Alternativní pohony vozidel

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 14 pro 2018, 20:30

Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu
WLTP, tedy nový standard pro měření emisí u osobních vozů, způsobil letos na automobilovém trhu malou revoluci. Automobilky si v souladu s ním musely nově homologovat všechny vozy, oproti dosavadním testům ACEA by měl být nový standard průkaznější a pro zákazníky více vypovídající. Paradoxně ale nové měření emisí způsobilo problémy pro vozy s plug-in hybridním systémem. Ještě první polovina roku vypadala v Evropě pro plug-in hybridy, tedy vozy se spalovacím motorem i elektrickou soustavou napájenou ze sítě, velmi slibně. Prodeje na celém kontinentu táhla automobilka Mitsubishi, která za první půlrok prodala téměř sto tisíc hybridních SUV Outlander. Přijetí nového emisního standardu ale těmto modelům významně ztížilo pozici na trhu. Emise mnoha hybridních modelů podle nové metody měření přesáhly hodnotu 50 gramů oxidu uhličitého na kilometr, která je hraniční pro udělování dotací na nákup nízkoemisních vozů v evropských zemích. V Německu tak zájemci o mnohé modely ztrácejí nárok na tři tisíce eur od státu.

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... hu-1354606
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 13 led 2019, 10:38

Tvář elektromobilů Musk? Lada stavěla auta na elektřinu už v 70. letech a dostala je na olympiádu
O elektrických vozech se v poslední době hovoří jako o spásné budoucnosti automobilového průmyslu. Jenže někteří s tímto typem pohonu experimentovali dříve, než byste si možná mysleli. Evropská hysterie kolem naftových motorů, připravované zákazy a omezení ve velkých metropolích a stále se zpřísňující emisní normy. To je jen hrstka důvodů, proč se o elektromobilech v poslední době hovoří jako o adekvátní náhradě za spalovací motory. Z fáze prvních méně či více zdařilých pokusů už jsme se dostali k elektrickým vozům, které můžeme brát vážně – Jaguar I-Pace či Audi e-tron.
Ale věděli jste, že před desítkami let experimentovala s elektromobily i Lada?

Obrázek

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... du-1355320
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 05 úno 2019, 07:10

Mrazy v USA zaskočily majitele elektromobilů. Baterie se rychleji vybíjejí
Při velkých mrazech se baterie elektromobilů vybíjejí a dojezd se snižuje. Stížnosti se na americkém trhu týkají zejména Modelu 3 od Tesly, kterých v roce 2018 automobilka vyrobila přes 150 tisíc.
Až přijde příště vlna mrazivého vzduchu od severního pólu na území Kanady a Spojených států, měli by být majitelé elektromobilů lépe připraveni. Jinak budou frustrováni stejně jako letos.

Mnozí čerství majitelé vozu Tesla Model 3 zuří. Především kvůli dojezdu, protože v aktuálních mrazech se baterie rychleji vybíjejí. Například Ronak Patel, auditor z New Jersey, si nejlevnější vůz z automobilky Elona Muska koupil loni v srpnu. Nyní si postěžoval, že se dojezd jeho vozu dramaticky snížil.

„Nejvíce mi vadí, že mrazivé počasí snížilo dojezd přes noc o 30 až 40 kilometrů. O dalších 10 kilometrů to bylo během jízdy do práce,“ citovala jeho slova agentura Bloomberg. Za auto přitom zaplatil 60 tisíc dolarů (1,3 milionu korun), neboť zvolil variantu s bateriemi, které mají nejvyšší dojezd. Ten podle automobilky přesahuje 530 kilometrů. Základní cena Modelu 3 je 35 tisíc dolarů (788 tisíc korun).

[url]ttps://www.euro.cz/byznys/mrazy-v-usa-zaskocil ... ji-1438347[/url]
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 05 úno 2019, 11:13

Otázka ohľadom chovania sa akumulátorov elektromobilov v mraze:
1. Ak nabijem akumulátor pri +10°C na stav že ukazuje 100% nabitie a prídu mrazy -20% a auto mi ukáže dojazd o 30% kratší, kam sa podela/podeje tá energia.
2. Ak nabijem akumulátor pri +10°C na stav že ukazuje 100% nabitie a prídu mrazy -20% a auto mi ukáže dojazd o 30% kratší okamžite odstavím auto a medzi tým sa oteplí na +10°C,ukáže mi to znova 100% dojazd?
3. Ak nabijem akumulátor pri -20°C na stav že ukazuje 100% nabitie a oteplí sa na +10°C , koľko % mi ukáže dojazd auta?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

