Lietadlá a letecká technika
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46035
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Lietadlá a letecká technika
Po pribuzenskej linii predali pár kusov armádnemu letectvu... Pekne draho...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8728
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Lietadlá a letecká technika
Ani se nedivím. Pokud někdo, kdo s tím nemá žádné zkušenosti, zpatlá jakékoli vozidlo, tak to nemůže dopadnout dobře.Alchymista píše: ↑28 srp 2022, 07:52A každý, kto ho raz lúpil, to trikrát oľutoval.
Robil som s tým. Väčší nepodarok aby si dlho hľadal.
Ono to na první pohled vypadá jednoduše ... tahač letadel je vlastně takový ingot na kolech "ploužící" se po letišti ... ovšem jednoduché to je jen na první pohled.
Obdobné to bylo u nás, když se Pragovka pokusila vyvinout "Unimog" dle hesla "Když to umí Mercedes, zvládneme to taky." Nezvládli.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3219
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Lietadlá a letecká technika
Pragovka ten unimog začaly vyvíjet ve špatné době. Začít o dvacet let dřív, vznikla by legenda jako V3S.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11462
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Lietadlá a letecká technika
Ešte z toho leteckeho dňa v Kuchyni z hlásenia moderátora.
- Migy 29 odlietali 20200 hodín
-na lietadlo absolvovalo výcvik 52 pilotov
(Predpokladám že to bolo myslené v rámci Slovenskej republiky a Slovak Air Force, nejako bližšie to nešpecifikoval)
- Migy 29 odlietali 20200 hodín
-na lietadlo absolvovalo výcvik 52 pilotov
(Predpokladám že to bolo myslené v rámci Slovenskej republiky a Slovak Air Force, nejako bližšie to nešpecifikoval)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10437
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Lietadlá a letecká technika
OT k Talet-30 - jeho naj chyba hydraulika = dali tam na hydrauliku hadice ktoré neznesú ani tlak a ani teplotu - objednali sme iné ako dal výrobca a funguje to (koľko oleja vytieklo na trávnik / dráhu radšej pomlčíme) ... druhý problém vzduchový filter, lenivému sa to nechce čistiť a potom sa to komplet prehrieva, ale stačí si nájsť čas a ten filter prefúkať (kašle sa na to). Po tých rokoch sme sa "naučili" sami, žiadne papiere na to netreba, nie je to vozidlo ale je to stroj. Výrobca nám dal iba na začiatku malé ústne zaškolenie, a potom samo štúdium pokus omyl a šikovný technici - ktorí už dali výpovede. Čo znamená tá 30 v názve neviem / nepamätám, to ústne zaškolenie bolo rýchle a dávno pradávno :)
Už je to jedno, končia aj oni, budú nám dodané nové, s novými F-16, zo SŠA... resp tie čo ostanú sa budú používať na kosenie trávy asi.
Už je to jedno, končia aj oni, budú nám dodané nové, s novými F-16, zo SŠA... resp tie čo ostanú sa budú používať na kosenie trávy asi.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11462
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Lietadlá a letecká technika
nápravy neodpružené, dvojstupňová prevodovka,Alchymista píše: ↑28 srp 2022, 07:52A každý, kto ho raz lúpil, to trikrát oľutoval.
Robil som s tým. Väčší nepodarok aby si dlho hľadal.
Je vidieť že niekto dokáže spackať aj motorickú cihlu.
V3S/S5T boli navrhnuté za 5 mesiacov, je vidieť že keď sa chce a vytvoria sa podmienky tak to ide. Takže dôvod problémov by som hľadal niekde inde, pretože aj dedinský malotraktor zhotovený z 250ky musel byť náročnejší na konštrukciu ako ten ťahač, vzhľadom k pomerom vzniku.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 06 bře 2017, 15:37
Re: Lietadlá a letecká technika
Za dávnych časov sme v Kuchyni SU 22 a SU 25 ťahali Tatrou 813
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46035
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Lietadlá a letecká technika
K prototypu mali vojaci desiatky pripomienok (cez 50?) - realizovala sa vraj jediná, polepenie časti skla foliou.
Zaklad úspešného kšeftu s armádou je kúpiť plukovníka. Na vzdušných silách boli na predaj generáli.
lajozko1 - jj, letecká technika bola v špatnom stave, musia ju presúvať autami. Ale väčšinou T815
Zaklad úspešného kšeftu s armádou je kúpiť plukovníka. Na vzdušných silách boli na predaj generáli.
lajozko1 - jj, letecká technika bola v špatnom stave, musia ju presúvať autami. Ale väčšinou T815
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11462
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Lietadlá a letecká technika
:sipka: Ja by som to odhadol v náročnosti na technologickú úroveň motokáry. Takže by som to odhadoval na podplatené a teda minimalizované náklady na vývoj a o názor skutočných uživateľov sa nikto nestaral.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8728
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Lietadlá a letecká technika
:sipka: Obávám se, že se absolutně mýlíš.
Vyvinout a vyrábět funkční, spolehlivý a hlavně 100% použitelný tahač letadel není triviální záležitost ani náhodou.
Nejproblematičtější částí je pohon a brzdy. Obojí musí být absolutně plynulé ... proto všechny ty hydromotory, hydraulika apod. ... což konstrukci ani náhodou nezjednodušuje.
Vyvinout a vyrábět funkční, spolehlivý a hlavně 100% použitelný tahač letadel není triviální záležitost ani náhodou.
Nejproblematičtější částí je pohon a brzdy. Obojí musí být absolutně plynulé ... proto všechny ty hydromotory, hydraulika apod. ... což konstrukci ani náhodou nezjednodušuje.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11462
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Lietadlá a letecká technika
:sipka: Na zapojenie hydrostatických alebo hydrodynamických motorov a čerpadiel existujú už dávno zavedené a overené zapojenia a schémy. Verím tomu že vysokozdvižný vozík DESTA je proti tomu 10x komplikovanejší.
Takže to stále nechávam na tom že z 90% to bolo spôsobené korupčným tendrom.
Takže to stále nechávam na tom že z 90% to bolo spôsobené korupčným tendrom.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8728
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Lietadlá a letecká technika
Korupce???
Možná ano, možná ne. Jak jsem psal, vůbec nechápu, proč byl vývoj takového prostředku na Slovensku zadán, když tam s vývojem letištních tahačů neměl nikdo žádnou zkušenost. To prostě nemohlo dopadnout dobře.
Evokuje to případ jiného letištního tahače u nás ... Tatry 815 TPL z roku 1987.
Tam byl důvod vývoje ale jasný - v prostoru RVHP nikdo speciální letištní tahače schopné i pushbacku nevyráběl, letištní provoz na letišti Praha / Ruzyně rostl a prostor na letišti není nafukovací, aby se všechna stání letadel dala realizovat jako otočná případně průjezdná. Nehledě na to, že se plánovalo rozšíření terminálu (tzv. IV. výstavba), kde se počítalo s nástupními mosty ... a tam stání prostě musí být nose-in a letadla vytlačována pushbackem.
Na zahraniční tahač / pushback nebyly devizy, a tak se to žádalo tomu nejzkušenějšímu, kdo byl po ruce ... Kopřivnické Tatře.
Nicméně ani Tatra tento vývoj nezvládla a vznikl na světové poměry podřadný stroj, který byl nejen poruchový, ale provozovat ho na letišti a nepoškozovat při tom letadla byl opravdu výkon.
Tatře Kopřivnice se to nepovedlo ne kvůli korupci, ba ani ne proto, že by vyráběla špatné nákladní vozy, ale prostě proto, že se její konstruktéři pokusili vyvinout stroj, se kterým neměli vůbec žádné zkušenosti. Na "první dobrou" to prakticky nikdy nevyjde. Ne kvůli špatné koncepcí, ale kvůli detailům, které se nezdají důležité a následně se ukáží jako zásadní.
Ostatně něco z toho v případě TALET 30 popsal skflanker výše.
Možná ano, možná ne. Jak jsem psal, vůbec nechápu, proč byl vývoj takového prostředku na Slovensku zadán, když tam s vývojem letištních tahačů neměl nikdo žádnou zkušenost. To prostě nemohlo dopadnout dobře.
Evokuje to případ jiného letištního tahače u nás ... Tatry 815 TPL z roku 1987.
Tam byl důvod vývoje ale jasný - v prostoru RVHP nikdo speciální letištní tahače schopné i pushbacku nevyráběl, letištní provoz na letišti Praha / Ruzyně rostl a prostor na letišti není nafukovací, aby se všechna stání letadel dala realizovat jako otočná případně průjezdná. Nehledě na to, že se plánovalo rozšíření terminálu (tzv. IV. výstavba), kde se počítalo s nástupními mosty ... a tam stání prostě musí být nose-in a letadla vytlačována pushbackem.
Na zahraniční tahač / pushback nebyly devizy, a tak se to žádalo tomu nejzkušenějšímu, kdo byl po ruce ... Kopřivnické Tatře.
Nicméně ani Tatra tento vývoj nezvládla a vznikl na světové poměry podřadný stroj, který byl nejen poruchový, ale provozovat ho na letišti a nepoškozovat při tom letadla byl opravdu výkon.
Tatře Kopřivnice se to nepovedlo ne kvůli korupci, ba ani ne proto, že by vyráběla špatné nákladní vozy, ale prostě proto, že se její konstruktéři pokusili vyvinout stroj, se kterým neměli vůbec žádné zkušenosti. Na "první dobrou" to prakticky nikdy nevyjde. Ne kvůli špatné koncepcí, ale kvůli detailům, které se nezdají důležité a následně se ukáží jako zásadní.
Ostatně něco z toho v případě TALET 30 popsal skflanker výše.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10437
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Lietadlá a letecká technika
Séria fotografií z pobytu stíhacích bombardérov MiG-23BN (МиГ-23БН) a cvično-bojových lietadiel MiG-23UB (МиГ-23УБ) z 37. stíhacej bombardovacej letky NDR na československom letisku Čáslav v lete 1989
https://vk.com/wall-173678697_288365 z 03.10.2022 originál https://477768.livejournal.com/1818307.html z 30.11.2014
Spoznal sa tam niekto?
Zdroj Spoznal sa tam niekto?
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 7787
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Lietadlá a letecká technika
Vyborne fotky z leteckeho dna https://www.ephoto.sk/komunita/clanky-u ... ctva-2022/
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 19 úno 2017, 13:13
Re: Lietadlá a letecká technika
Po rozkliknutí odkazu , jsem se našel na té předposlední a poslední fotce . Krásnej jsem furt ,ale to mládí¨...skflanker_ píše: ↑03 říj 2022, 20:06Séria fotografií z pobytu stíhacích bombardérov MiG-23BN (МиГ-23БН) a cvično-bojových lietadiel MiG-23UB (МиГ-23УБ) z 37. stíhacej bombardovacej letky NDR na československom letisku Čáslav v lete 1989
20221003.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_288365 z 03.10.2022 originál https://477768.livejournal.com/1818307.html z 30.11.2014
Spoznal sa tam niekto?
Jsme si je vzali trochu do parády ( zbrojíře ) a pak je museli nakládat do uazu , bo nemohli chodit
Jo rusové , to byla jiná liga
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10437
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Lietadlá a letecká technika
Československé lietadlá MiG-19 (МиГ-19)
Koncom roka 1957 ČSSR dostala 27 lietadiel MiG-19P (МиГ-19П) pre 1. a 11. stíhací pluk. V roku 1958 dostalo československé letectvo 12 lietadiel MiG-19S (МиГ-19С), ktoré prišli v 12/1957. Lietadlá boli rozdelené medzi 1. a 11. stíhací letecký pluk. Následne sa MiG-19S začal v Československu sériovo vyrábať v spoločnosti Aero Vodochody pod označením S-105. Aero Vodochody vyrobilo celkovo 103 lietadiel S-105 v piatich sériách. Posledné 2 lietadlá boli dodané vojskám 29.11.1961. MiGy-19 slúžili v Československu pomerne dlho - až do 02.07.1972, keď posledné lietadlá 5. stíhacieho pluku nahradili MiG-21 (МиГ-21). Zdroj https://vk.com/wall-173678697_329343 / https://t.me/AviaCT/21924 z 27.06.2023 + 7 kvalitnejších foto
Koncom roka 1957 ČSSR dostala 27 lietadiel MiG-19P (МиГ-19П) pre 1. a 11. stíhací pluk. V roku 1958 dostalo československé letectvo 12 lietadiel MiG-19S (МиГ-19С), ktoré prišli v 12/1957. Lietadlá boli rozdelené medzi 1. a 11. stíhací letecký pluk. Následne sa MiG-19S začal v Československu sériovo vyrábať v spoločnosti Aero Vodochody pod označením S-105. Aero Vodochody vyrobilo celkovo 103 lietadiel S-105 v piatich sériách. Posledné 2 lietadlá boli dodané vojskám 29.11.1961. MiGy-19 slúžili v Československu pomerne dlho - až do 02.07.1972, keď posledné lietadlá 5. stíhacieho pluku nahradili MiG-21 (МиГ-21). Zdroj https://vk.com/wall-173678697_329343 / https://t.me/AviaCT/21924 z 27.06.2023 + 7 kvalitnejších foto
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11462
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Lietadlá a letecká technika
Alchymista píše: ↑06 lis 2023, 09:04...Väčšina ľudí nikdy nevidela na vlastné oči skutočne nízke lietanie nad vlastnou hlavou. Ani na leteckých dňoch sa to už nepraktizuje... Video ten dojem nikdy nesprostredkuje.
..
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10437
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Lietadlá a letecká technika
Boli časy ...
Letecká základňa VVS SŠA Andersen na ostrove Guam (Andersen AFB) so 150 strategickými bombardérmi B-52 na stojánkach, a to je len jedna letecká základňa, rok 1972. Dnes sa dá dokopy možno 70 "žijúcich" Stratofortressov. Zdroj https://vk.com/wall-173678697_352507 / https://t.me/fotozak/5836 z 19.12.2023
Letecká základňa VVS SŠA Andersen na ostrove Guam (Andersen AFB) so 150 strategickými bombardérmi B-52 na stojánkach, a to je len jedna letecká základňa, rok 1972. Dnes sa dá dokopy možno 70 "žijúcich" Stratofortressov. Zdroj https://vk.com/wall-173678697_352507 / https://t.me/fotozak/5836 z 19.12.2023
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46035
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Lietadlá a letecká technika
Never... skoro všetky nerozpílené B-52 v Nevade a Arizone sú "oživiteľné".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8728
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Lietadlá a letecká technika
Jistě.
I tento Hawker Hurricane byl nakonec "oživen". Otázkou je, za jakou cenu.
I tento Hawker Hurricane byl nakonec "oživen". Otázkou je, za jakou cenu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire