Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 17 bře 2021, 20:58

Streda 17.03.2021, India, katastrofa lietadla MiG-21 UPG Bison patriaceho Indickým vzdušným silám ktorý krátko po vzlete havaroval - pilot zahynul.
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/248865 + viac zdrojov

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 21 bře 2021, 18:40

puma píše:
13 lis 2020, 10:00
Letadlo Volha-Dněpr An-124 RA-82042 na letišti Novosibirsk Tolmachevo vyjelo z dráhy...
Stav lietadla Antonov An-124-100, RA-82042 spoločnosti Volga-Dnepr (Волга-Днепр) na letisku Novosibirsk - Tolmačjovo (OVB/UNNT) v sobotu 20.03.2021:
Obrázek
https://russianplanes.net/id281627 / https://russianplanes.net/images/to282000/281627.jpg

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 21 bře 2021, 22:43

:snaha: 15.listopadu 2020 :D
Skeptik píše:
15 lis 2020, 20:04
skflanker, tak schválně :wink:
Já si myslím, že ho opraví.
Ty trhliny a díry v kořeni jsou podle mne jen "plechařina" ... pozůstatky toho, jak tam prolétaly zbytky kompresoru.
Motory mohou být větší problém ... ale to se nějak vyřeší. Uzemněné An-124 snad ještě jsou.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 21 bře 2021, 22:51

predok stále na "podvalníku", zničený motor je dole aj s pylonom a pylon je tam zrejme na ťeľežke (alebo doviezli iný). Ešte by to chcelo pohľad z druhej strany a detajly na podvozok.

BTW - a má vôbec motory?? Toto totiž vyzerá na prázdne gondoly :shock:
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16234
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od petrp » 21 bře 2021, 23:08

Retro: Zvláštní osazenstvo a zvláštní let zmizelého Boeingu
Kolem ne/havarovaného letadla Boeing 777 číslo letu MH 370 se vynořily první zajímavé otazníky. Kdo vlastně byl na palubě? Nezávislé weby provedly masivní kritiku hlavních médií, které nezmínily ani slovo o hlavním osazenstvu posádky. Nakonec oficiálně vytáhl kočku z pytle jeden velký burzovní deník zde. Na palubě bylo 20 zaměstnanců high-tech firmy Freescale se sídlem v Texasu. Jeli do Číny vyjednávat nějaký obchod.
https://outsidermedia.cz/retro-zvlastni ... o-boeingu/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 21 bře 2021, 23:54

O nejakých "čínskych elektronických špecialistoch" (číňanov bola na palube väčšina - cca 150 duší) a "šesťsto kilo špeciálneho nákladu" sa hovorilo hneď po katastrofe v 2014. A Freescale vzniklo z nejakej odnože Motoroly.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od mzprx » 22 bře 2021, 01:44

Freescale semiconductors vzniklo odclenenim procesorovej divizie Motoroly. Tam vznikli napr. procesory architektury M68000 (ktore boli take nekvalitne, ze nam ich odmietali svojho casu predavat a rakety nimi vybavene lietali zo strany na stranu) - MC68060. Casto sa neskor pouzivali v tlaciarnach a sietovych zariadeniach. RISC procesory PowerPc sa pouzivali v pocitacoch Apple.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Freescale_Semiconductor
https://en.wikipedia.org/wiki/Freescale_Semiconductor
Viac hláv - viac kapusty.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 22 bře 2021, 22:32

Skeptik ↑↑↑ - ešte to nelieta, chce to čas a viac info


Pondelok 22.03.2021, Taiwan, asi 3km od pobrežia sa vo vzduchu zrazili 2 lietadlá Northrop F-5E Tiger II, registrácia 5286 a 5287 obe vo vlastníctve vojenského letectva (Republic of China Air Force (ROCAF)) = jeden pilot zahynul a druhý je nezvestný
Zdroje https://aviation-safety.net/wikibase/248980 + https://aviation-safety.net/wikibase/248981 + viac info
Klon https://vk.com/wall-123538639_1801112

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 23 bře 2021, 07:48

skflanker_ píše:
22 bře 2021, 22:32
Skeptik ↑↑↑ - ešte to nelieta, chce to čas a viac info
To je pravda, ale evidentně ho opravují. Uvidíme.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 23 bře 2021, 15:37

Síce nezmysel v nadpise, ale neuveriteľný a závažný incident
https://echo24.cz/a/SWs3D/strategickemu ... -neprezili
Strategickému bombardéru se nečekaně spustil katapultovací systém. Tři vojáci neštěstí nepřežili
Tři členové posádky ruského strategického bombardéru Tu-22M3 dnes zahynuli, když se na letišti u města Kaluga při přípravě ke startu nečekaně spustil katapultovací systém jejich letounu. Oznámilo to ruské ministerstvo obrany. Agentura TASS s odvoláním na místní zdravotnický zdroj napsala, že jeden člověk neštěstí přežil.