BartH8
Sponzor fóra
Příspěvky: 504
Registrován: 16 dub 2018, 18:16

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od BartH8 » 05 úno 2019, 11:40

Při nabíjení článku dochází k ohřevu. Chlad nebude mít zásadní vliv na nabíjení.
Sláma u kravína,
herojom srala.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7605
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 05 úno 2019, 12:26

nabijanie aj odovzdavanie nabitej energie je chemicky proces. velkost akumulovanej energie je dana kapacitou medii z ktorych je akumulator urobeny (prvky, vaha prvkov a konštrukcia). Druhym zasadnym momentom je ako rychlo prebieha premena chemickeho procesu na vytvorenie elektrickeho potencialu. Ako rychlo je schopny akumulator dodat a udržat prislušne napätie na svorkách. prave tato schopnost je zavisla aj na samotnej teplote akumulatora. Takže aj ked maš akumulator vozidla nabity na 100%, ale auto parkuješ vonku dosiahneš dostatočny potencial (volty) a tiež schpnost napetie obnovovat (ampery), len take ake su možne pri danej teplote. Pri minus 25 maš problem udržat dostatočne volty na svorkach a aj ked bateria je vybita len spolovice nemusi byt v chlade prebiehajuci chemicky proces schopny dodat potrebny prud na jazdu alebo naštartovanie.
Preto aj ruske tanky sa štartuju stlačenym vzduchom a nie akumulatormi, pretože z pôvodnych 12,4 voltu štandartneho aku je pri minus 25 Celestinov nejakych 9.8 volta a to je už problem dostat poriadny prikon na štarter a pretočiť stuhnuty olej.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od bacil » 05 úno 2019, 12:31

Už jsem to psal. Nabíjení je endotermní, ohřev vzniká zvýšeným tlakem. Články nesmí zmrznout, topí se jim. Když nejsou na nabíječce, samy omezeně topí. Optimální nabití je při 40 C, proto je rychlo nabíječka navíc zahřívá. Dojezd zkrátí topení a rezerva na ohřev aku když stojí. Do severních zemí se tiše dává mnohem větší kapacita, ale i u jižních verzí se uvádí mnohem menší než skutečná.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 21 bře 2019, 07:17

Nechcete elektromobil? Nevadí, zaplatíte ho jiným,,, :strelba:

Spalovací motor bude luxus. Volkswagen oznámil zdražování
Největší evropský výrobce automobilů se chystá zdražovat vozy se spalovacím motorem. Zvyšování cen bude rozloženo do následujících čtyř let a citelněji se dotkne naftových motorů. Vozy zdraží o desítky tisíc korun. Opatření souvisí s přísnějšími emisními normami a také s náklady souvisejícími se zlevňováním elektromobilů, oznámil šéf německého koncernu Volkswagen pro prodej Christian Dahlheim.
U vozů s naftovým motorem se mají ceny zvyšovat o 2000 až 2500 eur (51 200 až 64 tisíc korun), u benzínových aut by to mělo být 1000 až 1500 eur (25 600 až 38 400 korun). Oznámil to šéf koncernu pro prodej Christian Dahlheim. Navyšování ceny bude probíhat postupně do roku 2023.

Cílem německé automobilky, která loni prodala 10,83 milionu aut, je také to, aby se ceny vozů s elektromotory a bateriemi snižovaly. Cena nejlevnějšího elektromobilu by se podle představ Volkswagenu měla do roku 2023 dostat pod cenu 20 tisíc eur (512 tisíc korun).

https://www.euro.cz/byznys/vozy-se-spal ... topic-1930
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 22 dub 2019, 21:09

VIDEO: Další problém Tesly. Kamery zachytily hrozivý výbuch v garáži


https://echo24.cz/a/S6DBd/video-dalsi-p ... h-v-garazi

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 08 kvě 2019, 01:10

Náklaďáky s trolejemi, dobíjení rovnou za jízdy. Německo spustilo první úsek elektrodálnice

