OCHOTNIK B - útočné UAV

Odpovědět
Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Skeptik » 10 srp 2019, 13:40

puma píše:Skeptiku k čemu má sloužit? Rusové mluví o tom, že má primárně spolupracovat s letouny Su-57 (dokonce jeden prototyp Su-57 z legrace přestavěli a dali mu na směrovku piktorgram v kterém je mezi letounem Su-57 a Ochotnik-B vojensky symbol pro rádiové propojení dvou prostředků, asi si s tím dělají legraci) ...
Kteří Rusové?
Oficiální zdroje, nebo nadšenci na sociálních sítích inspirovaní právě tím obrázkem na Su-57?

Jak tu Su-57 přestavěli? Máš nějaké informace?
dancostar píše:a v akom stadiu je vyvoj motora izd 30?
a preco by nakoniec nemohli mat Ochotnik so starsim a aj tymto izd 30 motorom?
Prochází státními zkouškami.

Protože cena. Nepotřebuje ho, je to motor optimalizovaný na vysoké nadzvukové rychlosti M1,6+ (proměnný obtokový poměr).
Při nižších rychlostech nebude mezi AL-41F1 Izdělie 117) a Izdělie 30 žádný zásadnější rozdíl.
kenavf píše:Pilot nebude dron riadiť ale mu bude len zadávať úlohy stlačením tlačítka alebo hlasovým povelom. Podobne ako tlačítkom zvolí ktorý druh rakety má pilot zo svojho lietadla proti protivníkovi použiť. Označí/uzamkne cieľ a vystrelí raketu ktorá odštartuje z bombovnice dronu.
A proč by toto měl dělat pilot stíhacího letadla určeného pro vybojování vzdušné nadvlády, který je v letadle sám, když to klidně může dělat operátor tisíce kilometrů vzdálený, sedící v bunkru od zemi?
kenavf píše:Musí rozoznať iné auto a či sa to auto pohybuje a ako sa pohybuje, to isté chodec, dom, dopravná značka, okraj cesty, stratený poklop kanalizácie, krava(Bos taurus nie Homo sapiens) uprostred cesty. Tieto veci musí rozoznať a priradiť a vedieť čo sa od nich dá očakávať.
Dron to má jednoduchšie, pretože sa pohybuje vo vzduchu.
A rozezná taky to, když na něj namířím RPG? :wink:

Autonomní auto značky nerozeznává, má je v mapě.
Jiný auto či krávu (překážky) pozná, díru ve vozovce ne.
Nepřecenuj technologie, tak daleko ještě zdaleka nejsme. Neumíme ani pořádně rozpoznávat řeč. :???:

A dron to lehčí nemá, naopak ve 3D je vše mnohem složitější ... zvláště při těch rychlostech kterými se vzduchem pohybuje.
________________________________

Chlapi, já netvrdím, že jednou nebudou existovat autonomní drony schopné spolupracovat s jinými letadly tak, jak to tady popisujete. Dokonce vaše nadšení i částečně chápu - ale chtít a umět to jsou dvě zcela odlišné věci.

Zatím jsme ale rádi, že je dron jakž takž schopen vyplnit naplánovaný úkol - se kterým mu stejně musí pomáhat pozemní operatér. Automatický let po předem naplánované tati ale již drony docela zvládají, to musím uznat.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od kenavf » 10 srp 2019, 14:32

Skeptik píše:
10 srp 2019, 13:40
...
kenavf píše:Musí rozoznať iné auto a či sa to auto pohybuje a ako sa pohybuje, to isté chodec, dom, dopravná značka, okraj cesty, stratený poklop kanalizácie, krava(Bos taurus nie Homo sapiens) uprostred cesty. Tieto veci musí rozoznať a priradiť a vedieť čo sa od nich dá očakávať.
Dron to má jednoduchšie, pretože sa pohybuje vo vzduchu.
A rozezná taky to, když na něj namířím RPG? :wink:

Autonomní auto značky nerozeznává, má je v mapě.
Jiný auto či krávu (překážky) pozná, díru ve vozovce ne.
Nepřecenuj technologie, tak daleko ještě zdaleka nejsme. Neumíme ani pořádně rozpoznávat řeč. :???:

A dron to lehčí nemá, naopak ve 3D je vše mnohem složitější ... zvláště při těch rychlostech kterými se vzduchem pohybuje.
..
Tie autá rozoznajú značky, a nejde podľa mapy ale podľa okamžitej dopravnej situácie. Dávali dokument kde ukazovali ako auto kamerami hľadá a sníma dopravné značky a identifikuje ich.
Keby to bolo podľa mapy tak by nevedelo reagovať na nepredvídané situácie na ceste. Známe sú prípady keď autonómne auto samo urýchlilo rozbeh z križovatky pretože "zistilo" že auto ktoré sa k nemu blíži zozadu to nemôže ubrzdiť. Jamy a diery v ceste tiež rozoznávajú, to by inak mali problém na talianských mostoch.
Pohyb v homogénnom, prázdnom 3D vzdušnom priestore je podstatne menej náročný na výpočtovú kapacitu ako pohyb na 3D nehomogennom zemskom povrchu.
A rozezná taky to, když na něj namířím RPG? :wink:
A ako to rozozná pilot?
Ale môže pomôcť termovízia a až vystrelí tak aj radar.

Nesmieš byť až tak Skeptický.
Bude zdielanie dát, takže povely môže zadávať aj pilot lietadla alebo operátor vzdialený tisíce kilometrov alebo pešiak z druhej strany steny.
Výzbroj Su-57 rakety a bomby
Kanóny: 1× 30 mm kanon 9A1-4071K (Gš-301)
Vzduch-vzduch:
4× K-77M nebo 4× izdělije 810
2× K-74M2 nebo 2× izdělije 300
Vzduch-země:
4× Ch-38M nebo 4× Ch-58UShK nebo 8× KAB-250 nebo 4× KAB-500
2× K-74M2 nebo 2× izdělije 300
Vzduch-moře:
4× Ch-35
2× K-74M2 nebo 2× izdělije 300
Závěsy: Šest externích závěsů.
Ch-31
R-73
R-77
https://cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_Su-57#Výzbroj
Takže počítajú aj s iným využitím ako len pre vybojovanie vzdušnej nadvlády.
A nedávno som dával príspevok kde sa v USA vyjadrovali že by chceli zavázdzať už len jednomiestne F-18 a zbaviť sa druhého člena posádky, pomôcť pilotovi by mali prvky umelej inteligencie.

Zároveň vieme že tie vízie s autonómnymi wingmanmi sú, takže prečo by to nemohlo byť už na Ochotnikovi.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od puma » 10 srp 2019, 16:34

Z pozemních základen je na velkouv vzdálenost - tisíce km ovládat nebudou, to by vyžadovalo satelitní spojení o vysoké propustnosti dat a žádnou směrovou anténu Ochotnik-B na hřbetě pod krytem nemá. Ale i AWCASy, co by je mohli používat a ovládat při svých misích při sledování vymezených oblastí, to už je jiná.. Přeci jen A-100 má dvoupásmový radar o dosahu minimálně 600km, detekuje i stealth letouny na velké vzdálenosti a logické by bylo, aby na cíle v určitých situacích mohli poslat prvně nějaký bojový UAV, kor když při dvoupásmovém radaru dokáží zjistit na dálce 500km, že jde na 99.99% o stealth stroje, protože jedno pásmo přehledového radaru je detekuje a druhé je nevidí. Toto je velká slabina stealth letounů, že s více pásmy radaru, kde jsou i delší vlny je dokážete jasně klasifikovat na obrovské vzdálenosti a podle toho zvolit taktiku jejich zachycení až se přiblíží blíže, takže jim to bere dost výrazný prvek překvapení protivníka, pokud půjdou proti kvalitativně výkonné PVO.

Třeba nedávno při informacích o testech nového A-100 Premier bylo vysloveně uvedeno "Letadlo může detekovat a sledovat až 300 vzdušných, námořních a pozemních cílů, jakož i ovládat drony."
http://www.aktualnikonflikty.cz/viewtop ... be#p104594

Asi nemysleli nějaké současné prťavé mikro průzkumné Orlany-10 a i větší potvory vrtulové bojové - co teprve vstoupí do služby, ale zcela jistě nějaké drony působící v rámci PVO (co by tak z toho A-100 mohli jinak ovládat, útoky primárně na pozemní cíle asi těžko).

To je další indície s tím ovládáním dronů u A-100 Premier, že to mají dávno promyšlené koncepčně a Ochotnik-B by do toho ideálně zapadal jako víceúčelový bojový UAV. A je to v podstatě jediný známy ruský UAV, co není jen na papíře - u kterého by mělo smysl jej ovládat z AWACSu.
Naposledy upravil(a) puma dne 10 srp 2019, 16:59, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Skeptik » 10 srp 2019, 16:57

Tak ještě jednou a naposledy.
Nikdo nevíme, jak bude sériový Ochotnik B vypadat, a zda vůbec bude.
To co vidíme je 1. prototyp, vlastně spíš demonstrátor. Sériová verze bude nejdříve tak někdy po roce 2030, spíše 2035 ... vše se ještě změní.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Juraj » 10 srp 2019, 16:59

Pripomeniem este raz OFICIALNE tlacove spravy na temu Ochotnik. Vsade sa spomina spolupraca s SU-57. To nie je nahoda, minimalne do buducnosti je urcite zamer z toho spravit kombinaciu, ktora znasobi moznosti ci uz letectva, alebo PVO. Konstrukcia hovori jednoznacne na let a spolupracu v nadzvuku. Tie moznosti potom vyplynu z realneho pouzitia. Pravdepodobnost, ze senzoricky bohato vybaveny dron bude pouzity na predlzenie a spresnenie dosahu PVO je vysoka, rovnako ako pouzitie na ochranu a vystrahu pilotovanych strojov, ci pouzitie ako zasobaren striel pre bojove misie. Existuje mnozstvo uz dnes realizovatelnych predstav, bude na Rusoch, co z toho si zvolia a comu daju prednost.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od puma » 10 srp 2019, 17:06

Sériová verze bude podstatně dříve, pokud je většina komponent a softwaru z vývoje Su-57 - je to v podstatě už dostatečně otestované a jen se to přetestuje na jiné aerodynamické konfiguraci - zabere to čas, ale nebude to 10 let. Jediné co je potřeba vyvinout úplně nové je software řídící i autonomně takovou potvoru - ten ale už může existovat v hrubých koncepčních konstrukcích (pak vývoj této klíčové části letounu bude stejně probíhat dále, kdy se budou rozšiřovat jeho možnosti s postupem času), takže na zavedení omezené testovací série potřebujete verzi, která dokáže ovládat stroj a spolupracovat s jinými prostředky ale ještě nemusí vůbec umět pokročilé taktiky vedení bojových operací, a i přesto by bylo rozumné ji už zavést a nečekat, urychlí to vývoj a vychytá to mouchy, pak se nové možnosti stroje jen upgradují do jeho počítačů postupem vývoje. Propojení takové potvory do automatizovaných systému řízení a velení PVO - existuje to na pilotované letouny (tak aby jste jej mohli "komandovad"), úplně stejné to bude na nepilotované letouny, jen odpověď dá buď stroj nebo dostane k tomu "úkol", propojit to s Su-57 je to samé jako propojit to s jinými stroji ve formaci nebo s AWACSem - vše to existuje. Jen by bylo dobré to u Ochotniku-B trochu zrobustnit pro případ silného rušení, udělat to silně blbovzdorné, třeba i tak aby si dokázal v okolí pár desítek km najít vlastní letouny (dokonce i svého vedoucího) zcela sám pomoci odpovědi vlastní přes IFF (k odpovědi se může teoreticky lecos přibalit) nebo radarem/IRST (v nejhorším případě by vedoucí letoun začal vysílat silné "rušení", které by jeho ztracený Ochotnik-B rozeznal z velké výšky svým RWR na stovky km a věděl by, že je to pro něj (takový signál vydávající se za rušení by byl kryptograficky ošetřené asymetrickou šifrou a mohl by nést i nějaké základní potřebné informace a úkoly pro ztracený stroj - změna mise, úkolu / návrat na základnu, nová trasa / cíle atd.) dále by šlo jen pasivně z polohy zdroje tohoto signálu získat aspoň informaci o směru - z kterého ten signál vedoucího jde a kam má letět pokud nechce zůstat sám), když toto udělá dřív nebo později se z toho rušení dostane nebo se dostane do větší blízkosti a spojení se obnoví, když by bylo spojení přes klasické datalinky zálohované ještě směrovými datalinky aspoň z Su-57 s jeho celokruhovým radarovým anténním polem v X pásmu (to je výborný vysoce propustný celokruhový směrový datalink teoreticky na kde co, když to má i funkci rušičky a to není ta hlavní rušicí aparatura, může to vysílat v podstatě jakýkoliv signál a tedy i přenášet data), zde stačí jeden směr > jen na Ochotnik-B, co má pro to vhodně umístěné receivery (což mohou být teoreticky i digitální systémy RWR schopné ten přicházející signál podrobně analyzovat a předat dál k různým druhům zpracování) - on nepotřebuje odpovídat, pak to bude skoro nemožné zarušit a pořád můžete "svůj" Ochotnika-B úkolovat v takovém zarušeném prostředí.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Mio
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2408
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Mio » 10 srp 2019, 19:47

Trochu faktov z wiki
začiatok prevádzky : rok 2020
cena vývoja Ochotnik-B: 1,6 mld. rublov
cena vývoja Cy-57: 60 miliárd rubľov
Už na cene vývoja je vidieť že cena za kus bude podstatne nižšia ako Cy-57.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1-70 ... 0%BA%C2%BB

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od kenavf » 11 srp 2019, 01:01

Samozrejme je treba brať všetky informácie s rezervou.
На низкой высоте дрон должен быть способен развивать скорость 1,4 тысячи километров в час. Дальность полета машины составит пять тысяч километров.
Rýchlosť v nízkych výškach...1400km/hod
Dolet 5000km
Дрон в июле 2018 года был назван прототипом российского истребителя шестого поколения.
V júli 2018 bol dron označený ako prototyp stíhača šiestej generácie.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od puma » 11 srp 2019, 03:07

Max rychlost při zemi 1400km/h to má každý nadzvukovy letoun, víc z toho na hladině moře nevyzdime jak 1400-1500km/h, pak ve velkých výškách by ta max. rychlost byla kolem až M1.8-2 - jelikož nemá regulovatelný vstup vzduchu, víc jak M2 to pravděpodobně nedá právě pro absenci regulovatelného vstupu vzduchu, dolet 5000km může být jen preletovy / průzkumné mise, kdy nese ještě cca +2-3t paliva v dvou přídavných nádržích v pumovnici, pořád nám tu pracuje jen jeden motor, poloviční spotřeba oproti porovnatelnym letounům s dvěma stejnými motory (dolet Su-35S s max. zasobou paliva (+2xPTB-2000) 14300kg je 4500km, a těch cca deset tun paliva by na těch 5000km mohlo stačit, zas je to podstatně aerodynamicky čistější konfigurace, což by se mělo také projevit na doletu, další možnost je, že těch 5000km je počítáno na podstatně úspornější a výkonnější izd. 30 a s Al-41F1 bude dosah o trochu menší. Každopádně pokud chtějí po Ochotniku max. dolet cca 5000km a vytrvalost 5-6h na velké výšce, jsme u Su-57 s přeletovým doletem s dvěma PTB 5500km a bojovým s jedním doplňováním paliva za letu na cca stejné úrovni. V podstatě to pasuje přímo na něj a jeho bojové mise včetně požadované max. vytrvalosti letu.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Beda » 11 srp 2019, 08:54

Skeptik píše:
10 srp 2019, 16:57
Tak ještě jednou a naposledy.
Nikdo nevíme, jak bude sériový Ochotnik B vypadat, a zda vůbec bude.
To co vidíme je 1. prototyp, vlastně spíš demonstrátor. Sériová verze bude nejdříve tak někdy po roce 2030, spíše 2035 ... vše se ještě změní.
JJ. Ten vyvoj elektroniky jde rychle dopredu, co se dnes zda nemozne bude za rok-dva.
Umi elektroniku modernizovat ukazujou jak modernizuji stare rakety PVO a potom odvadi dobrou praci v Syrii. Jak pise Skeptik, jestli to v tech letech bude potreba. Urcite to nenahradi letadlo s pilotem, pilot se unavi masinka ne. Uvahy ze to budou pouzivat tam kde bude nebezpeci pro posadku asi nejsou. Vzdyt v kazde valce moc lidi nesetrili, naposledy v Afganistanu. Urcite jich nebudou stovky jako maji letadel. Tezko je budou posilat na cile ktere budou planovane dlouho dopredu.
Ted vidi ze potrebujou bazmek co bude dlouho krouzit na Syrii, vyhledavat presun dzihadistu a na jednotlive cile co najde zautocit pokud to zvladne.

Komunikace pres druzice dnes neni velky problem. Kolega pred lety plul na jachte 6m ( sam )do Australie a mel z CVUT pujceny komunikator ( velikost kabelkoveho radia ) pres druzice posilal email videa atd. Tak armada to bude mit urcite na vyssi urovni. Dneska budou myto vybirat pres satelity....a tech aut bude o dost radu vic jak letadel. Drive byla rychlost v desitkach kB dnes v mB drive bylo druzic par, muselo se cekat na okno, dnes je maji dostupne porad.
Nedavno se psalo ze amici v Afganu kdyz zjistili nejaky sraz banditu dali tam radiomajak a zavolali dron ten ho nasel a pustil raketu. Vyuzivaji pozemni navodci pro bitevni letadla porad to cvici tak proc ne pro drony. Tomu pozemnimu navodcimu jde jiste vic o kejhak jak pilotovi.

Dnes ma kazda vetsi lod na lodi mobilni sit GSM ktera jde z lodi pres druzice. Zatim je to omezene ze telefon na lodi musi mit seznam cisel kterym dovoli komunikaci. Kapitan na lodi prodava SIM-ky do GSM telefonu....tech lodi je desetititisice.

Neverte vsemu co kde pisou to muzou prehanet aby amiky donutili k protiopatrenim jak budou reagovat. K tomu se vypousteji dezinformace.

Neplanujte valku dronu kdyz jenom obletel letiste. Jiste je to tajemnejsi jak hrad v Karpatewch.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Skeptik » 11 srp 2019, 09:13

Mio
Jasně, ale obé vyvíjí Suchoj … a PAK-FA / Su-57 byl prostě první.
Je logické, že pro Ochotnik B se již moc nového, kromě řídicího softwaru, vyvíjet nemuselo. Cena vývoje PAK-FA je pak částečně i cenou vývoje Ochotnika B.
Mimochodem napadlo vás někoho proč Ochotnik B ? Co byl Ochotnik A ?

Beda
Nejsem takový optimista, co se autonomních systémů týče, o AI ani nemluvě.
Jinak to není problém jen Rusů, vývoj toho, co se zde spekuluje ohledně Ochotnika B zkoušelo a nezvládlo více států … vlastně doteď zatím nikdo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7605
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od palo satko » 11 srp 2019, 09:19

Američania rušia poziciu operatera zbrani na zadnych sedadlach bojovych lietadiel. Su presvedčeni, že umelainteligencia a rychla utajena komunikacie nahradi toho "neplatiaceho pasažiera". Podobne to je aj pri využiti spolupracujucich dronov, či už sa jedna o jeden bojovy dron podobny Ochotnikovi, alebo mračno dronov aj to ma riešit umela inteligencia a pilot ma len čumiet na obrazovku a vraviet: very well.
My čo sme čitali Prihody pilota Pirxa vieme o umelej inteligencii svoje. :lol: Podla mna Ochotnik bude skor jednorazovy strategicky samovrah, než nejaky spolupracujuci "lovecky pes".
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Mio
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2408
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Mio » 11 srp 2019, 09:48

Skeptik píše:
11 srp 2019, 09:13
Mio
Jasně, ale obé vyvíjí Suchoj … a PAK-FA / Su-57 byl prostě první.
Toto tvrdenie je diskutabilné lebo ako píšu Ochotnik vychádza z Migu -Scat.

Ochotnik A môže byť myslený Mig Scat.
Dron je založený na staršom Mikojan Skat, navrhnutom MiGom a zahŕňajúci niektoré technológie stíhacieho lietadla Sukhoi Su-57 piatej generácie.

Sukhoi využíva informácie o výskume a vývoji zo Skatu, okrem svojich odborných znalostí z vývoja Sukhoi Su-57, na rozvoj svojho 20-tonového tajného UCAV Okhotnik-B.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Skeptik » 11 srp 2019, 10:55

Píše se věcí …

MiG SCAT je UAV trochu jiné kategorie - asi jako Boeing X-45 / X-46
Je menší … cca poloviční (rozpětí 11,5 m a délka 10,3 m vs. cca 19 m a 14 m u Ochotnika B)
Je lehčí … cca o polovinu (MTOW cca 12 tun vs. až 25 u Ochotnika B)
Má plochou trysku a slabší motor bez forsáže.
Je podzvukový a má mít lepší stealth vlastnosti.
Vývoj pokračuje (byť je možné, že jen na vývoz) a letos by se mělo rozhodnout (rozhodlo se) o požadovaných TTD - viz https://ria.ru/20190617/1555619703.html

Takže ano MiG a Suchoj určitě spolupracují (požadavek MO RF jakožto zadavatele) a výsledky úvodního projektu SCAT byly při vývoji Ochotnika B použity … spolu s výsledky programu PAK FA. I to je důvod nízkých vývojových nákladů na Ochotnik B ve srovnání s Su-57.

Nic to ale neříká o jeho budoucí ceně ve srovnání s Su-57. Náklady na vývojové práce nejdou na vrub OAO "OKB Suchého" ale na vrub státu (o to levnější pak jsou letadla pro VKS).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

majod
Výkonný redaktor
Příspěvky: 593
Registrován: 07 úno 2017, 22:25

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od majod » 11 srp 2019, 12:03

Niekedy davno ,je to sice mimo tema,na palbe alebo nejakom fore fakt,uz je to dost rokov ,sa rozoberal tank ako bojove vozidlo vizia buducnosti ,a ja som tam predostrel vozidlo riadice a akolo neho auotonomne vozidla ktore budu prepojene nejakou datovou komunikaciou k tomu par dronov zo vzduchu monitorujucich bojisko ,no a bol som na smiech ,jasne chlapci odchovani na air softe veria v zazracne schopnosti sami seba,
kazdopadne ochotnik je usto zaujimava vec kt isto nedava spat jastrabom ,pretoze toto uz je limitovane len ekonomicky a nie ludskymi zdrojmi.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Beda » 11 srp 2019, 13:00

puma píše:
10 srp 2019, 16:34
Z pozemních základen je na velkouv vzdálenost - tisíce km ovládat nebudou,
To asi budes mit pravdu. Rusove nemaji potrebu drony ovladat na zapadni strane zemekolule. Oni nemaji stovky zakladen jako amici. Nevedou valku v rade zemi najednou teda vojensky se tolika neangazujou po celem svete. Ukazujou jak to amik ridi jako pocitacovou hru...ale musime pocitat s tim ze nam ukazi jen co chteji ostatni moznosti jsou tajne.

S tim rusenim druheho mista operatora v letadlech zase tak rychle nepujde...umela inteligence je ve hvezdach..treba ten pokus se SW tema 737, letadlama co jich je ted na zemi a nesmeji letat. Ono pilotovat letadlo, vyhledavat cile, zamerovat zbrane dohromady dost dobre zatim nejde.
Tim ze zrusi jedno misto ziskaji vic prostoru pro elektroniku tak to bude par letadel na dalsi vyvoj ten se samo nezastavi. Ale dat na jedno misto hromadu tech displeju a ruznych ovladacich prvku lehce nepujde. Mozna u stihacu ale u bitevniku zatim za stavu elektroniky asi tezko.
To by potom mohl TU-160 , Medved.

Urcite to nedelaji pro usporu lidi...Rusko je velke. Kdyz si nase armada muze zivit 1500 lampasaku nad pocet co je potreba, zase nemaji nosice samopalu do zakopu, tak pro Rusko mit 1500 pilotu nebude problem.

Klid a nohy do tepla. Zatim to obletlo letiste urcite armada a vyrobce toho moc nepustil a tak to jsou JPP, vidiny, prani medii. Mozna sami nevedeji na co to bude, nejdrive to musi naucit letat az to bude veresene zacne se ze zastavbou. Jestli to budou ucut letat 5 let tak by jiste byla blbost uz ted delat elektroniku za 5 let by uz byla zastarala. Nic je netlaci. U nas se rika....prace kvapna h...o platna.

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od jura-p » 11 srp 2019, 13:09

To B tam má nejspíš proto, že je to lovec bezpilotní. A to, že se jmenuje lovec taky bude napovídat.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od puma » 11 srp 2019, 13:16

To B skoro jistě znamená bojový - pilotovaná verze asi nebude, tak není třeba zdůrazňovat bezpilotní, ty značení mají většinou jasná a logická pravidla (speciální průzkumná verze Su-24M má R = разведчик/průzkumný = Su-24MR), další verze Ochotnika bude klíčová verze RA - pokročilá průzkumná s SAR aparaturou a sekundárně z toho půjde udělat částečný miniAWACS, co bude schopný teoreticky i úkolovat nad bojištěm bojové UAV ve větších počtech včetně Ochotniku-B, ale primárně bojové UAV nižší výkonnostní kategorie proti pozemním i pohyblivým cílům, kdy jim bude schopna přidělovat autonomně cíle právě ze své SAR aparatury a popřípadě poskytovat situační povědomí o okolí jako miniAWACS dalším zájemcům, SAR radar se jednoduše vysune z pumovnice jinak bude schovaný a zatažený, bude vycházet ze základu nového univerzálního průzkumného kontejneru "Sýček" z Su-34, ty už jsou u jednotek. Váží to pod 2t - to by se teoreticky uneslo). Tato verze by měla dost velký smysl kupodivu, dokázala by totiž částečně nahradit Su-34 s těmi SAR kontejnery Sýček (a hlavně by se mohli vyřadit Su-24MR, když by je mělo co nahradit) na dost nebezpečných misích u fronty z logiky věci a smysl by to mělo veliký a ještě by takové stroje mohli dělat další vzdušné retranslační uzly a takto sekundárně zrobustnit bezdrátové sítě nad bojištěm. Dále by tuto verzi zcela jistě chtělo a využilo námořnictvo a pobřežní protilodní komplexy, jako extrémně rychlý vzdušný SAR radar schopný přesunu na relativně velké vzdálenosti (cca 1500-2000km od pobřeží) se schopností poskytovat souřadnice námořních cílů i za radarovým horizontem lodí a pobřežních baterií. Teoreticky, by ještě mohla časem vzniknout vrze P = začleněná primárně do PVO pluků dalekého dosahu, ale jinak stačí víceúčelová bojová verze B a speciální průzkumná verze RA, další verze nejsou potřeba :D
Naposledy upravil(a) puma dne 11 srp 2019, 14:28, celkem upraveno 2 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1823
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od kozlus » 11 srp 2019, 14:04

Bedo, ale RF ma problem s nedostatkem pilotu.

puma: Co tak tu SAR aparatutu udelat nacvakavaci na standardni pumove zavesniky v pumovnici + konektory a montovat to jen na mise? Nemuselo by se stavet vic verzi dronu a v pripade potreby by se pouzil stroj, kterej je zrovna po ruce.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od skflanker_ » 11 srp 2019, 15:46

Grafické porovnanie šípovosti krídel Suchoj S-70 Ochotnik B
vs F-117 Nighthawk :
70_117.jpg
vs RQ-170 Sentinel :
70_170.jpg
Zdroj http://charly015.blogspot.com/2019/08/c ... -ruso.html z 11.08.2018

Odpovědět