Historie
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Historie
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Historie
HENRY FORD VYNALEZ AUTA Z KONOPÍ JIŽ V ROCE 1941, KTERÁ LZE POHÁNĚT I PALIVEM Z KONOPÍ
V té době měl totiž Ford celý program vývoje vozů s karosériemi z konopných plastů a i poháněných biopalivy získávanými z konopného oleje.
Nedávno Henry Ford odhalil své plastové auto jako výsledek 12letého výzkumu, dal světu pohlédnout na automobil budoucnosti, když i jeho tuhé desky jsou vylisované pod hydraulickým tlakem 1 500 liber na čtvereční palec (psi) – 105,5 bar – na základě receptu obsahující 70 procent celulózových vláken z konopné slámy, konopí a agáve plus 30 procent pojivové pryskyřice.
http://ac24.cz/zpravy-ze-sveta/10635-he ... ivo-konopi
V té době měl totiž Ford celý program vývoje vozů s karosériemi z konopných plastů a i poháněných biopalivy získávanými z konopného oleje.
Nedávno Henry Ford odhalil své plastové auto jako výsledek 12letého výzkumu, dal světu pohlédnout na automobil budoucnosti, když i jeho tuhé desky jsou vylisované pod hydraulickým tlakem 1 500 liber na čtvereční palec (psi) – 105,5 bar – na základě receptu obsahující 70 procent celulózových vláken z konopné slámy, konopí a agáve plus 30 procent pojivové pryskyřice.
http://ac24.cz/zpravy-ze-sveta/10635-he ... ivo-konopi
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10874
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Historie
Potápači Severného flotu vytiahli z dna Barentsovho mora 2 americké tanky "Sherman"
Tanky z II. svetovej vojny boli v roku 1945 na dopravnej lodi "Thomas Donaldson" ktorú 20.03.1945 potopila nemecká ponorka U-968 pri plavbe do prístavu Murmansk (konvoj JW-65)
Ide už o druhé vyzdvihnutie tankov zo spomínanej lode - prvé bolo v roku 2014 - viď http://www.dailymail.co.uk/news/article ... s-war.html, teraz si zase potápača urobili cvičenie a vytiahli ďalšie tanky
Z hĺbky 50m ich vytiahol plávajúci žeriav KIL-143 (КИЛ-143), spolupracovali aj bezpilotné podvodné prostriedky (podmorské roboty).
Zdroj http://tass.ru/armiya-i-opk/4409695 + video
ešte jedno video
Tanky z II. svetovej vojny boli v roku 1945 na dopravnej lodi "Thomas Donaldson" ktorú 20.03.1945 potopila nemecká ponorka U-968 pri plavbe do prístavu Murmansk (konvoj JW-65)
Ide už o druhé vyzdvihnutie tankov zo spomínanej lode - prvé bolo v roku 2014 - viď http://www.dailymail.co.uk/news/article ... s-war.html, teraz si zase potápača urobili cvičenie a vytiahli ďalšie tanky
Z hĺbky 50m ich vytiahol plávajúci žeriav KIL-143 (КИЛ-143), spolupracovali aj bezpilotné podvodné prostriedky (podmorské roboty).
Zdroj http://tass.ru/armiya-i-opk/4409695 + video
ešte jedno video
A.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49775
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Historie
k predošlému - krátko o expedícii v roku 2015
Vyťahujú 90mm pl kanon M1 alebo skôr M2 (M20 je zrejme označenie jeho podávacieho stola a nabíjacieho poloautomatu) a nejaký cestný valec
Vyťahujú 90mm pl kanon M1 alebo skôr M2 (M20 je zrejme označenie jeho podávacieho stola a nabíjacieho poloautomatu) a nejaký cestný valec
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49775
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Historie
A niečo pre vojenských automobilistov - výstava "Моторы войны 2016" - Motory vojny 2016
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Historie
Legenda o pěti ruských ocelových bohatýrech, kterak zničili 43 ocelových nájezdníků
Jeden zničil 22
Druhý 8
Třetí 4
Čtvrtý 4
Pátý 5
Děla nepočítali, nemají pásy.
