Stránka 1 z 4

Aero L-39 Albatros

Napsal: 19 zář 2018, 22:10
od WuVirr
Létání s L-39

DV2 v L39MS (letecké motory z PB)

Napsal: 20 zář 2018, 02:58
od Zvedavy
L39MS s leteckými motormi z Považskej Bystrice


1. diel


DV2 cca prvých 7 minút, 2. diel

Pár krát je tam záber na iného pracovníka ako je uvedené meno vo zvukovej stope, ale je to celkom informatívne.

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 25 zář 2018, 18:40
od WuVirr
Létání s L-39

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 03 říj 2018, 09:41
od Aaron Goldstein
https://twitter.com/CT24zive/status/1047390273687486464

Kód: Vybrat vše

https://twitter.com/CT24zive/status/1047390273687486464

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 12 říj 2018, 13:32
od Aaron Goldstein
Nový Albatros vyroloval. Aero představilo první typ letadla po 21 letech, chystá sériovou výrobu
Nová generace Albatrosů – cvičných a lehkých bitevních letounů, které se ve 20. století rozšířily napříč zeměkoulí – je na světě. Aero provedlo slavnostní rollout, ukázalo tedy nový model, se kterým se vrátí k sériové výrobě proudových letadel. Naposledy zde nový typ představili v roce 1997, kdy světlo světa spatřil bitevník L-159 Alca.
2189612-p201810120467201.jpeg
Oproti strojům L-39 resp. L-39MS, které vyrábělo Aero do poloviny 90. let, má nová generace především novou pohonnou jednotku a avioniku a nové křídlo. V něm jsou také integrované palivové nádrže, původní albatrosy je měly v trupu. Výrobce slibuje lepší aerodynamické vlastnosti, vyšší bezpečnost, stroj je lehčí a má delší dolet. Ve Vodochodech chtějí jednak vyrábět zcela nové stroje, jednak nabízejí i modernizaci starších albatrosů na aktuální specifikaci.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/26 ... ech-chysta

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 12 říj 2018, 14:36
od palo satko
Oproti strojům L-39 resp. L-39MS, které vyrábělo Aero do poloviny 90. let, má nová generace především novou pohonnou jednotku a avioniku a nové křídlo. V něm jsou také integrované palivové nádrže, původní albatrosy je měly v trupu. Výrobce slibuje lepší aerodynamické vlastnosti, vyšší bezpečnost, stroj je lehčí a má delší dolet. Ve Vodochodech chtějí jednak vyrábět zcela nové stroje, jednak nabízejí i modernizaci starších albatrosů na aktuální specifikaci.
napisane po slovensky. V Česku nie je nikto, kto by vyratal nove moderne lietadlo. Smutne.

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 12 říj 2018, 14:49
od Skeptik
palo satko píše:
12 říj 2018, 14:36
napisane po slovensky. V Česku nie je nikto, kto by vyratal nove moderne lietadlo. Smutne.
Přiznám se, že vůbec nechápu, jakým myšlenkovým pochodem jsi na takovou hloupost přišel ???

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 12 říj 2018, 17:00
od shmel VR
Buďte rádi že nevíte co vytlačili, zatím jen více méně maketu 1:1 :-)

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 12 říj 2018, 20:07
od palo satko
Skeptik, nebud nacionalne "zavzdušneny". Proste, moderne cvične česke lietadlo od byvaleho najväčšieho vyrobcu cvičnych lietadiel na svete a to kedysi Aero bolo, by malo vyzerat aerodynamicky uplne inač než oprašeny socialisticky Albatros vyratany podla vzorcov z čias Antonina Novotneho. :D U nas na Slovensku nemame a nemusime mat take ambicie, ake musi mať česky priemysel pre svoju tradiciu. Ale ved porovanaj, aj bez tradicie je Dynamic normalna moderna konštukcia. Upozornenie! To nie nacionalisticka provokacie. Velmi rad by som bol aby Albatros 2020 bol svetova špička.

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 12 říj 2018, 20:38
od Skeptik
Myslíš třeba takhle moderně?
Obrázek
Nebo snad takto?
Obrázek
Či takto?
Obrázek
A ještě vyvíjená evropská konstrukce
Obrázek
Neboť toto jsou přímo konkurenti - jednomotorový cvičný proudový letoun pro základní výcvik.
Na nic jiného nemůže mít Aero Vodochody ambice, neb nemá šanci se na trhu Advanced Trainerů prosadit.
Ten je obsažen globálními hráči.

Jinak L-39 NG sice vypadá trochu jako L-39, ale fakticky je to zcela jiný letoun.

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 12 říj 2018, 20:49
od shmel VR
No jestli je pravda, že rusové zavedou náhradu L 39, tak bude světový trh docela přesycený případným odprodejem letuschopných Albatrosů na spoustu let a za rozumnou cenu. https://function.mil.ru/news_page/count ... 206@egNews

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 12 říj 2018, 21:03
od Skeptik
Podle posledních informací byl projekt SR-10 pro nedostatečné výkony a financování letos zastaven.
Šance pro Aero ???
https://defence-blog.com/news/russia-su ... pment.html

Vlastně ne, my přeci máme ty "SANKCE" ... takže šance pro Italy s Aermacchi M-345?

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 13 říj 2018, 00:16
od Alchymista
Aermacchi v Rusku?
Po tom, ako podrazili rusov s Aermacchi M-346 len veľmi ťažko... To by potrebovali žehličku dosť veľkých rozmerov. Asi tak ... Mistralu.
Lenže..
Ak budú rusi robiť tender na lietadielko pre základný výcvik, majú v ňom obrovskú šancu si svoju polievočku prihriať aj indovia, aj číňani. Takéto stroje robiť vedia celkom solídne (HAL Sitara, Karakorum, lietadlá spoločnosti Hondgu). A potenciálne ruská objednávka je od nejakých 500 kúskov vyššie...

Shmel - "trh" presýtený nebude, Albíky z Ruska by boli silne olietané, zrelé tak na generálku a predaj pre civila na "rekreačné lietanie". Sú to minimálne dvadsaťročné, skôr ale štvrťstoročné a staršie mašiny a čo "lepšie kúsky" by aj tak skončili v "blízkom zahraničí".

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 13 říj 2018, 01:51
od QVAK
shmel VR píše:
12 říj 2018, 17:00
Buďte rádi že nevíte co vytlačili, zatím jen více méně maketu 1:1 :-)
Já to považuji za naprosto rozumné, protože na prvém prototypu jestliže má vzlétnout do konce roku (= mínus vánoce a počasí) tak zbývá měsíc na poslední revize a pozemní zkoušky. Proč tedy revize s přípravami přerušovat kvůli PR divadlu? To by stálo zbytečný čas. Navíc to znamená, že je třetí prototyp již ve VZLU kompletně "nalámán" a nyní provádějí dlouhodobé zkoušky životnosti. Taktéž musí být uzavřeny zkoušky motorového uspořádání (vstupů vzduchu a výstupu hnacích plynů). O dílčích agregátech nemluvě.
Uvědomte si, že stavebním materiálem řad L 29 i L 39 byl dural ČSN(1958) 42 423++ což je u Nás druhá generace Al slitin pocházející z CCCP kde u jejích návrhu vycházeli (kopírovali) US materiál z B 29 (+ nějaký jeho vlastní vývoj) a používal se až na konstrukce letadel generace SU 7 resp. MIG 21. U Nás se nová generace lehkých slitin pro letecký průmysl vyvinula (odzkoušela) a použila až na typu L 610 a následně i na některých uzlech L 410. Nový Albatros bude zajisté již z této generace materiálů (mokré křídlo které nebylo možné zkonstruovat dle aerodynamického zadání z předchozí generace materiálů). Tudíž musí být letoun kompletně překonstruován a přepočítán (již nikoli logárem). Usuzuji tak z TTD (porovnání prázdné váhy).
To, že připomíná minulou generaci Albatrosů považuji za jeho přednost(evokuje jejich výbornou pověst) a nikoli nedostatek. Jiný je výrazně štíhlejší trup včetně tvaru směrovky a uspořádání stupňovité kabiny s vynikajícím výhledem obou pilotů dopředu i dolů pod letoun a křídlo (zdá se mi i štíhlejší).

Pánové a dámy, zapomínáte, že je úzce spolupracováno s Kunovicemi které mají ruské vlastníky s výrobními kapacitami v RF a i majitel Aera Kellner group má rozsáhlý business v RF i Číně takže systém Siemens (plynové turbíny) není možno nikdy vyloučit. Dalším vzorem může být automobilový průmysl. V EU se vyrobí díly které se smontují a doplní o některé místní komponenty (zde např. avionika) v RF.

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 13 říj 2018, 02:28
od Alchymista
Proti takejto argumentácii je ťažko "niečo rozumné" vymyslieť - to sme si ale onehdá mysleli aj o Alce.
A ako rýchlo a hlboko bola pochovaná...

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 13 říj 2018, 06:36
od Hektor
Tá Ruská objednávka asi nebude SR-10 síce nedostal podporu ale dostal ju MiG-AT.
Vraj ide o to že od Jaku-52/152 je priveľký skok na Jak-130 takze chcú medzistupeň. Yak-130 ma vraj tiež nejaké zákerne vlastnosti (vysokú pristávaciu rýchlosť?).
To ma ale vedie k myšlienke že jeho klony tieto vlastnosti budú mat tiež L-15 a M-346.
K nákupom od Číňanov vedel by som si predstaviť F-31 aj tak im ho navrhli Rusy, len už nezostáva veľa priestoru, letectvo aj VMF kupujú SU-30/35.

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 13 říj 2018, 14:29
od Svarboj
Hektor píše:
13 říj 2018, 06:36
Tá Ruská objednávka asi nebude SR-10 síce nedostal podporu ale dostal ju MiG-AT.
Vraj ide o to že od Jaku-52/152 je priveľký skok na Jak-130 takze chcú medzistupeň. Yak-130 ma vraj tiež nejaké zákerne vlastnosti (vysokú pristávaciu rýchlosť?).
Tomu se u nás říká "nosit dříví do lesa", když už jeden cvičný dvoumotorový proudový stroj mají - Jak 130. Podle mě kombinace Jak 152 & 130 stačí. Je to cvičný tryskáč, takže je tam s žákem kdykoliv instruktor a navíc dnes se dá spousta věcí předem nadrilovat na simulátorech.

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 13 říj 2018, 14:34
od Alchymista
Hovoria: nestačí. Asi o tom vedia trochu viac...
Kľudne môže ísť aj o tú najtriviálnejšiu vec - o peniaze. Na Jak-52/152 sa nedostaneš cez určitú úroveň výkonov a musíš prejst na Jak-130.
Lenže - koľko stojí letová hodina na Jak-130 a koľko na ekvivalente Albíka?
Jak-130 je "cvičný tryskáč" na ktorom dokážeš urobiť prípravu na rodinu Su-27 a Mig-29 a realizovať kondičné lietanie a letový výcvik pilotov pre tieto stroje. Jeho vybavenie je komplexné - a teda celkom drahé, a letové výkony celkom vysoké, takže drahá bude aj jeho prevádzka. Pritom na základný výcvik lietania na prúdových strojoch viac ako polovicu jeho vybavenia a schopností nepotrebuješ. Takže v tom momente prevádzkuješ niečo "zbytočne drahé". To si môžeš dovoliť, pokiaľ prevádkuješ letectvo s pár desiatkami pilotov, kde ich cvičíš maximálne tak tucet ročne, ale nie pokiaľ potrebuješ ročne vycvičiť stovku pilotov či viac.

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 13 říj 2018, 17:40
od QVAK
Z podobné úvahy vznikla i Alca. Navíc Amíci nikdy nedali na cvičně bojové spárky tak v rámci Havlovi likvidace zbrojního průmyslu si zprivatizovali Aero které mělo typ (L 39 ZA) který by po úpravě (L 159) zvládl být jediným cvičným letadlem umožňující i základní zbraňový výcvik před přestupem přímo na F 16 od kterého si slibovali, že bude jediným bojovým typem ve zbytku světa. S rozšiřováním F 16tek ve výzbroji dalších států by byli schopni nabídnout k typu i US ucelený výcvikový systém obsahující letový (který by přepracovali ze stávajícího Aeráckého resp. z nějakého svého sami) i katapultovací trenažér (u stávajícího by de facto se jen vyměnila sedačka s částí kabiny) a pouze jeden typ cvičného stroje ze kterého by se přecházelo přímo na F 16 i s základním zbraňovým výcvikem. To bylo zadání typu které bylo splněno ve verzi L 159. Po zalítání již ale bylo zřejmé, že hromadná výroba pro přezbrojení Světa na F 16 je fatou morgánou a tudíž i celý program L 159 i s výrobcem je nadbytečným. Tak alespoň aby jeho velice kvalitní výrobní kapacity nespolkl Airbus tak si zde nechali vyrábět některé díly pro Sikorského. Aby po neúspěchu Fy. rychle nezkrachovala tak Zeman nechal vyrobit sérii 72 ks L 159 a Kellner grup odkoupil (kvůli letišti) krachující Fy. za babku. Vedlejším produktem je nyní jedině propagovaný lehký bitevník který je s tímto marketingem schopen tuto funkci plnit díky rozšířené schopnosti zbraňového výcviku. Jeho vrozeným průšvihem je, že veškerá avionika i zbraňové systémy jsou US (F 16) takže jej nemůžeme prodávat tam kde by je kupovali. Zavedené jsou jen u Nás a v Iráku. Jinam je Amíci nepustí, budou nabízet své zboží (Cobry, T-6A Texan II a T-38 Talon resp. N-156T). Jelikož celosvětově dosluhuje generace cvičných letadel Albatros tak začal v této kategorii všeobecný šrumec na který reagoval i Kellner tím, že v Aeru oprášil a nechal dotáhnout rozpracovaný projekt z konce 80. let (nástupce L 39 tehdy pojmenovaný L 59) a bude zkoušet své i Aera štěstí v této tlačenici. Prozatím se nové typy v této kategorii nikomu moc nevedou tak není vůbec bez šance a provozní pověst řad L 29 a L 39 mu je velmi významnou komparativní výhodou. K tomu je v RF i Číně přetlak na práci konstrukčních kanceláří (nedostatek jejich kapacit) a Italové podvedli nejen RF. Navíc i L 159 v Iráku při dlouhodobém provozování domorodci v bojovém nasazení nezklamala, takže jejich pověst neutrpěla žádnou úhonu.

Re: Aero L-39 Albatros

Napsal: 13 říj 2018, 22:47
od Svarboj
Alchy
Když se přepočítali jednou, můžou znova. Prostě se sáhlo potom co zbylo, když z nějakého důvodu neuspěl SR-10. Vždyť MiG-AT je konkurent Jaku 130 se kterým prohrál v soutěži, i když s o něco nižšími výkony. Provozovat dva dvoumotorové cvičné stroje podobných výkonů může být jen těžko levné řešení. Můžou zjednodušit vybavení Jaku 130 a snížit tak jeho cenu a provoz. Pokud ale skutečně potřebují levný předěl mezi Jakem 152 a 130, tak opravdu efektivní (ekonomické) řešení by byl lehký jednomotorový stroj v kategorii SR-10, L-39...a to MiG-AT není.