky tedy měli točit svůj okruh uvnitř okruhu bombardérů - logicky, jejich obratnost a poloměr zatáčení to umožňuje.
Při druhém průletu ale řídící letového provozu rozhodl, že si stíhačky a bombardéry vymění své linie průletu před tribunou - tedy že stíhači poletí v linii 500 ft a bombardéry v linii 1.000 ft před tribunou (zatím jsem nezaregistroval zda to bylo svévolné rozhodnutí řídícího, či zda to tak bylo plánováno). Nicméně v důsledku tohoto rozhodnutí muselo, při provádění čtvrté zatáčky která letadla přivedla před tribunu, dojít k překřižování formace stíhaček a bombardérů tak, aby se stíhači dostali na vnější a bombardéry na vnitřní okruh. Bohužel při briefingu před letem padlo rozhodnutí, že obě formace budou létat ve stejné výšce, tj. že nebudou výškově separované, jak tomu normálně při skupinových vystoupeních bývá.
Plán byl takový, že stíhači letící za sebou překřižují formaci bombardérů ještě před tím než bombardéry naletí linii 1.000 ft před tribunou. Tedy, že je předletí, proletí rychle před tribunou a teprve za nimi proletí formace bombardérů.
Bohužel stíhači byli buď moc pomalí, nebo naopak bombardéry moc rychlé, a tak se stalo, že P-63 (poslední z formace stíhaček) a B-17 (první z formace bombardérů) se v průběhu čtvrté levé zatáčky potkaly
Předběžná zpráva rovněž prokázala, že pilot P-63 neměl při poloze, ve které se při levé zatáčce nacházel, vůbec žádnou šanci vidět B-17 na jeho letové trajektorii. Stejně tak posádka B-17 měla P-63 v mrtvém úhlu.
Prostě až do srážky o sobě nevěděli.
Klasický případ tzv. "safety ementálu" ... teorie, že žádné Safety opatření není 100% (kromě rozhodnutí nelétat) a každé má v sobě "díry" jako plátek ementálského sýra. Proto je nutné mít těch Safety opatření více "za sebou", protože když se událost "trefí" do "díry" v jednom opatření, pravděpodobně narazí do "sýra" v druhém či třetím. Pouze tehdy, kdy se "plátky ementálu" seřadí tak, že jedna "díra" ve všech plátcích je souosá, a událost se trefí přímo do ní, tak dojde ke katastrofě.
Jinými slovy, když mají zúčastnění "z prdele smůlu". Jako tady.
Primární příčinou bylo rozhodnutí řídícího letového provozu o změně formace při příletu před tribunou (diváky). Sekundární pak celá organizace letové ukázky.
Průlety byly organizovány tak, že pomalé bombardéry (5 ks ve formaci za sebou) měly prolétat v linii 500 ft před tribunou a pak točit pomalu vlevo, udělat okruh a vrátit se před tribunu.
Formace stíhaček (3 ks za sebou) měla prolétat v linii 1.000 ft před tribunou, rovněž točit vlevo a vrátit se před tribunu. Stíhačky tedy měli točit svůj okruh uvnitř okruhu bombardérů - logicky, jejich obratnost a poloměr zatáčení to umožňuje.
Při druhém průletu ale řídící letového provozu rozhodl, že si stíhačky a bombardéry vymění své linie průletu před tribunou - tedy že stíhači poletí v linii 500 ft a bombardéry v linii 1.000 ft před tribunou (zatím jsem nezaregistroval zda to bylo svévolné rozhodnutí řídícího, či zda to tak bylo plánováno). Nicméně v důsledku tohoto rozhodnutí muselo, při provádění čtvrté zatáčky která letadla přivedla před tribunu, dojít k překřižování formace stíhaček a bombardérů tak, aby se stíhači dostali na vnější a bombardéry na vnitřní okruh. Bohužel při briefingu před letem padlo rozhodnutí, že obě formace budou létat ve stejné výšce, tj. že nebudou výškově separované, jak tomu normálně při skupinových vystoupeních bývá.
Plán byl takový, že stíhači letící za sebou překřižují formaci bombardérů ještě před tím než bombardéry naletí linii 1.000 ft před tribunou. Tedy, že je předletí, proletí rychle před tribunou a teprve za nimi proletí formace bombardérů.