Jeden zničil 22
Druhý 8
Třetí 4
Čtvrtý 4
Pátý 5
Děla nepočítali, nemají pásy.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6959
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Historie
Pravda alebo nie...ruske lietadlo bez pilota preletelo celú Európul, pardon len do Belgicka.?
https://m.vk.com/wall-46943161_587713
https://m.vk.com/wall-46943161_587713
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1825
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Historie
Mig-23 z Poľska pilot po štarte nahlasil problém s motorom a dostal rozkaz vyskočiť. Ale lietadlo letelo v klude ďalej smer Nemecko, Francúzsko tam oblučik do Belgicka kde došlo palivo. Na západe sa ho bálu zostreliť kvôli hustému osídleniu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11981
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Historie
Boli okolo toho zmätky pretože nikto na podobnú situáciu nemal smernice čo robiť.Polite píše: ↑14 srp 2017, 00:34Pravda alebo nie...ruske lietadlo bez pilota preletelo celú Európul, pardon len do Belgicka.?
https://m.vk.com/wall-46943161_587713
Nakoniec sa prijalo rozhodnutie že riziko pádu na obývané miesto je veľké, preto sa skúsi počkať či lietadlu nevydrží palivo až do mora.Palivo nestačilo a lietadlo spadlo na rodinný dom v Belgii kde zabilo jedného mladíka.
Niekde sa písalo,že lietadlo letelo so zapnutým autopilotom

https://en.wikipedia.org/wiki/1989_Belgian_MiG-23_crash
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49775
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Historie
"Nejaký autopilot" tam u modernejších lietadiel vždy je. Schopnosťami nevyniká, ale výšku, rýchlosť pár desiatok minút udrží - a smer tiež aspoň nejaký čas.
Ono sa to skomplikovalo aj tým, že Mig-23 bol sovietsky - keby bol "len poľský", tak ho nemecká ostrá hotovosť sundá hneď za východonemeckou hranicou na Balte (štartoval z letiska Kołobrzeg-Bagicz), ale zásahy proti "sovietskym" lietadlám mali v rámci NATO "vyárendované" američania výlučne pre seba. A kým sa spamätali - migina letela s otvorenou kabínou, viditeľne bez pilota, a vyleteli za ňou, migina už bola niekde na úrovni Dortmund - Dusseldorf a to je dosť husto obývané územie.
Ono sa to skomplikovalo aj tým, že Mig-23 bol sovietsky - keby bol "len poľský", tak ho nemecká ostrá hotovosť sundá hneď za východonemeckou hranicou na Balte (štartoval z letiska Kołobrzeg-Bagicz), ale zásahy proti "sovietskym" lietadlám mali v rámci NATO "vyárendované" američania výlučne pre seba. A kým sa spamätali - migina letela s otvorenou kabínou, viditeľne bez pilota, a vyleteli za ňou, migina už bola niekde na úrovni Dortmund - Dusseldorf a to je dosť husto obývané územie.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9283
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Historie
MiG-23M byl, stejně jako předcházející verze MiG-23C, vybaven autopilotem SAU-23A (systěma avtomatičeskogo upravlenija - systém automatického řízení).
"МиГ-23С получил автоматизированную систему управления САУ-23А, связанную с системой регистрации параметров полета САРПП-12Г"
Jinak popis toho co se stalo - zkráceně:
"MiG-23M odstartoval a cca ve 41 sekundě letu nastala pumpáž motoru. Automaticky se vypnulo přídavné spalování. Pilot plukovník N.E. Skuridin (1.700 hodin z toho 527 na MiG-23) to posoudil jako vysazení motoru, a protože se nacházel ve výšce cca 150 metrů, katapultoval se.
Cca 5 sekund po katapultáži se funkce motoru stabilizovala a MiG-23M začal zrychlovat. SAU-23A jej po dosažení dostatečné rychlosti převedla do stoupavého letu a vyvedla do nastavené výšky (pravděpodobně bezpečnostní systém pro případ ztráty vědomí pilota).
V této výšce si to letoun namířil směr NDR, NSR a Belgie.
V 9:42 SEČ (ještě nad územím NDR) byl MiG-23M zachycen americkým radarem (výška letu 12.000 m a rychlost 740 km/h).
Po přeletu hranice mezi NDR a NSR odstartovaly dva F-15 (piloti J.D. Martin a B. Murphy ;) ).
V 10:05 F-15 nalezly MiG-23M a potvrdily, že letí bez pilota a bez překrytu kabiny (Rusové je neinformovali, protože plukovník Skuridin hlásil pád stroje do moře).
