Stránka 9 z 38

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 08 črc 2018, 12:31
od Alchymista
QVAK píše:
08 črc 2018, 10:51
Podobné problémy zažívají i piloti v letounech F-22, útočných A-10, cvičných T-6, i v nejnovější stíhačce páté generace F-35, píše Foreign Policy a dodává, že úřadům se zatím nedaří zjistit, co problémy s kyslíkem způsobuje.
čo by to spôsobovalo? :cool:
používanie tekutého kyslíku - niekde niečo zamŕza
A pozor - rozdiel teplôt varu a tuhnutia je u kyslíku len okolo 36 stupňov, takže expanzia podchladeného plynného tlakového kyslíku môže priamo viesť k vytvoreniu "kyslíkovej námrazy", "kyslíkovej inovatky", k čomu celkom kľudne môže dochádzať pri "malých odberoch" na ihlových a podobných ventiloch. Alebo pri malých netesnostiach ventilov... pomaličky to fučí a chladí sa - až je na druhej strane ventilu hromádka zlisovaného "kyslíkového snehu"... A o desať minút po katastrofe, i skôr, sa dôkaz doslova a do písmena vyparí.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 08 črc 2018, 15:43
od QVAK
Možná je i chemická reakce kyslíku s jeho obalem. U absolutní 0 se fyzikální i chemické vlastnosti některých látek výrazně mění a při určité situaci může dojít i k reakci a vzniku min. množství velmi účinné psychotropní látky. Například z maziva ventilů nebo nádoby a trubiček resp. těsnění (čistota PTFE, grafitu) ve styku s tekutým kyslíkem (např. CO, CO2 resp. další oxidy).

P.S. Amíci umí grafit max. čistoty v rozmezí 96-98% atomová používaná v JS je 99,9 - 99,99%. Množství popelovin resp. zbytkové množství H2SO4 by to mohlo též způsobit. Možná i použití průmyslového PTFE namísto poloprovozního. U maziva postačí např. záměna práškového grafitu za Moliku.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 08 črc 2018, 17:06
od kenavf
Ten problém asi bude komplikovanejší,pretože to "dusenie" pilotov a príčinu hľadali hodne dlho a nedarilo sa im to. Preto pochybujem že sa jedná o nejaký lapidárny problém ktorý by sme tu odhalili na dvoch stránkach "od zeleného stola". Zase až taký zahnívajúci ten "západ" ešte asi nie je. :pivo

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 09 črc 2018, 01:06
od QVAK
kenavf píše:
08 črc 2018, 17:06
Ten problém asi bude komplikovanejší,pretože to "dusenie" pilotov a príčinu hľadali hodne dlho a nedarilo sa im to. Preto pochybujem že sa jedná o nejaký lapidárny problém ktorý by sme tu odhalili na dvoch stránkach "od zeleného stola". Zase až taký zahnívajúci ten "západ" ešte asi nie je. :pivo
Samozřejmě je to spekulace, odhad ale založený na praxi dokonce i s tekutým kyslíkem v 90. letech ve Vinohradské nemocnici. Tam byl problém podobný ale ne tak vyhrocený. Šlo "pouze" o udržení sterility na operačních sálech na popáleninách která je poloviční než na běžných sálech. Taky za to tehdy mohl způsob údržby systému od Linde (za určitých podmínek si přisál bordel z hlavní ulice).
Právě proto to nebude ani konstrukční závada nebo provozní ale nějaký šlendrián nejspíše z privátní Fy. které dělají cyklické prohlídky, seřízení a opravy. Nemají na prvém místě provozuschopnost techniky tak jako provozní mechanici ale u Fy. zisk (lacinější vstupy a minimalizace kontrolních mechanizmů) a u jejich mechaniků fláknutí se. Takovéto detaily se na předávačce nedají zachytit a důvěřuje se atestu.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 09 črc 2018, 16:28
od riho
Problémy s OBOGS majú F-18 a F-15 už viac ako 15 rokov, aspoň čo si ja pamätám.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 09 črc 2018, 17:49
od QVAK
Což cca odpovídá přechodu na novou konstrukci systému.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 17 črc 2018, 05:25
od Juraj

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 črc 2018, 19:39
od skflanker_
Jakovlev Jak-110 = 2x Jak-55 + ďalší motor

https://youtu.be/p0aFAuxolMI zverejnené 04.06.2018, dĺžka videa 3:37 min.

Info o projekt Jak-110 https://yak110.com/, alebo časo-zberné video https://youtu.be/Q2VrKp4M6qk (16:46 min.) zverejnené 04.12.2017

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 črc 2018, 20:19
od Alchymista
"Kapánek" premotorované :dobre:

krásni blázni :nahoru:

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 črc 2018, 20:51
od Skeptik
Dost zajímavý zvuk ... na písťák :nahoru: :jo: :nahoru:

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 22 črc 2018, 20:24
od Juraj
Asia Times navrhuje pouzit EMALS na pevnine ako sucast cestnych komunikacii. Tym by sa vraj rozsirili moznosti letectva operovat z roznych miest krajiny
https://slobodnyvyber.sk/asia-times-azi ... love-lode/

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 22 črc 2018, 20:50
od kozlus
Skoda, ze na tohle pred par rokama netlacil nekdo z NATO - mohla se D1 prestavet kloudne :))

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 22 črc 2018, 21:38
od Juraj
V skutocnosti je prave teraz ta prava chvila. Trump tlaci na 2% HDP do rozpoctu armady - keby bola krajinach NATO rozumna vlada, kludne by sa urychlili dialnice ako strategicke objekty s prebudovanim usekov ako nudzove pristavacie drahy :D

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 23 črc 2018, 02:07
od jura-p
Já jezdím jen po D1 a tam jsou dva úseky jako letiště postavené. První u Vyškova na té dnešní D46 a druhý přímo na D1 u Meziříčí (Stránecká Zhoř). No a jistě na jiných dálnicích jsou další. Mimoto si myslím, že v ČR je i klasických letišť, kde by naše bojové letectvo mohlo přistávat víc, jak strojů toho bojového letectva.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 23 črc 2018, 06:47
od petrp
Letadla na D1 dosedala jen dvakrát. Přesto dálnice letištěm zůstane
Více než 35 tisíc aut projede denně po dálnici D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Pokud by armáda zavelela, všechna tato auta by musela jinudy. Na 136. až 139. kilometru totiž uhánějí po letišti. Letadla tu naposledy přistávala před třiceti lety, přesto s nimi počítá i modernizace D1.

https://jihlava.idnes.cz/letadla-na-d1- ... zpravy_mkk


Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 23 črc 2018, 22:24
od QVAK
jura-p píše:
23 črc 2018, 02:07
Já jezdím jen po D1 a tam jsou dva úseky jako letiště postavené. První u Vyškova na té dnešní D46 a druhý přímo na D1 u Meziříčí (Stránecká Zhoř). No a jistě na jiných dálnicích jsou další. Mimoto si myslím, že v ČR je i klasických letišť, kde by naše bojové letectvo mohlo přistávat víc, jak strojů toho bojového letectva.
Prvé bylo údajně postavené ještě před dálnicí D1 na staré Plzeňské kdy se narovnal úsek mezi Cerhovicemi a Kařezem u motelu s parkovištěm a pumpou Bouchalka.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 24 črc 2018, 06:33
od Hektor
Keby bolo treba mame viac letísk než lietadiel.
Asi sa to bude hodiť pre okup/spojencov ak im bude fungovať dosť Tajfúnov.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 06 zář 2018, 22:35
od skflanker_
Článok z 22.07.2018 http://www.ato.ru/content/foto-samolet- ... voe-shassi uvádzal, že v Rusku na lietadlo Turbolet L-410UVP-E20 osadia plaváky
a foto z 01.09.2018:
Obrázek
http://russianplanes.net/id237174
Obrázek
http://russianplanes.net/id237363
a foto z 05.09.2018:
Obrázek
http://russianplanes.net/id237554
Všetky foto RF-67758 viď https://russianplanes.net/regs/RF-67758

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 07 zář 2018, 21:35
od QVAK
Prvá 410 na plovácích létala kdysi v Jižní Americe kde ji zalétávači z Kunovic i zalétávali (nejspíše i certifikovali) takže někdo jen oprášil výkresy a šikovně rozšířil nabídku. Psali o tom i v L+K i s fotkami.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 08 zář 2018, 19:50
od QVAK
První Čech obletěl zeměkouli. Roman Kramařík to zvládl v jednomotorové Cessně

Na pražském letišti Letňany v sobotu zhruba v půl čtvrté odpoledne přistál Roman Kramařík, který jako první Čech oblétl zeměkouli v jednomotorové Cessně P210N. Zakončil tak misi Okřídlený lev, kterou započal 25. července odletem z letiště Točná. Na cestě hned čtyřikrát překonal český rekord v letu na vzdálenost.
Na expedici se letecký akrobat Kramařík vydal při příležitosti oslav 100 let od vzniku Československa. Jeho trasa vedla přes Srbsko, Izrael, Spojené arabské emiráty, Indii, Thajsko, Filipíny, Japonsko, Rusko, Aljašku, USA, Kanadu, Azorské ostrovy, Británii a Německo. Kramařík urazil více než 40.000 kilometrů.
Podle záznamů emeritního sekretáře českého aeroklubu a mezinárodního rozhodčího Jiřího Dodala překonal Kramařík už předtím český rekord třikrát: hned na začátku cesty z Bělehradu do Haify (1839 km), v Japonsku při přeletu z Naha do Obihira (2318,1 km) a při letu v USA ze Seattlu do východní Iowy (2477,9 km).

https://echo24.cz/a/STjzD/prvni-cech-ob ... ove-cessne