Podle oficiální zprávy během přípravy na zemi k plánovanému letu stroje Tu-22M3 se na letišti v Kalužské oblasti, ležící jihozápadně od Moskvy, chybně zapnul katapultovací systém. "Kvůli nedostatečné výšce pro rozvinutí padáků utrpěli tři členové posádky při přistání zranění neslučitelná se životem," uvedlo ministerstvo.

Letouny Tu-22M jsou původně sovětské a následně ruské nadzvukové strategické bombardéry s nastavitelnou geometrií křídel. Vyzbrojeny jsou raketami a bombami určenými pro ničení pozemních a námořních cílů. Nasazovány mohou být ve dne i v noci a za jakýchkoli povětrnostních podmínek. Mohou nést i jaderné zbraně.
Agentura TASS připomněla, že poslední neštěstí, při kterém zahynula posádka bombardéru Tu-22M3, se odehrálo 22. ledna 2019 v Oleněgorsku v Murmanské oblasti. Letoun havaroval při přistání. O život přišli tři členové posádky, jeden přežil.
Tu-22M3 nie je STRATEGICKÝ bombardér.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 3948
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 23 bře 2021, 23:29

Nemíním se hádat, ale všude uvádí že je...
Tupolev Tu-22M (V kódu NATO "Backfire") je nadzvukový, strategický a námořní bombardér s měnitelnou geometrií křídel dlouhého doletu z konce 60. let 20. století, který byl průběžně modernizován. Na západě byl tento letoun označován i jako Tu-26. Během studené války byl Tu-22M ve službě u sovětského letectva jako nosič střel určený ke strategickému bombardování v rámci Evropy a u sovětského námořního letectva jako nosič střel primárně určený k útokům na seskupení amerických letadlových lodí. Značné počty těchto letounů zůstávají u ruského letectva v provozu. V roce 2014 bylo ve službě více než 100 ks Tu-22M.[2]
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-22M
The Tupolev Tu-22M (Russian: Туполев Ту-22М; NATO reporting name: Backfire) is a supersonic, variable-sweep wing, long-range strategic and maritime strike bomber developed by the Tupolev Design Bureau in the 1960s. According to some sources, the bomber was believed to be designated Tu-26 at one time. During the Cold War, the Tu-22M was operated by the Soviet Air Forces (VVS) in a missile carrier strategic bombing role, and by the Soviet Naval Aviation (Aviacija Vojenno-Morskogo Flota, AVMF) in a long-range maritime anti-shipping role.[2] Significant numbers remain in service with the Russian Air Force, and as of 2014 more than 100 Tu-22Ms are in use.[3]
https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-22M
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 23 bře 2021, 23:36

Máte pravdu oba :wink:
Tu-22M3 byl strategický bombardér, a byl z této klasifikace vyřazen poté, co byl demontován jeho systém pro tankování za letu. Tím se z něj stal "taktický" bombardér. Smlouva SALT.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 3948
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 24 bře 2021, 00:01

Aha tak jsem se na to díval a podle https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%83-22%D0%9C by tuhle vlastnost měl mít opět až Tu-22M3M, ale ten mají zatím snad jen jeden.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 24 bře 2021, 00:12

Na západe Tu-22 označujú ako strategický stále, hoci výkony tomu nezodpovedali a nezodpovedajú. Dôvod bol a je jednoduchý - počítanie zbraní a vytváranie "ruskej hrozby" - predtým sovietskej.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Aaron Goldstein » 24 bře 2021, 00:19

