Alternativní pohony vozidel

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4501
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 05 zář 2019, 23:15

skflanker_ píše:
05 zář 2019, 21:13
Stále ostáva problém z jednosmerného prúdu vytvoriť 3-f = rozdiel medzi synchrónnym a asynchrónnym ...
Pri dnešnej elektronike to už v podstate nie je problém a dané polovodiče sú bežne dostupné.

Len doplním a neviem ako je to u elektromobilov.
Výkon niektorých jednosmerných elektromotorov sa reguluje aj "striedou" napájania(pomer doby kdy je motor pod plným napätím a doby kedy je bez napätia). (PWM modulácia https://cs.wikipedia.org/wiki/Pulzně_šířková_modulace).
Ale pre elektromobily je asi lepšie použiť frekvenčný menič ktorý priamo vyrába aktuálne požadovanú frekvenciu.

Ak by som teoreticky uvažoval že pri rýchlosti 90km/h majú kolesa nápravy 12,5ot/sec tak je to 750 ot/min pri prevodovom pomere reduktora 1:8 by mal teda elektromotor 6000 ot/min. a zároveň by teda mohol byť dimenzovaný ten elektromotor na osem krát nižší krútiaci moment, ako keby bol priamo na náprave alebo keby by mal stály prevod 1:1. Ušetrí sa tak hmotnosť motora a to navýšenie otáčok elektromotor zvláda bez problémov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 16 říj 2019, 00:19

Potíže s novou elektromotorkou. Harley-Davidson kvůli nabíjení zastavil její výrobu i prodej

Společnost Harley-Davidson dočasně zastavila produkci a prodej elektronických motorek LiveWire kvůli problému s nabíjecím systémem. Podle informací ze strany společnosti je bezpečné na dosud prodaných kusech nadále jezdit, ale nabíjet by je jejich majitelé měli pouze v originálních prodejnách Harley.
Motorky v hodnotě třicet tisíc dolarů (přes 700 tisíc korun) se začaly prodávat v září a rychle se objevil velký problém. Podle výrobce by totiž mohly mít nabíječky potíž se zásuvkami s nižším napětím, které jsou v domácnostech a garážích běžné.
„Během finálního testu kvality jsme objevili nestandardní problém, takže jsme zastavili produkci a spustili dodatečné testy, které se zatím vyvíjejí dobře,“ uvedla společnost v prohlášení, které cituje Wall Street Journal.
Harley-Davidson není jedinou společnosti, která má problémy s některým ze svých elektrostrojů. V červnu se například objevil obavy u prvního elektronického SUV společnosti Audi, u něhož údajně mohlo dojít k samovolnému vznícení baterie. Čínská startupová firma NIO své SUV rovněž stáhla poté, co se několik vozů začalo hořet.

https://echo24.cz/a/SJ8NY/potize-s-novo ... u-i-prodej

IgorT
Senior redaktor
Příspěvky: 3557
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od IgorT » 30 říj 2019, 06:52

Prišlo mi!

Elektro-autá a čo ďalej?!

Sledoval som v televízii, že bol nejaký autosalón a tam všetci predvádzali elektro autá. Teda čistý pohon na elektriku. Dole v knihe na konci autor píše, že sú to všetci blázni a vysvetlil jednoduchou matematikou, že nechápe, ako takú hlúposť môže vôbec niekto propagovať? A hlavne, prečo žiadna politická strana nepovie, že je toto totálna hlúposť? Alebo sú všetky politické strany hlúpe? Len stručne z knihy. Ak si predstavíme, že všetky osobné autá na Slovensku budú na elektriku, ďalej priemerný počet najazdených kilometrov za rok bude 15 000, priemerná spotreba pri jazdení priemernou rýchlosťou 70 km/hod, bude 15 kW, tak bude spotreba elektrickej energie, taká, že je potrebný neustály výkon 900 MW. Ale pretože všetci budú dobíjať autá večer, tak bude potrebný okamžitý večerný a nočný výkon cca 2500 MW. Ak má jeden blok v Mochovciach výkon 440 MW, tak treba postaviť asi 5 nových blokov, teda 2 nové elektrárne ako Mochovce. To ale nie je všetko. Na taký večerný výkon nie je dimenzovaná elektrická sieť, trafostanice.... Ak na benzínovej stanici natankujete benzín za 10 minút, tak pri dobíjaní batérií aut, ktoré trvá cca 4 hodiny, treba postaviť 24 krát viac dobíjacích staníc, ako je súčasných benzínových staníc. A kde ich postavíte? Ďalej batérie vydržia len asi 200 000 km, potom ich treba vymeniť. Ale cena batérie je ako polovica auta. Ďalej batéria musí byť stále v teple. Teda v zime musíte mať garáž a udržiavať teplotu cca 20°C, ináč ju zničíte. Alebo ju neustále celú zimu na vonkajších parkoviskách zohrievať, teda musí byť napojená na elektriku............ Chápete? Vzdelávajte sa a nepočúvajte zdegenerovaných demokratických politikov, ak Vám ani takúto základnú vec nepovedia. Alebo zámerne klamú?

