Dopravní letectvo

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 08 črc 2021, 18:53

Úspornější motory, vodíkový pohon letadel. Letiště Praha kráčí k uhlíkové neutralitě
Letiště Praha chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální. Pomohou tomu nové technologie, úspornější motory, udržitelná paliva, vodíkový nebo elektrický pohon letadel. Letiště Praha se proto připojilo k iniciativě Net Zero, kterou organizuje mezinárodní sdružení letišť ACI. To sdružuje více než 200 letišť, která se chystají dosáhnout takzvané čisté uhlíkové neutrality. Iniciativa Net Zero má za cíl dosáhnout takzvané čisté uhlíkové neutrality nejpozději v roce 2050.
http://www.flymag.cz/article.php?id=12421

Tady už někomu hrabe dost silně. Jak chce LETIŠTĚ dosáhnout tyto cíle? Nevpustí letadla, které nesplňují jejich vlhké sny? :nahlavu: .
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 08 črc 2021, 19:40

Osud letišťa Žatec...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1823
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od kozlus » 08 črc 2021, 19:41

Bude uctovat ekologickou prirazku a za ty penize (OK, aspon za cast penez) koupi emisni povolenky.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 09 črc 2021, 07:37

petrp píše:
08 črc 2021, 18:53
Tady už někomu hrabe dost silně. Jak chce LETIŠTĚ dosáhnout tyto cíle? Nevpustí letadla, které nesplňují jejich vlhké sny? :nahlavu: .
Závěry XVII. Sjezdu KSČ splníme.
Zavázat se musíš, splnění závazku se zas až tak moc neočekávaná. Z "objektivních důvodů".

Historie se prostě ubírá v kruhu ... jednou jako tragédie, podruhé jako fraška.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

pks
Redaktor
Příspěvky: 30
Registrován: 07 úno 2017, 20:11

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od pks » 09 črc 2021, 11:06

Tady už někomu hrabe dost silně. Jak chce LETIŠTĚ dosáhnout tyto cíle? Nevpustí letadla, které nesplňují jejich vlhké sny? :nahlavu: .
Pokud letiště vybuduje infrastrukturu pro nabíjení akumulátorů - případně na výměnu celých baterií,
tankování vodíku a fosilní paliva přestane nabízet a maximálně si budete schopen koupit syntetické palivo z větrných elektráren nebo něco vyrobené z řepky ...

Pokud nebudou konkurenční letiště, kde vám prodají fosilní paliva za starou cenu, tak je to schůdná cesta, jen bude doprovázena útlumem letecké dopravy asi na 10% standardního objemu (můj odhad). Elektrifikovaným rychlovlakům toto nemůže konkurovat. Spotřební daň na letecká paliva udělá své.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 09 črc 2021, 13:51

Infrastrukturu na co?

Žádná elektrická dopravní letadla neexistují a ani nejsou ve vývoji = min 30 let nebudou

Žádná dopravní letadla na vodík nejsou a pokud vím ani nejsou ve vývoji (poslední byl Tu-155 v roce 1988 a ten měl jen jeden, experimentální, motor NK-88 na vodík - zbývající dva byly klasické) = min. 30 let nebudou.

Jak říkám Ústřední výbor EU rozhodl, že "mělo by se, musí se" a představitelé evropských letišť přijali socialistický závazek Závěry sjezdu splnit. Bez ohledu na to jak velká politická pitomost to je.

P.S. Že bude letecká doprava rozhodnutím Politbyra EU utlumována je jasné. Z nějakého důvodu se soudruzi zhlédly ve vláčkách a mašinkách, a protože jsou vůči letecké dopravě nekonkurenceschopné, tak se to bude "řídit" politicky ... ke světlým zítřkům.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7605
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od palo satko » 09 črc 2021, 14:31

Z nějakého důvodu se soudruzi zhlédly
Ten dôvod už davnešie bol popisany. Su nim na prekvapenie peniaze. :smich: Kedysi to bola len zaujmova činnost, alebo odhodlanie niekoho niečo zmenit ale dnes je z toho povolanie - živobytie a to povolanie sa vola AKTIVISTA. Kedže tito ludia neprodukuju nič čo by sa dalo predat, tak su plne zavisli na prispevkoch. Lenže prispevky ktore dokažu od vlad, jednotlivcov a firiem vytiahnut su limitovane a tak sa o ne aktivisti ruvu medzi sebou. Ako zbran sa použiva radikalizacia. Jednoducho stupnovanie požiadaviek až do absurdna. Niekto to maluje ako lavicovy extremizmus, ale to nema z lavicou nič spoločne, lebo lavica nechce parizitovat ale rozdelovat. Lenže aktivisti su velakrat čistokrvni paraziti.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 15 črc 2021, 22:45

Kompozitné krídlo pre lietadlo rodiny Jakovlev MS-21 (МС-21):
0.jpg
Zdroj https://uacrussia.ru/ru/press-center/ne ... -ms-21-300 z 14.07.2021 + video

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 20 črc 2021, 22:26

MAKS 2021 - letová ukážka lietadla Iľjušin Il-114-300 (Ил-114-300), moment efektného brzdenia na dráhe:
Video v https://t.me/aviationmode/5758
Klon https://vk.com/wall-104764077_257505 z 20.07.2021 s videom https://vk.com/video-104764077_456258103


MAKS 2021 - Airbus A-350-1000
350a.jpg
350b.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-104764077_257480 z 20.07.2021 + viac foto

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od k42 » 21 črc 2021, 08:12

Skeptik píše:
09 črc 2021, 13:51
Žádná elektrická dopravní letadla neexistují a ani nejsou ve vývoji = min 30 let nebudou
:mrgreen: To je sice technicky vzato pravda, ale zdravým rozumem a fyzikou nepostižení jedinci jednoduše poručí větru dešti rozhodnou, že letadla na elektriku existují a basta fidli...

Dle https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... f6b220ee8/ United Airlines nakoupili 100 elektrických letadel ES-19 (neexistujících, samozřejmě) od švédského start-upu Heart Aerospace (https://heartaerospace.com/), za pět let to "budou provozovat". Uletí to prý (až to bude) 400 km... Za 5 let se dá těžko letadlo i jen certifikovat, natož vyvinout, zalétat, certifikovat a vyrobit v sérii (pokud předtím nikdy a nikde nelétalo), takže nejen sbohem rozume, ale sbohem ICAO.

Tak mě napadá, že před pár lety, když jsem si koupil v Malajsii přímo u fabriky soupravu na elektrokolo (kanadský BionX za zlomek ceny), tak jsem baterky musel poslat lodí, protože do letadla už to nebrali pro nebezpečí požáru až výbuchu, no a teď bude baterková bomba v éru přímo integrovaná...

No, asi bychom si měli začít zvykat. Po elektromobilech - pro které nejsou elektrárny ale hlavně nejsou dimenzované rozvodny, rozvody, trafa, lokální vedení (což bude trvat vyrobit, postavit, instalovat a zakopat 50 let) - dojde i na létání...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od kenavf » 21 črc 2021, 08:33

No to lietadlo bude mať tú baterku pod kridlami alebo v "bombovnici" a v prípade požiaru akumulátoru ju odhodí. :idea: :lol:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 21 črc 2021, 09:14

podľa tohoto https://mentourpilot.com/united-mesa-ai ... 19-planes/ už 200
United and Mesa Airlines have agreed to buy 200 Heart Aerospace ES-19 aircraft. The manufacturer also announced new investment in their project.
New investment in Heart Aerospace adds up to $35 million. And as for the ES-19, United placed orders for 100 aircraft, with Mesa ordering 100 more. Also, the two companies collectively have 100 more options. Heart began designing their aircraft for trips as long as 400km (250mi). Unusually for aircraft of this category, the ES-19 features a pressurized cabin.
aj toto je dobré: https://soyacincau.com/2021/07/15/es-19 ... ines-2026/
ES-19: A 19-seat electric airliner set to take flight by 2026
...
The ES-19 is a 19-seat electric airliner with a range of 250 miles (402 km).
Poletí možno v roku 2026 a dolet bude celých 250 míľ (402km).
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 21 črc 2021, 09:16

k42
Jak jsem psal v "Přechod z ropy na el. energii"
Skeptik píše:
20 črc 2021, 12:57
Zajímavé.
Švédský startup, který má v konstrukci dopravních, resp. jakýchkoli, letadel nulovou historii chce do roku 2024 připravit k prvnímu letu dopravní letadlo pro přepravu 19-ti cestujících, a to v termínu (do 2 let), který by byl šibeniční i pro zavedené letecké výrobce.

Navíc letoun principielně nového pohonu se spoustou baterií, které jsou i dnes považovány za nebezpečné k letecké přepravě a nesmí se přepravovat připojené.
A proto vše chce, ve stejném tj. dvouletém termínu získat certifikaci FAA, který tuto firmu nepocházející z USA vůbec nezná.

No, Good Luck Mr. Gorsky :mrgreen:
Jinak, omlouvám se za nepřesnou informaci o vývoji el. dopravních letadel ... měl jsem na mysli, že je žádný z reálných výrobců nevyvíjí. Startupy, jako tento švédský, se jejich vývojem zabývat mohou ... ale jaká je pravděpodobnost úspěchu je ve hvězdách.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Lookass » 21 črc 2021, 09:43

Obrázek

Obrázek

Lehké víceúčelové letadlo LMS-901 „Bajkal“ má uskutečnit svůj první let v roce 2021. Význam události lze stěží přeceňovat: tento stroj je nadějí Ruska k oživení malých letadel. S novým produktem, který nahradí veterána An-2, se můžete seznámit na MAKS-2021


Letadlo bylo vytvořeno společností „Baikal-Engineering“, která je dceřinou společností UZGA.¨

Cestovní rychlost turbovrtulového letadla bude 300 km / h, maximální letový dosah je 3 000 km, minimální vzletová vzdálenost z nezpevněných pásů je 220 m. Letoun bude schopen dopravit náklad dvě tuny na vzdálenost nejméně 1 500 km. Drak letounu LMS-901 bude vyroben výhradně z ruských materiálů. V prvních sériích obdrží motor General Electric H800-200 ( z ČR) , který má být v letech 2023-2024 nahrazen domácím VK-800S.

http://k-politika.ru/na-maks-2021-pokaz ... inobzor.ru

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od kenavf » 21 črc 2021, 10:36

:sipka:
Главными преимуществами самолета заявлены относительная конструктивная простота, безопасность, универсальность, ремонтопригодность, а также доступность практически всех материалов, систем и агрегатов.
Hlavnými výhodami lietadla sú relatívna konštrukčná jednoduchosť, bezpečnosť, univerzálnosť, udržiavateľnosť, ako aj dostupnosť takmer všetkých materiálov, systémov a zostáv.
Myslím že priamo v zadaní malo aby nepoužívalo žiadne náročné materiály a kompnenty tak aby sa dalo jednoducho udržovať aj v tvrdých podmienkach Ruska.

P.S. Ale a kráse veľa nepobralo. :devil:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od k42 » 21 črc 2021, 10:58

skeptik: Aha, to mi uniklo. Mě to až rozesmálo, i když je to teda spíš k pláči, že se něco takového děje. Řekl bych, že se United Airlines vyhnu, když tam teď mají takové letecké experty, ale ono není na výběr...

Alchymista: Vzpomínám, že jenom vývoj L-610 stál cirka 10 miliard tehdejších Kčs - se všemi těmi zkušenostmi z letité výroby L-410, a tohle má mít také přetlakovou kabinu - to jsou ty $35 mega jenom drobné na kafe pro managóry, v porovnání se skutečnými náklady vývoje takového čuda. Asi se z toho finálně vyklube typický managórský odkláněcí finanční podvod, jinak to nevidím. Tyhle "technologické podvody" dneska kvetou všude, hlavně kde jsou v pácu dotace.

K tomu "novému An-2": před časem vyhrál konkurs na náhradu nějaký sofistikovaný hyper super stroj, celý z moderních uhlíkových a dalších vláken, kompozitů a laminátů - jenže někdo včas konstatoval, že v těch klimatických podmínkách by to nepřežilo sezónu ani několik měsíců "péče" tamních vesnických mechaniků...
Kromě toho by to bylo neopravitelné kladivem, vázacím drátem na včely a kobercovou lepící páskou s epoxidem a kusem hliníkového plechu a pletiva z králíkárny, takže "zpátky na stromy", původní An-2 reborn, jen trochu v novém kabátě. Správné letadlo pro širou ruskou zem...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 21 črc 2021, 11:19

"vývoj" L-610 by som ako nejaký vzor či etalon rozhodne nebral. Od prvého výroku o "preniknutí na vyspelé trhy" sa z toho stala čistá dojáreň na peniaze zákazníka.
wiki:
Stejně jako L-410 měl být i L-610 schopen přistávat a vzlétat z minimálně upravených ploch, což nepříznivě ovlivnilo jeho konstrukci.
typický český koniec príbehu:
Prototyp L-610G, který firma Ayres převezla na předvádění do USA, stál v roce 2018 ve zuboženém stavu na letišti Southwest Georgia Regional Airport, kde sídlila již zkrachovalá firma Ayres.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od k42 » 21 črc 2021, 11:23

To jsou "drobnosti", myslel jsem to prostě tak, že vyvinout dopravák téhle velikosti s přetlakovou kabinou není za pár pětek. V těch 10 miliardách za L-610 byl také vývoj motorů a plno dalších věcí... co k letadlu "přímo nepatřily" a normálně by si je firma koupila na volném trhu. Že se tam "děly věci" je celkem jisté.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 21 črc 2021, 21:14

keď sa tu spomína rodina L-410
V stredu 21.07.2021 letecká spoločnosť "Chabarovskije avialinii" (Хабаровские авиалинии) na letisku v Chabarovsku prevzali 2 úplne nové lietadlá Let L-410 UPV-E20 vyrobené v Rusku (на Уральском заводе гражданской авиации в Екатеринбурге = http://www.uwca.ru/) a hneď boli nasadené na linky:

https://youtu.be/5qN0DxAO_Hg zverejnené 21.07.2021, dĺžka videa 2:06 min.
https://youtu.be/JR5WXa6eecA zverejnené 21.07.2021, dĺžka videa 2:03 min.
https://youtu.be/8KZraAv1t2c zverejnené 21.07.2021, dĺžka videa 2:10 min.
Zdroj http://khabavia.ru/2021/07/21/%d0%bd%d0 ... %b0%d0%bd/ z 21.07.2021

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 22 črc 2021, 23:21

Ad Financovanie sériovej výroby lietadiel Jakovlev MS-21
Новикомбанк организует финансирование серийного производства самолета МС-21 // Novikombank zabezpečuje financovanie sériovej výroby lietadla MS-21
Novikombank (https://novikom.ru/) na MAKS-2021 podpísala dohodu so spoločnosťou OAK (Объединенной авиастроительной корпорацией) o finančnej spolupráci v rámci programu sériovej výroby lietadiel MS-21. S podporou Novikombanky sa zintenzívni sériová výroba lietadiel MS-21, na tento účel banka poskytla sumu financovania 20 miliárd rubľov. Novikombank sa podieľala už na vývoji lietadla MS-21 vo všetkých fázach, od výskumu a vývoja až po výrobu.
Zdroj https://rostec.ru/news/novikombank-orga ... eta-ms-21/ z 22.07.2021
Budú západné sankcie na ruskú banku Новикомбанк ?

Odpovědět