Suchoj Su-35

Odpovědět
Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8273
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Skeptik » 14 črc 2023, 15:14

Dle všeho jsou hlavní důvody dva.

1) ekonomický ... AL-41F1S (Izd. 117S) je zjednodušenou variantou AL-41F1 (Izd. 117). Hlavní rozdíly AL-41F1 vůči AL-41F1 S mají spočívat v digitálním systému řízení motoru (FADEC), plazmovém systému zážehu a lepšími materiály na turbíně ... což vše zvyšuje cenu motorů.

2) provozní ... avionika Su-35S není schopna komunikovat se systémem FADEC motoru AL-41F1, musela by se celá překopat ... a Su-35S byl brán jako přechodový typ. Proto má AL-41F1S původní elektromechanické řízení.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 659
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od vojvoda » 14 črc 2023, 15:27

Plazmové zapaľovanie sa uvádza pri oboch variantách, možno však mylne
Elektromechanické riadenie - určite? AL-31F má FADEC http://roe.ru/eng/catalog/aerospace-sys ... es/al-31f/ Je to teda motor pre potenciálne iné typy lietadiel?
срочно расстрелять

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8273
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Skeptik » 14 črc 2023, 16:14

Dle všeho AL-31F nemá FADEC.
Система управления двигателем - гидроэлектронная с аналоговым электронным регулятором-ограничителем КРД-99, гидромеханическим насосом-регулятором НР-31 и регулятором сопла и форсажа РСФ-31.
Tedy:
Systém řízení motoru je hydroelektronický s analogovým elektronickým regulátorem-omezovačem KRD-99, hydromechanickým čerpadlem-regulátorem NR-31 a regulátorem trysky a přídavného spalování RSF-31.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Wasp1 » 15 črc 2023, 21:48

Su 35 tedy dodnes nemá digitální řídící jednotku motoru ? To je zajimavé, F-15 ji má asi od roku, hmmm, 1983.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21809
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od puma » 15 črc 2023, 22:25

Boha a od kdy má Su-35S motory AL-31F?, používá AL-41F-1S s plně digitálním řízením. Ten popis v ruštině pochází z těchto stránek a je o AL-31FP, jakou to má souvislost s Su-35S a jeho motory?
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Wasp1 » 15 črc 2023, 22:40

Nevím ? Z diskuze tak nějak vyplívá že Su 35 nemá FADEC ? O Su -35 nemám nějak velkou načtenost a tak ve mě tato informace vzbudila zvědavost.
První elektrohydromechanické ovládání motoru u Su 27 bylo na svoji dobu dobré, vhodnější pro blízký manévrový boj než EEC u F-15A/B, třeba.
Pak dostal F-15 DEEC , digitální ovládání motoru, a nevím kdy se podobná věc dostala na Su 27. Toť z mých vědomostí vše.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8273
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Skeptik » 16 črc 2023, 00:23

Nechci se hádat, nikdo z nás nezná podrobnosti, ale dle všeho AL-41F1C prostě plnohodnotný FADEC nemá.
Zde úryvek z tiskové zprávy o zahájení sériové výroby AL-41F1 pro Su-57
Разработка двигателя с управляемым вектором тяги "изделие 117" началась в 2004 году на основе двигателя истребителя Су-35С. Основное его отличие от предшественника - современная электронная система автоматического управления (САУ). "Впервые в России применена полностью цифровая САУ на отечественной элементной базе.
Tedy:
Vývoj motoru s řízením vektoru tahu „Izdělie 117“ začal v roce 2004 na bázi motoru stíhačky Su-35S. Jeho hlavním rozdílem od předchůdce je moderní elektronický automatický řídicí systém (ACS). „Poprvé v Rusku bylo použito plně digitální ACS na bázi domácích prvků.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5262
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od nine_mike » 16 črc 2023, 00:34

Nemôže tam byť rozdiel v tom "na bázi domácich prvkov"? V zmysle že aj predtým to bol FADEC, ale nebol výhradne na domácej súčiastkovej báze.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Wasp1 » 16 črc 2023, 01:23

K Su 27 i Su 35S jsem našel elektro/hydraulický kontrolní systém. Bez bližšíhu určení asi nepujde poznat jestli jde o plně digitální řízení motoru se zálohou.

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 659
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od vojvoda » 16 črc 2023, 02:18

Aj motor P&W F135 má proti F119 z ktorého vychádza až násobne (4x?) vačší počet elektronických prvkov riadiacého systému. Zdroj /reportáž/ som videl pred pár rokmi a už sa mi ju nepodarilo dohľadať.
Svoj FADEC si Rusi stihli vyvinúť ešte s projektom MFI. Teraz ho vyvíjali znovu, tak určite budú rôzne úrovne vypracovania tohto systému časom postupne zastaralé.

Skeptik - trochu nešťastne som to uviedol, samozrejme súčasný AL-31F. Prvé ho nemali, tak ako nemali iných kvalít, napríklad schopnú životnosť :D
срочно расстрелять

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Wasp1 » 16 črc 2023, 09:21

S tím FADEC je to zajimavý, Odbočím, dnes jsem četl na F16net že Su 35 ani Su 57 nemá 3D nastavování výstupních trysek, ale že jde o klonění ve 2D, jako má F-22. Ovšm motory jsou pootočeny v draku letadla tak, že se jako by vychylují do stran. Taky se píše o 2,5D vychylování trysek, ale ne o 3D. Taky zajimavý.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43102
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Alchymista » 16 črc 2023, 09:41

Ako by to malo fungovať?
Plus prečo by mal byť kvôli tomu pootočený celý motor?
Ak sú motory pootočené, tak z dôvodov zástavby do draku. A tryska (a forsážna komora) sa dá namontovať v pozícii, ako je potrebné - je to značne samostatná konštrukčná časť motora (a má vlastnú prepravnú a skladovaciu bedňu)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8273
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Skeptik » 16 črc 2023, 09:59

Zajímavé, ale nepravdivé.
Resp. pravdivé je to například u Su-30MKI s motorem AL-31FP, který má skutečně jen 2D trysku vychylovatelnou na +/- 15°, která se pohybuje ne ve vertikální rovině, ale jakoby do "V" (pootočení motorů). Tím že se trysky mohou vychylovat jedna šikmo nahoru a druhá šikmo dolů vzniká 2x tolik momentů než u klasické 2D trysky ... proto někdy 2,5D

Pro Su-35S s AL-41F1S a pro Su-57 s AL-41F1 to neplatí. Ty mají všesměrovou trysku (3D).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Wasp1 » 16 črc 2023, 16:31

Tady je odkaz, rozebírá se to tam + placatá 2D tryska na Su 57. Strana 18.
https://www.f-16.net/forum/viewtopic.ph ... 77#p484977

Pro překlad je dobrej DEEP.L

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43102
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Alchymista » 16 črc 2023, 16:45

zrejme to odznie v odkazovanom dve a pol hodinovom videu

V druhej polovici to vyzerá ako panelová diskusia s množstvom slajdov.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8273
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Skeptik » 16 črc 2023, 18:49

Wasp1 píše:
16 črc 2023, 16:31
Tady je odkaz, rozebírá se to tam + placatá 2D tryska na Su 57.
Přečetl jsem si to ... ale jsou to vše jen domněnky diskutujících.
V oficiálních materiálech k AL-41F1 a AL-41F1S se uvádí, že "Soplo je vsjorakusnoe" tedy všesměrové ... jak pro Su-35S, tak pro Su-57.
Na rozdíl od motoru AL-31FP, kde se zas jasně uvádí, že je 2D s výchylkou +/-15° ... a že motory jsou natočené tak, aby roviny jejich výchylek tvořily písmeno "V".
Proč by se to u jednoho uvádělo tak a u druhého onak ... pokud by to bylo stejně?

Co se ploché trysky týče, to je také dlouho se táhnoucí téma ... podporované hlavně obdivovateli letadel USA, kteří nemohou přenést přes srdce, že by v USA "něco nezvládli".

Ostatně čumí to jak sláma z bot z těch vyjádření, že v Rusku budou mít Izdelie 30 až 30 let po F119 ... aniž by jim došlo, že ekvivalentem F119 je AL-41F1 (F1S) a Izdelie 30 je, díky proměnnému obtoku, spíše ekvivalentem YF120.
A samozřejmě zcela "zapomněli" na to, že ve stejné době jako YF119 a YF-120 existoval i AL-41F, který byl jejich ekvivalentem ... a let že SSSR prohrál Studenou válku a rozpadl se.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Wasp1 » 16 črc 2023, 20:02

Na to mé vědomosti nestačí, hodil jsem to "do placu" pro možnou diskuzi. Možná může být zajimavé že se tam mluví o 2D ploché trysce která bude zkoušena na Su 57 ?
Mě by zajimal spíš FbW u Su 35, letadlo nemá mechanickou zálohu a FbW je pro směrovku, flaperony i tailerony ?

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 659
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od vojvoda » 16 črc 2023, 20:46

Co se ploché trysky týče, to je také dlouho se táhnoucí téma ... podporované hlavně obdivovateli letadel USA, kteří nemohou přenést přes srdce, že by v USA "něco nezvládli".
Ale pri F-35 čušia. Už ani superkrujz zrazu netreba a rýchlosť Mach 1,6 je postačujúca
Ostatně čumí to jak sláma z bot z těch vyjádření, že v Rusku budou mít Izdelie 30 až 30 let po F119
Rusom sa smejú z toho čo ani Američania doposiaľ nezvládli :nahlavu:
срочно расстрелять

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Wasp1 » 16 črc 2023, 21:44

K tryskám Su 35, zahraji si na ďáblova advokáta, našel jsem tyto fotku ze serveru Quora, kde je vidět že motory jsou pootočené ve své vychylovací rovině a že jde o 2D, někde su uvádí 2,5D pohyb.
Prvně tento, kde je to vidět :
Su-35 vektor 02.jpg
https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-e1a1d07559797713e383bfc935077595-lq
Su-35 vektor 02.jpg (38.37 KiB) Zobrazeno 1857 x
A dále tento :
Su-35 vektor 01.jpg
https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-24334d7a4604c3f348bf2b333faf3205
Takéto odkazy tu nevidíme radi
Alch.
opravené

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11216
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od kenavf » 16 črc 2023, 22:09

▲Možno sa robil nejaký kompromis kvôli váhe(ušetrili nejaké servá/piesty) a ponechali natáčanie trysiek len hore/dole pretože to umožňuje rýchlu reakciu lietadla smerom hore, dole alebo okolo pozdlžnej osi. Vychýlenie trysiek do boku možno neumožňuje tak intenzívny manéver a možno by ho mal problém pilot znášať(G-čka do boku) :?:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět