Alternativní pohony vozidel

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4063
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 14 pro 2018, 20:30

Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu
WLTP, tedy nový standard pro měření emisí u osobních vozů, způsobil letos na automobilovém trhu malou revoluci. Automobilky si v souladu s ním musely nově homologovat všechny vozy, oproti dosavadním testům ACEA by měl být nový standard průkaznější a pro zákazníky více vypovídající. Paradoxně ale nové měření emisí způsobilo problémy pro vozy s plug-in hybridním systémem. Ještě první polovina roku vypadala v Evropě pro plug-in hybridy, tedy vozy se spalovacím motorem i elektrickou soustavou napájenou ze sítě, velmi slibně. Prodeje na celém kontinentu táhla automobilka Mitsubishi, která za první půlrok prodala téměř sto tisíc hybridních SUV Outlander. Přijetí nového emisního standardu ale těmto modelům významně ztížilo pozici na trhu. Emise mnoha hybridních modelů podle nové metody měření přesáhly hodnotu 50 gramů oxidu uhličitého na kilometr, která je hraniční pro udělování dotací na nákup nízkoemisních vozů v evropských zemích. V Německu tak zájemci o mnohé modely ztrácejí nárok na tři tisíce eur od státu.

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... hu-1354606
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4063
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 13 led 2019, 10:38

Tvář elektromobilů Musk? Lada stavěla auta na elektřinu už v 70. letech a dostala je na olympiádu
O elektrických vozech se v poslední době hovoří jako o spásné budoucnosti automobilového průmyslu. Jenže někteří s tímto typem pohonu experimentovali dříve, než byste si možná mysleli. Evropská hysterie kolem naftových motorů, připravované zákazy a omezení ve velkých metropolích a stále se zpřísňující emisní normy. To je jen hrstka důvodů, proč se o elektromobilech v poslední době hovoří jako o adekvátní náhradě za spalovací motory. Z fáze prvních méně či více zdařilých pokusů už jsme se dostali k elektrickým vozům, které můžeme brát vážně – Jaguar I-Pace či Audi e-tron.
Ale věděli jste, že před desítkami let experimentovala s elektromobily i Lada?

Obrázek

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... du-1355320
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4063
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 05 úno 2019, 07:10

Mrazy v USA zaskočily majitele elektromobilů. Baterie se rychleji vybíjejí
Při velkých mrazech se baterie elektromobilů vybíjejí a dojezd se snižuje. Stížnosti se na americkém trhu týkají zejména Modelu 3 od Tesly, kterých v roce 2018 automobilka vyrobila přes 150 tisíc.
Až přijde příště vlna mrazivého vzduchu od severního pólu na území Kanady a Spojených států, měli by být majitelé elektromobilů lépe připraveni. Jinak budou frustrováni stejně jako letos.

Mnozí čerství majitelé vozu Tesla Model 3 zuří. Především kvůli dojezdu, protože v aktuálních mrazech se baterie rychleji vybíjejí. Například Ronak Patel, auditor z New Jersey, si nejlevnější vůz z automobilky Elona Muska koupil loni v srpnu. Nyní si postěžoval, že se dojezd jeho vozu dramaticky snížil.

„Nejvíce mi vadí, že mrazivé počasí snížilo dojezd přes noc o 30 až 40 kilometrů. O dalších 10 kilometrů to bylo během jízdy do práce,“ citovala jeho slova agentura Bloomberg. Za auto přitom zaplatil 60 tisíc dolarů (1,3 milionu korun), neboť zvolil variantu s bateriemi, které mají nejvyšší dojezd. Ten podle automobilky přesahuje 530 kilometrů. Základní cena Modelu 3 je 35 tisíc dolarů (788 tisíc korun).

[url]ttps://www.euro.cz/byznys/mrazy-v-usa-zaskocil ... ji-1438347[/url]
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4098
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 05 úno 2019, 11:13

Otázka ohľadom chovania sa akumulátorov elektromobilov v mraze:
1. Ak nabijem akumulátor pri +10°C na stav že ukazuje 100% nabitie a prídu mrazy -20% a auto mi ukáže dojazd o 30% kratší, kam sa podela/podeje tá energia.
2. Ak nabijem akumulátor pri +10°C na stav že ukazuje 100% nabitie a prídu mrazy -20% a auto mi ukáže dojazd o 30% kratší okamžite odstavím auto a medzi tým sa oteplí na +10°C,ukáže mi to znova 100% dojazd?
3. Ak nabijem akumulátor pri -20°C na stav že ukazuje 100% nabitie a oteplí sa na +10°C , koľko % mi ukáže dojazd auta?

