Čína - letectvo

Odpovědět
Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1823
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od kozlus » 22 bře 2021, 20:26

A musi ta anti-AWACS raketa trefovat jen AWACSy a tankery? Proc by nemohla sundat normalni dopravak? A posunout tak sakra nebezpecnou zonu pro prisun posil a metrialu na 2000 km od fronty...

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7605
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od palo satko » 22 bře 2021, 20:27

V zasade ma k nazoru ze neviditelne liatadlo nefunguje tak ako je nam predkladane je realne nepouzitie ani F-22 a ani F-35 v boji. Vyhovorka, ze je to tak fatalne strategicka zbran a preto ju treba pouzit az bude treba zachranit svet neobstoji. Americania uz maju roky osinu v zadku co sa vola Iran a ani pri zahanbujucej odvete za zabitie generala ich nepouzili. Iran je z roka na rok mocnejsi a Americania musia branit Saudov, aj keby tamojsi princovia jedli malych americkych cernoskov. Predsa s takymi zbranami sa nechova tak hanebne.
Teraz je ale treba zasadnu vec. Verim ze superstihacka ako F-22 a Su-57 ma zmysel, ale nevidelny univerzal ako ja F-35 je hlupost. Nakoniec dnes Americania nevyraduju A-10 a idu opat vyrabat F-15 a F-16. Podla mna technologicki giganti poblaznili vojakov a poslancov a predali im kockopsa, ktory vie trochu lietat. A dnes zistuju, ze do Ciny nicim nedoletia a do Ruska im nedovolia letiet zhyckani (racionalni) Europania.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1823
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od kozlus » 22 bře 2021, 20:41

Iran, IMHO, drzi nad vodou nejen jeho PVO, ale armada, jako celek. Vzhledem k mnozstvi tunelu a podzemnich tovaren, je nejspis Iran realne neznicitelnej leteckym bombardovanim. Ostatne, kdy bombardovani vyhralo valku, vzdycky je potreba noha pesaka na zemi. V pripade nejakyho masivniho leteckyho utoku, spousta cilu prezije, ale Izrael a SA ne.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od riho » 23 bře 2021, 11:19

kozlus píše:
22 bře 2021, 20:41
... Ostatne, kdy bombardovani vyhralo valku, vzdycky je potreba noha pesaka na zemi. ...
V roku 1896. Počas anglo-zanzibarskej vojny britsské lode asi trištvrte hodiny bombardovali sultánov palác.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Zanzibar_War

Ale to je len skôr dôkaz a potrebe morálky.

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Lookass » 28 kvě 2021, 22:35

Fotka modelu v aerodynamickém tunelu .
Údajně jde o nový čínský bombardér ( Nebo jeden z návrhů )
Koluje to různě po internetu ,ale bohužel žádné bližší info jsem nenašel

https://twitter.com/clemente3000/status ... 45/photo/1
https://t.me/ChDambiev/8250
https://vk.com/or_news?w=wall-25189118_1201571

Obrázek

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Lookass » 29 kvě 2021, 09:18

Čína oznámila řešení problému s motory stíhaček 5. generace


Obrázek

Čína uvedla, že vyřešila problém s motorem, který brzdil vývoj jejího stíhacího programu 5. generace. Problém byl v tom, že při dosažení určité teploty ztratily letecké motory významnou část svého tahu. Tento problém byl typický pro letecké motory WS-15, které se plánují vybavit stíhačkami nové generace J-20. Dnes většina z těchto stíhaček používá motory ruské výroby.

Čínská státní média uvedla, že byl vyvinut nový potahový materiál turbíny, který „vyplňuje technologickou mezeru“. Z publikací v čínských médiích:
Tento materiál v konečném důsledku pomůže zvýšit tah motoru při dosažení provozní teploty.

