RF - Transportní letectvo

Elbo Smogg
Redaktor
Příspěvky: 42
Registrován: 16 úno 2017, 22:06

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Elbo Smogg » 04 čer 2023, 11:42

Myslím, že jedna z posledních verzí Y-7 (MA60 pro armádu) ve vojenské modifikaci má čínské motory. Pro překlenutí krize je to asi jedna z mála možností.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8260
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 04 čer 2023, 11:47

Elbo Smogg píše:
04 čer 2023, 11:42
Myslím, že jedna z posledních verzí Y-7 (MA60 pro armádu) ve vojenské modifikaci má čínské motory.
Jaké čínské motory?
Není mi znám žádný čínský turbovrtulový motor této třídy.
Jak MA60, tak MA600 i vyvíjený MA700 mají motory P&W Canada. Kdyby Čína měla svůj motor, určitě by ho použila.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5258
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od nine_mike » 04 čer 2023, 12:47

Skeptik - Myslel som samozrejme An-24 a nie An-26.
Il-112 prepracovávali od 2016 a nikam sa nedostali. Keby v tom mienili pokračovať, tak by ten projekt asi neukončovali. Vývoj úplne nového lietadla od nuly je na minimálne desaťročie a pochybujem, že desaťročie ešte majú v tejto kategórii transportných lietadiel.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8260
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 04 čer 2023, 13:09

nine-mike
To jako proto, že je před padesáti lety vyráběli v Irkutsku?
Proboha, je to 50 let. To je prakticky nerealizovatelné.
Navíc, jak už jsem psal, proč obnovovat výrobu 70 let starého letadla? To je jako chtít dnes vyrábět MBéčko (Škoda 1000 MB).

Zase bych nepřeháněla. V roce 2016 začala stavba prototypu, první let byl 2019.
Ano, letadlo je špatné a tak se ho snažili upravovat ... bezvýsledně. Alespoň zatím.
Proto jsem psal "kompletně přestavět" ... některé části určitě použitelné budou a bude to rychlejší než projektování úplně nového stroje.

A ano, je to poměrně zásadní problém. Řešit ho ale Rusko musí vlastními silami. Není kdo by pomohl.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Elbo Smogg
Redaktor
Příspěvky: 42
Registrován: 16 úno 2017, 22:06

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Elbo Smogg » 04 čer 2023, 13:25

Skeptik píše:
04 čer 2023, 11:47
Elbo Smogg píše:
04 čer 2023, 11:42
Myslím, že jedna z posledních verzí Y-7 (MA60 pro armádu) ve vojenské modifikaci má čínské motory.
Jaké čínské motory?
Není mi znám žádný čínský turbovrtulový motor této třídy.
Jak MA60, tak MA600 i vyvíjený MA700 mají motory P&W Canada. Kdyby Čína měla svůj motor, určitě by ho použila.
Viz. https://ruslet.webnode.cz/technika/cins ... ouny/ma60/

Y-7G – vojenská modifikace dopravního letounu typu MA60 pro tuzemské ozbrojené síly s motory typu WJ-5A-1G domácí výroby na místo motorů typu PW127J kanadské výroby a avionikou domácího původu na místo avioniky západní provenience. Tento model se stal, v nevelkém počtu, součástí letadlového parku PLAAF i PLANAF. PLANAF letouny typu Y-7G provozuje od roku 2014.

Více zde: https://ruslet.webnode.cz/technika/cins ... ouny/ma60/

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5258
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od nine_mike » 04 čer 2023, 13:37