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4501
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 30 říj 2019, 08:07

My to tu vieme už dávno ale ako donútiť politika aby hájil správne veci pre občana/voliča a nie koryto pre seba?

P.S. Jedná sa o klasické dilema "centralizácia/decentralizácia". Niekedy je výhodnejšie nejakú činnosť centralizovať( veľká automobilka vyrobí auto lacnejšie a efektívnejšie ako desať malých fabrík) a niekedy je vhodnejšie decentralizovať. A distribúcia energie pomocou uhlovodíkových palív cez čerpacie stanice je klasický príklad decentralizácie, pretože u elektriny sme limitovaní distribučnými prenosovými výkonmi siete(el. vedenia, trafostanice, priemery káblov,...)
Taká jedna 30000L cisterna paliva za deň, dovezená na čerpaciu stanicu, predstavuje prenosovú kapacitu cca 5MW.(30000 x 4/24=5000kW)(jeden liter paliva predstavuje zhruba 4kWh pohybovej energie=elektrickej energie)
Pri súčasnom stave parametrov akumulátorov a prenosovej sústavy je problém s centralizáciou.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 103
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 08:40

IgorT, to, co popisujes, je daleka buducnost, asi tak o 30-50 rokov. A uznas, ze za ten cas sa nejake tie elektrarne postavia. Najblizsich 5 rokov pocet elektrickych aut nedosiahne viac o 10%. Navyse zvysi sa pocet lokalnych zdrojov, asi hlavne fotovoltickych. A priblizne 50% domacnosti tvoria rodinne domy, kde ustajnenie a nabijanie auta nieje z taky problem. A aj v meste ma mnoho ludi garaze. Netreba brat vsetko od mantinelu k mantinelu. ked sa povie, ze sa bude nabijat v noci - hne je problem, ze vsetci budu nabijat v noci. ked sa povie, ze budu nabijat v praci, tak je problem, ze to zdroje cez den nezvladnu. Skutocnost bude taka, ze prechod bude postupny a vsetko sa pynule pretransformuje. Na konci aj tak nebude 100% elektromobilita, ale mozno 70-80%. Inak tu teplotu treba udrziavat len v baterii, co je mozno objem 0,2m3 a nemusi to byt 20°C, staci tak 5-10°. V severskych krajinach aj dnes existuju el. pripojky na predhrievanie spalovacich motorov pocas statia, inak by len tak neodisli z parkoviska...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4501
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 30 říj 2019, 09:02

mzprx píše:
30 říj 2019, 08:40
..Inak tu teplotu treba udrziavat len v baterii, co je mozno objem 0,2m3 a nemusi to byt 20°C, staci tak 5-10°. V severskych krajinach aj dnes existuju el. pripojky na predhrievanie spalovacich motorov pocas statia, inak by len tak neodisli z parkoviska...
Ale ten priestor ktorý sa má temperovať je tvarovo to najhoršie čo môže byť s ohľadom na tepelné úniky=veľká plocha o malej hrúbke(viď Tesla) že by tam bola nejaká extra tepelná izolácia nie je vidno.

Je otázne nakoľko tie severské autá tie predohravy/temperácie motorov využívajú. Pretože dnešné moderné autá nemajú problém so štartovaním aj do -40°C(osobná skúsenosť z Kazachstánu). Tí severania to tam skôr dávajú kvôli eliminácii opotrebenia pri "studenom štarte".
mzprx píše:
30 říj 2019, 08:40
... Navyse zvysi sa pocet lokalnych zdrojov, asi hlavne fotovoltickych.....
Ale ty musíš mať dostupnosť elektriny a dimenzovanú sieť, aj keď nebude 10 dní v zime svietiť a nebude fúkať.
mzprx píše:
30 říj 2019, 08:40
... Na konci aj tak nebude 100% elektromobilita, ale mozno 70-80%. ..
Tak nebude potreba dokončiť jadrovú elektráreň s výkonom 2500MW každé dva dni ale každé štyri dni, až do roku 2050. A to ešte nenasadli do aut afričani a indi(neviem aký je teraz počet os. aut na obyvateľov v Číne).
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 09:07

Odvazim sa tiez pochybovat, ze v rozvojovych krajinach bude vacsina obyvatelov zit vo vlastnych domoch s kompletnym elektrickym vybavenom vratane akumulatorov a ze niekedy tam bude vybudovana masivna infrastruktura na elektromobilitu.
Napriklad Argentina nie je povazovana za uplne chudobnu krajinu. Ale bavil som sa s jednou panou odtial a povedala, ze rozvinute su akurat velke centra. Medzi nimi je biedna doprava, dialnic je malo a zvlast na severe su komunikacie hrozne. O elektrine sme sa nebavili, ale da sa predpokladat, ze vyroba a prenosove trasy nebudu dimenzovane na skokove navysenie v pripade elektromobility.
Takze aj v takychto pomerne vyspelych krajinach je velmi odvazne tvrdit nieco o "progresivnych" typoch dopravy. V tomto vlakne budem opakovat nazor z ineho vlakna. Je to len sebastrednost predstavitelov zapadnej civilizacie, ktori od bohatstva uz nevedia co by si vymysleli a svoje fatamorgany sa snazia pretlacat ako liek na vsetky bolesti sveta. Elektromobilita by sa nikdy nepresadila ani v takych malych mnozstvach ako dnes, keby sa do nej neinvestovali giganticke peniaze danovych poplatnikov. Konkurencieschopna nie je a ani nikdy nebola. Ci niekedy v buducnosti bude, zavisi od energonosicov - ich bezpecnosti, ceny ale tiez ekologickej prijatelnosti. V sucasnej podobe je to len cisty podvod a vytvaranie novych sposobov na roztocenie spotreby. Uz toto je proti vsetkym demagogickym traktatom, ktore sa s elektromobilitou viazu. Zvysovat spotrebu pod zamienkou ekologie je ako sulozit za panenstvo, ci zabijat za mier...

nine_mike
Výkonný redaktor
Příspěvky: 974
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od nine_mike » 30 říj 2019, 09:48

Masívna infraštruktúra na elektromobilitu nebude ani u nás a nemusíme byť ani krajinou tretieho sveta. Proste aby to bolo rozumne využiteľné, potrebovali by sme príliš veľa rýchlonabíjacích staníc, lenže každá taká stanica by potrebovala VN linku (a to nehovorím o tom, že najskôr by sme potrebovali masívne zdroje aby sme do tých VNiek mali čo púšťať...), kto to postaví, a za čo?? Okrem toho veľká časť populácie žije v bytových domoch. Ako si budú riešiť nabíjanie svojich elektroáut, keď pred hociktorým sídliskovým panelákom na Slovensku parkuje 30-50 áut? Čo si budú ťahať predlžovačky z okien? A ako to prežijú tie sídliskové rozvody, keď sa na ne pripoja stovky áut, každé s baterkou 70+ kW a nabíjacím prúdom x ampér? To sú proste úplné vtákoviny určené len na ďalšie vyťahovanie peňazí z vreciek daňových poplatníkov. Jediná elektromobilita ktorá má zmysel je hromadná doprava, ideálne trolejbusová/električková (bez bateriek). V osobnej doprave, kto chce byť ekofriendly, nech presadne na bicykel.

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 103
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 10:47

Rychlonabijanie tvori len niekolko percent z nabijania (len pri dlych cestach), typicky 2-3% rocne. Pri normalnom pouzivani sa elektromobil bez problemov dobija ako lubovolny iny spotrebic (konvica, vysavac, pracka, ohrievac) prikonom 2kW. Ziadne zmeny infrastruktury nutne niesu, na to su vedenia dimenzovane uz teraz. Mozno bude teba vymenit transformatory, ale to ma na svedomi aj prechod na kurenie elektrinou. Spotreba elektrického vykurovania domov je ovela vyssia, nez spotreba elektriny na denne (nocne) nabijanie elektromobilov.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 11:24

Hlavny problem elektromobility je ten, ze nie je schopna existovat bez drastickych zasahov a sponzoringu statu, resp. regulatora. Ide teda o dalsiu formu vypalneho voci obcanom. V konecnom dosledku ide teda o ideologicky koncept, kde sa statom vymahane prostriedky, resp. nasilim vymahana pravomoc zneuziva na uspokojovanie potrieb lobistov. To, ze niektorym ludom to vyhovuje, nie je nic zvlastne, z profitu "vyvolenych" vzdy padnu odrobinky aj niektorym prislusnikom plebsu. Aj so socializmu boli ludia, ktori ideologii verili a podaktori si na tom zalozili vynosnu osobnu zivnost. Nevidim tu ziadny rozdiel.

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 103
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 11:38

V ekonomike sa urcite najdu aj horsie veci, napr. 5000 Eurove lavicky z eurofondov a podobne. :mrgreen:

nine_mike
Výkonný redaktor
Příspěvky: 974
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od nine_mike » 30 říj 2019, 11:42

Lenže v bytovkách sa málokedy kúri elektricky. Pri ich návrhu s tým nikto nepočítal a pri množstve domácej elektroniky sú už dnes bytové rozvody zaťažené celkom slušne. Teraz si tie 2 kW vynásob počtom áut pred normálnou bytovkou a hneď si medzi 50-100 kW na bytovku. Na klasickom strednom sídlisku máš takých bytoviek cca 10, to si už niekde medzi 0,5-1 MW, príkonu ktorý potrebuješ vyrobiť a preniesť cez tie 30-40 ročné rozvody spolu s tým príkonom ktorý nimi už teraz prechádza. Naozaj si myslíš, že to zvládnu? A čo veľké sídliská s desiatkami bytoviek a stovkami-tisíckami áut?

Čo je u teba dlhá cesta? Keď idem na deň z Banskej Bystrice do Bratislavy, povedzme že cez noc si nabijem moju megateslu, do BA idem väčšinu cesty cca 100-110 km/h, 30-40 minút sa krútim po meste. Prácu v BA skončím za 4-5 hodín a idem naspäť. V ideálnom prípade, že na mieste výkonu niekoho presvedčím aby mi poskytol jeho elektrinu (už to je obťažujúce ako pre mňa, tak aj pre zákazníka), nabije sa moja megatesla za ten čas bez rýchlonabíjania? A ak mi elektrinu neposkytne, alebo proste nie je fyzicky možné nabíjať, vydrží mi baterka na cestu späť?

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 11:48

Nemyslis dostatocne progresivne. K casu sluzobnej cesty si prirataj aspon pol hodinku na nejakej cerpacke, kde si dobijes svoju supertrupermegateslu aspon na dojazd domov :D :D :D
P.S. nech Ta ani nenapadne ist rychlejsie ako 110km/h. Co keby sa Ti minula elektrina skor, ako to naplanoval sv.Elon, zvestovatel elektrickeho osvietenia? :D
mzprx píše:
30 říj 2019, 11:38
V ekonomike sa urcite najdu aj horsie veci, napr. 5000 Eurove lavicky z eurofondov a podobne. :mrgreen:
To akoze fakt? Povinna dan z uhlika, ktora sa rozpusti v cene vsetkeho a tym mi kazdy den znizuje zivotnu uroven je ekvivalent jednorazovym lavickam? Zakaz pre mna jedinej prijatelnej alternativy dopravy, ktora mi davala urcitu mieru slobody je ekvivalent uvedeneho? Povinne zvysovanie ceny elektriny, aby sa zaplatili nove elektrarne, nove trafaky, nove rozvody, nove veterniky, nove...
Sorry, ale vsetko, co dnes suvisi s tzv. ekologiou je len jedna obrovska dokonale zorganizovana lupez a zotrocenie vacsiny obyvatelstva. A co je najhorsie, par otrokov veri, ze je to v ich prospech.

Uživatelský avatar
palo satko
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2043
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 30 říj 2019, 11:56

Realne je už davno vyrobeny hybrid, ktory je šetrny voči prirode a zaroven splna moje požiadavky na dopravu.

"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 103
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 12:01

Preco to stale stacas na ten extremny priklad. Pre ludi, co nemaju vyriesene byvanie a parkovanie elektromobil nieje, resp. ma obmedzene vyuzitie (nie, ze by to neslo, ale je to komplikovanejsie). Nikto ta nenuti si ho kupit. Samozrejme nema zmysel kupovat auto v cene svojho bytu. Ked mas dom, ako polovica obyvatelstva, mozes o tom uvazovat. Ludia z bytov budu az ti posledni, co prejdu na elektro.
BA-BB sa da teslou urobit tam a nazad bez dobijania, pripadne s 15 min prestavkou na superchargeri pri kaskadach. Fakt by sa vam vsetkym zisla prakticka skusenost.

