Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 12 led 2022, 23:50

A nebo si měl ty drobný zánět středního ucha či v nosohltanu.
Stačí málo aby se Eustach ucpal (či jen trochu zneprůchodnil) a o "zábavu" je postaráno. :sad:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6447
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Polite » 12 led 2022, 23:52

Asi nie...ale este si zabudol na neumyte usi... :smich:
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 26 led 2022, 21:24

Smartwings přistály jako první na světě s Boeingem 737 MAX na Antarktidě
Letecká společnost Smartwings přistála s letounem Boeing 737 MAX 8 v Antarktidě. Přistání na Troll Airfield v severním cípu Antarktidy se uskutečnilo 26. ledna 2022 a stroj tohoto typu zde přistál vůbec poprvé. Let si objednala společnost Aircontact pro dopravu členů Norského polárního institutu na jejich základnu. Výzkumná stanice Troll Research Station provozovaná Norským polárním institutem se nachází 235 kilometrů od moře ve východní části Pobřeží princezny Marthy v Zemi královny Maud v Antarktidě a věnuje se monitorování životního prostředí a klimatu, vědeckému výzkumu a mapování. Samotná vzletová a přistávací dráha je vybudovaná na ledovci v nadmořské výšce 1232 metrů.
Obrázek
https://www.flymag.cz/article.php?id=12476
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 02 úno 2022, 09:39

První cloudový kokpit na světě, je založený na technologiích z Brna
Společnost Honeywell (NASDAQ: HON) představila zcela nový kokpitový systém, který jako první svého druhu využívá cloudové uložiště pro výrazně efektivnější provoz letounu, vyšší míru bezpečnosti a komfortnější pilotáž. Kokpit Honeywell Anthem je založen na flexibilní softwarové platformě a inovacích vyvinutých v brněnském centru Honeywell Technology Solutions Czech Republic (HTS). Řešení je unikátní tím, jak široce je škálovatelné a přizpůsobitelné doslova jakémukoliv letounu, od velkých dopravních letadel přes vrtulníky po drony či nastupující prostředky městské letecké mobility (UAM).
https://www.flymag.cz/article.php?id=12477

Rád bych viděl jediného pilota, který si sedne za knipl jakéhokoliv letadla s kokpitem napojeným na cloud... :smich: :nahlavu:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7605
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od palo satko » 02 úno 2022, 10:58

:sipka: kto si nesadne nebude pilot.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

HerrFonStalin
Redaktor
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2017, 06:36

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od HerrFonStalin » 02 úno 2022, 11:08

A nemají náhodou už všechny západní letadla dálkové ovládání z CIA?

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5548
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Kalinac » 02 úno 2022, 11:24

:sipka: Asi ne , moc profláklé , protože i Čínané na AmiTriky s letadly přišli už před 20 roky .....

Letadlo čínského prezidenta Boeingu 767-300ER amerických plné štěnic :lol:

https://www.airways.cz/zprava/letadlo-c ... ne-stenic/
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 21 úno 2022, 23:31

Alchymista píše:
21 úno 2022, 22:41
...petrp - to nie sú bežné C-130, sú to špeciály MC-130J
https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_MC-130 píše:Lockheed MC-130J Commando II Multimission Combat Transport & Special Ops Tanker...
Based on the Lockheed C-130 Hercules transport, the MC-130s' missions are the infiltration, exfiltration, and resupply of special operations forces, and the air refueling of (primarily) special operations helicopter and tilt-rotor aircraft.
Okrem iného sú používané ako "vyprošťováky" - dokážu zbierať jedincov zo zeme bez pristátia
To použitie zbierania jedincov zo zeme počas letu, som videl naposledy v nejakom US filme z roku 1965. Záchytné lano visiace pod nafúknutým veľkým vodíkovým balónom a dopravák mal na čumáku také veľké vidly(dve tyče do "V" s rozpätím cca 20 metrov), aby to lano vo výške počas letu zachytil a na spodnom konci toho lana bol prikurtňovaný "cestovateľ" a čakal na odvoz.

EDIT: Že by John Wayne "Zelené barety". https://www.csfd.cz/film/21731-zelene-barety/prehled/
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od riho » 24 úno 2022, 11:48

:sipka: Sean Connery - Thunderball (1961)

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 04 bře 2022, 09:00

Praha Ruzyně - Letecký provoz se na tři měsíce kvůli údržbě přesune na vedlejší dráhu
Letecký provoz na pražském letišti bude opět na tři měsíce převeden na vedlejší dráhu 12/30. Na hlavní vzletové a přistávací dráze 06/24 a souvisejících plochách bude totiž od 28. března do 1. července probíhat plánovaná údržba a odložené opravy. Na vedlejší dráhu se přesune i webová kamera, díky které se tak nepřeruší online přenos z pražského letiště.

Vedlejší dráha bude v provozu ve své plné délce 3250 m. Na hlavní dráze budou odborníci provádět technické a stavební činnosti, které souvisí se zvýšením bezpečnosti provozu. „Kromě pravidelné údržby dojde i na důležitou rekonstrukci pojezdové dráhy B vedoucí na ranvej a navýšení kapacity části kabelovodu pro světelné zabezpečení dráhy. Tyto dvě akce jsou časově nejnáročnější a mají největší přínos na zvýšení provozní bezpečnosti.” říká ředitel provozu letištních ploch Václav Válek.
https://www.flymag.cz/article.php?id=12483
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 07 bře 2022, 19:18

Podobnost čistě náhodná?

Vyvoj.jpg
Vyvoj.jpg (18.93 KiB) Zobrazeno 5807 x
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od homer » 09 bře 2022, 12:33

Náhradit MiGy dodané na Ukrajinu letadly NATO by nebylo snadné ani rychlé.
Pokud Polsko, Rumunsko nebo jiné země NATO převedou na Ukrajinu svá bojová letadla ruské výroby, "náhrada" těchto letadel stíhačkami americké výroby, jak navrhl ministr zahraničí Antony Blinken, by se neuskutečnila rychle.

Blinken, který vystoupil v několika nedělních televizních diskusních pořadech, uvedl, že Polsko má od USA "zelenou" k tomu, aby na Ukrajinu poslalo některé ze svých zastaralých stíhaček ruské výroby. USA by na oplátku letouny "zálohovaly", aby Polsko nebo jiné země neměly pro sebe deficit bojového letectva.

"Právě teď jednáme s našimi polskými přáteli o tom, co bychom mohli udělat, abychom doplnili jejich potřeby, pokud se skutečně rozhodnou poskytnout tyto stíhačky Ukrajincům," řekl Blinken v pořadu "Face the Nation" televize CBS.

Ukrajinský prezident Volodymir Zelenskyj uskutečnil 5. března telefonát s řadou amerických zákonodárců, v němž požádal o poskytnutí bojových letounů s posádkou i bez posádky a o další dodávky protitankových zbraní. Senátoři Rob Portman (R-Ohio) a Jeanne Shaheen (D-N.H.) zaslali dopis prezidentu Joe Bidenovi, ve kterém uvedli, že se budou snažit, aby Kongres poskytl veškeré finanční prostředky potřebné pro transfer letadel.

Výrobní linka F-16 však byla znovu otevřena teprve nedávno, na novém místě, a bude chvíli trvat, než začne dodávat hotové letouny. Výrobní linka F-35 se blíží k maximální kapacitě a představitel společnosti Lockheed Martin uvedl, že od podpisu smlouvy do dodání nových letounů uplyne 36 měsíců. "Skutečná doba výroby je 18 měsíců," řekl úředník.

Ještě před Blinkenovým vyjádřením polský prezident Andrzej Duda na Twitteru napsal, že Polsko "nepošle své stíhačky na Ukrajinu" ani jí nedovolí používat polská letiště. "Významně pomáháme v mnoha jiných oblastech," uvedl.

Ukrajina nemohla přijmout bojové letouny přímo z USA, protože ukrajinští piloti nejsou vycvičeni k létání s americkými typy a Ukrajina nemá k dispozici vybavení pro údržbu a zbraně potřebné k jejich podpoře. Mohla by však pohotově využít ruské typy z Polska nebo jiných zemí bývalé Varšavské smlouvy, které stále provozují letouny sovětského typu. Takové transfery jsou podle pravidel NATO přípustné, protože se jedná o bilaterální kroky, nikoli o alianční akci.

Pentagon ani ministerstvo zahraničí nechtěly poskytnout oficiální komentář, pouze uvedly, že jsou si Blinkenových poznámek vědomy. Zatímco Agentura Pentagonu pro obrannou bezpečnostní spolupráci řídí transfery zbraní, "ministerstvo zahraničí uzavírá dohody", uvedl jeden z představitelů Pentagonu. Úředník Bílého domu uvedl, že USA "zkoumají možnosti", jak takový transfer uskutečnit.

Bulharsko, Polsko, Rumunsko a Slovensko disponují typy letounů ruské výroby, které by Ukrajina mohla používat, včetně letounů MiG-29. Mezi americké typy provozované těmito zeměmi patří 48 letounů F-16 ve službách Polska, které si rovněž objednalo 32 letounů F-35 s opcí až na 48 kusů. Rumunsko provozuje 17 letounů F-16 a nedávno koupilo dalších 32 letounů z druhé ruky od Norska. Slovensko objednalo 14 stíhaček F-16 Block 70, z nichž první dorazí příští rok, a Bulharsko oficiálně objednalo osm F-16 Block 70 a požádalo o dalších osm.