Bohužel stíhači byli buď moc pomalí, nebo naopak bombardéry moc rychlé, a tak se stalo, že P-63 (poslední z formace stíhaček) a B-17 (první z formace bombardérů) se v průběhu čtvrté levé zatáčky potkaly
Předběžná zpráva rovněž prokázala, že pilot P-63 neměl při poloze, ve které se při levé zatáčce nacházel, vůbec žádnou šanci vidět B-17 na jeho letové trajektorii. Stejně tak posádka B-17 měla P-63 v mrtvém úhlu.
Prostě až do srážky o sobě nevěděli.
Klasický případ tzv. "safety ementálu" ... teorie, že žádné Safety opatření není 100% (kromě rozhodnutí nelétat) a každé má v sobě "díry" jako plátek ementálského sýra. Proto je nutné mít těch Safety opatření více "za sebou", protože když se událost "trefí" do "díry" v jednom opatření, pravděpodobně narazí do "sýra" v druhém či třetím. Pouze tehdy, kdy se "plátky ementálu" seřadí tak, že jedna "díra" ve všech plátcích je souosá, a událost se trefí přímo do ní, tak dojde ke katastrofě.
Jinými slovy, když mají zúčastnění "z prdele smůlu". Jako tady.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 113
- Registrován: 12 úno 2018, 14:27
Re: Letecké nehody všeobecne
V Přímořském kraji na východě Ruska se zřítila stíhačka MiG-31.
Informaci potvrdilo ministerstvo obrany s tím, že posádka se stačila katapultovat a letoun dopadl do neobydlených končin.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_misl
Informaci potvrdilo ministerstvo obrany s tím, že posádka se stačila katapultovat a letoun dopadl do neobydlených končin.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_misl
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5550
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Letecké nehody všeobecne
Bombardér B-2 stealth poškozen během nouzového přistání
Neviditelný bombardér B-2 Spirit byl poškozen na letecké základně Whiteman po nouzovém přistání, které zahrnovalo i požár. Neviditelný bombardér B-2A Spirit zažil nouzovou situaci za letu, která vyústila v nouzové přistání, které zažehlo požár a poškodilo letadlo. K incidentu došlo na letecké základně Whiteman v Missouri, kde je primárně umístěna flotila pouhých 20 B-2.
War Zone se obrátila na 509. bombardovací křídlo s žádostí o komentář a ta okamžitě odpověděla tímto popisem události:
"B-2 Spirit amerického letectva dnes během rutinních operací zažil poruchu letu a byl poškozen na ranveji na letecké základně Whiteman poté, co úspěšně dokončil nouzové přistání. Nedošlo k žádnému zranění osob. Po přistání došlo k požáru letadla a hasiči na základně požár uhasili. Incident se vyšetřuje."
Na sociálních sítích se poprvé objevily zprávy o nějakém incidentu s B-2. Nyní máme alespoň potvrzení incidentu a to, že nikdo nebyl zraněn.
Tato nehoda následuje po poněkud podobné události, ke které došlo v září 2021. B-2 zapojený do tohoto incidentu byl levým křídlem dolů do hlíny poté, co sklouzl z ranveje během nouzového přistání. Byl opraven a letecky přepraven do závodu 42 v Palmdale v Kalifornii k rozsáhlým opravám po roce na letecké základně Whiteman.
S tak malou flotilou, z níž je jen něco málo přes polovinu plně funkční, je jakékoliv významné poškození B-2 velkou událostí. V minulosti USAF vynaložilo velké úsilí, aby vzácné bombardéry opravilo, když byly těžce poškozeny. Přesto skutečnost, že při tomto incidentu nebyl nikdo zraněn, je skvělou zprávou.
Budeme informovat s dalšími podrobnostmi o incidentu - zejména o stavu draku letadla - až uslyšíme více.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/b ... cy-landing
Neviditelný bombardér B-2 Spirit byl poškozen na letecké základně Whiteman po nouzovém přistání, které zahrnovalo i požár. Neviditelný bombardér B-2A Spirit zažil nouzovou situaci za letu, která vyústila v nouzové přistání, které zažehlo požár a poškodilo letadlo. K incidentu došlo na letecké základně Whiteman v Missouri, kde je primárně umístěna flotila pouhých 20 B-2.
War Zone se obrátila na 509. bombardovací křídlo s žádostí o komentář a ta okamžitě odpověděla tímto popisem události:
"B-2 Spirit amerického letectva dnes během rutinních operací zažil poruchu letu a byl poškozen na ranveji na letecké základně Whiteman poté, co úspěšně dokončil nouzové přistání. Nedošlo k žádnému zranění osob. Po přistání došlo k požáru letadla a hasiči na základně požár uhasili. Incident se vyšetřuje."
Na sociálních sítích se poprvé objevily zprávy o nějakém incidentu s B-2. Nyní máme alespoň potvrzení incidentu a to, že nikdo nebyl zraněn.
Tato nehoda následuje po poněkud podobné události, ke které došlo v září 2021. B-2 zapojený do tohoto incidentu byl levým křídlem dolů do hlíny poté, co sklouzl z ranveje během nouzového přistání. Byl opraven a letecky přepraven do závodu 42 v Palmdale v Kalifornii k rozsáhlým opravám po roce na letecké základně Whiteman.
S tak malou flotilou, z níž je jen něco málo přes polovinu plně funkční, je jakékoliv významné poškození B-2 velkou událostí. V minulosti USAF vynaložilo velké úsilí, aby vzácné bombardéry opravilo, když byly těžce poškozeny. Přesto skutečnost, že při tomto incidentu nebyl nikdo zraněn, je skvělou zprávou.
Budeme informovat s dalšími podrobnostmi o incidentu - zejména o stavu draku letadla - až uslyšíme více.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/b ... cy-landing
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Utorok 13.12.2022 o cca 18:30 hod. miestneho času, Taliansko, západná Sicília, neďaleko letiska Trapani-Birgi (1,7 míle = 2,736 km) katastrofa lietadla Eurofighter EF-2000 Typhoon patriaci vojenskému letectvu dislokovanom na uvedenom letisku (18° Gruppo Caccia / 18th Fighter Squadron). Pilot kapitán Fabio Antonio Altruda bol neskôr nájdený mŕtvy.
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/302711 + ďalšie odkazy
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/302711 + ďalšie odkazy
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4682
- Registrován: 08 úno 2017, 15:48
Re: Letecké nehody všeobecne
Let Malaysia Airlines MH370: Co se skutečně stalo?
Premiered Dec 16, 2022
Je to nevídaná záhada v historii letectví. 9. března 2014 zmizel Boeing 777 Malaysia Airlines s 239 cestujícími a posádkou na palubě. Od té doby nebyly nalezeny žádné trosky a letadlo, považované za nejbezpečnější na světě, je stále nezvěstné. co se vlastně stalo? Koluje několik hypotéz ve snaze vysvětlit nevysvětlitelné.
Premiered Dec 16, 2022
Je to nevídaná záhada v historii letectví. 9. března 2014 zmizel Boeing 777 Malaysia Airlines s 239 cestujícími a posádkou na palubě. Od té doby nebyly nalezeny žádné trosky a letadlo, považované za nejbezpečnější na světě, je stále nezvěstné. co se vlastně stalo? Koluje několik hypotéz ve snaze vysvětlit nevysvětlitelné.
- El Diablo
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3948
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
Katastrofický přistávací manévr. Záchranáři vyprostili z trosek letadla v Nepálu desítky těl
čtk
15. ledna 2023 11:24
čtk
15. ledna 2023 11:24
https://echo24.cz/a/HjMXB/zpravy-svet-n ... havarovaloLetoun společnosti Yeti Airlines, který odstartoval se 72 lidmi na palubě z Káthmándů, dnes havaroval v nepálském městě Pokhara. Záchranáři zatím podle úřadů v troskách nalezli 40 těl. Mluvčí letecké společnosti citovaný agenturou Reuters informoval, že v letadle cestovalo deset cizinců. Zástupce letiště však uvedl vyšší počet cizinců: pět Indů, čtyři Rusy, dva Jihokorejce a po jednom člověku z Irska, Austrálie, Francie a Argentiny. Jedná se podle Reuters o nejhorší letecké neštěstí v Nepálu za posledních pět let.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
V Nepále, na letisku Pókhara havarovalo dopravné lietadlo ATR-72 9N-ANC so 68pax + 4crew na palube
video+foto https://www.bbc.com/news/world-asia-64280480
video+foto https://www.bbc.com/news/world-asia-64280480
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- El Diablo
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3948
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
Na letišti v Moskvě havaroval vládní vrtulník
včera 16:47
Daniel Drake
včera 16:47
Daniel Drake
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na- ... .nexttoartVrtulník Mi-8 patřící ruskému speciálnímu leteckému oddílu Rossija se v pátek zřítil na moskevském mezinárodním letišti Vnukovo. Podle ruské agentury Interfax se vrtulník zřítil během přistání, což si vyžádalo několik obětí. Tuto informaci však letiště popřelo stejně jako tajemnice prezidentské kanceláře. Informace nelze nezávisle ověřit.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Informace samozřejmě lze ověřit - existují fotky - ale novinky.cz to ověřit "nechtějí", protože by se ukázalo, že ten Mi-8 prostě jen při startu zavadil o zem ocasním rotorem a došlo k poškození jeho lopatek.
Nikdo samozřejmě nezahynul, to je je zbožné přání redaktorů a novinek.cz
https://aviation-safety.net/wikibase/307276
Nikdo samozřejmě nezahynul, to je je zbožné přání redaktorů a novinek.cz
https://aviation-safety.net/wikibase/307276
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
↑ doplním detail:
https://vk.com/wall-173678697_309488 z 27.01.2023
Zdroj https://t.me/AviaCT/20032 / https://vk.com/wall-173678697_309710 z 28.01.2023
Dassault Mirage 2000H, registrácia KF128 = https://aviation-safety.net/wikibase/307309
Suchoj Su-30MKI https://aviation-safety.net/wikibase/307308 + ďalšie videá
Zdroj Video po páde na zem https://t.me/AviaCT/20031?single dĺžka 12 sek.
Zdroj https://t.me/AviaCT/20032 / https://vk.com/wall-173678697_309710 z 28.01.2023
Dassault Mirage 2000H, registrácia KF128 = https://aviation-safety.net/wikibase/307309
Suchoj Su-30MKI https://aviation-safety.net/wikibase/307308 + ďalšie videá
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1677
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Letecké nehody všeobecne
Než sa toho chytia novinky, koľko Mirage 2000 H z tých 60 ks už spadlo, a koľko Sú-30MKI z 272?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Indiánskejch ?
11 Su-30 ... 3 mrtví ... za 21 let provozu
13 Mirage 2000 ... 7 mrtvých ... za 37 let provozu
Přičemž IAF provozuje (bez těch ztracených)
262 Su-30MKI
57 Mirage 2000
Zajímavostí je, že první Su-30MKI ztratilo IAF po 7-mi letech provozu ... evidentně ty co byly vyrobeny v Rusku musely projít dlouholetou indickou "údržbou" + se přidaly ty, které vyrobil HAL v indické"kvalitě".
Faktem ovšem také je, že od srpna 2019 neztratili ani jeden, a ten letošní ne srážka ve vzduchu ... takže asi "šli do sebe".
11 Su-30 ... 3 mrtví ... za 21 let provozu
13 Mirage 2000 ... 7 mrtvých ... za 37 let provozu
Přičemž IAF provozuje (bez těch ztracených)
262 Su-30MKI
57 Mirage 2000
Zajímavostí je, že první Su-30MKI ztratilo IAF po 7-mi letech provozu ... evidentně ty co byly vyrobeny v Rusku musely projít dlouholetou indickou "údržbou" + se přidaly ty, které vyrobil HAL v indické"kvalitě".
Faktem ovšem také je, že od srpna 2019 neztratili ani jeden, a ten letošní ne srážka ve vzduchu ... takže asi "šli do sebe".
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Nepresné ale približne postačujúce:
Hľadanie cez https://aviation-safety.net/wikibase/wikisearch.php
Keďže to píšu rôzny ľudia a každý to napíše trochu inak, zadal som
Typ = Dassault Mirage 2000
Krajina = India
= našlo 13 udalostí od 1987-2023, z toho 6 fatálnych
Typ = Su-30
Krajina = India
= našlo 11 udalostí od 2009-2023, z toho 2 fatálne
Je to iba orientačné, lebo na uvedenom portáli tiež nie je všetko.
Hľadanie cez https://aviation-safety.net/wikibase/wikisearch.php
Keďže to píšu rôzny ľudia a každý to napíše trochu inak, zadal som
Typ = Dassault Mirage 2000
Krajina = India
= našlo 13 udalostí od 1987-2023, z toho 6 fatálnych
Typ = Su-30
Krajina = India
= našlo 11 udalostí od 2009-2023, z toho 2 fatálne
Je to iba orientačné, lebo na uvedenom portáli tiež nie je všetko.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Ale sedí to.
Minimálně u Su-30MKI.