Juraj, neviem kto ti zakazuje tvoj doterajsi druh dopravy a tak isto som si zatial nevsimol uhlikovu dan. Ber to tak, ze stat si prostriedky na ulupenie casti tvojej penazenky vzdy najde, nezalezi na dovodoch. Ta ekologia to ma ludom len ulahcit, aby sa s peniazmi lahsie rozlucili a nerevoltovali. A ked ti to nevezme priamo, zoberie si pozicku a uchmatne ti to nenapadne, cez inflaciu. Proste tahas za kratsi koniec. Ale napriklad dotacie do ceny elektriny zo solarnych elektrarni by sa uz mali skoncit, v tom sa zhodujeme.
Naposledy upravil(a) mzprx dne 30 říj 2019, 12:29, celkem upraveno 3 x.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 12:08

Zakladna otazka - je mozny rozvoj elektromobility bez statu (a z mojich penazi)?

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4501
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 30 říj 2019, 12:33

mzprx píše:
30 říj 2019, 12:01
a).. Nikto ta nenuti si ho kupit....
b)..Ludia z bytov budu az ti posledni, co prejdu na elektro.
c)...Fakt by sa vam vsetkym zisla prakticka skusenost.
ad a)Nenúti? "Nikdy nehovor nikdy". Bež sa pozrieť do Norska. Kto si kúpi "spalovák" dostáva "ekologickú pokutu" a tie peniaze sa potom darujú tomu kto chce "elektromobil".

ad b) Takže ľudia z panelákov budú tie "ekopokuty" platiť automaticky? Alebo na sídliskách pribudnú tekéto "nabíjacie bunky/kontajnery" s mechanickým zotrvačníkom, ktorý sa v čase nižšieho odberu nabije a potom môže nabíjať až 10 aut súčasne.(takže zase ďaľšie náklady na prevádzku)
Škoda v Praze nainstaluje unikátní izraelské mechanické nabíječky. Elektromobil nabijí už za 10 minut
https://archiv.ihned.cz/c1-66667440-sko ... a-10-minut

ad c) Spomínate si ako sme sa nervózne obzerali keď sa nám pred pár rokmi vybíjala baterka v mobile? Našťastie sa to dalo postupne riešiť ale nie väčšou hustotou energie v akumulátore mobilu ale riešilo sa to veľkosťou baterie a znižovaním spotreby mobilu. No a viedlo to samozrejme aj k vývoju a predaju "powerbank".
Elektromobil v najbližšej budúcnosti nemá perspektívu zásadného zníženia spotreby kWh/100km. Je to dané mechanickými komponentami a aerodynamikou, kde sa nedá očakávať nejaká výrazná zmena, jedine že by sa objavil nejaký nový fyzikálny princíp zakomponovateľný do auta.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 12:35

Vypalne - presne ako hovorim. Len to ma vzneseny nazov, ktory podporovatelov gretenizmu privadza do extazy :D

Uživatelský avatar
palo satko
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2043
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 30 říj 2019, 12:44

Určity čas som v expertnom teame pri federaly, ktory sa zaober prevadzou vozdiel na cestnych komunikacia. Už za socika, sa preberali vtedajšie normy EHK a ministerski uradnici ich "aktivne" vylepšovali. Svojvolne, ničim nepodložene hluposti zapracovali do smernic a zakona o prevadzke vozidiel. Uplne priznačne bolo zaverečne jednanie, ked opät prepašovali do navrhu zakona už x-krat prerokovane a nami z praxe odmietnute opatrenia a časove a kilometricke limity. Po opätovnej dlhej hadke, namestnik ministra poradu ukončil a prečital nam zapisnicu v ktorej stalo, že sme všetci jednohlasne suhlasili s navrhnutym zakonom. Ked sme mu povedali, že to nepodpišeme, tak sa zarehotal, že sme to už podpisali - v prezenčke. A tak sme sa išli opit k Flekom, ako experti. :D
Proste ten mechanizmus tvroby zakonov a nariadeni je vystavany na troch zakladoch na ludskej blbosti politikov, lenivosti ich uradnikov a zaujmoch dôležitych podnikatelskych skupin. Tak ako Eisehower označil za zloducha Vojensko-priemyselny komplex, tak aj v tomto pripade existuje ekologicko-priemyselny komplex fungujuci na rovnakom principe. Proste pomocou strašenia neexistujucou hrozbou vykradat penaženky a uspory obyvatelstva.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 103
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 12:52

Juraj: Samozrejme, pozri sa okolo seba kolko aut s cenou 50tis. EUR a viac je okolo teba. Ti vsetci si mozu kupit aj elektromobil. Statna podpora umoznuje kupit si elektromobil sirsiemu poctu ludi, t.j. nielen zbohatlikom. Resp. navratnost takej investicie sa skrati na polovicu.
Naposledy upravil(a) mzprx dne 30 říj 2019, 12:55, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti