Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4824
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Hyundai IONIQ 5 tedy elektromobil z videa.Také mohl říci čím vlastně jede.Zajímavost:využívá tepelné čerpadlo pro klimatizaci.Tedy topení i chlazení interiéru a tvrdí,že nesnižuje dojezd.Ovšem cena nejlevnějšího modelu od 1 099 990Kč
https://www.hyundai.com/cz/modely/ioniq ... tml#/trims
https://www.hyundai.com/cz/modely/ioniq ... tml#/trims
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4824
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Našel jsem video elektromobilu Dacia.Tedy levnější elektrovůz, který by byl při ceně v lepší variantě cca. 500 000,schůdnější než vozy za milion a více.Papírový dojezd 250km a praktický dojezd v zimě 145km.Mám to k mámě 122km a to bych si tedy v zimě netroufl.Auto pro městský provoz je mi k ničemu.Ale video je zajímavé,spíš fandovské než odborné.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Čína končí s dotovaním elektromobilov
Čína znižuje dotácie na podporu predaja takzvaných nových energetických vozidiel (NEV), pričom od budúceho roka ich úplne zruší. Informovalo o tom čínske ministerstvo financií. Ako dôvod uviedlo vysoký rast tohto sektora, ktorý si tak už pomoc štátu nevyžaduje.
V oznámení ministerstva, ktoré zverejnila agentúra AFP, sa uvádza, že od roku 2022 sa dotácie na nákup elektrických áut a hybridov znižujú o 30 %. Od budúceho roka sa prestanú vyplácať úplne. „Vzhľadom na rast priemyslu v oblasti nových energetických vozidiel, trend predaja a bezproblémový prechod výrobcov (na produkciu ekologickejších áut) sa dotácie ukončia k 31. decembru,“ oznámilo ministerstvo financií s tým, že vozidlá zaregistrované po 31. decembri 2022 už dotované nebudú.
Predaj elektrických a hybridných áut v Číne v posledných rokoch prudko rastie, pričom v ostatných mesiacoch dosiahol medziročný rast viac než 100 %. Ako uviedlo Združenie čínskych výrobcov a predajcov áut (CAAM), tieto autá by mali v roku 2022 predstavovať z celkového objemu predaja 18 %. Na porovnanie, v roku 2019 ich podiel dosahoval iba 5 %. Presnejšie, z tohtoročného odhadovaného predaja áut v objeme 27,5 milióna by podľa CAAM zhruba 5 miliónov mali predstavovať elektrické alebo hybridné vozidlá.
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/61 ... romobilov/
Čína znižuje dotácie na podporu predaja takzvaných nových energetických vozidiel (NEV), pričom od budúceho roka ich úplne zruší. Informovalo o tom čínske ministerstvo financií. Ako dôvod uviedlo vysoký rast tohto sektora, ktorý si tak už pomoc štátu nevyžaduje.
V oznámení ministerstva, ktoré zverejnila agentúra AFP, sa uvádza, že od roku 2022 sa dotácie na nákup elektrických áut a hybridov znižujú o 30 %. Od budúceho roka sa prestanú vyplácať úplne. „Vzhľadom na rast priemyslu v oblasti nových energetických vozidiel, trend predaja a bezproblémový prechod výrobcov (na produkciu ekologickejších áut) sa dotácie ukončia k 31. decembru,“ oznámilo ministerstvo financií s tým, že vozidlá zaregistrované po 31. decembri 2022 už dotované nebudú.
Predaj elektrických a hybridných áut v Číne v posledných rokoch prudko rastie, pričom v ostatných mesiacoch dosiahol medziročný rast viac než 100 %. Ako uviedlo Združenie čínskych výrobcov a predajcov áut (CAAM), tieto autá by mali v roku 2022 predstavovať z celkového objemu predaja 18 %. Na porovnanie, v roku 2019 ich podiel dosahoval iba 5 %. Presnejšie, z tohtoročného odhadovaného predaja áut v objeme 27,5 milióna by podľa CAAM zhruba 5 miliónov mali predstavovať elektrické alebo hybridné vozidlá.
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/61 ... romobilov/
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/pr ... mi-motory/?došlo také na změření hmotnosti, která činí 1 678 kg. Započítán je v to i řidič, ve srovnání s běžnou Teslou Model S P85D vážící 2 238 kg bez řidiče tak došlo na opravdu značné odlehčení. Pokud budeme kalkulovat s oběma auty bez řidiče (nebo s ním), bavíme se o rozdílu okolo 650 kg.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 873
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Moje Chevy Camaro 6.2V8 tiez vazi cez 2200kg...
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1120
- Registrován: 19 úno 2017, 13:13
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka:
no jo , jenže z camarem si s tou elektroblbostí vytřeš nejenom svoji zádel , ale zbyde i na pěknou stopařku . I v zimě
no jo , jenže z camarem si s tou elektroblbostí vytřeš nejenom svoji zádel , ale zbyde i na pěknou stopařku . I v zimě

-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka: :sipka: Lenže Camaro je inak konštruované. Tu išlo o porovnanie identického auta raz ako elektromobilu a druhý raz ako spalováku.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 873
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Sucasne BMW radu 7, napr. 750i tiez vazi 2152kg. Napriklad SUV Tesla mod. Y vazi 1780kg.
https://sk.wikipedia.org/wiki/BMW_rad_7
https://sk.wikipedia.org/wiki/BMW_rad_7
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tu išlo o porovnanie identického auta raz ako elektromobilu a druhý raz ako spalováku.
Nie o porovnanie obdobného spalováku.
A BMW sedmičkovej triedy nie je triedový ekvivalent Tesly.
Nie o porovnanie obdobného spalováku.
A BMW sedmičkovej triedy nie je triedový ekvivalent Tesly.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 873
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Cenovy a vykonovy urcite je. Prestiz a premiovost zavisi od pouzivatela. A staci porovnat cenu tak po 5-6 rokoch.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
BMW 7 je luxusná priestranná limuzína pre top managerov a to má vplyv na rozmery a hmotnosť. To Tesla nie je.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
O vodíku ako nosiči energie. Celkom zaujímavé aj s nejakými údajmi.prof. Matolín: Vodík - palivo pro udržitelnou energetiku
účinnosť elektrolizérov.....cca 75-80%
účinnosť palivových článkov...cca 50%
stlačenia vodíku na 700atm...-25% energie
vodík cez steny nádoby difunduje minimálne/zanedbateľne
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3411
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Skrz stěny nádob asi prochází těžko, ale jakékoliv rozebíratelné spoje případně nekvalitní svary jsou jako dveře ven.
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 3043
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Právěže prochází i skrz stěny nádob a vznikají metalhydridy, které snižují pevnost nádob.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49626
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
"mestské legendy" sú proste nezničiteľné 

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 873
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Najucinnejsie PEM elektrolyzery vyzaduju ako vstupnu surovinu velmi cistu vodu. Tak isto aj palivove clanky vyzaduju velmi cisty vodik aj kyslik. Spotrebu cistenia je nutne pripocitat k stratam. Kedze ucinnost palivovych clankov je cca. 50%, potrebuju aj chladenie a pohon chladenia je nutne pripocitat k celkovym stratam.
Celkova ucinnost vodikoveho cyklu elektrina->vodik->elektrina je potom len 20%.
https://nelhydrogen.com/wp-content/uplo ... -Rev-C.pdf
Cize tento sposob "ukladania" energie je mimoriadne neefektivny. Napriklad precerpavacie vodne elektrarne dosahuju ucinnost az 85% a bateriove velkokapacitne uloziska su na tom podobne.
https://oenergetice.cz/akumulace-energi ... rovnatelna
Takze cez vodik urcite cesta nevedie, ledaze by bola cena elektriny zaporna, co sa zas az tak casto nestava.
A Sulikovi kamosi z TUKE tiez pekne skryvaju fakty o tom, ze sice skladovanie vodiku v hydridoch je pri relativne nizkych tlakoch, ale uz nepovedia, ze pri reakcii (vzniku hydridu) je potrebne chladenie a pri uvolnovani vodiku zas treba ohrev. Tak isto vznik hydridov prebieha podstatne pomalsie, ako prepustanie medzi tlakovymi nadobami a teda mozu zabudnut na rychle tankovanie.
Celkova ucinnost vodikoveho cyklu elektrina->vodik->elektrina je potom len 20%.
https://nelhydrogen.com/wp-content/uplo ... -Rev-C.pdf
Cize tento sposob "ukladania" energie je mimoriadne neefektivny. Napriklad precerpavacie vodne elektrarne dosahuju ucinnost az 85% a bateriove velkokapacitne uloziska su na tom podobne.
https://oenergetice.cz/akumulace-energi ... rovnatelna
Takze cez vodik urcite cesta nevedie, ledaze by bola cena elektriny zaporna, co sa zas az tak casto nestava.
A Sulikovi kamosi z TUKE tiez pekne skryvaju fakty o tom, ze sice skladovanie vodiku v hydridoch je pri relativne nizkych tlakoch, ale uz nepovedia, ze pri reakcii (vzniku hydridu) je potrebne chladenie a pri uvolnovani vodiku zas treba ohrev. Tak isto vznik hydridov prebieha podstatne pomalsie, ako prepustanie medzi tlakovymi nadobami a teda mozu zabudnut na rychle tankovanie.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Práve že sa tam k tomu ten profesor exaktne vyjadroval že je to mýtus(IMHO možno prenesený z hélia?).
Tiež to tam spomínal. Vodík pripravený elektrolízou je zárovaň aj veľmi čistý.
Voda pred elektrolizérom prechádzala cez osmotický filter(demineralizovaná voda)(asi to tiež stačilo)
Hydridové články sú vraj veľmi veľmi ťažké(jedná sa o kovy)
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka: Je s podivem, že ačkoliv nesmysly kolem "vodíkové ekonomiky/energetiky/mobility" byly již mnohokrát spočítány, publikovány, omílány do zblbnutí... tak stejně s tím neustále vylézají jak černoprdelník s neposkvrněným početím. Ale v kontextu dnešní pavědy to není nic výjimečného, když se drží takové zhůvěřilosti jako AGW, hysterie se sodovkovým plynem, ... nebo koroňáková "pandémie".
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A to sa k tej špatnej účinnosti vodíkového cyklu ešte pripája jeho ohromná cena a 700 atmosférová nádrž v kufri. 

"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Je tam paywall... Ale třeba tu má někdo iDěs premium a odemkne to...
Mrzneme a furt nabíjíme. Zima ukázala, proč elektroauta nejsou budoucnost
Mrzneme a furt nabíjíme. Zima ukázala, proč elektroauta nejsou budoucnost
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdvZ Prahy do Mnichova dojedete „normálním“ autem za tři až tři a půl hodiny, podle provozu. Já jel elektrickým zázrakem moderní mobility šest hodin (z toho hodinu a půl jsem strávil u nabíječky), chvílemi mi byla zima a espézetky kamionů na trati znám nazpaměť. Vítejte v jednadvacátém století. Mimochodem, to auto stojí milion.
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...