Skeptik píše:
23 bře 2021, 23:36
Tu-22M3 byl strategický bombardér, a byl z této klasifikace vyřazen poté, co byl demontován jeho systém pro tankování za letu. Tím se z něj stal "taktický" bombardér. Smlouva SALT.
No ono to není úplně přesné...
Letoun, se stal předmětem sporů při podepisování dohody o omezení počtu strategických zbraní SALT II. Vyhodnocovači USAF tvrdili, že letoun je schopen mezikontinentálních úderů a trvali na jeho zařazení do příslušné kapitoly smlouvy. SSSR na oplátku požadoval aby byl mezi strategické nosiče zařazen i FB-111A. Šlo spíš o politické tahanice, než seriózní rozbory. SSSR s údery na území USA pomocí Tu-22M2 nepočítal a FB-111A byl taktický letoun s poloviční vzletovou hmotností proti Tu-22M2. Smlouva byla nakonec podepsána 18. června 1979, když Leonid Brežněv v osobním dopise J. Carterovi přislíbil omezit výrobu Tu-22M2 na 30 ks ročně a demontovat ze všech strojů tankovací nástavce.
https://www.valka.cz/11056-Tu-22M-M3-Ba ... odernizace
Tedy "strategický bombardér" z něj udělaly politické tanečky kolem SALT II a ve skutečnosti nikdy nebylo uvažováno o jeho užití jako strategického bombardéru...

Mimochodem na Wiki se nachází mnoho nesmyslů... a jejich četnost je dáno tím, že tam může psát de facto každý...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 24 bře 2021, 06:28

Aaron Goldstein píše:
24 bře 2021, 00:19
Tedy "strategický bombardér" z něj udělaly politické tanečky kolem SALT II a ve skutečnosti nikdy nebylo uvažováno o jeho užití jako strategického bombardéru...
Aaron, Alchy, ne tak docela.

Počínaje rokem 1976 mohly Tu-22M nosit i modifikaci střely Ch-22 označenou NA, která byla určena k jaderným úderům proti plošným cílům. Jistě, primárním cílem pro ni měl být svaz letadlové lodě, ale její inerciální navigační systém, resp. pasivní protiradiolokační systém navedení, umožňovaly i strategické údery proti pozemní infrastruktuře.

Navíc v době jednání o SALT II již byla ve vývoji verze Tu-22M3, u které se počítalo s využitím v té době vyvíjené střely Ch-15 ... rovněž strategického určení (do výzbroje přijata 1980).
Tu-22M3 mohl nést 6 střel Ch-15 (každá s 300 kt jadernou hlavicí) v pumovnici další 4 Ch-15 na vnějších závěsnících.

Při použití doplňování paliva za letu Tu-22M2 a hlavně Tu-22M3 prostě strategickými bombardéry byly (stejně jako je Admirál Kuzněcov letadlovou lodí, i když je nazýván těžkým křižníkem).

V tomhle měly USA prostě pravdu.
Stejně jako měl SSSR pravdu v tom, že mezi strategické bombardéry by měl být zařazen i F-111. Tedy ne všechny jeho verze, ale pouze verze FB-111A schopná nést střely AGM-69 SRAM, což byl usácký ekvivalent sovětských Ch-15.

P.S. S konstatováním, že Wikipedie je pouze základní zdroj, který je nutno ověřovat, protože do něj "může přispívat kdokoli" plně souhlasím. To ostatně platí i o valka.cz či aktualnikonflikty.cz
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 24 bře 2021, 10:38

Na wiki k tomu pripočítaj bezpodmienečnú politickú korektnosť a "odborný názor" drvivej väčšiny moderátorov.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Svarboj » 24 bře 2021, 17:25

Jak se může zapnout během pozemní přípravy katapult, než že někdo zatáhne za madla?
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 24 bře 2021, 20:11

Jednoducho - jeden prepínač v nesprávnej polohe a keď nabehli motory tak interná energia to celé spustila a už to išlo automaticky = technicky všetko správne fungovalo ako malo.
pult veliteľa letu:
22.jpg
detail na prepínač pre automatické núdzové opustenie lietadla:
22d.jpg

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Svarboj » 24 bře 2021, 21:22

To by znamenalo následující. Někdo zvedne bezpečnostní krytku a přepne přepínače do aktivní polohy. Nechá to v této poloze a odejde. Piloti usednou do kabiny, nezkontrolují polohu přepínačů a spustí motory...Na každou větu tedy proč? A na první dvě věty si odpovídám; pachatel je nebezpečný vyškolený idiot nebo rovnou sabotér.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Odpovědět