Poskytnutí letounů F-16 nebo F-35 by však bylo problematické, protože ať už by přišly odkudkoli, vznikl by okamžitý deficit, který by nebylo možné rychle obnovit. Možnosti jsou následující:

Poskytnutí letounů od amerického letectva/letecké národní gardy - ačkoli by tyto letouny mohly být převedeny poměrně rychle, trvalo by nějakou dobu, než by dotčené jednotky mohly být znovu zásobeny novými letouny, což by je ponechalo bez mise, dokud nebudou dodány nové letouny.
Partneři v NATO také nemusí tyto letouny chtít, protože většina z nich je starší a méně sofistikovaná než letouny, které spojenci již mají nebo které právě kupují.
Souhlasit s prodejem nových letounů spojencům - ve většině případů kandidátské "dárcovské" země již tyto letouny nakupují. Washington by mohl podpořit dohodu přidáním letounů nebo slevou z ceny, případně přihodit munici nebo jinou podporu jako součást dohody.
Poskytnout letouny z "Boneyardu" - není jasné, kolik letounů F-16 je "nedotknutelně" uloženo ve skladu na letecké základně Davis-Monthan v Arizoně, tj. těch, které ještě nejsou určeny k potřebě na náhradní díly. Mluvčí Davis-Monthan nebyla okamžitě schopna poskytnout počty letounů v tomto stavu. Spojenci opět nemusí chtít repasované letouny a uvedení letounů do stavu připravenosti po dlouhém skladování by pravděpodobně trvalo měsíce.
Převody na třetí strany - někteří provozovatelé letounů F-16, kteří nejsou v "evropském divadle", mohou mít přebytečné letouny F-16 nebo se mohou připravovat na výměnu za letouny F-35, stejně jako Norsko převedlo své přebytečné letouny na Slovensko a Izrael nedávno prodal rané modely F-16 pro použití jako platformy "protivníkova vzduchu". USA by mohly nabídnout odkup těchto stíhaček a poskytnout je dárcovským zemím MiGů. I v tomto případě by příjemci nemuseli být ochotni tyto letouny přijmout, pokud by jim nebyly poskytnuty bezplatně.
Země, které kupují F-35, ale nejsou ohroženy ruskou invazí, by mohly být přesvědčeny, aby své stíhačky přenechaly jinému zákazníkovi a své F-35 přijaly později.

Mluvčí společnosti Lockheed uvedla, že "rozhodnutí týkající se nových sériových letounů, převodů letounů mezi zákazníky, jakož i modernizace stávajících flotil, určuje vláda USA. My se řídíme pokyny těchto rozhodnutí."

Nyní, když byla obnovena výrobní linka F-16 v Greenville v USA - kde je Block 70/72 novým výrobním standardem -, plánuje společnost zahájit letové zkoušky prvního tam vyrobeného letounu "na začátku roku 2023", řekla. Linka byla přesunuta, aby se ve Fort Worthu uvolnilo místo pro rozšířenou výrobu F-35 a aby se výrobní linka spojila s nedalekým skladem letounů F-16, který nedávno regeneroval svůj první letoun.

První letoun F-16, který se bude vyrábět v Greenville, půjde do Bahrajnu.

Viceprezident společnosti Lockheed Aeronautics Gregory M. Ulmer v rozhovoru pro časopis Air Force Magazine na sympoziu AFA Warfare Symposium 3. března uvedl: "Máme smlouvu na 122 nových letounů F-16," které budou dodávány ve špičkovém tempu přibližně čtyři měsíčně do poloviny roku 2020. Ulmer uvedl, že společnost předpokládá potenciální trh "pro dalších 300 až 500 letounů".

Ulmer uvedl, že Lockheed provedl v Greenville první párování trupu F-16 "v posledních 30 dnech". To bylo "trochu pozdě oproti našemu plánu" kvůli problémům v dodavatelském řetězci v důsledku pandemie COVID-19, řekl. Společnost má také problém sehnat v Greenville dostatečný počet pracovníků, protože konkuruje nedalekým továrnám na výrobu pneumatik Michelin a automobilů BMW. Ulmer uvedl, že Lockheed na nedávném veletrhu pracovních příležitostí nabídl práci 100 lidem, zatímco by potřeboval 300 pracovníků.
https://www.airforcemag.com/backfilling ... k-or-easy/

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od homer » 17 bře 2022, 11:57

Skupina Volga-Dněpr: situace je špatná.
Téměř celá flotila holdingu Alexeje Isaykina nelétá. Tento týden zatím proběhly dva lety, zatímco denní norma je několik desítek letů.
Skupina je absolutním lídrem v segmentu letecké nákladní dopravy (47 % trhu v lednu). V pandemii se jí dařilo obzvlášť dobře (https://t.me/gruz0potok/2284) a v roce 2020 si z trhu odnesla téměř celý zisk - 48 z 50 miliard rublů.