BartH8
Redaktor
Příspěvky: 108
Registrován: 16 dub 2018, 18:16

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od BartH8 » 05 úno 2019, 11:40

Při nabíjení článku dochází k ohřevu. Chlad nebude mít zásadní vliv na nabíjení.

Uživatelský avatar
palo satko
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1832
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 05 úno 2019, 12:26

nabijanie aj odovzdavanie nabitej energie je chemicky proces. velkost akumulovanej energie je dana kapacitou medii z ktorych je akumulator urobeny (prvky, vaha prvkov a konštrukcia). Druhym zasadnym momentom je ako rychlo prebieha premena chemickeho procesu na vytvorenie elektrickeho potencialu. Ako rychlo je schopny akumulator dodat a udržat prislušne napätie na svorkách. prave tato schopnost je zavisla aj na samotnej teplote akumulatora. Takže aj ked maš akumulator vozidla nabity na 100%, ale auto parkuješ vonku dosiahneš dostatočny potencial (volty) a tiež schpnost napetie obnovovat (ampery), len take ake su možne pri danej teplote. Pri minus 25 maš problem udržat dostatočne volty na svorkach a aj ked bateria je vybita len spolovice nemusi byt v chlade prebiehajuci chemicky proces schopny dodat potrebny prud na jazdu alebo naštartovanie.
Preto aj ruske tanky sa štartuju stlačenym vzduchom a nie akumulatormi, pretože z pôvodnych 12,4 voltu štandartneho aku je pri minus 25 Celestinov nejakych 9.8 volta a to je už problem dostat poriadny prikon na štarter a pretočiť stuhnuty olej.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 1290
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od bacil » 05 úno 2019, 12:31

Už jsem to psal. Nabíjení je endotermní, ohřev vzniká zvýšeným tlakem. Články nesmí zmrznout, topí se jim. Když nejsou na nabíječce, samy omezeně topí. Optimální nabití je při 40 C, proto je rychlo nabíječka navíc zahřívá. Dojezd zkrátí topení a rezerva na ohřev aku když stojí. Do severních zemí se tiše dává mnohem větší kapacita, ale i u jižních verzí se uvádí mnohem menší než skutečná.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4063
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 21 bře 2019, 07:17

Nechcete elektromobil? Nevadí, zaplatíte ho jiným,,, :strelba:

Spalovací motor bude luxus. Volkswagen oznámil zdražování
Největší evropský výrobce automobilů se chystá zdražovat vozy se spalovacím motorem. Zvyšování cen bude rozloženo do následujících čtyř let a citelněji se dotkne naftových motorů. Vozy zdraží o desítky tisíc korun. Opatření souvisí s přísnějšími emisními normami a také s náklady souvisejícími se zlevňováním elektromobilů, oznámil šéf německého koncernu Volkswagen pro prodej Christian Dahlheim.
U vozů s naftovým motorem se mají ceny zvyšovat o 2000 až 2500 eur (51 200 až 64 tisíc korun), u benzínových aut by to mělo být 1000 až 1500 eur (25 600 až 38 400 korun). Oznámil to šéf koncernu pro prodej Christian Dahlheim. Navyšování ceny bude probíhat postupně do roku 2023.

Cílem německé automobilky, která loni prodala 10,83 milionu aut, je také to, aby se ceny vozů s elektromotory a bateriemi snižovaly. Cena nejlevnějšího elektromobilu by se podle představ Volkswagenu měla do roku 2023 dostat pod cenu 20 tisíc eur (512 tisíc korun).

https://www.euro.cz/byznys/vozy-se-spal ... topic-1930
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11100
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 22 dub 2019, 21:09

VIDEO: Další problém Tesly. Kamery zachytily hrozivý výbuch v garáži


https://echo24.cz/a/S6DBd/video-dalsi-p ... h-v-garazi

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11100
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 08 kvě 2019, 01:10

Náklaďáky s trolejemi, dobíjení rovnou za jízdy. Německo spustilo první úsek elektrodálnice

Německo spustilo první úsek dálnice, na němž se speciální nákladní auta mohou pomocí trolejí dobíjet rovnou za jízdy. Pětikilometrová testovací trasa na hesenské dálnici A5 nedaleko Frankfurtu nad Mohanem má ukázat, zda bude takový způsob nákladní dopravy možné využít i v širším měřítku a přispět jím ke snižování emisí oxidu uhličitého (CO2).
V rámci projektu ELISA tak byla na takzvané eHighway v pravém pruhu instalována elektrifikovaná vedení v obou směrech v celkem pětikilometrovém úseku. Použitá elektřina bude pocházet z obnovitelných zdrojů.
Bývalá ministryně životního prostředí Barbara Hendricksová (SPD) plánovala, že by spolková republika do 15 let mohla elektrickým vedením pokrýt zhruba 3000 kilometrů dálnic v obou směrech. Jestli se tak skutečně stane, záleží mimo jiné na výsledcích testů. Další testovací trasy vznikají v severoněmeckém Šlesvicku-Holštýnsku a jihoněmeckém Bádensku-Württembersku.
+videa v odkaze
https://echo24.cz/a/SUkGn/nakladaky-s-t ... trodalnice

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4063
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 20 kvě 2019, 12:44

Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4063
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 19 črc 2019, 20:57

Ten smradlavý nafťák, proti kterému v EU brojí, je čistý? Rána pro elektromobily
Nový dvoulitrový turbodiesel Mercedesu – v rámci programu Green NCAP, který spustila organizace spolufinancovaná ze zdrojů EU Euro NCAP a který je zaměřen na emise spojené s jejich provozem – byl oficiálně ohodnocen stejně dobře jako elektromobily. V rámci indexu čistoty vzduchu získal 10 bodů z 10. Průzkum tak zcela znevažuje předchozí plamenná prohlášení některých zástupců EU o nutném konci vozů poháněných dieselem a snahu některých zemí o úplný zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory po roce 2040.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... ily-589617
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 4063
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 04 zář 2019, 15:32

Na Táborsku kompletně shořel autobus na zemní plyn
Autobus na zemní plyn ve středu kompletně shořel u obce Ratibořské Hory na Táborsku. Příčina požáru zatím není známa. Nikdo nebyl zraněn, přibližně dvě desítky cestujících stihly autobus včas samy opustit.

https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 ... zemni-plyn

Není nad ekologii :dobre:

Obrázek
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11100
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 04 zář 2019, 20:37

Již v SSSR ve Střední Asii(Taškent, Alma Ata, Dušambe) před 40. lety odmítali lidé jezdit plynovými autobusy(zaváděli je do MHD i do meziměstské dopravy) ze shodného důvodu. Bordel v údržbě, zašmírované motory s převodovkami v kombinaci s teplejšími výfuky, slabostěnné palivové trubičky namísto silnostěnných a v předepsaných cyklech nevyměněné pryžové díly plynové soustavy(LPG podstatně zkracuje jejich funkční životnost),+ vlastnosti LPG(difúzní průchodnost, výbušnost a hořlavost). Navíc díky difůzní průchodnosti LPG i smrdí v kabině cestujících. Sečteno, podtrženo a výsledek je viz. foto. Lidé se mají rádi a neradi přichází o svá zavazadla protože ani tam pár autobusů vyhořelo(při tom hrozí výbuch tlakových lahví).

P.S. Jakákoli přestavba na jiné pohonné médium než byla mašina konstruována je z principu pí*ovina jež vždy snižuje funkční schopnosti po přestavbě.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5797
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 04 zář 2019, 22:01

Na druhej strane by som kludne isiel do LPG od vyroby, kedze s dodatocnymi prerabkami mam zle skusenosti. Mal som prerobeneho Seata s toroidom namiesto rezervy a bol to des Neustale som musel resetovat pocitac odpojenim od baterky, nepravidelny chod valcov, raz mi dokonca strelilo od hlavy do filtra a ten uplne rozbilo. Nakoniec som to demontoval. Iste usetril som slusnu sumu, ale za tie problemy to nestalo. Potom som synovi kupil stareho Oltcita nech sa na tom uci jazdit a vrazil som mu tam valcovu nadrz na LPG. To zase lubilo skapinat uprostred jazdy, na pricinu som neprisiel. Aj na tom som usetril, takze financne sa to oplatilo, ale opat to za problemy nestalo. Nakoniec som to daroval za prepis :D

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host