Německo spustilo první úsek dálnice, na němž se speciální nákladní auta mohou pomocí trolejí dobíjet rovnou za jízdy. Pětikilometrová testovací trasa na hesenské dálnici A5 nedaleko Frankfurtu nad Mohanem má ukázat, zda bude takový způsob nákladní dopravy možné využít i v širším měřítku a přispět jím ke snižování emisí oxidu uhličitého (CO2).
V rámci projektu ELISA tak byla na takzvané eHighway v pravém pruhu instalována elektrifikovaná vedení v obou směrech v celkem pětikilometrovém úseku. Použitá elektřina bude pocházet z obnovitelných zdrojů.
Bývalá ministryně životního prostředí Barbara Hendricksová (SPD) plánovala, že by spolková republika do 15 let mohla elektrickým vedením pokrýt zhruba 3000 kilometrů dálnic v obou směrech. Jestli se tak skutečně stane, záleží mimo jiné na výsledcích testů. Další testovací trasy vznikají v severoněmeckém Šlesvicku-Holštýnsku a jihoněmeckém Bádensku-Württembersku.
+videa v odkaze
https://echo24.cz/a/SUkGn/nakladaky-s-t ... trodalnice

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 20 kvě 2019, 12:44

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 19 črc 2019, 20:57

Ten smradlavý nafťák, proti kterému v EU brojí, je čistý? Rána pro elektromobily
Nový dvoulitrový turbodiesel Mercedesu – v rámci programu Green NCAP, který spustila organizace spolufinancovaná ze zdrojů EU Euro NCAP a který je zaměřen na emise spojené s jejich provozem – byl oficiálně ohodnocen stejně dobře jako elektromobily. V rámci indexu čistoty vzduchu získal 10 bodů z 10. Průzkum tak zcela znevažuje předchozí plamenná prohlášení některých zástupců EU o nutném konci vozů poháněných dieselem a snahu některých zemí o úplný zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory po roce 2040.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... ily-589617
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 04 zář 2019, 15:32

Na Táborsku kompletně shořel autobus na zemní plyn
Autobus na zemní plyn ve středu kompletně shořel u obce Ratibořské Hory na Táborsku. Příčina požáru zatím není známa. Nikdo nebyl zraněn, přibližně dvě desítky cestujících stihly autobus včas samy opustit.

https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 ... zemni-plyn

Není nad ekologii :dobre:

Obrázek
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 04 zář 2019, 20:37

Již v SSSR ve Střední Asii(Taškent, Alma Ata, Dušambe) před 40. lety odmítali lidé jezdit plynovými autobusy(zaváděli je do MHD i do meziměstské dopravy) ze shodného důvodu. Bordel v údržbě, zašmírované motory s převodovkami v kombinaci s teplejšími výfuky, slabostěnné palivové trubičky namísto silnostěnných a v předepsaných cyklech nevyměněné pryžové díly plynové soustavy(LPG podstatně zkracuje jejich funkční životnost),+ vlastnosti LPG(difúzní průchodnost, výbušnost a hořlavost). Navíc díky difůzní průchodnosti LPG i smrdí v kabině cestujících. Sečteno, podtrženo a výsledek je viz. foto. Lidé se mají rádi a neradi přichází o svá zavazadla protože ani tam pár autobusů vyhořelo(při tom hrozí výbuch tlakových lahví).

P.S. Jakákoli přestavba na jiné pohonné médium než byla mašina konstruována je z principu pí*ovina jež vždy snižuje funkční schopnosti po přestavbě.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 04 zář 2019, 22:01

Na druhej strane by som kludne isiel do LPG od vyroby, kedze s dodatocnymi prerabkami mam zle skusenosti. Mal som prerobeneho Seata s toroidom namiesto rezervy a bol to des Neustale som musel resetovat pocitac odpojenim od baterky, nepravidelny chod valcov, raz mi dokonca strelilo od hlavy do filtra a ten uplne rozbilo. Nakoniec som to demontoval. Iste usetril som slusnu sumu, ale za tie problemy to nestalo. Potom som synovi kupil stareho Oltcita nech sa na tom uci jazdit a vrazil som mu tam valcovu nadrz na LPG. To zase lubilo skapinat uprostred jazdy, na pricinu som neprisiel. Aj na tom som usetril, takze financne sa to oplatilo, ale opat to za problemy nestalo. Nakoniec som to daroval za prepis :D

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 04 zář 2019, 23:03

Přesto pokud by to bylo z gruntu na LPG konstruováno tak tento způsob pohonu(včetně motoru) bych nikdy nevylučoval. Např. tlakové nádoby ploché a nad střechou s malou mezerou mezi nimi a střechou a odtud trubičky s plynem vedené karosérií ve středu svislé, šikmé, odvětrávané trubky(nebudou vadit difůzní vlastnosti LPG) a motorový prostor odvětrávaný a bez kapes s šikmým stropem směrem k obvodu karosérie s výdechy. Tak by šly veškeré úniky LPG neškodně do vzduchu(v klidu i za pohybu) a nebyly by schopny vytvořit výbušnou směs(12-15% koncentrace) ani zápach(koncentraci) v kabině bez nutnosti její utěsnění. Těch řešení může být a je X. Toto je chvilkový nápadse zamyšlení nad počítačem. Myšlení soustruhy vždy bolí, tehdy i dnes tak v rámci světlých zítřků v drtivé většině rozhoduje fušeřina tj. rychlost splnění tezí.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Alchymista » 05 zář 2019, 06:56

Len taký poznámka na okraj - keď tak čítam o problematických vlastnostiach LPG (čož je propán a bután), tak začínam trochu rozumieť "nerozšíreniu" CNG/LNG (čož je hlavne metán).
A tiež ďalším dôvodom, ktoré robia z "vodíkovej ekonomiky" len večný vlhký sen "zelených ekologov".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Senior redaktor
Příspěvky: 3602
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Tomas BB SK » 05 zář 2019, 07:17

chlapci, na autach prerobenych na LPG jazdim roky a statisice kilometrov... Nic v aute nesmrdi , hlava neodskakuje, auto nehori, nebucha... LPG nie je o nic nebezpecnejsi ako benzin. Nafta je bezpecnejsia, to beriem... Auto a povacsinou ani motor netreba prerabat alebo konstruovan nanovo ak ma byt pohanane LPG. CNG ma ties svoje zvlastnosti, ale to ma aj benzin oproti nafte...

Pravda vsak je ta, ze ten, kto LPG montuje (a ciastocne aj ten kto prevadzkuje) musi vediet co robi. A to nielen z hladiska samotneho LPG, buducej udrzby... ale napriklad aj vediet upravit benzinovu palivovu mapu pretoze uciaca sa jednotka si ju prirodzene upravi podla LPG, zvlastnosti SW chodu motorov ktore prerabam (maju rozne chovania napriklad pri starte studenom koli postupne v case sa sprisnujucim euronormam)...

A to mnozstvo odbornych firiem ci garaznikov proste nevedia. Ale niektore firmy a niektory garaznici zase vedia :evil_smile:

Ina vec je to, preco vlastne tie alternativne pohony riesime? Nu, pradva je len jedna a sice cena paliva ktora silne zavisi od zdanenia daneho paliva. Keby nafta, benzin LPG stali zhodne 1,00€ tak by sme vsecja jazdili na benzin . O nic ine tu nejde ...

Ina vec je cele toto "zelene" sialenstvo ktore nesej zemeguli vobec nepomaha, skor naopak. Pretoze ked si to rozobereme, tak zistime ze riesime nepodstatne kraviny a tie podstatne kurw*me. Nakyho boha vozime do europy kvety, zradlo, elektroniku... vsetko lodami s emisiami ako cele slovensko? Naco sa tu hrame?

Biznis. Pretoze zelenu politiku musime chapat ako politiku neustaleho kolobehu penazi. I za cenu nezmyslov. Pretoze farba dolara je aka ???
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od riho » 05 zář 2019, 07:48

Farba doláru je krvavá sučka učiteľka.

Jazdil som na LPG. Bolo to lacné, ale radšej mám svoj terajší diesel :)

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 05 zář 2019, 08:35

Tomas BB SK píše:
05 zář 2019, 07:17
...vsetko lodami s emisiami ako cele slovensko? Naco sa tu hrame?
Biznis. Pretoze zelenu politiku musime chapat ako politiku neustaleho kolobehu penazi. I za cenu nezmyslov. Pretoze farba dolara je aka ???
Souhlas až na jednu drobnost - emise jako celé Slovensko? Kdeže!

Patnáct největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta světa
Nelichotivá data emisí z námořní dopravy přinesla studie dánské vládní agentury pro ochranu životního prostředí. Největší kontejnerové lodě světa mají obří motory s výkonem desítek tisíc koní. Pracují 24 hodin denně zhruba 280 dní v roce, což je pro přírodu pořádná zátěž.

Nejde samozřejmě o v poslední době ekologickými aktivisty nejvíce sledované emise CO2, ale o emise sazí, oxidů síry a dusíku. Lodní motory totiž používají palivo velmi nízké kvality a navíc nejsou prakticky vůbec svázány emisními předpisy.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_vok

22 milionů VW Passat nemá tak velké emise jako jedna loď
Není to vtip, jsou to jen čísla. Luxusní výletní loď Harmony of the Seas vypustí za den do vzduchu 450 kg prachových částic. Tedy stejně jako 21,45 milionu vozů VW Passat 2,0 TDI s výkonem 190 koní.

https://www.garaz.cz/clanek/22-milionu- ... dna-lod-20
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Odpovědět