Stránka 5 z 22

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 15 čer 2018, 23:16
od Alchymista
Iste - a vďaka 24 hodinovej vytrvalosti majú kopec času.
BTW - tá vytrvalosť dáva aj približný dolet 24x 350-400km/h = 8400 - 9600km = strategický dosah

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 15 čer 2018, 23:19
od kenavf
No ak bude bombardovať z veľkej výšky tak mu MANPADy nebudú vadiť.

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 15 čer 2018, 23:40
od Alchymista
Však ano - na "bojisku" mu nevadia. Ale odniekiaľ musí štartovať.
Ale na to PKK a kurdi obecne ešte nedorástli a až ani neodrastú. Pretože o minometný útok na stojánky tureského letectva sa zatiaľ nikde ani len nepokúsili, pokiaľ viem.
Rozumie tiež tomu, že by to bola viacmenej sebevražedná akcia...

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 16 čer 2018, 00:56
od QVAK
Alchy, Rusové jistě něco Turky naučili aby neselhali. Rus není NATO a s Turkem je vše v Sýrii podstatně snažší a hlavně lacinější.

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 17 čer 2018, 15:28
od skflanker_
Medzinárodná výstava Eurosatory 2018, Srbská firma JugoImport a jej X-01 Sršeň
X01.jpg
Vzletová hmotnosť 750kg
Užitočný náklad 350kg (vrátane paliva a zbraní + optiky)
Dĺžka 8,75m šírka 1,8m výška 2,44m
Maximálna rýchlosť 120-180km/h, max. stúpanie 8m/s
Vytrvalosť 4 hodiny, max. dostup 4km
Teoretický dolet pri 120km/h * 4h = 480km, pri 180km/h * 4h = 720km
Zdroj http://www.janes.com/article/81111/euro ... d-vtol-uav z 15.06.2018

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 17 čer 2018, 15:40
od Alchymista
IMHO príliš veľký = príliš drahý
A teda neefektívny. UAV majú mať jasne rozdelené funkcie/úlohy pozorovateľa, stopára, zabíjača a kamikadze.

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 21 čer 2018, 20:44
od nine_mike
Rusi, zdá sa, vyriešili jeden z najväčších problémov ktorým čelili po zavedení sankcií a to neexistujúce letecké spaľovacie motory pre malú aviáciu a drony. Istrinský závod experimentálnej mechanizácie? ("Истринский Экспериментальный Механический Завод") už pár rokov pracuje na rodine hviezdicových spalovacích motorov s označením RITM. V 2017 prebehli skúšky jednotky s výkonom 200 konských síl a v súčasnosti začína výroba prvej 10 kusovej série. Motor má hmotnosť 156 kg, objem 11500 cm3, 1900 ot/min, 200 hp (vzletový 260 hp).
Na báze tohto 200 koníkového motora sa vyvíja aj ťažký 400 koňový dvojradový hviezdicový motor. V štádiu príprav sú aj malé 4,5 a 20 koňové motory pre malé a stredné bezpilotniky.
http://tehnoomsk.ru/node/3229

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 21 čer 2018, 20:46
od Alchymista
Istrinský experimentálny mechanický závod

https://politexpert.net/69491-aviadviga ... m-analogam
celkom zaujímavý sedemvalec
ritm_new_light_engine1_0[1].jpg
A tiež zaujímavá "záťažová" vrtuľa

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 21 čer 2018, 21:25
od nine_mike
Tie plôšky na vrtuli zvyšujú jej odpor a tým pre motor simulujú hmotnosť lietadla?

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 21 čer 2018, 21:47
od Alchymista
Ano aj...
Ale hlavne simulujú odpor celej vrtule - tá vrtuľa je dosť "skrátená" - má možno polovičný, možno dvojtretinový priemer originálu, konce sú odrezané. Robí sa to z viac dôvodov:
- kvôli priestoru - ten vozík/rebrík/stojan by musel byť najmenej o meter vyšší a bol by menej stabilný
- kvôli bezpečnosti - koniec bežiacej vrtule väčšieho priemeru v otáčkach nevidíš, pritom si dokáže človeka pritiahnuť, zvlášť "nestaviteľná", ako táto (nasáva stále, ale sila sania sa mení podľa otáčok)
- kvôli bezpečnosti 2 - poškodený koniec vrtule sa veľmi blbo opravuje, často sa to nedá vôbec a vrtuľa sa musí vyradiť. Pri pozemnej prevádzke dôjde k poškodeniu vrtule raz-dva, dokáže si nasať kadečo z pomerne veľkej diaľky - a škody sú to dosť vysoké. Táto môže byť práve vyradná po poškodení - a po skrátení ešte dobre poslúži na brzde (skrátenie listov i veľkosť plochy tých líšt niekdo celkom iste starostlivo spočítal. Aj odstredivé sily.)
- kvôli bezpečnosti 3 - plôšky nielen zvyšujú odpor vrtule, ale znižujú aj jej ťah a tým aj sací efekt na okolie (list vrtule je vlastne krídlo, a takáto plôška funguje ako rušič vztlaku - interceptor)

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 21 čer 2018, 21:58
od nine_mike
Vďaka za vysvetlenie Alchy.