Piloti F-15tek dostali rozkaz letoun sledovat, ale střílet na něj jen v krajním případě. Sledovali ho až nad území Belgie, kde MiGu došlo palivo a v 10:37 dopadl na farmu, kde zahynul 18-ti letý mladík. (MiG směřoval na francouzský Lille a piloti F-15tek se domlouvali, že pokud se k Lille přiblíží sestřelí ho.)
"МиГ-23С получил автоматизированную систему управления САУ-23А, связанную с системой регистрации параметров полета САРПП-12Г"
Jinak popis toho co se stalo - zkráceně:
"MiG-23M odstartoval a cca ve 41 sekundě letu nastala pumpáž motoru. Automaticky se vypnulo přídavné spalování. Pilot plukovník N.E. Skuridin (1.700 hodin z toho 527 na MiG-23) to posoudil jako vysazení motoru, a protože se nacházel ve výšce cca 150 metrů, katapultoval se.
Cca 5 sekund po katapultáži se funkce motoru stabilizovala a MiG-23M začal zrychlovat. SAU-23A jej po dosažení dostatečné rychlosti převedla do stoupavého letu a vyvedla do nastavené výšky (pravděpodobně bezpečnostní systém pro případ ztráty vědomí pilota).
V této výšce si to letoun namířil směr NDR, NSR a Belgie.
V 9:42 SEČ (ještě nad územím NDR) byl MiG-23M zachycen americkým radarem (výška letu 12.000 m a rychlost 740 km/h).
Po přeletu hranice mezi NDR a NSR odstartovaly dva F-15 (piloti J.D. Martin a B. Murphy ;) ).
V 10:05 F-15 nalezly MiG-23M a potvrdily, že letí bez pilota a bez překrytu kabiny (Rusové je neinformovali, protože plukovník Skuridin hlásil pád stroje do moře).
Piloti F-15tek dostali rozkaz letoun sledovat, ale střílet na něj jen v krajním případě. Sledovali ho až nad území Belgie, kde MiGu došlo palivo a v 10:37 dopadl na farmu, kde zahynul 18-ti letý mladík. (MiG směřoval na francouzský Lille a piloti F-15tek se domlouvali, že pokud se k Lille přiblíží sestřelí ho.)
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Historie
Spanilá jízda T-28 v Minsku v 12 den války:
Během minského řádění šest sovětských tankistů v tanku T-28 zničilo či poškodilo okolo 10 tanků a obrněné techniky protivníka, 14 nákladních vozů a tři dělostřelecké baterie. Němci utrpěli značné ztráty své živé síly — asi 360 vojáků a důstojníků.
https://cz.sputniknews.com/svet/2017091 ... mci-minsk/
Je nepochopitelné, že někteří sovětští generálové za způsob vedení války v prvních měsících roku 1941 nedostali kulku. Pár roků předtím probíhala velká čistka.
Během minského řádění šest sovětských tankistů v tanku T-28 zničilo či poškodilo okolo 10 tanků a obrněné techniky protivníka, 14 nákladních vozů a tři dělostřelecké baterie. Němci utrpěli značné ztráty své živé síly — asi 360 vojáků a důstojníků.
https://cz.sputniknews.com/svet/2017091 ... mci-minsk/
Je nepochopitelné, že někteří sovětští generálové za způsob vedení války v prvních měsících roku 1941 nedostali kulku. Pár roků předtím probíhala velká čistka.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Historie
woxia, ta personální čistka probíhala pouze v evropské části SSSR a ještě vyjma Pobaltí a Finska. K tomu se zde armáda zdvojnásobovala v počtech jak útvarů tak i mužů. Dovedete si představit ten nedostatek řádně vyškoleného velitelského sboru všech stupňů? I tomu odpovídající vycvičenost vojsk a štábů i jejich vnitřní život?woxia píše: ↑11 zář 2017, 22:40Spanilá jízda T-28 v Minsku v 12 den války:
Během minského řádění šest sovětských tankistů v tanku T-28 zničilo či poškodilo okolo 10 tanků a obrněné techniky protivníka, 14 nákladních vozů a tři dělostřelecké baterie. Němci utrpěli značné ztráty své živé síly — asi 360 vojáků a důstojníků.
https://cz.sputniknews.com/svet/2017091 ... mci-minsk/
Je nepochopitelné, že někteří sovětští generálové za způsob vedení války v prvních měsících roku 1941 nedostali kulku. Pár roků předtím probíhala velká čistka.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Historie
A proto některé síly stojící za Stalinem vyvolaly konflit s Finskem.
Kdyby se tak nestalo a nepodařilo se oslabit pozci sil stojící za Vorošilovem a Kulikem prosazením Timošenka, tak SSSR by přišel o území až po Ural.
Kdyby se tak nestalo a nepodařilo se oslabit pozci sil stojící za Vorošilovem a Kulikem prosazením Timošenka, tak SSSR by přišel o území až po Ural.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3690
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Historie
Video: Test atomového děla ráže 280 mm
25. května 1953 v 8:30 otřásl nevadskou střelnicí atomový výbuch. Projektil o síle 15 kt TNT vystřelilo mobilní dělo M65 ráže 280 milimetrů na vzdálenost 7 mil.
Celkem bylo vyrobeno ve Spojených státech 20 atomových děl s přezdívkou Atomic Annie, naštěstí žádné z nich nebylo použito v boji. Dělo vážilo 47 tun a každý kus stál americkou armádu 800 000 dolarů. O převoz tohoto monstra se staraly dva vozy, jeden tažný a druhý tlačný, systém měl teroreticky dosáhnout rychlosti 35 mil v hodině. Uvedení do stavu schopného střelby trvalo pouhých 15 minut.
Děla byla nasazena jak v Evropě, tak v Koreji, kde jejich pouhá přítomnost chladila komunistické hlavy. Atomic Annie tedy držely na uzdě sovětské jestřáby do doby, než byla tato obrovská děla nahrazena taktickými jadernými zbraněmi.
Vzhledem k rychlému vývoji raket schopných nést jaderné zbraně "atomová Annie" rychle zastarala, ale v arzenálu US Army zůstala až do roku 1963. Minimálně 8 děl z původních 20 se zachovalo, a je možné je nalézt na území po celých Spojených státech.
Zdroj: http://www.securitymagazin.cz/historie/ ... 50608.html
25. května 1953 v 8:30 otřásl nevadskou střelnicí atomový výbuch. Projektil o síle 15 kt TNT vystřelilo mobilní dělo M65 ráže 280 milimetrů na vzdálenost 7 mil.
Celkem bylo vyrobeno ve Spojených státech 20 atomových děl s přezdívkou Atomic Annie, naštěstí žádné z nich nebylo použito v boji. Dělo vážilo 47 tun a každý kus stál americkou armádu 800 000 dolarů. O převoz tohoto monstra se staraly dva vozy, jeden tažný a druhý tlačný, systém měl teroreticky dosáhnout rychlosti 35 mil v hodině. Uvedení do stavu schopného střelby trvalo pouhých 15 minut.
Děla byla nasazena jak v Evropě, tak v Koreji, kde jejich pouhá přítomnost chladila komunistické hlavy. Atomic Annie tedy držely na uzdě sovětské jestřáby do doby, než byla tato obrovská děla nahrazena taktickými jadernými zbraněmi.
Vzhledem k rychlému vývoji raket schopných nést jaderné zbraně "atomová Annie" rychle zastarala, ale v arzenálu US Army zůstala až do roku 1963. Minimálně 8 děl z původních 20 se zachovalo, a je možné je nalézt na území po celých Spojených státech.
Zdroj: http://www.securitymagazin.cz/historie/ ... 50608.html
-
- Redaktor
- Příspěvky: 240
- Registrován: 07 úno 2017, 20:57
Západoevropské exportní tanky
http://www.militarybox.cz/news/zapadoev ... tni-tanky/Vojenská technika se nejčastěji vyvíjí pro domácí ozbrojené síly a teprve poté následuje snaha o uplatnění na mezinárodním trhu. Občas ale zbrojní firmy nečekají na objednávku od domácí armády a pustí se z vlastní iniciativy do projektu nějaké zbraně s ryze exportním posláním. To byl i případ některých tanků, s nimiž během studené války přišly zbrojařské společnosti z Velké Británie, Francie a Itálie. Nepochybně se tehdy jednalo o technicky zajímavé obrněnce, ale jejich reálné komerční úspěchy mnohdy zaostaly za plány jejich výrobců.