Zde není započítána nehoda prototypu Su-30MKI v roce 1999 na LeBourget, ale to byl letoun, který IAF nepřevzalo, takže byl ruský.
Co se Mirage 2000 týče, tak těch bylo do Indie dodáno 68 ... Mirage 2000 H / I a Mirage 2000 TH / TI
V současné době by IAF mělo provozovat 45 jednomístných a 9 dvoumístných Mirage 2000.
Zde tedy jedno letadlo "hapruje", ale problém je v tom, že některé z původních letadel jsou tak olétané, že už se vyřazují, a naopak Francie v roce 2021 prodala Indii 24 starých Mirage 2000, z nichž 13 je v kompletním stavu.
Takže i těch 13 ztracených nejspíš sedí.
Minimálně u Su-30MKI.
Zde není započítána nehoda prototypu Su-30MKI v roce 1999 na LeBourget, ale to byl letoun, který IAF nepřevzalo, takže byl ruský.
Co se Mirage 2000 týče, tak těch bylo do Indie dodáno 68 ... Mirage 2000 H / I a Mirage 2000 TH / TI
V současné době by IAF mělo provozovat 45 jednomístných a 9 dvoumístných Mirage 2000.
Zde tedy jedno letadlo "hapruje", ale problém je v tom, že některé z původních letadel jsou tak olétané, že už se vyřazují, a naopak Francie v roce 2021 prodala Indii 24 starých Mirage 2000, z nichž 13 je v kompletním stavu.
Takže i těch 13 ztracených nejspíš sedí.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Orientačný výpočet:
Su-30MKI.....272x21=5712 nalietaných lietadlo rokov 5712:11=519 rokov nalietaných na haváriu jedného lietadla
Mirage.......68x37= 2516 nalietaných lietadlo rokov 2516:13=193 rokov nalietaných na haváriu jedného lietadla
519:193= 2,68
Nehodovosť vyššia 2,68 násobne.
Samozrejme je otázka koľko nalietali hodín.
Su-30MKI.....272x21=5712 nalietaných lietadlo rokov 5712:11=519 rokov nalietaných na haváriu jedného lietadla
Mirage.......68x37= 2516 nalietaných lietadlo rokov 2516:13=193 rokov nalietaných na haváriu jedného lietadla
519:193= 2,68
Nehodovosť vyššia 2,68 násobne.
Samozrejme je otázka koľko nalietali hodín.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Logické.
Ze 13-ti ztracených Mirage 2000 to bylo v 5-ti případech kvůli problémům s motorem a další 2 na problém s motorem ukazují.
Z 11-ti ztracených Su-30MKI je pouze v jednom případě jasně uveden motor - nasátí FOD při vzletu. Případ kdy Su-30MKI při přiblížení na přistání zhasly oba motory, protože došlo palivo, za havárii kvůli motorům nepovažuji.
V případě dalších 5-ti je uvedena "technická příčina" bez bližší specifikace. To může být cokoliv, ale současně se uvádělo, že v HALu vyráběné Su-30MKI měly problémy s FBW.
Statistika odpovídá porovnání nehodovosti jakýchkoli jedno a dvoumotorových bojových letadel.
Ze 13-ti ztracených Mirage 2000 to bylo v 5-ti případech kvůli problémům s motorem a další 2 na problém s motorem ukazují.
Z 11-ti ztracených Su-30MKI je pouze v jednom případě jasně uveden motor - nasátí FOD při vzletu. Případ kdy Su-30MKI při přiblížení na přistání zhasly oba motory, protože došlo palivo, za havárii kvůli motorům nepovažuji.
V případě dalších 5-ti je uvedena "technická příčina" bez bližší specifikace. To může být cokoliv, ale současně se uvádělo, že v HALu vyráběné Su-30MKI měly problémy s FBW.
Statistika odpovídá porovnání nehodovosti jakýchkoli jedno a dvoumotorových bojových letadel.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Pondelok 30.01.2023, Grécko, do mora na západnom pobreží sa zrútilo lietadlo McDonnell Douglas F-4E Phantom II patriace gréckym vzdušným silám ktoré vzlietlo z letiska Andravida - obaja piloti zahynuli.
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/307347 + ďalšie zdroje a foto
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/307347 + ďalšie zdroje a foto
-
- Redaktor
- Příspěvky: 109
- Registrován: 10 bře 2017, 17:22
Re: Letecké nehody všeobecne
31.12.2023 Lietadlo SU 22 patriace 921. leteckému pluku 371. leteckej divízie Vietnamu, ktorá vykonávala cvičný let, sa zrútila pri pristávaní o 12.27 h miestneho času
Pred pristátím dostal pilot lietadla príkaz katapultovať sa, no rozhodol sa, že sa pokúsi lietadlo zachrániť a pristúpil na pristátie, počas ktorého došlo ku katastrofe.
Pilot, narodený v roku 1992, kapitán vietnamského letectva Tran Ngoc Zui, náčelník štábu letky 921. pluku, zomrel, uviedla štátna tlačová agentúra VNA. https://t.me/bmpd_cast/14720
Pred pristátím dostal pilot lietadla príkaz katapultovať sa, no rozhodol sa, že sa pokúsi lietadlo zachrániť a pristúpil na pristátie, počas ktorého došlo ku katastrofe.
Pilot, narodený v roku 1992, kapitán vietnamského letectva Tran Ngoc Zui, náčelník štábu letky 921. pluku, zomrel, uviedla štátna tlačová agentúra VNA. https://t.me/bmpd_cast/14720
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
↑ k Suchoj Su-22M4, trupové číslo 5873 = https://aviation-safety.net/wikibase/307366
Nedeľa 05.02.2023 pri letisku Talkeetna na Aljaške, SŠA havária armádneho vrtuľníka Boeing AH-64 z 1. práporu, 25. leteckého pluku armády SŠA. Zdroj https://vk.com/wall-151878956_3316979 z 08.02.2023
Viac info https://aviation-safety.net/wikibase/307989 kde hlásia 2 zranených, jeden vážne.
Nedeľa 05.02.2023 pri letisku Talkeetna na Aljaške, SŠA havária armádneho vrtuľníka Boeing AH-64 z 1. práporu, 25. leteckého pluku armády SŠA. Zdroj https://vk.com/wall-151878956_3316979 z 08.02.2023
Viac info https://aviation-safety.net/wikibase/307989 kde hlásia 2 zranených, jeden vážne.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 109
- Registrován: 10 bře 2017, 17:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Dvaja piloti prežili haváriu hasičského lietadla Boeing 737 Fireliner spoločnosti Coulson na hasičskej misii v národnom parku Fitzgerald River v Západnej Austrálii, 6. februára 2023 počas boja s požiarom
Piloti odišli s ľahkými zraneniami po tom, čo sa v pondelok popoludní zrútil vzdušný vodný tanker pri boji s dvoma lesnými požiarmi v regionálnej Západnej Austrálii. Úrady uviedli, že pilotom sa podarilo vyslobodiť z lietadla Boeing 737 Fireliner potom, čo sa zrútil v Národnom parku Fitzgerald River, asi 460 kilometrov juhovýchodne od Perthu, približne o 16:40. Boeing 737 Fireliner vzlietol z letiska Busselton-Margaret River okolo 15:25, aby reagoval na požiar v oblasti. Oboch pilotov na palube zachránila z miesta havárie helikoptéra a letecky ich previezli do miestnej nemocnice v Ravensthorpe.
foto z : https://www.reddit.com/r/CatastrophicFa ... shed_on_a/
foto lietadla, pilotov, detaily trosiek a záznam letu z FlightAware z miestneho periodika
https://www.abc.net.au/news/2023-02-07/ ... /101939554
Piloti odišli s ľahkými zraneniami po tom, čo sa v pondelok popoludní zrútil vzdušný vodný tanker pri boji s dvoma lesnými požiarmi v regionálnej Západnej Austrálii. Úrady uviedli, že pilotom sa podarilo vyslobodiť z lietadla Boeing 737 Fireliner potom, čo sa zrútil v Národnom parku Fitzgerald River, asi 460 kilometrov juhovýchodne od Perthu, približne o 16:40. Boeing 737 Fireliner vzlietol z letiska Busselton-Margaret River okolo 15:25, aby reagoval na požiar v oblasti. Oboch pilotov na palube zachránila z miesta havárie helikoptéra a letecky ich previezli do miestnej nemocnice v Ravensthorpe.
foto z : https://www.reddit.com/r/CatastrophicFa ... shed_on_a/
foto lietadla, pilotov, detaily trosiek a záznam letu z FlightAware z miestneho periodika
https://www.abc.net.au/news/2023-02-07/ ... /101939554