Tato technologie byla vyvinuta specialisty z provincie Che-pej. Materiál odolává teplotám až 1,8 tisíc stupňů Celsia, chrání proti korozi a poskytuje vyšší trakci. Čína porušuje svou závislost na technologii leteckých motorů.
Nový povlak je založen na fullerenech a jeho záruční provoz v motorech bude asi 2 tisíce hodin.



https://topwar.ru/183498-sozdano-fuller ... enija.html

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Lookass » 06 čer 2021, 15:28

:sipka:
Nový problém s čínskými leteckými motory WS-15: Fullerenové membrány vedou k nadměrné spotřebě paliva

Od zveřejnění materiálu v čínském tisku, že fullerenový povlak vytvořený v ČLR „vyřeší problémy s motory pro stíhače páté generace“, uběhl něco málo přes týden. Připomeňme, že podle čínských médií vyvinuli vědci speciální membránový povlak pro turbíny, který vydrží teploty až 1,8 tisíc stupňů Celsia.
Ve skutečnosti však problém s motory stíhaček J-20 páté generace zdaleka není vyřešen. A čínští novináři zjevně spěchali s předáváním zbožného přání.

Ukázalo se, že když teplota dosáhne 1 200 stupňů (blízko pracovní teploty) ve stupních Celsia, tlak v komoře leteckého motoru přispěje k prudkému zvýšení sorpčních vlastností použitých fullerenových filmů. Film začíná buď aktivně absorbovat pracovní látku (palivovou směs), nebo přispívá k jejímu zahušťování v průběhu chemické reakce. V prvním i druhém případě klesá účinnost paliva u motorů WS-10 a WS-15. Pokles tahu již není 25%, jako tomu bylo před použitím fullerenových filmů, ale přibližně dvakrát nižší. V tomto případě však byla uvedena nadměrná spotřeba paliva, což představuje nový problém pro čínské inženýry a vědce.

https://topwar.ru/183738-novaja-problem ... pliva.html

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Alchymista » 06 čer 2021, 20:13

turbína pracuje v prúde spalín za spalovacou komorou - aktívne chemické reakcie (horenie paliva so vzdušným kyslíkom) v spalovacej komore motora museli dobehnúť už pred turbínou.
Niečo sa muselo stratiť v prekladoch a cestou... Alebo je to celé blud, možno i úmyselný...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od k42 » 06 čer 2021, 20:48

Zní to přesně jako když nevzdělaní žumpálisté popisují nějakou technologii... divím se jenom, že nepopletli stupně Celsia a kW nebo milimetry a kilometry... Na turbíně se samozřejmě už nic nespaluje, a že by fulereny byly nějak super hyper teplotně odolné... to myslím vůbec nejsou.

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 653
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od vojvoda » 06 čer 2021, 22:37

Síce nie som odborník, no i tvrdenie straty výkonu pri vyššej teplote mi pripadá divné. Účinnosť/finkčnosť turbíny záleží od jej tvaru. Aby došlo k poklesu jej účinnosti vplyvom teploty, museli by sa teda jej lopatky zdeformovať, čo je jednorázový a nezvratný proces.
Takže Číňanov trápi to čo ostatných - odolnosť turbíny voči vysokým teplotám. Podobný problém hoci na kvalitatívne vyššom stupni riešia aj Američania na PW F135. Tam zase praská keramický povlak turbínových lopatiek pri vysokých teplotách, pravdepodobne >1700°C
срочно расстрелять

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Lookass » 12 čer 2021, 12:23


Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 26 črc 2021, 19:53

No a teraz v tom je úplný hokej - Čína prevzala "chaos" od Rusov v tom ich označovaní, ale treba rozlíšiť kúpu od Ruska, licenčnú výrobu a vlastný vývoj:
Shenyang J-16 (čínsky projekt):
1.jpg
Shenyang J-16
Su-30MKK (Су-30МКК) - kúpili 73ks + 24ks Su-30MK2:
2.jpg
Su-30MKK (Су-30МКК)
Shenyang J-11BS (J-11A by mala byť licenčná výroba, BS je už niekde inde):
3.jpg
Shenyang J-11BS
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_193232 z 26.07.2021

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Lookass » 26 črc 2021, 20:26

J-16 Je podle mě nejpokročilejší Flanker ever

Obrázek

J-16 používá velké množství kompozitních materiálů, slitin titanu a technologie 3D tisku a hmotnost je asi o 1 tunu lehčí než Su-27.

J-16 má větší poměr tahu k hmotnosti s maximálním zatížením 12 tun, zatímco Su-30MKI má pouze 8 tun.

Kromě toho strukturální životnost draku J-16 daleko překračuje životnost Su-30MKI

Efektivní dosah detekce J-16 je 300 kilometrů, může být dokonce použit jako malé letadlo včasného varování a může používat širokou škálu raketových zbraní. Radar vybavený Su-30MKI tvrdí, že má detekční dosah 400 kilometrů proti stíhačům, ale nemůže poskytnout přesné informace. Skutečný efektivní rozsah detekce je pouze 130 kilometrů.
https://daydaynews.cc/en/military/698307.html

Používají na nich i materiály snižující radarovou stopu ....a nevím ,jestli to nemá něco s polečného s tím nazelenalým odleskem kabiny ,který je občas na některých fotkách vidět
https://militarywatchmagazine.com/artic ... early-2018

Obrázek

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 26 črc 2021, 20:47

Čína robí vývoj a vlastnú výrobu
India so Su-30MKI si za to môže sama že od 2002 nič nerobili s vývojom, hoci ich licenčne vyrábali - to je Indický prístup.

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Svarboj » 01 srp 2021, 12:36

Číňan ty stroje J-16 nikam nexportuje a tak není kdo by mohl nezávisle povrdit takové informace. Jak je to v Číně s vypouštěním informací alespoň tušíme. Nic neprojde bez přísného schválení. Pokud by něco nefungovalo nebo mělo technické problémy se nedovíme. Podíval jsem se na zdroj s údajem 130 km pro radar bez jakýchkoliv specifikací a je to "překvapivě" nějaký čínský pofidérní web bez odzdrojování. Výkon motoru 140 kN je taky pochybný. Třeba anglická wiki uvádí rozmezí 120-140 kN a odvolává se na západní zdroje a čínská mutace zase tvrdí 135 kN. Stačí si vybrat. :mrgreen: Tolik k důvěryhodnosti zdroje. Přitom jejich dlouhodobé problémy s vývojem leteckým motorů jsou obecně známé. Tedy i snah dostat se k know how proudových motorů.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Lookass » 01 srp 2021, 13:46

Tak na druhou stranu ani nikdo dnes nepopře, že jsou indické suchoje čtvrt století stará technologie a prostě proti konkurenci zaostává víc a víc.
Co třeba dělá z ruských Su30sm generaci 4+?
Já osobně netuším co znamená to +
Ale už i oni se pouštějí do modernizačních projektů-motory, radar a tuším i zakonfigurování nových modelů zbraní. Čina na J16 využívá kombinaci nejmodernější domácí avioniky, aesa radaru a moderních zbraní +je stavěn z materiálů, díky nímž by měl mít mnohem nižší rcs. Stejně, jako je to třeba na Su35, eurofighteru, rafalu a dalších.A navic je tím pádem i lehčí.Takze úspora paliva, nebo vyšší maximální bojová zátěž... Pokud to konstrukce dovolí. Tam už to + docela chápu.
Ostatně někteří vidí v J16 čínskou obdobu k F15EX
Motory WS10 se používají oficiálně již několik let a to právě na J16 a J10.. Údajně i na nově vyrobených J20. Ws15 zatím v nedohlednu

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Svarboj » 01 srp 2021, 22:43

Taky nevím co znamená to + nebo ++. Podobně když modernizací zvednou bojovou efektivitu 2,5x a podobně. Beru to jako kulturní píár specifikum.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 21 zář 2021, 20:10

Shenyang J-16D určený pre REB
20210921.jpg
nie je kánon, nie je OLS, nebude (nemal by byť) v zóne priameho konfliktu
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_210568 z 21.09.2021 + detail foto https://vk.com/wall-173678697_210629 z 21.09.2021

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od Alchymista » 21 zář 2021, 21:38

- kanón
- OLS
+ 400-500 kg ušetrenej hmotnosti
+ 2-3 m3 využiteľného vnútorného priestoru (nielen samotný priestor kanonu, ale i izolačné prepážky okolo neho...)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Čína - letectvo

Příspěvek od nine_mike » 23 zář 2021, 12:15

Tá sivá kamufláž sa mi páči, prečo Rusi tiež nepoužívajú jednotný sivý náter?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Odpovědět