https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... ranicni_ad
https://atwonline.com/aircraft-amp-engi ... y-aircraft
Jak píše Mirek58, to tak rychlé nebude.
Souhlas, nicméně v poslední větě jsi potvrdil, že šlo o chybu návrhu řídícího systému, tedy potažmo i SW - porovnávat oba zdroje signálu měl od začátku, proto jsou ty systémy zdvojené. A přesně to nedělali...
Nikoli, bylo by to jistě lepší, ale není to nutné.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... iopii.htmlKanada, která je třetím největším provozovatelem nové verze Boeingu 737 MAX 8, ve středu rozhodla o zákazu provozu těchto strojů, uvedl BBC. Kanadský ministr dopravy Marc Garneau to zdůvodnil tím, že ráno dostal nové informace o nedělním pádu stejného typu letounu v Etiopii, který si vyžádala 157 obětí.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_hm1Černé skříňky z Boeingu 737 MAX 8, který v neděli havaroval krátce po startu z etiopské metropole Addis Abeby, pošlou etiopské aerolinky k analýze do Německa. Mluvčí Ethiopian Ariline uvedl, že Etiopie nemá k analýze skříněk technickou kapacitu. Letecké neštěstí nepřežilo všech 157 lidí na palubě.
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... opadu.htmlŽádné informace, žádné školení a problémy s novým automatickým systémem, který společnost Boeing namontovala do nejnovějších strojů Boeing 737 Max 8. Nezávisle na sobě si na to stěžovalo vloni v listopadu několik amerických pilotů, píše server týdeníku Focus. Jejich výtky se shodují s kritikou indonéských pilotů, která zazněla na adresu společnosti poté, co se vloni v říjnu v Jakartě tento typ letounu zřítil.
Jediné logické vysvětlení je to, že na závadu přišli již při šetření prvé havárie (zajisté spolupracovali při vyšetřování) a aby vše nedopadlo tak jak říká mirek58 plánovali ubgrade provoz ohrožující chyby potichu během plánovaných údržeb ale druhá havárie jim tento plán překazila a někdo u Boeingu po řevu dopravců zazmatkoval.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_fihÚřední zákaz letů do Evropy zastihl ve vzduchu na cestě do Prahy dva boeingy společnosti Smartwings se stovkami lidí na palubě. Stroje přistály s cestujícími na letištích v Ankaře a Tunisu. Firma se lidem omluvila. Ti, kteří přistáli v Turecku, přespali v hotelu.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... trump.htmlAmerický prezident Donald Trump ve středu oznámil, že americký Federální úřad pro letectví (FAA) zakáže provoz nejnovější verze Boeingu 737 MAX. Řekl to kráce poté, co kanadský ministr odopravy Marc Garneau uvedl, že kanada neumožní jejich provoz ve svém vzdušném prostoru. Důvodem je jsou nové informace o nedělním pádu stejného typu letounu v Etiopii, který si vyžádala 157 obětí.
Vždyť sis sám odpověděl, že je to chyba sw.Skeptik píše: ↑13 bře 2019, 15:27V tomto případě to ale nebyl přímo vliv softwaru, jako spíš špatného fungování posádky.
Takže nelze říci, že by se v tomto případě jednalo o chybu softwaru.
Pokud, tak systému autopilota firmy Collins, který odebíral údaje jen z hlavního radiovýškoměru a neporovnával je s údaji toho záložního. Dnešní FMS by při zjištění rozdílu hodnot vyvolal poplach a autopilot by se odpojil.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_hm1Etiopské aerolinky ve středu oznámili, že černé skříňky z havarovaného Boeingu 737 MAX 8 po pošlou na analýzu do Francie. Nemají pro to technickou kapacitu. Analyzovat je bude francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví.
Němci řekli že na to nemají vybavení...
Nikoliwoxia píše: ↑13 bře 2019, 20:46Vždyť sis sám odpověděl, že je to chyba sw.Skeptik píše: ↑13 bře 2019, 15:27V tomto případě to ale nebyl přímo vliv softwaru, jako spíš špatného fungování posádky.
Takže nelze říci, že by se v tomto případě jednalo o chybu softwaru.
Pokud, tak systému autopilota firmy Collins, který odebíral údaje jen z hlavního radiovýškoměru a neporovnával je s údaji toho záložního. Dnešní FMS by při zjištění rozdílu hodnot vyvolal poplach a autopilot by se odpojil.