Zahrnuje celkem pět leteckých společností:

- AirBridgeCargo - sedmnáct Boeingů 747 a jeden Boeing 777-F
- Atran - devět Boeingů 737
- Volga-Dněpr - pět IL-76, dvanáct AN-124
- CargoLogic Germany - čtyři letadla Boeing 737
- CargoLogic Air (britská dceřiná společnost) - dva Boeingy 747

Odborníci odhadují, že přibližně 90 % provozu skupiny je mezinárodní. Dnes se tato orientace stala její Achillovou patou.
Pokud nebudou evropské sankce v nejbližších týdnech až měsících zrušeny, je nepravděpodobné, že by se jí podařilo udržet obchod ve starém formátu, bez tranzitu mezi Asií a Evropou. Domácí trh nebude schopen ztráty kompenzovat.
https://t.me/gruz0potok/3299

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 28 bře 2022, 21:10

proto byl tento druh bombardování zařazen v roce 1977 mezi válečné zločiny. Zmíněn je v dodatku Ženevské úmluvy ze zmíněného roku, konkrétně v článku č. 51 a vymezuje, že válečným zločinem se kobercový nálet stává ve chvíli, kdy je zasažena oblast, v níž se koncentruje civilní obyvatelstvo.
https://zoommagazin.iprima.cz/valky/bri ... ani-lubeck
Že by do toho spadalo aj americké bombenie v Iraku?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 28 bře 2022, 22:02

A ešte definuj, čo je to kobercový nálet...
Pretože pri nosnosti 25-30 ton naložím do mašiny 200-250 stokilových bômb a jedným rojom vyplanírujem pás pol kilometra široký a kilometer dva dlhý...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od homer » 31 bře 2022, 10:10

Z Ruska vrátit do Evropy 520 dopravních letadel
Francouzský ministr financí Bruno Le Mer prohlásil, že EU vyhlašuje Rusku totální ekonomickou válku.
V oblasti letectví se tato válka bude týkat 520 dopravních letadel, které ruské letecké společnosti provozují v rámci leasingu. EU nařídila evropským leasingovým společnostem ukončit s ruskými leteckými společnostmi leasingy dopravních letadel a nejpozději do 28. 3. 2022 je dovézt zpět do Evropy.
Předseda evropských leteckých leasingových společností hodnotí tento požadavek následovně:
1. Vrátit do Evropy 520 dopravních letadel? Proboha, jak to udělat. Rusové nám řekli, že pokud ukončíme leasing, tak si máme letadla sami odvést. Jak z Ruska odvést 520 letadel. Jak do Ruska dostat 520 posádek letadel. Když je vzdušný prostor Ruska pro nás uzavřen.
2. I když tam osádky nějak dostaneme, tak s předáním nám letadel tato přestávají být ruská a jako cizí nemohou vzlétnout.
3. Leasingové společnosti zde budou vystupovat jako původci ukončení leasingových smluv a budou platit tak velké smluvní pokuty, které povedou k bankrotu těchto společností.
4. Skončil měsíc únor a ruské letecké společnosti jsou povinny platit měsíční leasingové splátky a to smluvně cestou SWIFT. Oni to chtějí udělat, ale nemohou, protože jsme je od SWIFT odpojili. Nebudou-li splátky, budou bankroty leasingových společností.
5. I kdybychom z Ruska všechny Airbusy odvezli, proboha co s nimi budeme dělat? My je nepotřebujeme, nikdo jiný je nepotřebuje, prodat se nedají!
6. USA z Ruska své Boeingy nestahují. Pokud my s Airbusy odejdeme, přijdou do Ruska Američané se svými Boeingy.
https://www.facebook.com/ladislav.strna ... 6741534871

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od skflanker_ » 31 bře 2022, 13:41

↑ to potvrdzuje toto zo 17.03.2022 z Ruskej strany:
skflanker_ píše:
17 bře 2022, 19:35
Rusko našlo medzeru, ako obísť sankcie v oblasti letectva ...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od homer » 31 bře 2022, 17:55

Airbus začal hledat alternativu k ruskému titanu.
Byla zřízena zvláštní pracovní skupina, která bude jednat s řadou potenciálních dodavatelů z celého světa, aby v případě potřeby dokázala najít náhradu za dodávky titanu z Ruska.
https://t.me/Sanctions_Inspector/20727

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Aaron Goldstein » 31 bře 2022, 23:28

Létající "laboratoř"... Íránský Tupolev na testování vystřelovacích sedadel do stíhaček...

01.jpg
02.jpg
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 31 bře 2022, 23:59

:shock:
A sedačka na spôsob ruských K-36
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět