Letecké nehody všeobecne
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Streda 17.03.2021, India, katastrofa lietadla MiG-21 UPG Bison patriaceho Indickým vzdušným silám ktorý krátko po vzlete havaroval - pilot zahynul.
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/248865 + viac zdrojov
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/248865 + viac zdrojov
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Stav lietadla Antonov An-124-100, RA-82042 spoločnosti Volga-Dnepr (Волга-Днепр) na letisku Novosibirsk - Tolmačjovo (OVB/UNNT) v sobotu 20.03.2021:
https://russianplanes.net/id281627 / https://russianplanes.net/images/to282000/281627.jpg
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
15.listopadu 2020
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42271
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
predok stále na "podvalníku", zničený motor je dole aj s pylonom a pylon je tam zrejme na ťeľežke (alebo doviezli iný). Ešte by to chcelo pohľad z druhej strany a detajly na podvozok.
BTW - a má vôbec motory?? Toto totiž vyzerá na prázdne gondoly
BTW - a má vôbec motory?? Toto totiž vyzerá na prázdne gondoly
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16234
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Retro: Zvláštní osazenstvo a zvláštní let zmizelého Boeingu
Kolem ne/havarovaného letadla Boeing 777 číslo letu MH 370 se vynořily první zajímavé otazníky. Kdo vlastně byl na palubě? Nezávislé weby provedly masivní kritiku hlavních médií, které nezmínily ani slovo o hlavním osazenstvu posádky. Nakonec oficiálně vytáhl kočku z pytle jeden velký burzovní deník zde. Na palubě bylo 20 zaměstnanců high-tech firmy Freescale se sídlem v Texasu. Jeli do Číny vyjednávat nějaký obchod.
https://outsidermedia.cz/retro-zvlastni ... o-boeingu/
Kolem ne/havarovaného letadla Boeing 777 číslo letu MH 370 se vynořily první zajímavé otazníky. Kdo vlastně byl na palubě? Nezávislé weby provedly masivní kritiku hlavních médií, které nezmínily ani slovo o hlavním osazenstvu posádky. Nakonec oficiálně vytáhl kočku z pytle jeden velký burzovní deník zde. Na palubě bylo 20 zaměstnanců high-tech firmy Freescale se sídlem v Texasu. Jeli do Číny vyjednávat nějaký obchod.
https://outsidermedia.cz/retro-zvlastni ... o-boeingu/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42271
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
O nejakých "čínskych elektronických špecialistoch" (číňanov bola na palube väčšina - cca 150 duší) a "šesťsto kilo špeciálneho nákladu" sa hovorilo hneď po katastrofe v 2014. A Freescale vzniklo z nejakej odnože Motoroly.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 684
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Letecké nehody všeobecne
Freescale semiconductors vzniklo odclenenim procesorovej divizie Motoroly. Tam vznikli napr. procesory architektury M68000 (ktore boli take nekvalitne, ze nam ich odmietali svojho casu predavat a rakety nimi vybavene lietali zo strany na stranu) - MC68060. Casto sa neskor pouzivali v tlaciarnach a sietovych zariadeniach. RISC procesory PowerPc sa pouzivali v pocitacoch Apple.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Freescale_Semiconductor
https://en.wikipedia.org/wiki/Freescale_Semiconductor
https://sk.wikipedia.org/wiki/Freescale_Semiconductor
https://en.wikipedia.org/wiki/Freescale_Semiconductor
Viac hláv - viac kapusty.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Skeptik ↑↑↑ - ešte to nelieta, chce to čas a viac info
Pondelok 22.03.2021, Taiwan, asi 3km od pobrežia sa vo vzduchu zrazili 2 lietadlá Northrop F-5E Tiger II, registrácia 5286 a 5287 obe vo vlastníctve vojenského letectva (Republic of China Air Force (ROCAF)) = jeden pilot zahynul a druhý je nezvestný
Zdroje https://aviation-safety.net/wikibase/248980 + https://aviation-safety.net/wikibase/248981 + viac info
Klon https://vk.com/wall-123538639_1801112
Pondelok 22.03.2021, Taiwan, asi 3km od pobrežia sa vo vzduchu zrazili 2 lietadlá Northrop F-5E Tiger II, registrácia 5286 a 5287 obe vo vlastníctve vojenského letectva (Republic of China Air Force (ROCAF)) = jeden pilot zahynul a druhý je nezvestný
Zdroje https://aviation-safety.net/wikibase/248980 + https://aviation-safety.net/wikibase/248981 + viac info
Klon https://vk.com/wall-123538639_1801112
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
To je pravda, ale evidentně ho opravují. Uvidíme.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42271
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Síce nezmysel v nadpise, ale neuveriteľný a závažný incident
https://echo24.cz/a/SWs3D/strategickemu ... -neprezili
Strategickému bombardéru se nečekaně spustil katapultovací systém. Tři vojáci neštěstí nepřežili
https://echo24.cz/a/SWs3D/strategickemu ... -neprezili
Strategickému bombardéru se nečekaně spustil katapultovací systém. Tři vojáci neštěstí nepřežili
Tu-22M3 nie je STRATEGICKÝ bombardér.Tři členové posádky ruského strategického bombardéru Tu-22M3 dnes zahynuli, když se na letišti u města Kaluga při přípravě ke startu nečekaně spustil katapultovací systém jejich letounu. Oznámilo to ruské ministerstvo obrany. Agentura TASS s odvoláním na místní zdravotnický zdroj napsala, že jeden člověk neštěstí přežil.
