Budoucnost patří elektromobilům. Případ Osla
Pouze jedno jediné procento všech aut na světě jezdí bez fosilních paliv. V hlavní metropoli Norska je tomu ale naprosto jinak. V roce 2017 se v severském městě prodalo více elektromobilů než benzínových a naftových vozů dohromady. Jaký příklad by si z toho měly vzít ostatní metropole? Severské státy jsou dobře známé tím, že se snaží co nejintenzivněji chránit svou panenskou přírodu. Ještě dále to zavedl současný primátor města Osla, který o problému jen nemluví, ale také koná.
Mezi zavedená opatření k posílení elektromobility ve městě podle serveru World Economic Forum například patří:
- Centrum města bez aut a nízko emisní zóny v širším centru
- Parkování zdarma pro elektromobily v širším centru
- Žádné emisní poplatky a zvýšený počet zpoplatněných silnic pro běžné vozy
- Město bez fosilních paliv od roku 2024
https://roklen24.cz/a/Sna79/budoucnost- ... ripad-osla
K tomuto tématu mám několik všetečných otázek:
1 - elektromobily, proč ne, ale...
2 - kolik mají v městech nabíjecích stanic (a že jich tedy potřebují několik tisíc) a kde do nich berou potřebný proud, když...
3 - město musí být bez fosilních paliv (obecně), a tak...
4 - nemůžou ani topit ničím jiným než elektřinou, přičemž...
5 - nechtějí elektrárny na fosilní paliva ani jaderné.
Tak kde tu elektřinu pro toto vše tedy vezmou? 
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...