Jen aby bylo jasno, co jsem tím myslel.
V softwaru nebude chyba, ve smyslu, že by něco nefungovalo jak by mělo. Na to je hodně odzkoušen.
Ta "chyba" bude v logice toho, jak je software navržen. On sice pracuje správně, ale řeší potencionálně nebezpečnou situaci jinak než by to dělala většina pilotů. A nebo ji řeší příliš brzo. To vede k nepochopení toho, co se děje a posádka to vyhodnotí špatně ... domnívají se že ztrácí kontrolu a začnou se s letadlem "prát".
A tím udělají z potenciálně nebezpečné situace situaci nebezpečnou
Na toto zkušební piloti přijít nemohou, oni
vědí, jak má letadlo reagovat a přizpůsobí se tomu.
Problém je ale v tom, že si u Boeingů tuto skutečnost po havárii Lionu uvědomili, a začali na tom pracovat. Ale nikomu to neřekli.
A pokud tomu takto bylo, tak někdo sedět půjde. Bude to totiž vědomé zatajení potencionálně nebezpečné situace = obecné ohrožení.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire