9.6
Ukrajina odmítá haagskému soudu poskytnout údaje z radarů v den havárie MH17 - prokuratura
Okresní soud v Haagu uvedl, že Ukrajina odmítla poskytnout primární údaje z radarů o Boeingu MH17 sestřeleném nad Donbasem v létě 2014.
V úterý 9. června to oznámil prokurátor Theis Berger, informuje agentura TASS.
Podle prokurátora "ukrajinské úřady odeslaly pouze údaje ze sekundárního radaru, který registruje pouze civilní letadla na obloze, která vysílají signál na zem". Upřesnil, že tyto radary přijímají informace od letadel se zapnutým odpovídačem a nevysílají údaje o jiných objektech nebo letadlech s vypnutými odpovídači.
"Žádné údaje z primárních radarů nebyly z Ukrajiny obdrženy," dodal státní zástupce. - "Společný vyšetřovací tým provedl vyšetřování, kterému nebyly poskytnuty. Vyšetřování ukázalo, že radar v Doněcku byl vypnut, protože se nacházel na území kontrolovaném DLR, radar pod osadou Artemivsk byl poškozen během bojů a radar v Čugujevu byl na běžné údržbě.
https://strana.ua/news/271990-ukraina-o ... -mn17.html
A to je přesně ono - všechny přehledové radary PVO VSU na a okolo Donbasu vypnuté 17. července 2014.
Kdy jen 19h před sestřelem MH17, 16. července 2014 po 19h
dojde[
2] ruským letectvem k sestřelení Su-25 letícího na výšce 8200m (za několik týdnů to Kyjev snižuje na 6200m, přitom tam na té tiskovce šermuje s odposlechem ruského pilota, co udává výšku cíle na 8,2km), k tomu aby toho nebylo málo, ještě ani ne 4h předtím dochází k silnému ostřelování pozic VSU v stejném prostoru (kam poletí večer ten ukrajinský Su-25) zpoza hranice od Gukova z RF s Grady (což je prokazatelné z vícero zdrojů odkud a kam to dopadlo). Ať je ten sestřel ukrajinského Su-25 ruským letectvem pravda nebo ne, není podstatné (pokud není, v tom případě jej na 99.99% na výšce 6200-8250m musel sestřelit leda separatistický Buk a Kyjev to tím jen kryje a tedy i to, že o těch Bucích věděl dřív než až 17. července 2014 jak se dušuje a logicky pak tím kryje hlavně to, že neuzavřel vzdušný prostor, protože tato tiskovka MO UA o sestřelu Su-25 ruským letectvem se konala ani ne den po MH17 - dopoledne 18. července 2014).
Tyto závažné události jen den před sestřelením MH17 naznačují vojensky zcela logicky, i kdyby si ten příběh o sestřelu Su-25 večer 16. července 2014 ruským letectvem Kyjev zfalšoval (přičemž ten Su-25 byl opravdu sestřelen ten večer v té oblasti), tak ale minimálně to ostřelování pozic VSU Grady z RF od Gukova je prokazatelná realita toho dne odpoledne. Ještě jedna zajímavá věc tu je, již pět dní před tím - 11. července 2014
došlo k kompletnímu zničení polního tábora 79. samostatné výsadkové a útočné brigády a 24. samostatné mechanizované brigády u vesnice Zelenopil i s těžkou technikou (zde neexistuje na rozdíl od Gukova žádný přímý důkaz, že to přiletělo z RF, ale je to vysoce pravděpodobné).
Klíčové v tom všem ale je, jak mohl jakýkoliv vrchní velitel následně druhý den (17. července 2014 - den sestřelu MH17) nechat vypnout všechny přehledové radary ukrajinské PVO (to by byla vlastizrada v situaci, která panuje minimálně v oblasti okolo hraničního přechodu Novošachtinsk dne 16. července 2014, kde už dochází k přímým rozsáhlým raketovým úderům z území RF po VSU - pravděpodobně už druhému a ještě podle Kyjeva jim večer sestřeluje ruské letectvo zpoza hranice onen Su-25 na velké výšce).
Věc se má zcela jednoduše podle mého názoru, zda Kyjev čirou náhodou nevydal v reakci na dění dne 16. července 2014, ještě ten den bojové rozkazy PVO k zničení všech neidentifikovatelných letounů přilétajících na kurzech z RF a hlavně rozkazy k bojovému rozvinutí jednotlivých toho času ještě svinutých praporů a baterií PVO již přímo do terénu, tak aby se zvýšila pravděpodobnost jejich přežití v boji, v takové situaci by Kyjev jistě vydal i rozkazy k urychleným přesunům dalších jednotek PVO na krytí jednotek ATO v předpokládaném prostoru vedení rozsáhlých vojenských operací RF, logicky by ty přesuny nových jednotek a rozvinování baterií PVO probíhali ještě přes noc z 16. července na 17., ale vrcholilo by to vše právě druhý den 17. července - den sestřelu MH17..
Napadl mě jeden myšlenkový experiment, jak zjistit s vysokou pravděpodobností, zda by se čistě teoreticky mohlo stát, že ukrajinská posádka jednoho odpalovacího vozidla 9A310M1 by po obdržení rozkazu na rozvinutí baterie večer 16. července a nočním přesunu (kdy už ví o tom, že ruské letectvo již sestřeluje ukrajinské vojenské letouny zpoza hranice a došlo k raketovému útoku zpoza hranice po jednotkách VSU), kdy se odpalovací vozidlo může vzdálit při vedení bojové činnosti až na několik kilometrů od přehledového radaru baterie Kupol (hlavně záleží na terénu), za prve mohla vlivem reliéfu terénu i ztratit bezdrátové spojení na svůj přehledový radar Kupol v baterii a přes něj na nadřazené stupně velení a řízení (přišla by i informační povědomí o tom co se děje ve vzdušném prostoru kolem ní), za druhé mohla být rozvinuta záměrně dále od od zbytku baterie jako záloha, s bojovým rozkazem vést samostatně bojovou činnost dle libosti a být třeba i v rádiovém klidu, zde je možností spousta, co by se při vydání bojových rozkazu pro UA PVO večer 16. července 2014 mohlo dít následující den u spousty jednotek PVO minimálně v a okolo ATO, daleko spíše po celé Ukrajině, museli počítat s nejhorším scénářem vývoje a že se případný rozsáhlý vojenský střet neomezí jen na oblast Donbasu.
K tomuto myšlenkovému experimentu mě přivedl
popis důvodu sestřelení ukrajinského letounu v Íránu, kdy jako klíčový prvek se tam uvádí toto:
"Jeden z teheránských systémů protivzdušné obrany byl přemístěn. To vedlo ke změně jeho zeměpisné polohy a orientace. Po přemístění nebyla provedena rekonfigurace, " uvádí se v dokumentu.
Zpráva uvádí, že v souvislosti s chybným nastavením systém mylně identifikoval ukrajinské letadlo jako objekt pohybující se z jihozápadního směru k Teheránu, zatímco letoun se reálně vzdaloval od íránského hlavního města.
Myslím jsi, že mě napadl způsob, jak z veřejně dostupných dat o parametrech letu MH17, časech, TTD 9K37M1 Buk-M1 zjistit, zda zde mohlo dojít k něčemu podobnému (kombinace bojového stresu z nově vydaných bojových rozkazů a žalostné nevycvičenosti UA PVO jednotek celkově), včetně toho kde by k tomu muselo dojít (+- max. 10km) vzhledem k TTD 9K37M1 a parametrům letu MH17.. Bude to nějaký den trvat, než to promyslím, jak to propočítat, aby to bylo co nejvíce argumentačně neprůstřelné. Klíčové v tom ale všem je, zda Kyjev vydal v reakci na dění 24h před MH17 bojové rozkazy UA PVO minimálně v a okolí operace ATO, mě se to osobně zdá velice pravděpodobné, že se tak reálně stalo a proto podle vyšetřování neexistuje 17. července 2014 jediný pracující přehledový radar PVO VSU nejen na Donbasu a ani v blízkém okolí, a přitom jim před 19h sestřelí ruské letectvo letoun, k tomu před 24h ostřelují jednotky VSU grady z RF od Gukova. Ať si na to udělá názor každý sám, jen se mi zda, že pokud ty ruské Buky na Donbasu působili již minimálně od 13. červenec, tak se u těch jejich posádek nic zásadního k 17. červenci nemohlo změnit (aby jejich bojový stres narůstal - UA vojenské letectvo měli již tou dobu efektivně uzemněné), kdežto podle mého názoru vzhledem k dění 16. července se s vydanými bojovými rozkazy změnilo vše pro ukrajinské posádky PVO dislokované v celé oblasti Donbasu a minimálně přilehlého okolí, co obdrželi bojové rozkazy včetně autorizací k palbě dle vlastního uvážení, na všechny podezřelé letouny přilétající z směru RF..