Skeptik - No predovšetkým pre nedostatok iných možností. Konieckoncov, aj ukrajinci chceli vyrábať An-26, čo nebolo nič iné ako modernizovaná An-24, pre ten istý dôvod. Tú lepšiu možnosť v podobe Il-112V už Rusi prejebkali a zatiaľ to nevyzerá, že by sa k nej mienili vrátiť. An-24 určite nie je ideál, ale keby Rusi mali nové, určite by ich radi používali proste preto, že ich potrebujú. Či je to realizovateľné to ja posúdiť neviem. Výrobnú dokumentáciu určite majú a snáď aj prípravky si nechali. Ako som písal, myslím si že kasňu, riadenie a pohony kormidiel, rampy a podvozok by podľa toho znovu vyrábať dokázali a čo sa týka avioniky a ostatnej elektriky, príde mi logické maximálne využiť to čo už urobili na Il-112V a snažiť sa maximum z toho napchať do takej modernizovanej anduly. Ako hovorím, neviem na koľko sa to dá resp. koľko času a peňazí by to zabralo, ale zdá sa mi to ako lacnejšia a rýchlejšia varianta ako začínať znovu od nuly. Asi ale záleží koľko z tej pôvodnej výrobnej linky An-24 sa skutočne zachovalo. A čo sa týka motorov, ja si myslím že keby bola vôľa tak by ODK dokázala aj opajcnúť staré AI-24 a znovu ich vyrábať. I keď racionálnejšie je konečne po 30 (či 20?) rokoch dotiahnuť TV7-117 do požadovaného stavu. Tak či tak ho potrebujú aj pre Il-114.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8260
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 04 čer 2023, 21:11

Elbo Smogg
Ano, na těch pár kusů Y-7G s motory WJ-5A-1G vyvinutými ve spolupráci s General Electric jsem zapomněl. Jenže ty už se také nevyrábí a je otázkou, zda vývoz motorů nebude podmíněn souhlasem GE.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8260
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 04 čer 2023, 21:26

nine-mike
Takhle to fakt nefunguje.
Upgrade starého letadla je sice o něco jednodušší než vývoj úplně nového, ale čím je letadlo starší, tím je upgrade složitější a výsledek horší.
A silně pochybuji, že by se někde v Irkutsku 50 let válely přípravky na stavbu draků An-26 ... která byla beznadějně zastaralá již před čtvrt stoletím.

Obnovovat stavbu An-26 je fakt naprostý nesmysl ... to už větší smysl by mělo zahájit výrobu Dakot.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Elbo Smogg
Redaktor
Příspěvky: 42
Registrován: 16 úno 2017, 22:06

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Elbo Smogg » 04 čer 2023, 21:28

Skeptik píše:
04 čer 2023, 21:11
Elbo Smogg
Ano, na těch pár kusů Y-7G s motory WJ-5A-1G vyvinutými ve spolupráci s General Electric jsem zapomněl. Jenže ty už se také nevyrábí a je otázkou, zda vývoz motorů nebude podmíněn souhlasem GE.
Ano, je to s menšími otazníky, ale třeba je to možnost jak alespoň částečně zalepit problém.. Ideální by bylo pochopitelně zvládnout to vlastním průmyslem, ale to se zjevně nedaří..

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6481
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Polite » 08 čer 2023, 18:48

Hus sa ide miesat do piva....teda ja.
Rusko potrebuje na vnutrostatne linky naozaj vela lietadiel. Nie len na civil ale aj na vojnu...
Cely svet vratane Ciny ma problem kvoli sankciam spplupracovat Potrebuju vlastnu produkciu.
Zastarane konstrukcie su realitou.
Spoliehat sa na cudzich je hlupost.
Co robit?
Edit: Rusi maju zdroje, na ekologiu mozu srat! chyba im vyvoj za poslednych x rokov.
Vedia vyrabat lacno. Vela statov rozvojovych ale rastucich krajin potrebuje lacne lietadla za rozumnu cenu bez eko hluposti, bez sankcnych obmedzeni , atd pre svoje vnutrostatne linky....
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3384
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od gandalf » 08 čer 2023, 18:57

Naposledy to zařízl Medveděv a problémy jsou asi stále. Dohnat tu ztrátu času asi jen tak nejde, ani v teorii. Taky finance ...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43010
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 19 čer 2023, 12:41

Znovuzrodenie nesmrteľného - TVS-2MS = turbovrtuľový An-2
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10247
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 21 čer 2023, 20:38

nine_mike píše:
04 čer 2023, 09:05
Il-112V je zrejme definitívne odpísaný a nerealizovateľný projekt...
A teraz Babo raď ... ani Rus sa v tom nevyzná
Работы над лёгким турбовинтовым военно-транспортным самолётом Ил-112В возобновят
Práce na ľahkom turbovrtuľovom vojenskom transportnom lietadle IL-112V pokračujú / obnovia ich

Takmer 2 roky trvalo, kým sa ruskí predstavitelia rozhodli pokračovať v programe ľahkého vojenského dopravného lietadla IL-112V (Ил-112В) po havárii v 08/2021.
Denis Manturov (Денис Мантуров), ktorý stojí na čele ministerstva priemyslu a obchodu od roku 2012:
"Tento projekt bude modifikovaný (https://t.me/AviaComments/7452), technologické zmeny sa dotknú konštrukcie krídla a motora."
Aleksej Rogozin (Алексей Рогозин), ktorý stál na čele spoločnosti PAO Iľjušin (ПАО "Ил") v rokoch 2017 - 2019:
"...Stratilo sa veľa času (https://t.me/rogozin_alexey/1585)..." Ale: "Práca tvorcov IL-112 nebola zbytočná".
Lietadlo sa stavalo od začiatku 1990. rokov v PAO Iljušin "Il" v Moskve. Hlavným konštruktérom je Nikolaj Dmitrijevič Talikov (Николай Дмитриевич Таликов). Prvý let prototypu sa uskutočnil 30.03.2019 vo Voroneži. Dňa 17.08.2021 jediný lietajúci prototyp havaroval. Všetci 3 členovia posádky zahynuli. Lietadlo Iľjušin IL-112V vzniklo ako náhrada za Antonov An-26. K "112" neexistuje žiadna alternatíva.
20230621.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-104764077_472376 / https://t.me/rusfleet/8782 z 21.06.2023

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43010
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 21 čer 2023, 21:09

ústav márneho bádania s vplyvným osadenstvom?
Manturov... to meno mi je nejaké povedomé....
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8260
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 21 čer 2023, 21:14

skflanker_ píše:
21 čer 2023, 20:38
Lietadlo Iľjušin IL-112V vzniklo ako náhrada za Antonov An-26. K "112" neexistuje žiadna alternatíva.
Psal jsem to už toho 4. června, jako reakci na nine-mikeův post
Skeptik píše:Rusku tedy nezbývá než nechat Il-112V kompletně přepracovat, vývoj nového typu zcela od začátku asi není reálný. Vše ale stojí a padá s motorem ... dokud nevyřeší / nenahradí TV-7-117 tak :palecdolu:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

shmel VR
Sponzor fóra
Příspěvky: 683
Registrován: 16 úno 2017, 10:58

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od shmel VR » 21 čer 2023, 21:39

Něco namalovat lze, ale dotáhnout to do reálného seriového výrobku je docela problém. Předkládám ideový návrh na následníka L-410UVP.
https://dzen.ru/a/ZIHJGvkVrkXyVrW0

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43010
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 21 čer 2023, 21:50

diky - takže to lietadielko, ktoré majú na stole debatujúci o modernizovanom An-2 je E-20X Docker...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

shmel VR
Sponzor fóra
Příspěvky: 683
Registrován: 16 úno 2017, 10:58

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od shmel VR » 21 čer 2023, 23:56

Na záměnu An-2 je určené jiné letadlo, jedná se o LMS 901 Bajkal. Toto řešení je určené a podporované přímo vládou. Bohužel od vzniku An-2 se trochu změnily letecké předpisy a tak letadlo bude v kategorii do 9 pasažérů. Jeho prototyp zatím létá s motorem GE 80 ale je pro něj určen motor VK 800S. Jeho vývoj se tak nějak zatím táhne.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%9C%D0%A1-901

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5258
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od nine_mike » 21 črc 2023, 00:30

Zdá sa že sú snahy premotorovať problémový projekt Il-112V z turbovrtulových motorov na prúdové motory PD-8.
https://www.ixbt.com/news/2023/07/19/112-8-ssj-new.html
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8260
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: RF - Transportní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 21 črc 2023, 07:09

⬆️ Tak, čistě teoreticky, to možné je ... ale moc smysl by to nedávalo.

Il-112V je pro motory PD-8 moc malý. Zhruba poloviční než letadla, pro které je PD-8 určen. Vzniklo by tedy šíleně přemotorované letadlo s malým trupem, do kterého by nešel umístit náklad, který by letoun jinak v pohodě uvezl.

Pokud tedy něco, tak bych spíš očekával, že na bázi Il-112 vznikne větší letadlo, které se vybaví motory PD-8. A klidně může být i nazváno Il-112 s nějakým zajímavým označením verze ... ale bude to nové letadlo :sad:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět