Příspěvek
od puma » 03 srp 2021, 18:01
Se tu pletou pojmy, satelitní navigaci Garmin určitě nevyužívali na bombardování, ale pro vizuální navigaci ještě pro ně v neznámém prostředí (aby například nepřeletěli za Eufrat, jelikož si tu celou oblast tenkrát nárokovali USA a nikoho tam nepouštěli). Po příletu do Sýrie nafasovali tak možná detailní papírové mapy od Syřanu a ještě v arabštině, pochybuji že měli vůbec nějaké papírové v ruštině, podle kterých se také moc nedalo létat protože arabsky asi neuměli, tak si tam dali Garmin a odhláskovat do rádia anglický název města či vesnice z mapy je jednoduší než arabský název v případě havarie nebo sestřelu, nebo to využívali jen k tomu aby nepřeletěli za Eufrat a popřípadě hranice sousedních zemí (bez digitální mapy je to docela peklo), kdyby měli v tom Su-34 tenkrát nějakou použitelnou digitální mapu Sýrie určitě tam nemají Garmin, to nemá žádnou logiku, displejů ta mají víc než dost na její promítání.
SVP-24 funguje na využívaní navigačního komplexu letadla, který se hlavně skládá s INS a satelitní navigace (+ další věci, jako meteorologické profily atmosféry atd.), podstatné je, že to k fungování nepotřebuje nic jiného jak znát z satelitní navigace přesnou polohu letounu a stacionárního cíle a pak si letadlo už řídí ten zbraňový komplex sám až do odhozu neřízené bomby, ale je tam možnost, že s letounem může i pilot manévrovat při přibližování se k cíli (takže ho to zas tak neomezuje) jen samozřejmě ne v závěrečné fází pár sekund před odhozem. Využívá se GLONASS a GPS a dnes už pravděpodobně i další, každý to tak dělá (kor pokud se dokáže dostat na vojenské kanály), protože je tu předpoklad, že protivník si nebude chtít vypnout vlastní satelitní navigační systém - včetně civilních kanálů, protože na to je dnes navázáno přímo nebo nepřímo pul ekonomiky a vypne to jen v případě nejvyšší nouze, takže se to dá použít jako záložní kanál.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.