Podle oficiální zprávy během přípravy na zemi k plánovanému letu stroje Tu-22M3 se na letišti v Kalužské oblasti, ležící jihozápadně od Moskvy, chybně zapnul katapultovací systém. "Kvůli nedostatečné výšce pro rozvinutí padáků utrpěli tři členové posádky při přistání zranění neslučitelná se životem," uvedlo ministerstvo.
Letouny Tu-22M jsou původně sovětské a následně ruské nadzvukové strategické bombardéry s nastavitelnou geometrií křídel. Vyzbrojeny jsou raketami a bombami určenými pro ničení pozemních a námořních cílů. Nasazovány mohou být ve dne i v noci a za jakýchkoli povětrnostních podmínek. Mohou nést i jaderné zbraně.
Agentura TASS připomněla, že poslední neštěstí, při kterém zahynula posádka bombardéru Tu-22M3, se odehrálo 22. ledna 2019 v Oleněgorsku v Murmanské oblasti. Letoun havaroval při přistání. O život přišli tři členové posádky, jeden přežil.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- El Diablo
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3948
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
Nemíním se hádat, ale všude uvádí že je...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-22MTupolev Tu-22M (V kódu NATO "Backfire") je nadzvukový, strategický a námořní bombardér s měnitelnou geometrií křídel dlouhého doletu z konce 60. let 20. století, který byl průběžně modernizován. Na západě byl tento letoun označován i jako Tu-26. Během studené války byl Tu-22M ve službě u sovětského letectva jako nosič střel určený ke strategickému bombardování v rámci Evropy a u sovětského námořního letectva jako nosič střel primárně určený k útokům na seskupení amerických letadlových lodí. Značné počty těchto letounů zůstávají u ruského letectva v provozu. V roce 2014 bylo ve službě více než 100 ks Tu-22M.[2]
https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-22MThe Tupolev Tu-22M (Russian: Туполев Ту-22М; NATO reporting name: Backfire) is a supersonic, variable-sweep wing, long-range strategic and maritime strike bomber developed by the Tupolev Design Bureau in the 1960s. According to some sources, the bomber was believed to be designated Tu-26 at one time. During the Cold War, the Tu-22M was operated by the Soviet Air Forces (VVS) in a missile carrier strategic bombing role, and by the Soviet Naval Aviation (Aviacija Vojenno-Morskogo Flota, AVMF) in a long-range maritime anti-shipping role.[2] Significant numbers remain in service with the Russian Air Force, and as of 2014 more than 100 Tu-22Ms are in use.[3]
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Máte pravdu oba
Tu-22M3 byl strategický bombardér, a byl z této klasifikace vyřazen poté, co byl demontován jeho systém pro tankování za letu. Tím se z něj stal "taktický" bombardér. Smlouva SALT.
Tu-22M3 byl strategický bombardér, a byl z této klasifikace vyřazen poté, co byl demontován jeho systém pro tankování za letu. Tím se z něj stal "taktický" bombardér. Smlouva SALT.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- El Diablo
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3948
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
Aha tak jsem se na to díval a podle https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%83-22%D0%9C by tuhle vlastnost měl mít opět až Tu-22M3M, ale ten mají zatím snad jen jeden.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42271
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Na západe Tu-22 označujú ako strategický stále, hoci výkony tomu nezodpovedali a nezodpovedajú. Dôvod bol a je jednoduchý - počítanie zbraní a vytváranie "ruskej hrozby" - predtým sovietskej.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Letecké nehody všeobecne
No ono to není úplně přesné...
Tedy "strategický bombardér" z něj udělaly politické tanečky kolem SALT II a ve skutečnosti nikdy nebylo uvažováno o jeho užití jako strategického bombardéru...Letoun, se stal předmětem sporů při podepisování dohody o omezení počtu strategických zbraní SALT II. Vyhodnocovači USAF tvrdili, že letoun je schopen mezikontinentálních úderů a trvali na jeho zařazení do příslušné kapitoly smlouvy. SSSR na oplátku požadoval aby byl mezi strategické nosiče zařazen i FB-111A. Šlo spíš o politické tahanice, než seriózní rozbory. SSSR s údery na území USA pomocí Tu-22M2 nepočítal a FB-111A byl taktický letoun s poloviční vzletovou hmotností proti Tu-22M2. Smlouva byla nakonec podepsána 18. června 1979, když Leonid Brežněv v osobním dopise J. Carterovi přislíbil omezit výrobu Tu-22M2 na 30 ks ročně a demontovat ze všech strojů tankovací nástavce.
https://www.valka.cz/11056-Tu-22M-M3-Ba ... odernizace
Mimochodem na Wiki se nachází mnoho nesmyslů... a jejich četnost je dáno tím, že tam může psát de facto každý...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Aaron, Alchy, ne tak docela.Aaron Goldstein píše: ↑24 bře 2021, 00:19Tedy "strategický bombardér" z něj udělaly politické tanečky kolem SALT II a ve skutečnosti nikdy nebylo uvažováno o jeho užití jako strategického bombardéru...
Počínaje rokem 1976 mohly Tu-22M nosit i modifikaci střely Ch-22 označenou NA, která byla určena k jaderným úderům proti plošným cílům. Jistě, primárním cílem pro ni měl být svaz letadlové lodě, ale její inerciální navigační systém, resp. pasivní protiradiolokační systém navedení, umožňovaly i strategické údery proti pozemní infrastruktuře.
Navíc v době jednání o SALT II již byla ve vývoji verze Tu-22M3, u které se počítalo s využitím v té době vyvíjené střely Ch-15 ... rovněž strategického určení (do výzbroje přijata 1980).
Tu-22M3 mohl nést 6 střel Ch-15 (každá s 300 kt jadernou hlavicí) v pumovnici další 4 Ch-15 na vnějších závěsnících.
Při použití doplňování paliva za letu Tu-22M2 a hlavně Tu-22M3 prostě strategickými bombardéry byly (stejně jako je Admirál Kuzněcov letadlovou lodí, i když je nazýván těžkým křižníkem).
V tomhle měly USA prostě pravdu.
Stejně jako měl SSSR pravdu v tom, že mezi strategické bombardéry by měl být zařazen i F-111. Tedy ne všechny jeho verze, ale pouze verze FB-111A schopná nést střely AGM-69 SRAM, což byl usácký ekvivalent sovětských Ch-15.
P.S. S konstatováním, že Wikipedie je pouze základní zdroj, který je nutno ověřovat, protože do něj "může přispívat kdokoli" plně souhlasím. To ostatně platí i o valka.cz či aktualnikonflikty.cz
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42271
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Na wiki k tomu pripočítaj bezpodmienečnú politickú korektnosť a "odborný názor" drvivej väčšiny moderátorov.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Letecké nehody všeobecne
Jak se může zapnout během pozemní přípravy katapult, než že někdo zatáhne za madla?
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Jednoducho - jeden prepínač v nesprávnej polohe a keď nabehli motory tak interná energia to celé spustila a už to išlo automaticky = technicky všetko správne fungovalo ako malo.
pult veliteľa letu: detail na prepínač pre automatické núdzové opustenie lietadla:
pult veliteľa letu: detail na prepínač pre automatické núdzové opustenie lietadla:
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Letecké nehody všeobecne
To by znamenalo následující. Někdo zvedne bezpečnostní krytku a přepne přepínače do aktivní polohy. Nechá to v této poloze a odejde. Piloti usednou do kabiny, nezkontrolují polohu přepínačů a spustí motory...Na každou větu tedy proč? A na první dvě věty si odpovídám; pachatel je nebezpečný vyškolený idiot nebo rovnou sabotér.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“