Aaron Goldstein píše: ↑10 pro 2021, 09:09
Ty ocasní plochy tomu zvedli kvůli odpalu těch Hellfirů??? Protože doteď měly MQ-1(Predator i Grey Eagle) ocasní plochy dolů...
Ale MQ-9, který byl vyvinut na základě MQ-1C už je má taky nahoru.
Bude tam nějaký problém se stabilitou ... jak postupně roste hmotnost dronu a třeba i počet závěsníků.
Původní RQ-1 i z něj vyvinutý MQ-1 měly VOP ve tvaru obráceného motýlka a doplněné malou kýlovkou na spodní straně trupu. Logické řešení usnadňující hangárování (výška stroje) i bránící kontaktu vrtule a země při vzletu.
Jak se zvyšovala hmotnost, pravděpodobně nastaly problémy se směrovou stabilitou, a byla přidána malá kýlovka nad trup ... to sice zhoršuje kompaktnost stroje, ale směrem dolů se už prostě nic nevešlo.
Při vývoji většího a těžšího RQ-9 už evidentně původní plocha ocasních ploch nestačila a tak byl "obrácený" motýlek nahrazen motýlkem klasickým - s kladným vzepětím. A samozřejmě větší plochou i rozpětím.
Stejnou cestou se konstruktéři vydali i u "Mojave". Plocha ocasních ploch i jejich rozpětí je mnohem větší než u originálu MQ-1C ... pod trup by se už nevešly.
S počtem nesených Hellfirů to bude souviset jen nepřímo ... zvýšila se jejich hmotnost a změnilo jejich umístění pod křídlem. To určitě změnilo původní aerodynamickou koncepci a konstruktéři museli reagovat zvětšením ocasních ploch. S vlastními odpaly to moc souviset nebude.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire