
Dúfam, že máš pravdu a odpájať sa bude v Ríši, nie u nás. Ale presvedčený o tom nie som ani náhodou. A z viac ako len jedného dôvodu.
No a to je v podstate ten Priemysel 4.0
https://www.testyojetin.cz/nove-vozy/sk ... hy-do-brnaMy jsme nasedli do vozu, který byl nabitý na 90 procent kapacity baterie, což je hodnota, kterou automobilka doporučuje jako maximum s ohledem na udržení kvality baterie v čase. Říkali jsme si, že když je baterie nabitá na 90 procent, mohl by se, s ohledem na udávaný WLTP dojezd 488 kilometrů, reálný aktuální dojezd pohybovat na hodnotě 350 - 400 kilometrů. To by bylo fajn. Dojedeme do Brna, vyřídíme si, co potřebujeme, mezitím u partnera ve firemních garážích dobijeme baterii a pojedeme zpět do Prahy.
Jenže ouha, palubní počítač ukazuje dojezd pouhých 210 km. Není něco špatně? Kontrolujeme znovu v menu stav dobití baterie, díváme se, jaké spotřebiče jsou zapnuté, ale nic mimořádného nezjišťujeme. Opravdu – při stavu baterie 90 % je udávaný dojezd pouhých 210 kilometrů. Palubní počítač navíc ukazuje, že za posledních 666 kilometrů (přímo satanské číslo) činila spotřeba 26,9 kWh na 100 kilometrů. Nedá se nic dělat, měníme plány, přesedáme do naftového Volva XC60 a do Brna vyrážíme v klasickém „spalováku“.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... a-baterka/?Majitel vyhodil do vzduchu 8 let starou Teslu pomocí 30 kg dynamitu, když zjistil, kolik stojí nová baterka
Je otázne či sme importéri aj v noci.
Ano, to stojí za zamyšlení ... zvláště s ohledem k faktu, že elektrovozítka jsou cca 2x dražší než auta se spalovacím motorem a faktu, jak provozuschopný bude jakýkoli elektromobil po 15-ti letech (viz nedávná informace o 8-mi leté Tesle a 10-ti kilech výbušniny