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 21 čer 2018, 21:59
od Skeptik
Jsem čekal, že mi něco necháš. Ale to ne :sad: Ty to musíš vypsat všechno :nahoru:

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 22 čer 2018, 22:50
od skflanker_
Aľtius-O (Альтиус-О / Альтаир) úspešne ukončil letové skúšky
Ťažký bojový dron Aľtius-O (Альтиус-О) úspešne ukončil letové skúšky. Stroj so vzletovou hmotnosťou okolo 7,5 tony môže letieť po dobu 48 hodín s dosahom cca 10 tisíc km a bojovým nákladom do 1 tony. Prototyp vzlietol v 07/2016. Rozpätie krídel 28,5 metra, rýchlosť 150-250 km/h, dostup 12.000m.
Zdroj http://vg-news.ru/n/134560 z 14.06.2018

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 23 čer 2018, 00:05
od kenavf
Ako to bude s jeho motormi RED A03.Sú to akože nemecké dízle(vyrábané v rusku),a keď ich akože nemecká firma dodá a rusi ju použijú na bezpilotnik ,tak to je tak na sankcie pre nemckú firmu . :?:

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 23 čer 2018, 02:17
od QVAK
kenavf píše:
23 čer 2018, 00:05
Ako to bude s jeho motormi RED A03.Sú to akože nemecké dízle(vyrábané v rusku),a keď ich akože nemecká firma dodá a rusi ju použijú na bezpilotnik ,tak to je tak na sankcie pre nemckú firmu . :?:
Co když je vyrábí sesterská Fy. pod RF judiklaturou viz.plynové turbíny Siemens?

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 23 čer 2018, 05:50
od Skeptik
kenavf píše:
23 čer 2018, 00:05
Ako to bude s jeho motormi RED A03.Sú to akože nemecké dízle(vyrábané v rusku),a keď ich akože nemecká firma dodá a rusi ju použijú na bezpilotnik ,tak to je tak na sankcie pre nemckú firmu . :?:
Mno, ony jsou to spíš ruské diesely vyráběné v Německu.
Majitel firmy RED, Владимир Райхлин, založil firmu v Německu, aby usnadnil certifikací motoru u EASA (evropská agentura pro bezpečnost v letectví).
Certifikace RED A03 u EASA díky tomu, že se jednalo o "německý" motor, trvala 2 roky. Pokud by šlo o ruský motor, nejspíš by nestačilo 10 let.
Rusovi těžko může někdo nařídit, aby nepředvedl firmu do Ruska.

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 23 čer 2018, 08:30
od Juraj
Tieto motory boli vyvinuté kazanským rodákom Vladimírom Reichlinom, ktorý v deväťdesiatych rokoch odišiel do Nemecka a pracoval v koncerne Mercedes. A potom vytvoril svoju inžiniersku spoločnosť RED aircraft GmbH. Táto spoločnosť vyvinula letecký dieselový motor na objednávku spoločnosti Rostech, celý projekt financoval investičný holding "FINAM", takže (duševné) vlastníctvo motora je 100% ruské.

Samotnú výrobu dieselových motorov lokalizovala v Kazani ruská spoločnosť Russo-Balt, patriaca napoly Rostechu a tvorcovi motora Reichlinovi, ktorý sa ruského občianstva nikdy nezriekol. Výroba motorov na území Ruska bola nutnou podmienkou Ministerstva obrany. Vojaci plánujú využiť dieselový motor RED A03 pre ťažké drony a tiež ako motor pre lietadlo na zaučenie pilotov Jak-152. Existuje tiež projekt na vytvorenie miniatúrneho vrtuľníka s týmto motorom.

Edit: Niečo o začiatkoch lokalizácie motora RED A03, ale aj ďalšie informácie
https://missiles2go.ru/2015/12/17/poiav ... viadizeli/

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 23 čer 2018, 09:07
od kenavf
Takže ako som napísal,konštruktér rus,firma nemecká,fyzická výroba v rusku,ale sankcie sa vzťahujú na firmu a tá má sídlo v Nemecku(aj keď možno len "schránková" kvôli certifikácii).

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 23 čer 2018, 09:17
od Juraj
Podla uvedeného textu, nemecka spolocnost RED aircraft GmbH s vyrobou tych motorov na uzemi Ruska nema nic spolocne. Prava na vyrobu motorov boli od zaciatku ruske a vyraba to ruska firma

Re: Bezpilotní prostředky

Napsal: 06 črc 2018, 19:00
od skflanker_
Štvrtok 05.07.2018, prvý let Yaoying-2 "Air Sniper" v Číne
20180706.jpg
Nový čínsky prieskumný a útočný dron Yaoying-2 vykonal svoj prvý let vo štvrtok 05.07.2018
Maximálna rýchlosť 230km/h
Dostup 7500m
Výdrž 16 hodín
Maximálna vzdialenosť od operátora 200km
Zdroj http://www.airrecognition.com/index.php ... light.html z 06.07.2018