Stránka 12 z 37

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 26 bře 2019, 22:58
od Skeptik
Jenže při realizaci letiště Vodochody nebyly peníze nikdy problém.
Problémem je byrokracie spojená se získáním všech povolení.
A ten nezmizel ...

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 05 dub 2019, 12:28
od kenavf
Čím by sa dal vysvetliť relatívny úspech a presadenie sa na trhu s lietadlami u takého výrobcu ako je Embraer?(dokonca je z Brazílie)

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 05 dub 2019, 17:57
od Skeptik
Tím, že odhalil "díru na trhu" o kterou klasičtí výrobci letadel nejevili zájem.
Před Embrerem ERJ-145 byl jakýsi úzus, že do cca 100 PAX se letadla dělají turbovrtulová a létají jen na krátké tratě.
Nad 100 PAX pak proudová a létají na střední a dlouhé tratě.

O moderní, 45-ti místný, ERJ-145 byl najednou zájem. Nicméně ne takový, aby to bylo zajímavé pro "velké" výrobce.
Provozní zkušenosti s ERJ-145, ale třeba i CRJ100 a 200, ukázaly, že malá proudová letadla jsou vůči turbopropům konkurenceschopná, a to hlavně na delších letech. Létají sice dráž, ale též rychleji, což umožňuje vykonat o jednu otočku denně víc.
Navíc se ukázalo, že by dopravci potřebovali větší sedačkovou kapacitu. Na trhu byly jen letadla řady MD-87, tedy nekonečný vývoj stařičké DC-9, který navíc skončil po ovládnutí McDonnell Douglasu Boeingem.
Boeing i Airbus se pokusily zareagovat zkrácenými verzemi svých nosných typů - B-737-600 a A318. To nevyšlo a tak bylo "pole otevřené" pro menší výrobce, včetně Embraeru.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 05 dub 2019, 19:38
od Alchymista
Ďalšia vec - možno súvisiaca, možno nie - je to, že Embraer radu ERJ a Legacy a podobné stroje (Bombardier CRJ...)sú "nízke", a teda samoobslužné - ako nástupné schody slúžia výklopné dvere.

Zdá sa to maličkosť, ale vo vybavení letiska to predstavuje jeden - dva stroje s obsluhou na jedno lietadlo. To znamená menšie nároky na vybavenie letiska - a teda možnosť lietať aj na slabšie vybavené alebo "menej zaujímavé" letiská. U nás ("v Europe") to nie je nejak významné, ale už v podmienkach Brazílie a podobných "rozľahlých" štátov je to VEĽMI zaujímavá možnosť - dá sa tak ekonomicky využiť každý dostatočne dlhý betonový pristávací pás. Napríklad aj každé vojenské letisko. A to už JE ekonomicky zaujímavé - vojaci stavajú letiská aj tam, kde to inak ekonomický zmysel nemá. Ale využiť ekonomicky už existujúce letisko, hoci vojenské, má zmysel vždy.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 09 dub 2019, 20:02
od QVAK
Létání vestoje? Nová sedadla zmenší o 12 cm prostor pro nohy
letadlo.jpg
Italská firma Avio Interiors představila na veletrhu v Hamburku prototyp nové verze sedadel pro letadla, které mají vyšší sklon, a cestující tak absolvují let téměř vestoje. Cílem návrhu je ušetřit co nejvíce místa, a tím umožnit vyšší obsazenost letadel. Podle vyjádření firmy, které cituje britský list Independent, bude komfort cestujících „přijatelný“.
Letadla vybavená těmito sedadly by měla pojmout až o 20 procent více cestujících díky tomu, že prostor na nohy lze zmenšit o 12 centimetrů oproti normálním sedadlům. Rozestup mezi sedadly tedy bude 58 centimetrů. Zavedeny by měly být pouze v letadlech, které jsou určeny pro krátké lety.

https://echo24.cz/a/SU3Bu/letani-vestoj ... r-pro-nohy

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 30 dub 2019, 11:57
od puma
Exkluzivně: v kokpitu B-2


KC-135 nad Irákem - na závěr Irácká F-16C/IQ ještě s PLŘS AIM-7 Sparrow


Mise E-3A AWACS na podporu boje s IS, pěkné záběry zevnitř i na obrazovky

a jeden sektor má na mapě Krym, ten jde jasně rozeznat, z ostatních map se nedá nic vyčíst.
2.jpg

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 18 kvě 2019, 10:41
od Hektor
Čo môže byť v tomto obale?
https://www.google.com/maps/search/davi ... a=!3m1!1e3
Hornet?

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 18 kvě 2019, 10:48
od petrp
Mohl by to být X-24

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 18 kvě 2019, 12:04
od Alchymista
ťažko - X-24 existoval v jedinom exempláre (X-24B je prestavba z X-24) a ten je v nejakom muzeu USAF
To už skôr Lockheed Have Blue - predchodca F-117, ale ani ten to asi nebude...

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 18 kvě 2019, 13:27
od petrp
On má i trochu jiný obrys, kdo ví co to je za torzo...

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 18 kvě 2019, 14:11
od Hektor
O pár radov nižšie je loď takže ani toto nemusí byť lietadlo :-D

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 18 kvě 2019, 15:23
od Alchymista
A je to loď a nie čiastočne rozobraný trup lietadla?
ostatne - celá oblasť je silne editovaná, je to "až vidno", respektíve prevedená do 3D zobrazenia

Celkom dolu pri ceste je čiastočne rozobraný Mig-21 (najskôr asi efka)
https://www.google.com/maps/search/davi ... a=!3m1!1e3

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 18 kvě 2019, 16:00
od Hektor
Pri pohľade na toto sa vraciam k teorii o Hornete https://www.google.com/maps/search/davi ... a=!3m1!1e3
A to čo som nazval loď je celkom dosť veľká loď.
https://www.google.com/maps/search/davi ... a=!3m1!1e3
Má aj Rusko alebo Čína takéto vrakovisko? :evil_smile:

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 18 kvě 2019, 19:32
od skflanker_
Hektor píše:
18 kvě 2019, 10:41
Čo môže byť v tomto obale?
https://www.google.com/maps/search/davi ... a=!3m1!1e3
Hornet?
Nebudem hádať, použil som ale WikiMap:
http://wikimapia.org/#lang=sk&lat=32.15 ... rce%20Base
Tiež "autor" čo to označil tipol F-18 a odkázal sa na tento článok https://foxtrotalpha.jalopnik.com/myste ... 1728834162 z roku 2015 kde sa popisuje vývoj "neviditeľného" Sršňa.

Ad "vrakovisko" - Rusko má vrakovisko skoro na každom bývalom vojenskom letisku = len to je ozaj vrakovisko
To čo je v Arizone sa skôr dá nazvať "uloženky" - meteo prostredie je veľmi priaznivé, stroje sú obalené v igelite, a kľudne ich po renovácii predajú do Južnej Ameriky / Ázie / Afriky ...
.. čo sa u Ruských vrakov pod snehom a tej vlhkosti už renovovať nedá.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 18 kvě 2019, 20:37
od kenavf
skflanker_ píše:
18 kvě 2019, 19:32
.. a kľudne ich po renovácii predajú do Južnej Ameriky / Ázie / Afriky ...
..
No tak nedávno od tiaľ vytiahli už druhú B-52 a bude znova lietať(po upgrade a generálke)
https://cdr.cz/clanek/usa-chybi-bombard ... nizovat-je

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 kvě 2019, 02:09
od Alchymista
Čož je dôkaz americkej lži pri znižovaní stavov strategických zbraní.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 kvě 2019, 07:09
od Hektor
Veď tie zničené podľa zmluvy sú tam permanentne napílené a viditeľne uložené aby sa to dalo kontrolovať satelitom alebo lietadlom (otvorené nebo).
Priznám sa ale že nepoznám povolený počet bombardérov USA. Prekvapilo ma že tam je aj najmenej 18 B1.
Hore je akási výstavka čo všetko sa tam objavilo vrátane Crusadera a myslím že F11 tiger. Myslím že som nevidel ani jedného Harriera. Tie F-14 sú tam take smutné tie v Iráne vyzerajú lepšie 😈

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 kvě 2019, 13:15
od kenavf
Len taká overujúca otázka Suchoju T-4:
použitá titanová slitina VT22 (Ti-5,5Al-5V-5Mo-1,5Cr-1,0Fe).
Znamená to že je tam:
- 5,5% hliník
-5%-vanád
-5% molybden
1,5% chrom
-1%-železo
a všetko ostatné do 100% je titán?(cca 82%)

https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... ntent=main

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 kvě 2019, 13:21
od Alchymista
Môže byť... Ti 79.4 - 86.3% približne
http://www.splav-kharkov.com/en/e_mat_s ... me_id=1302
U titanových zliatin je dôležité, v akej kryštalickej modifikácii / fáze tam titan je a koľko percent ho je v tej-ktorej fáze

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 kvě 2019, 20:00
od QVAK
kenavf píše:
19 kvě 2019, 13:15
Len taká overujúca otázka Suchoju T-4:
použitá titanová slitina VT22 (Ti-5,5Al-5V-5Mo-1,5Cr-1,0Fe).
Znamená to že je tam:
- 5,5% hliník
-5%-vanád
-5% molybden
1,5% chrom
-1%-železo
a všetko ostatné do 100% je titán?(cca 82%)

https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... ntent=main
Chybně položená. Podstatné je zda materiálová norma stanovuje mezní hodnotu daného prvku(max. %) ve slitině nebo stanovuje střední hodnotu + toleranční pásmo této hodnoty. Takže bez znalosti přesného znění normy není možná odpověď.